Recenze

8 Majitel

Volkswagen Golf Plus 2,0 TDi DSG

9.73 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf Plus, foto 1 Volkswagen Golf Plus, foto 2 Volkswagen Golf Plus, foto 3 Volkswagen Golf Plus, foto 4 Volkswagen Golf Plus, foto 5 Volkswagen Golf Plus, foto 6 Volkswagen Golf Plus, foto 7 Volkswagen Golf Plus, foto 8
Volkswagen Golf Plus, foto 9 Volkswagen Golf Plus, foto 10 Volkswagen Golf Plus, foto 11 Volkswagen Golf Plus, foto 12 Volkswagen Golf Plus, foto 13 Volkswagen Golf Plus, foto 14 Volkswagen Golf Plus, foto 15 Volkswagen Golf Plus, foto 16 Volkswagen Golf Plus, foto 17 Volkswagen Golf Plus, foto 18 Volkswagen Golf Plus, foto 19 Volkswagen Golf Plus, foto 20 Volkswagen Golf Plus, foto 21 Volkswagen Golf Plus, foto 22 Volkswagen Golf Plus, foto 23 Volkswagen Golf Plus, foto 24 Volkswagen Golf Plus, foto 25 Volkswagen Golf Plus, foto 26 Volkswagen Golf Plus, foto 27 Volkswagen Golf Plus, foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta ocucaný bonbón Rok výroby 2012 Koupeno ojeté najeto [km]:141000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 395 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Golfa 7 – stodesítky z předchozí recenze jsem se již dostatečně nabažil, tak šel po 2 letech k dalšímu zájemci. Teď byla na řadě manželka. Golfa plus jsem jí koupil jako překvapení, ale na základě jejích požadavků a priorit:
- auto musí mít vyšší stavbu, aby z něj lépe viděla a dobře se jí nastupovalo
- nesmí být moc velké kvůli parkování
- musí být přiměřeně výkonné, je zvyklá tak na 90Kw +
- nesmí být moc užrané
- musí být spolehlivé
- musí být přiměřeně komfortní, žádná uskákaná koza
- musí se dobře ovládat, tedy nejlépe značka na kterou je zvyklá
- z výbavy nesmí chybět automatická klima, výhřev sedadel a ještě pár dalších blbin
- nesmí být bílé, černé nebo nějak roztodivně barevné ( růžová, fialová, žlutá apod. )

Při výběru ojetiny jsem si dal finanční limit 200 Tis Kč. To aby mě nemrzely šrámy, které určitě přijdou. A skutečně, na první jsem čekal jen týden – vorvala oba pravé elektrony od obrubníku, druhý přišel po měsíci – někde na parkovišti odřela zadní blatník. No a pak kupte ženské nové auto za 0,5 mega.
Teď zpět k výběru auta. Je určeno pro denní dojíždění mé ženy do práce 25km tam a 25 zpět, mix město, silnice i dálnice. Mám dlouhodobě dobré zkušenosti s VW a Škodou, takže v úvahu připadaly následující modely – VW Tiguan před FL, Š Yetti a Golf Plus po FL. V motorizaci jsem měl celkem jasno, U Tiguanu a Plusu to byl 2,0 TDi CR 103 Kw, Benzíny řady EA111 pro notoricky známé problémy nepřipadaly v úvahu. Pouze u Yettiho po FL by to mohla být i 1,4 TSi EA211. Těch je ale málo a ceny jdou spíš k 300 Tis. Yettiho jsem zavrhl jako první. Zvenku se tváří roztomile, ale jízdního komfortu moc nepobral, podvozek byl tvrdý i na mě. Strohý a neútulný interiér bez nápadu na mě působil nudně až trochu depresivně. Tiguan by se jí bez pochyby líbil nejvíc, ale kolem 200 tis Kč by to byl hodně olítaný kousek ještě před FL. Takže z finančních důvodů vypadl i on. Samotného mě překvapilo jak je tento model jako ojetina drahý. Přitom jízdně ani celkovým dojmem to zásadní rozdíl oproti Plusovi nebyl. Sedí se ještě o nějaký cm výš, má větší kufr, vypadá líp, ale to je tak vše. Velká část interiéru – palubka, sedadla jsou pro oba modely totožné. Takže vyhrál Golf Plus. Splňoval požadavky dané mou ženou, doplněné o ty mé a finanční limit. Auto je často označované jako Golf pro německé důchodce. Tam ho kupovali většinou soukromníci, starali se o něj a možná i proto vyhrává statistiky nejméně poruchových aut ADAC či OAMTC.

Teď vám zprostředkuji první dojmy mé manželky:
Žena: „ Jé to auto má nějaký divně malý kola“.
Vnučka: „Babi tvoje auto vypadá jako ocucaný bonbón“ ( a ta přezdívka mu už zůstala )
Žena: „ A co to má za divnobarvu, není to ani béžová ani šedá“.
Já: „Francouzi jí říkají Greige ( čti grejž )a je u nich velmi populární. Krom bílé a černé jsi mi přeci dala volnou ruku“.
Ona: „No ale já nejsem Francouzka a tohle je taková šedá myš“.
Já: „ Zvykneš si, na barvu to nejezdí, sedni si dovnitř, tam to vypadá líp“.
Ona: „ Jo, ale ne o moc. Ale sedí se tu výš a sedačka je pohodlná, to se mi líbí. A bezvadně vidím z auta. Má to automatickou klimu, to máš teda štěstí. Ale co to má za divnou řadicí páku“?
Já: „ No víš, já ti koupil automat, abys po Plzni nemusela pořád kvedlat. Ale neboj, je to jednoduchý, určitě si na něj zvykneš. Teď ho půjdeme projet. Když ti auto nebude vyhovovat tak ho za rok či dva prodáme a koupíme něco jiného. Vždyť mě znáš“.

Jízda: Zařadila D, šlápla na plyn a rozjela se. Nejprve byla zmatená a překvapená, ale po 20 Km už měla na tváři úsměv.
Ona: „To neřazení je perfektní, aspoň budu mít víc času na sledování okolí. A ten motor, to je paráda, šlápnu na to a je tam hned 120. S tím se předjíždí fakt dobře. A je to krásně tichý, je to benzín nebo diesel“?
Já: „ Diesel 2,0, má to 103 Kw, to abys měla nějakou rezervu – říká se tomu aktivní bezpečnost“.
Ona: „ A je to i docela komfortní a takový bytelný a prostorný. To se mi bude líbit“
Dojeli jsme.
Ona: „ vzadu je fakt hodně místa. Až povezu vnoučata v sedačkách tak se to bude hodit. Ale kufr to má docela malý, jak normální Golf. Na nákup to ale bude stačit“.
Já: „ Ale když posuneš zadní sedačky, tak ten kufr o kus zvětšíš“.
Ona: „ Aha, to je docela dobrý. No myslím, že ho vezmu na milost“.
Ona po měsíci a nájezdu tak 2000 Km: „ To auto mi vlastně vyhovuje. Řídí se mi moc dobře, řekla bych tak samozřejmě. Je rychlý, komfortní, řadí samo, dobře se mi nastupuje, je z toho výborný výhled. Líbí se mi, že mobil spáruju s rádiem a můžu snadno přes něj volat. A super jsou ty stěrače (motýlí křídla – stírají proti sobě), perfektně setřou celou plochu okna. Líbí se mi spousta odkládacích míst a schránek to je fakt super. Takže jsem nakonec s tvým výběrem spokojená. Vlastně se mi už i docela líbí až na tu myší barvu“.
Tolik dojmy mé ženy. Je vidět že naše protějšky mají ty priority nastavené trochu jinak.

Teď ty moje postřehy.
Proč vlastně automat? Prostě proto, že jsem to jako velký příznivec manuálu chtěl jednou zkusit. A musím potvrdit, do města je to opravdu skvělá volba. Ale má i své mouchy, jak popíšu později. A Golf 6/Plus s 2,0TDi je u VW nejdostupnější auto s rozumně fungujícím relativně spolehlivým automatem. Auto je nehavarovaná ojetina od soukromého majitele z Německa r.v. 2012, s vedenou servisní knížkou a poctivými 129 tis. Km. To jsem nechal před koupí prověřit v autorizovaném servisu. Jinak bych do toho nešel. Kupoval jsem ho v Andy auta v Táboře a bylo to trochu dobrodružství. Ale o tom později.

Motor – 2,0 TDi 103 Kw CR, je profláknutý a notoricky známý. Je to verze Euro 5 s DPF ale bez močoviny. V Plusu je dobře utlumený. Je velmi pružný, a v kombinaci s automatem takový trochu vyhlazený silák. Ale žena je s jeho projevem naprosto spokojená. Na diesel ale není nijak zvlášť úsporný. Dlouhodobou spotřebu má 6,0L. Pod ni se dostane jen na dlouhých štrekách. Spotřebou to legendární 1,9 TDi opravdu není. Co mě zarazilo, tak koncovka výfuku je lehce černá od sazí. V autorizovaném servisu v rámci první prohlídky jsem nechal stav filtru zdiagnostikovat. Zaplněnost byla 25%. Dle nich u TDi Euro5 je černý výfuk normální i u bezvadně fungujícího motoru i filtru. Absolutně čisté je až Euro 6. Jako většina ojetin v Německu jezdil na prodloužené servisní intervaly. Tam je to standardem, ale současně i nemocí jejich ojetin. Po koupi následovala výměna oleje + filtry a zkrácení intervalu na 15000 Km/1 rok.

Převodovka – automatická dvouspojka DSG DQ 250 s mokrými spojkami. Auto mělo přetažený servis výměny oleje asi o 5000 Km. Ten jsem nechal okamžitě vyměnit. Není to úplně levná záležitost, ale pokryla to sleva z bazaru. Jak řadí mokré DSG z pohledu stoupence manuálu? No řadí na jednu stranu výborně = rychle, hladce bez cukání a to i při popojíždění. Na druhou stranu zoufale necitlivě s logikou, kterou programoval nějaký ECO motorový terorista. Přeřazuje nahoru v příliš nízkých otáčkách. Nechává je spadnout až někam k 1200. To sice bez plynu nevadí, ale při lehkém přidání nepodřazuje hned, nechá to zvedat z těch nízkých otáček. Pak přidám o trošku víc a podřadí to hned o 2°, aby vzápětí po dosažení 70 km tam dal nejdelší 6°. V režimu D se snaží držet za každou cenu co nejnižší otáčky a velmi necitlivě reaguje na přidání plynu podřazením. V některých jízdních režimech je to obzvlášť otravné. Např. jedeš 50-60 do táhlého lehkého kopce a on je schopen 5x měnit 4-5 a zpět. Je tam manuální řazení, kterým to koriguju, ale já pořídil automat, abych řadit nemusel. Navíc ani to manuální řazení nemá dobrou logiku. Zafixuju tam např. 4, jedu po městě, brzdím na křižovatce, on tam dá postupně 3-2-1. Ale při rozjezdu drží tvrdošíjně 1. Pak je tam režim S (asi jako sport?). Ten sice řadí při vyšších otáčkách, ale drží je nesmyslně dlouho. To mi rve uši ještě víc než to podřazování. Jediné co se mi líbí, je brždění motorem při jízdě skopce. Tam podle intenzity brzdění podřazuje celkem citlivě a při ťuknutí do plynu tam dá správně vyšší stupeň. Pokud mi někdo poradíte, kde dělají softwarovou úpravu DSG převodovek a máte s nimi dobrou zkušenost, dejte vědět v diskuzi. Budu rád. Jinak jak jsem psal dřív, žena je spokojená, je to pro ni lepší než manuál. Já do něj musím příliš často zasahovat. A to mě otravuje. Ještě mám dotaz na zkušené majitele automatů – jak je to s vyhazováním na neutrál? Typicky - jízda po D1 jedu 2 km z kopce, mohu bez ničení převodovky vyřadit na neutrál?

Podvozek – vpředu Mc Pherson, vzadu multilink, jízdně není špatný ani po 8 letech a 140 tis Km nemá vůle a nemlátí. Naladění je typicky VW, spíš tužší. Normální cesty průměrné kvality hladí výborně, rozbité okresky spíš průměrně. Pro zachování přijatelného komfortu tam mám letní 16“ a zimní 15“. Vyšší karoserie je znát, při rychlejších průjezdech zatáček se naklání. Je tam cítit těžkopádnost a setrvačnost skoro 1,5 T hmoty a její vyšší těžiště. Manželka ale projíždí zatáčky spíš „žensky“, takže jí převrácení nehrozí. Ano, z pohledu jízdních vlastností je to spíš důchodcovské auto.

Řízení – je bez zpětné vazby, ale přesné a bez vůle. Auto jede přesně tam, kam ho volant pošle. Těžký motor zatěžuje přední nápravu, takže je řízení příjemně tužší. Při jízdě mám pocit že auto krásně sedí.

Interiér – je poplatný době vzniku, ale přehledný, ergonomický a vlastně i útulný. Celkem kvalitní materiály i zpracování. Ani při -10 nikde nic nevrže. Ovládání má VW standardizované, takže jednoduché, intuitivní. Ale najde se pár výjimek u funkcí, které řidič používá zřídka. Tak třeba otvírání nádrže je schované ve dveřích řidiče. Když jsem tankoval poprvé, hledal jsem ho na pumpě snad 5 min. Nastavení tlaku v pneumatikách je schováno ještě líp – do schránky spolujezdce. Na to jsem přišel až s pomocí návodu. Grafika a funkčnost dotykového displaye je z dnešního pohledu až komicky zastaralá. Infotaiment vypadá líp, když je vypnutý než zapnutý. Prostornost na šířku i délku je jako v autě o třídu výš. Má spoustu promyšlených odkládacích schránek a držáků. Skvělá jsou posuvná zadní sedadla. Montáž dětských autosedaček je velmi snadná.

Kufr – má s plnohodnotnou rezervou podprůměrných 395l, ale pro manželku na nákupy stačí.

Výbava – je německy bohatá, je to akční model Match a odpovídá i standardům dnešních nových aut. Duální klima, topné spirály v sedadlech, loketní opěry vpředu i vzadu, automatické přepínání světel, multifunkční volant a spousta dalších blbin. Ale na některých věcech Němec šetřil. Třeba chybí bohužel tempomat a bohudík start/stop. Co potěšilo, tak to byl továrně namontovaný závěs.

Karoserie – Jak řekla vnučka – ocucaný bonbón. Řekněme že jen není krásný. Je to funkční, trochu barokní design. Ale aerodynamiku má VW zmáknutou skvěle. Ani při 150 není aerodynamický hluk nijak rušivý. Já ještě oceňuji takový pocit bytelnosti a výborné zpracování. To ostatní je VW standart, který polovině vyhovuje a ta druhá ho nenávidí.

Nákup – Trochu dobrodružství v Andy auta Tábor. Auta jako takové, tam mají slušné a lidi na place nezamlčují nic, aspoň mě ne. Jen se člověk musí trochu obrnit vůči těm nabídkám na „ výhodná připojištění“. Inzerovaná „plná“ záruka na auto není zas až tak plná jak inzerují. Tlak prodejců na emoce a rezervaci auta hned, tam byl dost silný. Asi aby parta na place dostala bonus za prodej. Holt je to už velký bazar. Co mě ale naštvalo nejvíc, tak mě požádali o recenzi spokojenosti. Tu jsem jim napsal, dokonce 2x, ale ani jednou ji nezveřejnili. Asi nebyla dost pozitivní, jako ty co mají na jejich stránkách. Jinak převod, přepis vše OK v obvyklé době.

Za 9 měsíců jsme najeli 13 000 Km bez závady, takže za mě převažuje spokojenost. K autu přistupuji jako k 8 let staré, byť zachovalé ojetině. Není to atraktivní auto, spíš spolehlivé a pohodlné a praktické denní přibližovadlo. Budu rád, když má recenze někomu při výběru té správné ojetiny pomůže. Ale ušil jsem si na sebe bič. Manželka po této zkušenosti už manuál nechce.

Silné stránky

- vyšší stavba, výborný výhled, snadné nastupování
- silný a relativně úsporný motor
- bytelnost a dobré zpracování
- jako ojetina docela levná
- z VW absolutně nejspolehlivější model
- vysoký cestovní komfort
- bohatá výbava

Slabé stránky

- bezlogičnost řazení převodovky DSG
- pro někoho auto pro důchodce
- pro 4 člennou rodinu malý kufr
- naprosto nesportovní auto vzhledem, jízdou, vším
- zoufale zastaralý infotainement

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

po koupi výměna všech náplní a servis odpovídající najetým Km. Celkem za 11000 Kč. Zatím bez poruch.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Detaily jsou v recenzi. Nákup v Andy auta bylo pro mě trochu dobrodružství

 

Novinky v recenzi

16.9.2021 20:59

Posun v rámci rodiny

Po 30 000 Km a s jedinou závadou - EGR ventil který zaplatila pojišťovna se Ocucaný bonbón posunul o dům dál v rámci rodiny. Za ten rok a půl se ukázal přes své stáří jako spolehlivá ojetina. Těm kteří preferují prostorný interiér, vyšší posaz a nevadí jim menší kufr, mohu Golfa plus jen doporučit. Je to bytelné poctivé spolehlivé auto a v kombinaci silného dieselu s dobrým automatem ideální auto pro ženskou. Nová oběť už stojí před domem, ale recenze bude až s ní něco najedu.

13.2.2021 19:38

první problém

Recenzi jsem zveřejnil zhruba před měsícem a po 14 dnech se objevil první problém. Při cestě na Moravu se v Brně nejprve rozblikala žlutě kontrolka žhavení. Po několika restartech motoru sice zhasla, ale za to se rozsvítila žlutě kontrolka motoru. Po konzultaci se 24 hod VW servisem jsem opatrně dojel. Motor pracoval normálně, výkon nebyl nijak snížený. Ihned jsem se objednal na servis a výsledek - zanesený EGR ventil karbonem. Cena opravy se vyšplhala ve značkovém servise na 22 Tis. Naštěstí se na tuto závadu vztahovalo pojištění Defend Insurance, které je u Andy auta v ceně na 1 rok. Zaplatili celkem 19 Tis. Ten rozdíl na který se pojištění nevztahuje je diagnostika a ztížená demontáž. Z recenzí na tuto pojišťovnu jsem měl obavy zda závadu vůbec zaplatí, ale peníze jsem měl za týden od opravy na účtu. Takže to funguje. Nicméně po konzultaci s technikem VW je jasné že tato závada je typická pro ojeté VW diesely Euro 5 provozované na kratší trasy nebo po městě. Asi je jistější koupit spíš mladší dieselovou ojetinu klidně s vyšším nájezdem, kde je předpoklad provozu po dálnicích. Nejjistější ale bude benzín.


Další vozy značky Volkswagen



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

zatím najeto 13000 Km bez poruchy, ale Golf Plus patrí mezi nejspolehlivější VW modely

praktičnost
10

prostorné, variabilní, posuvné sedačky, tažné zařízení, střešní lyžiny

prostornost
10

zvenku kompaktní uvnitř o třídu větší

jízdní vlastnosti
7

pohodlné, těžkopádné a nesportovní

jízdní komfort
8

běžné cesty výborné, špatné cesty průměrné, příčné nerovnosti jako celý VW horší

provozní náklady
7

spotřeba na diesel průměrná, DSG a TDi má dražší servis

náhradní díly
9

jako běžný VW celkem levné a výborně dostupné

výkon motoru
9

dostačující s mírným přebytkem výkonu

spotřeba
7

na diesel je vyšší 6L, jako 1,9 TDi to teda není

hlučnost motoru
8

Na diesel výborně odhlučněno, žena nepoznala co je pod kapotou

kvalita sedadel
9

bytelné, pohodlné, sedák by mohl být trochu delší

brzdy
9

přiměřené velikosti auta

zavazadlový prostor
6

spíš průměrný, 395L pro čtyřčlennou rodinu nestačí






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…