Recenze

9 Majitel

Chrysler 300C 5,7 V8 HEMI W.P.Chrysler Signature Series

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: 88× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Chrysler 300C, foto 3 Chrysler 300C, foto 4 Chrysler 300C, foto 5 Chrysler 300C, foto 8 Chrysler 300C, foto 10 Chrysler 300C, foto 12 Chrysler 300C, foto 13 Chrysler 300C, foto 14
Chrysler 300C, foto 15 Chrysler 300C, foto 20 Chrysler 300C, foto 21 Chrysler 300C, foto 24 Chrysler 300C, foto 25 Chrysler 300C, foto 26 Chrysler 300C, foto 27 Chrysler 300C, foto 28 Chrysler 300C, foto 29 Chrysler 300C, foto 30 Chrysler 300C, foto 31 Chrysler 300C, foto 33 Chrysler 300C, foto 36 Chrysler 300C, foto 37 Chrysler 300C, foto 38 Chrysler 300C, foto 39 Chrysler 300C, foto 40 Chrysler 300C, foto 41 Chrysler 300C, foto 42 Chrysler 300C, foto 43 Chrysler 300C, foto 44 Chrysler 300C, foto 45 Chrysler 300C, foto 46 Chrysler 300C, foto 47 Chrysler 300C, foto 48 Chrysler 300C, foto 49 Chrysler 300C, foto 50 Chrysler 300C, foto 52 Chrysler 300C, foto 53 Chrysler 300C, foto 54 Chrysler 300C, foto 55 Chrysler 300C, foto 57 Chrysler 300C, foto 58 Chrysler 300C, foto 59 Chrysler 300C, foto 61 Chrysler 300C, foto 62 Chrysler 300C, foto 63 Chrysler 300C, foto 64 Chrysler 300C, foto 65 Chrysler 300C, foto 66 Chrysler 300C, foto 67 Chrysler 300C, foto 68 Chrysler 300C, foto 69 Chrysler 300C, foto 70 Chrysler 300C, foto 71 Chrysler 300C, foto 72 Chrysler 300C, foto 73 Chrysler 300C, foto 74
 

Technické info

Přezdívka auta Chrysler 300C Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:152032 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 5654 výkon [kW]: 250 / 265 * kroutící moment [Nm]: 525 / 545 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.2 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 11.9

Popis vozu

Po téměř 6ti letech, kdy sem jezdil vozidly Chrysler s motory V6 (Stratus a Sebring) jsem se rozhodl postoupit výše a koupit si V8 s pohonem zadní nápravy.
Volba padla logicky na slavný model 300C.

Na první pohled klasický zástupce moderních amerických fullsize.
5místný sedan s pohonem zadních kol, motorem V8 a automatickou převodovkou...Vyrobeno v Kanadě pro export (EU). Koupeno v čr u ofiko dealera. Vůz jako nový jezdil u 1 majitele na moravě (firma).

Kdo ale čeká klasiku v pravém slova smyslu (ve stylu Ford Crown Victoria či Lincoln TownCar) bude asi zklamán. Já ovšem nikoliv, dinosaura se slabým výkonem, chudou výbavou a hodně zastaralou technikou jsem opravdu nechtěl.

Není tajemství, že "třístovka" , jejíž prodej na americkém trhu začal v létě 2004 a vůz byl tedy již vyvíjen za fúze s německým Mercedesem (k fůzi došlo v roce 1998) využívá řadu dílů pocházející z Mercedesů - jednak 5ti stupnovou převodovku W5A580 - kterou důvěrně znají krom majitelů některých modelů Chrysler, Dodge a Jeep i majitelé Mercedesů (ovšem po názvem MB 5G Tronic) řad od W140 po W463 a ještě C215, 216 a i vozů Maybach. Ale rovněž taky majitelé některých Jaguarů.

Od Mercedesu dále pochází obě dvě nápravy, sloupek řízení, spínací skřínka, ESP, deštový senzor a další drobnosti jako třeba páčky ovládání blikrů a stěračů (stejná paáčka je i v aktuálním Maybachu) nebo tempomatu atd. Německá jsou i zrcátka nebo imobilizér.

Zbytek už je práce Ralpha Gillese (design) a amerického Chrysleru, zejména legendární motor HEMI.
Ten navazuje na slavné motory z 50. let a svoje označení dostal podle polokulového tvaru spalovacích komor.
Motor má tradiční rozvod OHV a využívá u zapalování dvou svíček na válec.
Další "vymožeností" tohoto motoru je systém MDS - tedy vypínání válců.
Při jízdě ve městě nebo ustálenou rychlostí elektronika automaticky vypne přívod paliva pro 4 válce a rázem máte místo 5,7 V8 2,8 R4 :o)
Pokud je potřeba výkonu V8, elektronika během 0,04 s zareaguje a z vozu je zas plnohodnotný osmiválec.

O tom že to výrazně šetří spotřebu paliva není třeba mluvit - cestu z Ostravy do Prahy jsem absoloval s prům. spotřebou 10,9 L na 100 KM. Okresky s cca 35-40% podílem města zvládá vůz za cca 11-14.

Co se týče jízdních vlastností - 300C sedí velmi dobře v zatáčkách, široký rozvor přispívá k pohodlné jízdě stejně jako kvalitní podovozek (na dobu vzniku) - přední zavešení je z MB S-klasse, široké pneu + systém ESP zabezpečují, že se vůz chová normálně, samozřejmě při použití zdravého rozumu - fyzikální zákony platí pro všechny.

Co se týče zrychlení - 6,2 s je parametr, kterého dosahují dnešní V8 s FSI - pravda s objemem cca 4,2 L (např. Audi A8).
Podobně je to i s výkonem (HEMI má 340 Hp, v novějším vydání - rozuměj od roku 2008 dokonce 360).
O točivém momentu 525 Nm si ale můžou pouze nechat zdát stejně jako i některé V10 (např. Lamborghini).
Přitom motor z nákladáku - jak někteří HEMI říkají (ono to i sedí, poprvé byl použit v pickupech Dodge RAM) díky MDS nebaští překvapivě o tolik víc, ve srovnání s těmi luxusními německými uberwageny.
Když to srovnáme s přímou konkurencí z D3 - Audi A6 4,2 FSI žere 10,9 průměr; BMW 550i s motorem 4,8 V8 žere 11,1 L a MB E500 s 5,5 V8 11,4 L. A to jsou všechno rozměrově a často i hmotnostně menší (lehčí vozy) i ikdyž ve stjené třídě. Skutečně nic tragického na to, že HEMI je OHV a má větší objem.

A dostaváme se k celkem úsměvnému bodu - že 5 let stará kára s pro někoho už archivní konstrukcí motoru, která nemá 8 rychlostních stupnů u hyper-moderního automatu dokáže výkonově držet krok s novými výrobky soudruhů z NSR :o))
Ted se určitě najdou rejpálci porovnávácjící jízdní vlastnosti s novou Audi A8 nebo BMW7 ale těm doporučím si nalistovat katalog a dobře si prohlídnout jakou kategorii si právě prohlíží - pokud jim to stále nedochází toto jsou dálniční polykači kilometrů - nikoliv sportáky na vymetání okresek. Tady se hodnotí jiné věci.

A dostáváme se k výbavě - moje další oblíbená kategorie neb zde ameriky pořád výrazně bodují. Ovšem musí to být verze pro evropu, verze pro USA na tom bývají hůře.
10x airbag, ABS, ASR, BAS, ESP, duální automatická klimatice, tempomat, 18" ALU, el. ovl. kožená sedadla s vyhříváním, kožená loketní opěrka, chromované kliky dvěří, chromovaná zrcátka, palubní počítač EVIC, vnitřní teploměr, venkovní teploměr s varovním před námrazou, digitální kompas, xenonové světlomety HID + dálkové světlomety + LED mlhovky+LED světla pro denní svícení, LED zadní koncová světla + zadní mlhovky s LED technologií; el. ovládaná boční okna, el. ovl. a vyhř. zrcátka - řidičivo s aut. stmíváním, vnitřní zpětné zrcátko s aut. stmíváním, deštový senzor, senzor tlaku v pneumatikách, zadní parkovací asistent, parkovací kamera, (neorigo)navigace+DVB-T+DVD přehrávač+SD a USB vstup,IPOD,BlueTooth; rádio s RDS,7" odnímatelný dotykový LCD, dálkové ovládání + 8 repro - (origo)audiosystém Boston Acoustics s 380W, el. stavitelný volant - výškově i podélně, navíc vrchní část v dřevu + ovládání PP a audiostému na volantu, zbytek kůže, el. stavitelné pedály, dřevem obložená hlavice páky voliče aut. převodovky a dřevěné jsou i vnitřní madla dveří (jedná se o kalifornský ořech). Všude spousty držáků na nápoje + odkládací schránky na co si vzpomenete (vč. brýlí).

Navíc je vůz vybaven pamětí - lze si nastavit sedadlo řidiče, zrcátka, pedály, nastavení volantu a oblíbené rádiové stanice - to vše uložit do paměti - pro 2 řidiče.

Dále jde nastavit v palubním počítači EVIC sklopení zrcátek při couvání, posun sedadla vzad a volantu nahoru jako usnadnění vystupování atd.
Palubní počítač EVIC má zhruba 100 funkcí - vedle těchto personálních nastavení bežné funkce PP (prům. spotřeba, dojezd, počítadlo kilometrů, vnitřní teploměr,digit. kompas atd.; ukazatel závad, ovládání audiostému a navigačního systému atd.

Do vozu dodatečně instalován odnímatelný HEAD-UP dislej VALEO promítající údaje o rychlosti vozu na čelní sklo, umožnuje i varování před překorčením povolené rychlosti, má i noční režim.

Originál maska nahrazena maskou MOPAR s chrom lemem ze série Luxury.

V neposlední řadě je třeba zmínit desing vozu, který nikdo nepřehlédne. A kdo 300C nezná, tak se za ním i leckdy otočí.
Nedávno mě dostal kamarád, když mi popisoval jak se jeden člověk divil kdo že to má to nové Bentley :o)

Za příplatek byl šíbr a adaptivní tempomat ACC či vyhřívání zadních sedaček. V USA i chromované disky kol.

Silné stránky

Výkon, zrychlení, výbava, vzhled, komfort a pohodlí - v autě prostě bydlíte.
Tohle není dopravní prostředek z bodu A do bodu B z kterého jste po pár kilometrech dřevění a jste rádi že máte jízdu za sebou, tady si jízdu užíváte.

To ostatně většina amerik, už se Sebringem nebyl problém vystoupit po jízdě Praha-Č.Krumlov a zpět či Praha-Ostrava svěží a bez křečí v zádech a nohách. A to byl v us pojetí "jen" midsize, tedy střední třída.

Slabé stránky

Horší výhled z vozu, plastový interiér - proveden upgrade a vypadá to hned lépe

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisuju stejně jako předchozí auta.

ND přvážně z USA - ebay.com, www.rockauto.cm a další

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Celkem dobré, dalo se s nimi pohodově pokecat, cena byla nižší jak u konkurence. Bazar musí prodat a zákazník se snaží nakoupit výhodně, prostě jako jinde.

 

Novinky v recenzi

12.8.2014 09:20

Nová fotka

od druhého majitele po mě, ted už to má třetí majitel po mě.

1.12.2013 11:02

Cena: 245 000 Kč

spousty doplnů a po výměně náplní.....spousty nových dílů během posledních 3 let.

11.3.2013 13:42

Nové fotky

od současného majitele, jinak auto je na prodej pokud by měl někdo zájem.

28.1.2013 15:01

doplnění

Recenze doplněna o zpětný pohled na spolehlivost + pár dalších drobností.

6.6.2012 14:07

Prodáno

Tříkilo změnilo majitele, takže přeji novému majitele spousty km bez problémů a autíčko aby se mělo stejně dobře jako u mě.
Díky že se mě vozilo 26 měsíců.


Přidat názorDiskuse: Chrysler 300C 5,7 V8 HEMI W.P.Chrysler Signature Series

Další vozy značky Chrysler



Vyhledat podle modelu
Vyberte značku: Vyberte model:
Vyrobeno od Vyrobeno do
všechny karoserie
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Spolehlivost byla velmi dobrá, jediná závda která zenmožnila provoz na 2 dny, bylo prakslé pérko v shifteru (voliči) převodovku, praskl plast díl a pérko, lez nahradit neorigo dílem z duralu. Jinak vždy naskočil na první otočení.....

praktičnost
10

jako každý sedan, ale já nejsem česká rodinka stěhující o víkendu půl domácnosti, co potřebuju vždy odvezu

prostornost
9

Velmi pohodlný vůz zejména pro cestující vpředu, ale pokud nemáte 2 metry, budete mít dost prostoru i vzadu.

jízdní vlastnosti
10

Velmi dobré

jízdní komfort
10

Vynikající

provozní náklady
7

Spotřeba je proti V6 vyšší, ale s tím je ntuné počítat a záleží na každém řidiči a jeho stylu jízdy

náhradní díly
7

Běžné spotřební věci stejné jako u předchůdce, oproti BMW a MB zejména díky možnosti kupovat ND z USA je to o dost levnější

výkon motoru
10

Absolutně dostačující - když chcete přejdet předjedete, kopec nekopec. Po osazení Mopar cold air intake navíc pár šemíků + lepší zvuk.

spotřeba
6

V8 si žádá své, ve srovnání s ostatními V8 ale normální

hlučnost motoru
10

Skoro není slyšet, jen si tak ševelí - pokud nezšlápente plynový pedál k zemi

kvalita sedadel
10

výborná, mají i slušné boční vedení

brzdy
8

Brzdí výborně, díky BAS vozidlo zastaví doslova na "fleku"

zavazadlový prostor
8

Mohl by být i větší, ale mě to stačí






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…