Recenze

honza_f (muž 30 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia 1.4 TSI Ambition

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta nemá Rok výroby 2014 Koupeno ojeté najeto [km]:30000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Škoda Octavia 1.4 TSI Ambition, naprosto běžné auto, kterých u nás jezdí tisíce. I recenzí jsou tu mraky. Já se na něj ale podívám z úplně jiného pohledu. Je mi 20. Je to první auto, které opravdu vlastním.

Jak jsem k němu přišel? Od rodičů jsem měl k dispozici Octavii 2 FL 1.2 TSI 77kw. Byl jsem s ní spokojen, ale jednoho dne mi táta řekl, že ji nějaký čas bude muset používat a já, jelikož auto k mé práci potřebuju, jsem se rozhodl, že naplním mou touhu po vlastním autě o něco dřív, než bylo v plánu. Měl jsem vyhlídnuté dva hatchbacky nižší střední třídy – Mazdu 3 a Hondu Civic. Týden jsem po nich koukal na internetu, hledal jsem nejvýhodnější nabídky… Na Jarově měli celkem dost velký výběr skladových Civiců a Mazdu jsem si nakonfiguroval se slabším dvoulitrem v druhé nejvyšší výbavě a doufal ve vyjednání slevy. Chtěl jsem si obě auta projet, pořádně je vyzkoušet a klidně i obejít víc dealerů, abych se s cenou dostal co nejníž, nebránil bych se ani testovacímu vozu.

Přišel večer před dnem, kdy jsem se hodlal vypravit na testovací jízdy a já si naposled sedl k počítači. Ze zvědavosti jsem otevřel škodaplus a podíval se na roční Octavie. Cože? Jsou fakt k mání za 340 000? Aha, 1.6 TDI nebo 1.2 TSI, to už ne, děkuji. A pak jsem ji uviděl. Bílou jedna-čtyřku, 17 palcová kola, decentní spoiler, multifunkční volant z RSa, sedačky z RSa. Aha, nejsou vyhřívané. Má to ty ošklivé halogeny. Jenže je pod 400! Prosím? Má jí prodejce od nás z Radotína? No tak dobře, zajedu se na ní zítra ráno před prací podívat. Ještě ten večer jsem o tom motoru přečetl asi všechny dostupné testy a hned ráno jsem se jel na auto podívat. Tyjo, okna namrzlá, ale sedačky nestudí. A ten volant! Né, děkuju, jste moc hodný, ale nechci se projet, musím si to všechno promyslet. V práci jsem samozřejmě neudělal nic a hned odpoledne jsem se vypravil na testovací jízdu. Srovnával jsem s tou již zmíněnou dvojkovou Octavií. Spojka? Konečně nešlapu do bláta! Zátah? No to ses po! Volant? Fakt jsem měl kožený paket? Jo a kde je ten motor, že není slyšet? Abych to shrnul – měl jsem pocit, že řídím o třídu vetší auto, celkově dospělejší, kdy se nemusím bát, že když chvíli neposlechnu rádce řazení, hluk motoru způsobí ztrátu mého sluchu.

Do konce týdne jsem vyřešil financování a díky panu Konrádovi, o kterém bude ještě řeč, jsem si auto hned odvezl. Byl to skvělý pocit. Nikdo o mém záměru nevěděl, ani rodiče. :)

Je mi dvacet a koupil jsem si téměř novou Octavii. ,,Jseš blázen? Tos moh mít šestkový bávo v super stavu!“ Mohl, ale za servis bych se asi nedoplatil. Nechtěl bych žít s pocitem, že se mi auto, za které platím úvěr, může kdykoliv rozsypat, protože má před stočením najeto jednou tolik. Takže, teď se podržte, myslím si, že je to ideální auto pro dvacetiletého kluka. Proč? Je dost rychlé, ale ne tak moc, abych ho někde rozstřelil. Mám, podle mého názoru, jednu z nejhezčích konfigurací, chybí už jen o palec větší kola a xenony. Je reprezentativní, zároveň má trochu sportovního šmrncu. Za volantem se cítím jak v RSu, díky těm sedačkám a volantu – ale stálo polovic. Můžu v něm jet v pěti lidech na lyže a vejdeme se.

Teď už opravdu trochu objektivního „testu“ a ne mých mladických pocitů (nevyhnu se srovnávání s OII po FL). :)

Motor je opravdu podařený. Táhne krásně odspodu, není problém rozjet se ze 70 na šestku s překvapivě silným zátahem. V běžných otáčkách ho neslyšíte a ve vysokých má na malý turbomotor celkem příjemný zvuk. Největší rozdíl proti 1.2 TSI je ve vyšších rychlostech a se zatížením, kdy jedna-dvojka nad 100 nejela a ve více než dvou lidech neskutečně zlenivěla. Tady se nic podobného nekoná.

EDIT: Zatím jsem měl možnost vyzkoušet si maximální rychlost jen s naloženým autem (3-4 lidi + bagáž na víkend), vytáhl jsem z toho 220 (tachometrových), což vůbec není špatné, protože to rozhodně nebyl strop.

Spotřeba: po 10 tisících km jezdím za 6,5 (a to jsem na semaforech stále ještě nejrychlejší…:) ), včera jsem jel velmi svižně Slavonice-Tábor-Praha za 6,1 l. Všechny údaje jsou dle PP, pardon, ale nemám čas to měřit.

Převodovka je další velké překvapení – krátká páka, přesně padající převody v kratších drahách. Odstupňování je dobré, ale šestka by mohla být klidně delší, na dálnici motor točí ve 140km/h 3000ot/min, dokázal bych si představit i míň. Na druhou stranu tam šestku můžete hodit v 65km/h a dál nic neřešit.

Podvozek je na kvalitním asfaltu bez výhrad, auto skvěle sedí v zatáčkách a je perfektně stabilní i ve vysokých rychlostech. Jakmile však přijde něco, co by ho mohlo rozhodit, díra nebo třeba dilatační spára, zadní náprava znervózní. Není to ale nic hrozného, nemůžu od Octavie čekat zázraky.

Po jízdní stránce je auto tedy velmi podařené, pokud bych jezdil „na pohodu“, nemůžu mít prakticky žádnou výtku, vzhledem k tomu, že jezdím svižně, občas bych pár kW a Nm navíc ocenil, rozhodně to auto ale jezdí líp (rychleji), než bych já nebo ten, koho vezu, čekal.

Interiér je perfektní, nenarazil jsem snad na nic, co by mi z pohledu řidiče vadilo. Když si přesednu na sedadlo spolujezdce, mám lehký pocit stísněnosti v příčném směru. Vzadu jsem si to teď konečně vyzkoušel na trochu delší trase a byl jsem velmi mile překvapen.

Jak už jsem zmiňoval, mám sportovní sedadla. Ta jsou naprosto dokonalá. Perfektně drží tělo díky velkorysému bočnímu vedení, nebolí z nich záda a ani integrovaná opěrka hlavy pro mě při výšce kolem 180 cm neznamená problém.

Kufr je kapitola sama pro sebe, netřeba dalších komentářů.

Výbavu jsem si bohužel nevybíral, nic mi objektivně nechybí (subjektivně viz níže), ale v zimě určitě budu brečet, že nemám vyhřívání sedaček, na to jsem si v předchozím autě zvykl.

Co tu je:

Tempomat – u toho pozor, už se nevypíná zašlápnutím spojky, ale pouze brzdou a tlačítkem. Je to trochu šok, pokud brzdíte motorem třeba na odbočce z dálnice, a ono to najednou vystřelí kupředu. Pokud si však zvyknete, dá se toho příjemně využívat – jedete po strakonické 50 na 4, přijde osmdesátka, naťukáte si 80 (na maxidotu máte ukazatel v přesných km/h, přidáváte/ubíráte po jednotkách), hodíte tam 6 a auto si samo zrychlí.

Rádio SWING – perfekt, hraje příjemně, spolupracuje s iPhonem jak přes BT, tak přes kabel (USB zástrčka) + je zde slot na SD kartu a klasický aux.

Multifunkční volat – sportovní tříramenný volant s perforovanou kůží a ovládáním radia a maxidotu je ta nejlepší věc, co v autě mám!!!

MaxiDOT – super palubní počítač, přes který lze ovládat i rádio a telefon.

Manuální klimatizace – nic moc, zdá se mi, že moc dobře nechladí, což v tomhle extrémním vedru zrovna příjemné není.


Co tu není a co bych uvítal:

Občas by bylo příjemnější mít zabudovanou navigaci, iPhone sice nenaviguje špatně, ale držák si tam dávat nechci – nelíbí se mi to a zakrývá výhled.

Za zadní okénka na švihadlo bych toho, kdo tu Octavii konfiguroval, nejradši zabil. Sice mi to jako řidiči může být jedno, ale když někoho vezu a ten to okénko nezavře, vypadám pak jako idiot.

Vyhřívané sedačky…

Silné stránky

-motor
-jízdní stabilita na dálnici
-vzhled
-prostornost
-sportovní volant a sedačky
-spotřeba
-poměr cena/užitná hodnota, nic lepšího jsem za ty peníze nemohl sehnat
-předpoklad dobré zůstatkové hodnoty
-záruka na 5 let

Slabé stránky

-chybějící prvky výbavy
-motor by dle mého názoru snesl při tachometrových 140 i míň než 3000ot/min
-už jsem dostal pokutu za rychlost….

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis od nich taky na jedničku, při objednání na prohlídku mi zdarma dolili olej (ano až tak jsem pohodlný a nedolil jsem si ho sám)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil u společnosti FEMAT Radotín, od které můj otec koupil už několik aut. Opět jsem byl naprosto spokojen, pan Konrád mi vyšel ve všem vstříc.

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím se nic neděje...

praktičnost
10

Bez výhrad.

prostornost
8

-2 za šířku interiéru hlavně vpředu

jízdní vlastnosti
9

-1 za odskakování v extrémních situacích

jízdní komfort
10

Lepší než bych čekal.

provozní náklady
10

OK.

náhradní díly
10

Předpokládám že to bude dobré - je to Škoda, ne BMW.

výkon motoru
10

Palec hore.

spotřeba
10

Druhý palec hore.

hlučnost motoru
10

Třetí palec hore.

kvalita sedadel
10

Čtvrtý palec hore.

brzdy
7

Mám z nich smíšené pocity, nástup nic moc a občas mám při rychlejší jízdě pocit, že jsou na limitu.

zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…