Recenze

8 Majitel

Škoda Octavia 1,4 TSi 110 Kw Style

9.93 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 9
Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta mladá Rok výroby 2016 Koupeno ojeté najeto [km]:112000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 216 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 610 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Moje recenze je o 7 let staré ojetině, jejím nákupu a mých prioritách, které jsem měl při jejím výběru.

Tak mojí „Starké“ Octavii 1 generace 1,9 TDi 66Kw po 22 letech spokojeného a bezproblémového soužití umřel posilovač řízení. Ač to zpočátku vypadalo, že odešlo jen hydraulické čerpadlo za 8000 Kč, tak oprava – kompletní výměna řízení, následné seřízení geometrie by stálo min. 20000 Kč. To jsem už do ní investovat nechtěl. K tomu se přidala nefunkční klimatizace, koroze na několika místech karoserie a pár dalších „drobnějších“ závad a bylo rozhodnuto. "Starkou" daruji svému synovci, který si ji opraví a na pár let ji vdechne nový život. Já musím vybrat nástupce.

Asi měsíc jsem vydržel jezdit bez posilovače řízení i bez klimy. A musím říct, bylo to pořádné retro a slušná posilovna obzvlášť při parkování. Na to pravé auto se mi stále nedařilo natrefit. Nechtěl jsem nové, stačila by 5-7 letá benzínová ojetina od VAG s výkonem min 110 Kw a nájezdem do 130 000 Km, optimálně již s tažným zařízením. Do druhého auta v rodině jsem byl ochotný investovat dle jeho stáří a stavu 300 - 400 tis Kč. Po letmém zhlédnutí serverů Sauto, Tipcars, Dasweltauto, Škodaplus, Piamarket, by člověk řekl, že s tímto rozpočtem to přeci nemůže být problém. Výběr je opravdu velký. Bylo mi vlastně jedno, jestli to bude Golf, Leon, Octavie, Scala, Arona, Kamiq, hatch, liftback nebo kombík. Věděl jsem, co nechci. Na svém autě pro denní ježdění bych nesnesl koukat na bílou, stříbrnou, černou a pošťáckou modrou. Ty tvoří bohužel asi 70% všech nabídek. Takže významná redukce. Každý týden se na některém ze serverů objevilo pár aut, které mě zaujaly výbavou vzhledem, najetými Km i cenou. U většiny z nich zájem skončil po prvním telefonátu s prodejcem, buď 5 majitelů za 6 let, nebo jedna či více větších havárií za 50 – 150 tis Kč. Moc se mi líbila jedna Arona 1,5 TSi, ale v 10 000 Km se jí potkal motor. Ten je teď po generálce a auto stále v inzerci levnější o 50 Tis. Na pár aut jsem se byl podívat, v Praze na Jarově pěkný Golf 1,4 TSi, ale bohužel bez servisní historie. Sportsvan v Kunraticích, ale ten měl nalítáno přes 160 000 Km a bylo to na něm znát. Prosezená a prošoupaná sedačka, dost velká kosmetika. Tam mě ani sleva nepřesvědčila. Těch aut co jsem viděl projel a odmítl bylo nejmíň 5. Má zkušenost je taková, že každé auto za zajímavou cenu má nějaké ale. Speciálně u Golfů byla situace dost tristní. Za auto rv. 2015-17 dát 350-450 tis mi přišlo opravdu nepřiměřené. Řekl jsem si, přihoď ještě 50 Litrů a zkus něco mladšího, míň jetého. Kápnul jsem na krásného červeného Leona FR rv.2020 nové generace. Wow to bude ono. Druhý den jsem se rozjel opět do Prahy, tentokrát na Porsche Prosek. První dojem naprosto super. To by mohlo být ono. Sportovní šmrnc, krásná červená barva, uvnitř Alcantara. Tak a jdeme na jízdu. Ta byla zpočátku super, vyjeli jsme na teplickou dálnici, 18 Kola krásně drží stopu. Řízení je příjemně tuhé a přesné. Zpátky jsme to ale vzali přes starý Prosek a už první retardér a větší díra vystavily autu stopku. Rány, mlácení od podvozku, to není nic pro mě. VAG s většími koly na platformě MQB prostě podvozek nastavit neumí. Ten trakařovitý jízdní projev byl pro mě velké zklamání. Tudy cesta nevede, za tohle 458 Litrů prostě nedám. Evidentně jsem nebyl sám, v době psaní recenze byl Leon stále v inzerci. Zkusím slevit z mých požadavků. Nějaká pěkně vybavená Fábie s 1,2 TSi 81 Kw by na denní dojíždění taky mohla vyhovovat a navíc bych ještě něco ušetřil. Na jedno Monte Carlo jsem kápnul ve Strakonicích. Moc pěkné auto po jednom soukromém majiteli ve velmi, ale opravdu velmi zachovalém stavu. Jízda celkem fajn, interiér šmrncovní, ale na Fabii je ten rozdíl třídy prostě znát. Vyšší hlučnost od podvozku, stísněný interiér a motor 1,2 TSi 81 Kw, žádný sportovec teda není. V autě poslouchám Spotify, telefonuju, takže infotaiment s handsfree, a bluetooth by bodly. Bolero model 2016 ve Fábii to ale nemá. Rozhodnuto, hledá se dál. Co takhle Octavia 3, tu jsem ještě neměl, jde se na to. R.v.2016 se dá koupit i pod 300 Tis, ale buď je to firemní holátko Active, výjimečně Ambition v bílé nebo pošťácké modré, nebo má moc najeto. Potvrdilo se mi, že Škodovka je mistr v trestání zákazníků, kteří si chtějí koupit nové auto za co nejmíň peněz. Hnusná barva, mizerná výbava, fádní interiér a k tomu jako bonus litry v kufru. Dny s autem bez posilovače a klimy ubíhaly, a pří každém parkování jsem si říkal, že dnes už to bude naposled.

Jak to bývá, nakonec se na Škodaplus objevil zajímavý inzerát Octavia combi Style v červené Rio metalíze se sportpaketem. Auto vcelku odpovídalo mým potřebám a požadavkům. Telefonicky jsem s prodejcem prošel servisní historii, majitele, technický stav. Auto mělo prodlouženou záruku a majitel, aby ji neztratil, jezdil jen do autorizovaného servisu. Cebie samozřejmě v pořádku. Na webu jednoho z největší prodejců v Čechách navíc nabízeli zajímavé bonusy až 30 tis Kč za financování a dalších 30 tis Kč za auto na protiúčet. To vypadá víc než lákavě, jede se do Pardubic.

Auto bylo moc pěkné, zachovalý interiér odpovídající nájezdu 110 Tis km. Zvenku pěkný lak, ani náznak koroze, jen drobná kosmetika. Je to auto, o které se někdo staral. Zkušební jízda neodhalila žádnou špatnost na podvozku ani hnacím agregátu. Dostal jsem podrobný protokol o technickém stavu auta, vše bylo bez závad. Tak a teď jdeme na financování a protiúčet. Bohužel musím konstatovat, že obojí byla jen vábnička na webu. U AAA bych to čekal, ale u jednoho z největších autorizovaných prodejců Škodaplus nikoliv. Zajímavé financování se servisní prohlídkou zdarma a nízkým úrokem a dalšími bonusy platí jen pro vybraná auta do 5 let stáří. A Octávii by vykoupili za 1 Kč. Tak to mě přiznám se rozhodilo a naštvalo. Auto se mi ale velmi líbí, jde se smlouvat o ceně. I tady jsem narazil. Auto bylo v inzerci jen pár dní a Louda je velká firma a má evidentně nastavené striktní interní postupy co mohou a za jakých okolností slevit. Po dvou hodinách dohadování, telefonátů s nadřízenými a mých několika odchodech, jsme se nakonec domluvili. Z mého původního požadavku 10 000 Kč byly ve slevě na auto jen 4000, ale k tomu v ceně olejový servis a roční záruka s významnou slevou. Auto fajn, ale z toho ostatního cítím tak trochu pachuť.

Teď k autu
Nebudeme si nic nalhávat, ojetá Octavia 3 je průměrné, tuctové auto nižší stření třídy, které vyniká snad jen prostorností a velkým kufrem. Ta moje má pár bonusů, kvůli kterým jsem ji koupil a předpokládám, že za 2-3 roky i dobře a rychle prodám.

Vezmu to popořadě dle mých priorit:
- Auto má kompletní servisní historii ve škodovce, původně to bylo manažerské auto ve Škodě a.s., a pak s tím pět let jezdil jeden soukromý majitel.
- Nebylo bourané, byly měněny jen oba nárazníky a čelní sklo od kamene
- Motor 1,4 TSi 110 Kw EA 211
- velmi dobrý stav podvozku a karoserie
- pěkná výbava Style + sportpaket ( sedačky, volant, zrcátka ), tažné, vyhřívané čelní sklo, infotaiment Amundsen s navigací, kessy, automatická klima a spousta dalších blbin.

Motor 1,4 TSi 110 Kw je spřažený se šestistupňovým manuálem. Budu se asi opakovat z mé předchozích recenze Golfa, ale 1,4TSi patří k tomu nejlepšímu mezi maloobjemovými přeplňovanými čtyřválcovými benzíny. Jezdit se dá už od 1600 ot., ale nejlépe se cítí mezi 2-3500 ot. V tomto rozmezí je kultivovaný tichý, úsporný a pružný. V 90% jízdních situací se pohybuji právě v tomto rozmezí. Nad 4000 ot. je už víc slyšet. Ale stále táhne, těch 110 Kw s 250 Nm tam je. ale od 5000 ot. je zvuk nepříjemný, nemá smysl ho točit víc. 6 stupňový manuál MQ250, je s motorem výborně sladěný, určitě lépe než DSG. Motor nepodtáčím pod 1800 ot, jako DSG, ve městě se dá jet 50 na 3°, 60 na 4°. Na dálnici ve 130 na 6° točí 2800 ot a reakce na plyn je stále slušná.

Podvozek na rozdíl od Golfa je u Octavie do 110 Kw včetně, limitován torzkou na zadní nápravě. Bohužel to je na jízdních vlastnostech znát. V prvních 2 letech výroby byly pružiny i tlumiče přehnaně tvrdé, a Octavie 3 jezdila jako trakař. Obzvlášť to vyniklo u dieselových variant. Máme je ve firmě, takže vím své. Ta moje rv. 2016 je výrazně měkčí a komfortnější. To ovšem platí pouze v případě, že toho od ní člověk moc nechce, silnice není příliš rozbitá a není tam příliš moc zatáček. Běžné nerovnosti filtruje důstojně, ale větší výmoly znamenají rázy do karoserie a v zatáčkách odskakování zádě. Naštěstí mám pouze 16“ kola. Čím větší ráfek a méně pneumatiky tím horší. Najetých 110 tis Km se na podvozku téměř nepodepsalo, jen při prudším zatáčení vlevo slyším lehké pazvuky od levé přední nápravy. Vaculík v recenzi Octavie 3 psal, že to jsou poddimenzované silentbloky na předních ramenech. Je to tisícikorunová záležitost, to ještě pořeším s prodejcem.

Řízení je klasické koncernové, přesné ale na můj vkus zoufale přeposilované, bez jakékoliv zpětné vazby. Ale možná jsem ovlivněn měsíčním ježděním s autem bez posilovače. Sportovní volant je fajn, potažený perforovanou kůží která je už po 110 tis Km dost vyhlazená. Má příjemný tvar, dobře se drží.

Brzdy byly dělány nově kotouče i desky, zadní i přední, takže brzdí jako nové. Z Golfa jsem byl zvyklý na elektronickou ručku. Ta manuální je už trochu retro. Nakonec na mé jedničkové Octě jsem ji měl taky.

Interiér ve výbavě Style se sportovním paketem má aspoň trochu toho šmrncu. Nepůsobí tak zoufale fádně a lacině jako u nižších výbav. Prostornost v kabině i kufru je asi největší deviza Octávie 3. Interiér působí velmi vzdušným dojmem, na všech místech je mírný přebytek místa. Škodovácká ergonomie mi vyhovuje, vše je tam kde to očekávám. Sportovní sedadla lépe vypadají, než fungují. Jsou sice dobře tvarovaná, ale příliš měkká a podsedák by mohl být delší. Naštěstí Škodovka nešetřila na příjemném potahovém materiálu. Na Ergoactivy z Golfu prostě nemají. Zajímavé, že v třeba v Karoqu jsou sedadla tvarována velmi podobně, jsou ale tužší a s delším podsedákem. Na dlouhé trasy to je určitě pohodlnější.

A teď to hlavní, kufr s nadbytečnými 610L, které využiju jen sporadicky. Ale třeba někdy budu stěhovat ledničku, nebo pračku. Fajn je, že zadní sedadla se dají sklápět páčkou přímo z kufru. Pod podlahou je ještě plnohodnotná rezerva.

Výbavu u ojetiny bereš tak, jak to je. Buď zkousneš, že něco chybí a naučíš se s tím žít, nebo auto necháš někomu jinému. Style má v základu většinu potřebných věcí a protože to bylo manažerské auto, tak dodatečná výbava je bohatá. Zkoušel jsem to spočítat a bylo to dle ceníku z r. 2016 62 000 Kč, základ Style stál 576 900 Kč, celkem 638 900 Kč. Za 7 let a 110 000 Km ztratila Octávie jen 53% původní hodnoty. Z příplatků využiju určitě tažné, vestavěnou navigaci Amundsen, v zimě možná vyhřívané čelní sklo. S Amundsenem zatím trochu bojuju. Přes bluetooth telefon funguje bez problémů, ale hudba ze Spotify nikoliv. Sice ji na infotaimentu mohu ovládat, ale ta se line místo z reproduktorů tak z mobilu. Podle návodu mám vše správně nastavené, ale asi tam není plná kompatibilita s mým Samsungem. Tak Spotify pouštím přes klasický 3,5 jack. Pokud mi někdo poradíte jak postupovat, budu rád.

Karoserii kombíka jsem sice cíleně nehledal, ale přiznám se u Octávie se mi líbí víc než liftback. A to byl taky jeden z drobných argumentů pro koupi.

Auto má jen základní halogeny, ale ty nejsou vyloženě špatné. Oproti moderním ledkám je to ale skok z ligy do divize. Dnes se dají už koupit homologované Led žárovky od Osramu, možná je časem vyměním.

Spotřebu zatím brzo hodnotit. Aktuálně mám s autem najeto kolem 1500 Km. Spíš delší trasy v 1-2 lidech bez odříkání za 5,5L a v kombinaci mám kolem 6L. Je ale léto a cest po městě moc nebylo.

Octávie bude sloužit jako druhé a současně třetí ( pracovní ) auto v rodině. Cesty do práce, tahání vozíku na chalupu, občas i nějakou delší štreku. Možná, že jsem byl v recenzi příliš přísný. V rámci třídy to rozhodně není špatné auto, ale do výborného ji prostě spousta věcí chybí. Určitě si ji nenechám 22 let jako jedničkovou 1,9 TDi. Koupil jsem si ji na 2-3 roky s tím, že bych ji rád s minimální ztrátou prodal. S motorem 1,4TSi, nájezdem do 150 000 Km a plnou servisní historií to myslím nebude žádný problém. To bylo taky jedno z nejdůležitějších kritérií při koupi. Touto optikou mé nové auto taky vnímám.

Silné stránky

- u ojetiny výborný technický stav
- velmi dobrá pořizovací cena
- motor 1,4 TSi
- nadstandartní výbava
- prostornost a obří kufr

Slabé stránky

- průměrné jízdní vlastnosti
- průměrné sedačky
- nekompatibilní infotaiment s mým mobilem

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

popsal jsem to v recenzi. Na jednu stranu garance technického stavu, jistota že tam není nějaký kostlivec. Přijeli pro mě na nádraží a byli velmi ochotní. Na druhou stranu na webu vábničky a trochu matoucí praktiky jako v AAA.

 

Novinky v recenzi

27.2.2024 21:43

Hodnocení po 5000 najetých Km

Po opravě převodovky je auto v denním zápřahu. Krátké 10 km. cesty do práce zvládá se spotřebou 6,5L. Absolovovalo taky pár delších tras po dálnici. Ta nejdelší byla Do Zillertalu na lyže. ve dvou + kompletní lyžařská výbava ( lyže fixované v autě ) cesta tam i zpět přes Mnichov a Garmish za 5,6L. To bylo příjemné překvapení. Stejně jako skvělý prostor a bezedný kufr který snad nejde ani zaplnit. Nicméně delší cesta odhalí i nějaké neduhy auta. Tak především na dálnici vyšší celkovou hlučnost a nepříliš pohodlná sedadla. Základní halogeny v noci a dešti taky spíš nic než moc. Z nějakého nepochopitelného důvodu mi nejde streamovat hudba ani přes Bluetooth ani aux a to mě na delší trase opravdu štvalo. Co mě ale baví tak přesné řízení, perfektně do rukou padnoucí volant, vnitřní prostor a výkonný a úsporný motor.

8.1.2024 14:54

Reklamace hluku z předku auta

Jak jsem psal v hlavním textu, tak jsem hluk o kterém jsem se domníval, že jde od přední nápravy reklamoval u prodejce. Fajn bylo, že jsem nemusel až do Pardubic, ale převzala mě pobočka Loudy na Černém Mostě v Praze. To bylo 28.9.2023 Pazvuky nepocházely od přední nápravy jak jsem se domníval, ale byla to přidřená ložiska v převodovce. Přiznám se, to by mě opravdu nenapadlo. Celkem dobře zafungovala zakoupená pojistka od Defend insurance, která nakonec celou opravu zaplatila. Co už bylo slabší, tak byla ze strany servisu délka opravy. Ve smlouvě jsem měl měsíc a auto mi předali po více než 2 měsících 4.12. Ale to bych ještě bral. Opravava je časově náročná a pracná, díly od Škodovky nejsou k dispozici okamžitě. Nicméně při zpáteční cestě při řazení šel 5 a 6°přes zuby, obzvlášť z neutrálu. Tady už moc nechápu jak je možné že auto nezkontrolovali, neprojeli. Pře opravou ale převodovka řadila bez výhrad, při montáži se asi vloudila chybička. Takže 7.12. bylo auto zpátky servisu. Opět měsíc čekání a výměna vadných synchronů. 5.1.2024 jsem auto opět vyzvedl, tentokrát s řádnou zkušební jízdou společně s technikem a teď už konečně vše OK, Hurá. Hukot a pazvuky zmizely a převodovka řadí jak má. Takže suma sumárum bych vlastně měl být spokojený, auto se závažnou skrytou vadou je opravené, já za opravu neplatil ani korunu, chování servisu vstřícné, ale kaňkou na kráse je ta délky opravy. Z 5 měsíců vlastnictví auto strávilo 3 měsíce v servisu. Úplně zadarmo to ale nebylo, 1x nevyužitá měsíční dálniční známku, 2x cestu vlakem Plzeň-Praha a zpět, havarijní pojištění které prostálo v servisu a můj čas. Na 3 měsíce jsem musel z auta přesedlat na vlak na denní dojíždění do práce, a ono to nakonec taky nějak šlo. Teď doufám že už žádná další událost nenastane a že auto bude fungovat jak má. skrytá vada byla odhalena, opravena na pojistku a servisní režii, Škoda plus funguje. Vzhledem k neúměrně dlouhé době opravy a navíc předání auta bez řádného vyzkoušení a vynucenému návratu do servisu dávám Loudovi v pomyslném hodnocení jen průměrnou 2-.


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

doplním až tak za rok

praktičnost
10

V nižší střední je asi není praktičtější auto

prostornost
10

V rámci třídy na špici

jízdní vlastnosti
6

torzka a velký zadek znamenají zásadní limit

jízdní komfort
7

pružení a tlumení celkem OK, na rozbité silnici ale tlumiče nestíhají a přenáší hluk a rázy

provozní náklady
0

doplním za rok

náhradní díly
9

na Škodovku se dá ve druhovýrobě za 50% originálu sehnat téměř vše

výkon motoru
9

Samozřejmě že bych snes vyšší, ale 110 Kw mi stačí v 99% případů

spotřeba
9

Pokud bude kolem 6L budu spokojený

hlučnost motoru
8

Do 3000 ot. je to klid a pohoda, nad 4000 už je dost slyšet.

kvalita sedadel
7

Sportovní jsou lepší než ty standartní, ale jen o fous

brzdy
9

Mám nové, takže spokojenost

zavazadlový prostor
10

Upřímně nevím jestli ho někdy vůbec naplním






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…