Škoda Octavia (2014)
22.3.2015Zkušenosti a dojmy z nového auta jsem chtěl napsat ihned po koupi. Ale po pár dnech jsem zjistil, že vlastně nemám co psát. Nekritické výkřiky bez…
Škoda Octavia (MadMack2)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- skvělá recenze 22.03.2015 14:03 Verny_2013
- Na výbornou 22.03.2015 17:40 rohYpnol
- Pekne popisane... 23.03.2015 15:48 maTooB
- Recenze, ostřiky a servis 24.04.2015 10:40 roox
- tlařítka před řadicí pákou 24.04.2015 11:18 roox
- Teplota oleje 06.08.2015 08:43 MadMack2
- cena servisni prohlidky 20.11.2015 16:16 Nicco
- olej 09.12.2015 21:11 petrpf
- Poděkování 13.02.2016 13:08 MadMack2
- Tempomat 16.04.2016 19:16 Verny_2013
- závada 30.10.2016 19:51 petrpf
- Sedadla 25.02.2017 09:58 peter934
- Náhrada 02.06.2017 14:56 dadasada
- Radpid 05.12.2017 12:43 dadasada
-
Verny_2013 22.03.2015 14:03
skvělá recenze
Přesně takhle to mám rád, když se srozumitelně píšou vlastní zkušenosti a dojmy z reálného provozu podané navíc zajímavou formou. Za mě všechny palce nahoru a tankuju Ti plnou. Ještě pár svých postřehů k Octě 3. Ten motor co máš je podle mě ta nejlepší volba pro toto auto. 4-ramenný volant vypadá opravdu trochu obludně ale skvěle se drží. Jako největší slabinu auta ale považuju sedadla - ty základní mají krátké sedáky a mizivé boční vedení, ta sportovní jsou celkem Ok až na tu integrovanou opěrku kterou to celé zprasili. Vizuálně sice vypadají dobře ale chtěl bych vidět toho figuranta ne kterém to zkoušeli. Pohodlné totiž nejsou ani trochu. Co se týká nastavení podvozku tak tam jsou na tom ostatní koncernoví bráškové o třídu lépe. Mám na mysli natavení kompromisu mezi komfortem a agilitou.-
woody-alien 22.03.2015 14:24
« Re: skvělá recenze
Přidávám se. Musím zejména ocenit originální podání :yes: a střízlivé hodnocení. Jinak je podle mého škoda, že Jekyll nepustil Hydea za volant Focuse. Chápu všechny argumenty, ale klasik praví "člověk má vědět, čeho se zříká". ;-) Možná by pak Jekyll dal šanci faceliftovanému modelu.-
MadMack2 22.03.2015 15:26
« Re: Re: skvělá recenze
Děkuji oběma za pochvalu, to vždy potěší :-)
Snažil jsem se být objektivní a to prostě pohledem jednoho člověka nejde.
Ty sedadla byla hodně kritizovaná ve všech článcích, ale já přesedal z O1 a tak mi posez přijde pohodlnější. A i po cestě téměř 600km v kuse jsem nebyl nespokojený.
S tím Focusem to bylo opravdu tak, že mě interiér zcela nevyhovoval i kdyby to auto bylo sebelepší, nedokázal bych ho zkousnout.
Bratr Dr. Jekylla má Civica, doktor auto očíhnul a testoval a mladická divokost interiéru byla na jeho stařičký mozek moc :-)-
vondry87 22.03.2015 17:52
« Re: Re: Re: skvělá recenze
Takhle nápaditá recenze už tu dlouho nebyla :yes:
Jinak Focus na tom s interiérem není špatně, pokud je slušně vybaven. Já měl plnou palbu s příplatkovým rádiem a interiér se mi líbil. Teď jsem přechodně dostal hůře vybavené auto a je to dost znát. Focus určitě nehraje na interiér a koncern v tomto ohledu bude asi vždy o kus dál, nicméně podle mě to není až taková hrůza a za interiér se rozhodně nestydím >:D-
MadMack2 22.03.2015 19:01
« Re: Re: Re: Re: skvělá recenze
Musím to uvést na pravou míru. Seděl jsem ve verzi Titanium a interiér Focusu není nekvalitní ani ošklivý, ale na můj vkus příliš moderní. Nemám rád různě barevné podsvícení a blikající displaye. Takže pokud se někde píše, že interiér golfu či octavie je nudný, jsem přesně ta cílová skupina, která to vyžaduje :-)
Měl jsem kdysi půjčený VW Touran a štvalo mě, že má červeně podsvícený maxidot, když ostatní podsvícení je bílé. Když jsem jel po tmě, hodně mě to tahalo za oči.
Úplně se děsím doby, kdy všechna auta budou mít místo palubky multifunkční display já chci dva klasický budíky s plastovou ručičkou!!! :-)
A samozřejmě děkuji za pochvalu a jsem rád, že se recenze líbila!-
Verny_2013 22.03.2015 20:35
« Re: Re: Re: Re: skvělá recenze
Jako by jsi mi promluvil z duše. Už jenom kvůli tomu interiéru jsem focus i třeba hondu civic zavrhnul. Nemám rád tyto pouťové atrakce na přístrojové desce. A obě značky to dovedly pro "mé estetické cítění" téměř k ohyzdné dokonalosti. Je pravda že interiér Focusu 3 po faceliftu je o něco lepší ale pro mě stejně nezkousnutelný.
-
-
-
-
-
-
-
rohYpnol 22.03.2015 17:40
Na výbornou
Opravdu čtivá recenze, kde se člověk i něco dozví. A pobavilo :yes:
Jen volba benzinu na takto dost nadstandardní nájezd mi přijde ... zvláštní. Kdyby jsi vzal G-Tec, to by byla jiná káva. Ale čistý benzin ... no jsi zkrátka k našemu státu štědrý dárce (na dani z PHM).
Bílá laser je metalická, že?-
MadMack2 22.03.2015 17:56
« Re: Na výbornou
Hodně jsem o tom přemýšlel, dělal si tabulky a propočty a zjistil, že ekonomicky pro mě nemá nic jiného než benzín smysl.
G-TEC - v mém blízkém okolí není plnička. Vzhledem k velkému nájezdu bych musel plánovat trasy kolem plniček a tankovat každý den, někdy i dvakrát. A protože se znám, tohle by mě brutáně nebavilo a skončil bych tím, že bych jezdil na benzín a to autem s mnohem menším výkonem a s mnohem těžším zadkem. Vůbec netuším, jak se GTec chová na náledí.
Když budu chtít auto 100koní, vzal bych 1.2 TSI. Rozdíl dalších cca 70.000,- Kč vzhledem k 1.6 TDI by se mi nikdy nevrátil.
Totéž u mnouvybrané 1.4 TSI - rozdíl dalších 80.000,- Kč vzhledem k 2.0 TDI se opět nevrátí.
1.4 TSI jsem vybral jako kompromis mezi spotřebou a dobrou dynamikou. A opravdu nelituji. Při normální jízdě v rámci rychlostních limitů se dá jezdit něco přes 5 litrů, na dálnici přes 6, což je dobré. Protože jezdím lehce nad limit, jezdím v průměru za 6.8...
Metalická bílá bude MOON, Laser je pouze "nějaká lepší" bílá. Rozdíl je vidět hlavně když to auto stojí vedle jiného "obyčejného" bílého.-
rohYpnol 22.03.2015 18:57
« Re: Re: Na výbornou
Není plnička? Kde to bydlíš ;-) ...
Proč jak se chová na náledí? Naopak nádrže na CNG jsou dole (ale pravda nad/za zadní nápravou), takže to nijak negativně nevnímám. Naopak G-Tec má vzadu i s 1.4 víceprvek, což znamená lepší jízdní vlastnosti, lepší přilnavost, větší pohodlí.
Tak oko záleží, jestli řídí víc Doktor Jekyll nebo Mr. Hyde. Pokud jezdíš na pohodu, pak asi ano, ten 1.4 TSI může dávat i ekonomický smysl. Pokud ale auto jezdí více pod parou, šel bych já osobně do dieselu, byť třeba 1,6 TDI...-
MadMack2 22.03.2015 19:08
« Re: Re: Re: Na výbornou
Bydlím 20km za Brnem, takže nejbližší plnička je v Brně. Ale přes Brno jezdím tak 2 x týdně, tím pádem bych musel tankovat po cestách.
Ad náledí - to auto s lehkým motorem má velmi malou přilnavost na přední nápravě a proto jsem se obával ještě horšího chování se zátěží na zadní nápravě. Ale je pravda, že to může vyrovnat multilink...
S 1.9 TDI jsem v kombinaci jezdil za 5.8, teď jezdím za 6.8 - ale stoupla mě průměrná rychlost ... :-) Až se auta nabažím a trochu zklidním, spotřeba určitě klesne.
Většinou je to tak, že za týden ujedu 1000 km a z toho si 100km zablbnu.
S 1.6 TDI bych určitě ušetřil, ale nezablbnul si :-)-
rohYpnol 22.03.2015 19:39
« Re: Re: Re: Re: Na výbornou
teď jsem se díval na síť CNG a je pravda, že zrovna 2x hustá není. Každopádně v Brně 3x, na Blanensku nebo Ivančicku ale pusto, prázdno...
Asi hej, jestli si chceš jízdu i trochu užít a nehledíš jen na náklady, proč ne.
Docela mě třeba udivuje třeba nové hybridní XC90, kde můžeš nastavovat milion věcí, abys co nejvíc uspořil. Tohle naprosto nechápu - vážně si někdo myslí, že si koupím auto této cenové kategorie a budu řešit nějakých pár deci rozdílu ve spotřebě? Ale to je úplně mimo OIII 1.4TSI ;-)
-
-
-
-
-
maTooB 23.03.2015 15:48
Pekne popisane...
Pekne popisane, rozumne vybrate, ma to vsak jeden hacik...
Podla mna si nemal na zaciatku vyradit ten Golf a zistil by si, ze by ti za rovnake (mozno aj mensie) prachy poskytol viac a vela negativ ktore popisujes by odpadlo ;-)
Inak :yes: tato Octa by bola aj jeden z mojich kandidatov na nove auto-
MadMack2 23.03.2015 17:18
« Re: Pekne popisane...
V rámci výběru dostal Golf tyto plusy a mínusy
+ vzadu multilink
+ lepší interiér
+ kvalitnější odhlučnění
+ lepší sedačky
- v okolí žádný servis s dobrým jménem a cenou
- výrazně dražší pojištění ( cca o 15.000,- Kč za rok )
- nemožnost mít elektrické páté dveře
A opravdu moje zkušenost se Škoda servisem Agrotec je natolik pozitivní, že jsem zvolil uhopsanou škodovku :-)
-
maTooB 24.03.2015 09:20
« Re: Pekne popisane...
Ze nemas do 20km ziadny servis sa mi ani nechce verit, raz do roka by mi nevadilo ani 50km...
Poistenie beriem.
Dvere beriem.
Z toho co pises, by som sa radsej vozil kazdodenne v pohodlnejsom a kvalitnejsom aute ako riesil raz do roka vzdialenejsi servis alebo to poistenie. Pre mna su prave tie veci ako odhlucnenie, sedacky, pohodlie dolezitejsie... Ale kazdy ma svoje priority :yes: -
-
-
Ronault. 23.04.2015 21:36
« Re: Re: Re: Pekne popisane...
To je pěkná pálka já mám tenhle komplet od Uniqua v rámci úvěru na auto za 16000 a to je francouz, který dle jejich tabulek má dražší díly a bývá dražší než koncern při havarijku... pojištěno na 390t.
Trochu si rýpnu... myslím si, že ve skutečnosti jsi chtěl Oktávku od počátku a to vybírání byl jen takový zastírací manévr ;-)
-
-
-
-
-
roox 24.04.2015 10:40
Recenze, ostřiky a servis
Jecenze je boží, už dlouho jsem se tak nebavil... Došlo mi, že to mám v sobě úplně stejný, s rodinou jezdí Dr. Jenkyll, sám do práce Mr. Hyde :-D.. No máš to u mě a nemůžu než nedat 3x10 ;-)
K tomu ostřikováním xenonů, mám OII 2.0FSI a tohle byla první ptákovina, co jsem si nechal vypnout. A udělali mi to přímo v našem společným servisu, kterej si taky nemůžu než vynachválit (Agrotec Brno, Slatina). U OIII to vypnout nejde? Si myslím, že při troše dobré vůle a nějakým tom hrabání v ve VAGu by to možná mohlo jít, ale to chce se zeptat nějakejch expertů.
No a konečně se spokojeností se servisem taky souhlasím, olej reším stejně, přístup celého týmu je úplně super, ať seš jakej chceš zákazník, malej nebo velkej, pro ně jsi důležitej a tak to má být! :-)
Takže záberem přeju hodně radostí a málo starostí ;-)-
MadMack2 24.04.2015 19:23
« Re: Recenze, ostřiky a servis
Díky za pochvalu, to vždy potěší :-)
Ostřikovače jsem zatím neřešil a ani asi nebudu. Přes zimu je tam sice větší spotřeba, ale zase žiju v tom, že mám čistý světla :-)
A Agrotec opravdu můžu jen doporučit. Jezdím tam od roku cca 2007 a nikdy jsem nebyl zklamaný. Vźdy dobrá práce, dobrá cena a vynikající přístup.
-
-
roox 24.04.2015 11:18
tlařítka před řadicí pákou
ještě jak jsem koukal do tvý galerie, tak jsi dumal co víc by mohlo být na tlačítkách před řadicí pákou, když máš obsazený jen 2.
Obecně se tam dávaj různí kosmický asistenti a fíčury: centrální zamykání, kontrola trakce ASR, kontrola stability ESC, kalibrace tlaku v pneu, vypínání (nesmyslnýho) Start/Stop systému, manuální zap/vyp parkovacích senzorů, elektrický otvírání víka kufru, pokud je automat.řazení tak i snad to automatický parkování a nakonec VRS tam má tlačíko VRS (který asi pouští 3 warpovou rychlost nebo co ;-))
[odkaz] - [odkaz] - [odkaz] - nebo v manuálu jsou popsaný všechny ;-) -
MadMack2 06.08.2015 08:43
Teplota oleje
Přidám ještě jeden postřeh k teplotě oleje. Po servisní prohlídce mi teplota oleje ve všech jízdních režimech klesla o 3 - 5 stupňů.
V těchto vedrech před serviskou měl olej teplotu 100 - 102, teď se pohybuji v teplotách do 98 stupňů.
Má někdo podobnou zkušenost? -
Nicco 20.11.2015 16:16
cena servisni prohlidky
"Dnešní servisní prohlídka stála 903,- Kč včetně DPH, což je na autorizovaný servis velmi pěkná cena. Je tedy připočíst ještě 880,- Kč za vlastní olej. "
Co se skryva v te cene prohlidky? Je to jenom za olej.filtr + vymena oleje a razitko do servisky nebo i vymena nejakeho jineho filtru (kabina, vzduch)? -
-
Verny_2013 16.04.2016 19:16
Tempomat
Ahoj, Tak jsem si po té aktualizaci opět přečetl znovu celou recenzi a musím říct že mě pořád strašně baví. S tím tempomatem je to ale divný, mám sice golfa ale pokud jenom ťuknu do brzdy nebo vyřadím či přeřadím tak se tempomat automaticky deaktivuje. Aktivovat ho musí ťuknutím do levé páčky u volantu. Nechce se mi věřit že by to v rámci koncernu fungovalo natolik odlišně. Pobně to mám s parkovacíma senzorama. Tam je to u golfa horší. Fungují pouze při zařazené zpátečce. Pokud vydoím na neutrál pípat přestanou - bohužel. Ty mi ale dodělávali dodatečně před koupí auta ale je to standartní díl z příslušenství VW.-
MadMack2 16.04.2016 21:03
« Re: Tempomat
Díky za chválu, ta se nikdy neomrzí :-)
Co se týče tempomatu, tak opravdu funguje tak, jak jsem psal. Úplně stejně to popisoval někdo i v recenzi na Leona, takže mě překvapuje, že to má Golf jinak. Jaký máš třeba modelový rok?
Ze začátku to bylo pro mě překvapení, protože na původní OI se tempomat deaktivoval okamžitě, jak jsem ťuknul do brzdy nebo sešlápl spojku ( samozřejmě i páčkou ).
Tady se už nedeaktivuje spojkou, ale až asi po 1 sekundě vyřazení na neutrál. V praxi tedy můžu v pohodě přeřadit a tempomat je stále aktivní, ale zase přináší ty situace, které jsem popisoval - pokud jedu na tempomat do kopce a nebo po dálnici vyšší rychlostí, musím myslet na to, že musím tempomat před vyřazením vypnout páčkou nebo ťuknutím do brzdy, jinak tam hodím neutrál a auto zařve jako kráva :-)-
Verny_2013 17.04.2016 00:08
« Re: Re: Tempomat
zítra pro jistotu ještě vyzkouším to přeřazení, ale když vyhodím do neutrálu tak se zcela jistě tempomat deaktivuje. Modelový rok mám nejspíš 2015 i když je to vyrobeno 2014. Ještě ale nikdy mi auto při zapnutém tempomatu a vyhození do neutrálu samo bez příčiny nezařvalo.
-
-
-
petrpf 30.10.2016 19:51
závada
Rád bych se zeptal na závadu připsanou v červenci. Pochopil jsem, že záruka je delší než 4roky/60 000Km, což u závady potěší. Zajímaly by mě případně možné náklady a jak k tomu přistoupili ve Škodě. Mám stejný typ auta, taky rok 2014/listopad, ale jezdíme méně, teď máme 33 000Kč. Záruku ale máme jen na uvedených 4R/60 000km, takže když se spojka projeví později, tak to asi nebude za lidovku :-)
Díky.
-
MadMack2 01.11.2016 19:58
« Re: závada
Ahoj, záruku delší nemáme - při nájezdu 45.000 km za rok by to moc ani nemělo smysl. Oprava už proběhla, jen se nenašel nikdo, kdo by to sem zapsal - Doktor nemá čas a Mladej je línej >:D >:D >:D
Kluci ze Škodovky si auto vzali na 3 dny až v polovině srpna a po poradě s Boleslaví došli k závěru, že je špatné spojkové ložisko. Takže vyndali převodovku a spojku, vyměnili ložisko, celé to zase složili a zjistili, že to ty zvuky dělá pořád a že to teda spojkový ložisko nebylo.
Takže nám auto vrátili s tím, že to dělá pořád, ale že objednají novou spojku a bude výměna. Ta proběhla po dvou týdnech a od té doby jsou zvuky pryč.
Takže první spojka vydržela cca 75.000km a dostali jsme novou a to zcela bezplatně a bez jakýchkoli potíží a řečí.
Pokud máš taky 1.4 TSI ze stejného měsíce jako my, pravděpodobně tam budeš mít i stejnou spojku. Ale jestli se projeví problém všem, to netuším...-
petrpf 06.11.2016 12:45
« Re: Re: závada
Ahoj, díky za reakci oběma :-).
Tak mě ale napadá, že to proběhlo ještě v rámci 2-leté záruky, je to tak?
Je to tak, máme auto ze stejného měsíce, takže je skoro jisté, že spojka tam bude stejná. Tím, že s tím jezdí hlavně manželka a po městě, tak možná dobře a možná se jí povede zlikvidovat spojku do těch 4 let nebo 60 000km :-) Uvidíme.
Předpokládám, že jsi tam dostal spojku stejnou, nic robustnějšího, nebo to škodováci upravili?
Asi je to taky hlavně o přístupu servisu, já mám tady v Plzni problém i najít servis, kde si můžu přinést vlastní olej :-(.
Tak hodně km bez servisu i problémů >:D-
MadMack2 07.11.2016 18:04
« Re: Re: Re: závada
Ahoj, ano, výměna byla ještě v rámci zakonné záruky. A servis mám výborný, který nedělal problém nikdy s ničím, vlastní olej jim nevadí vůbec.
A co se týká toho, jaká spojka tam je, tak to nevím úplně přesně, ale myslím, že už je tam spojka s jinýma pružinama - aspoň ten servisák říkal, že tam dřív byla spojka se slabšíma pružinama a z toho jsem dovodil, že nyní jsou tam pružiny silnější. Každopádně uvidím za rok a půl, co se bude dít.
Měnit spojku každých 75.000 km by se ale moc nevyplatilo :-)
-
-
-
peter934 25.02.2017 09:58
Sedadla
Zdravim, chcem sa spytat na sedacky. Som chudsi (185cm, 78 kg) a ked si sadnem do elegance/style sedacie v predajni, tak mi pridu siroke a bojim sa ze v tom budem lietat. Da sa v nich vydrzat? Je to moc zle ? ...teraz mam ambition a tie maju trosku iny tvar a nie su v ramenach ploche, takze tam sa zaprem v ramenach o kraje.-
MadMack2 26.02.2017 10:11
« Re: Sedadla
Ahoj, sedadla jsou opravdu téměř bez bočního vedení - mám 183cm a přes 100kg a lítám v nich taky :-)
Je to znát pouze při pokusu o rychlejší jízdu, při normálním ježdění naprosto bez potíží. Záda mě nijak nebolela ani po jízdě dlouhé 900 km s jednou 15ti minutovou přestávkou na tankování :-)
Shrnutí - určitě bych oktávii nezavrhnul kvůli sedadlům ...
-
peter934 26.02.2017 18:08
« Re: Re: Sedadla
Dik za reakciu. Octavia bude urcite, len tie sedacky ma stvu. Ked zoberiem style, tak uz mi neostane ani koruna navyse na sedadla. Keby to zase skladam z ambition vybavy, tak sice tam budu sedadla, ale nie tolko vybavy ako je v style. Mam z toho dilemu, najazdim 50000 rocne, tak sedadla su dolezite. nechapem co to urobili za kresla, sedadla maju drzat v zakrute, aj to ja vizitka pohodlia :-) ked ty lietas v sedadlach s tvojimi proporciami, tak neviem co v nich budem robit ja ;-\ mam to tak riesit, alebo sa na to vyprdnut a zobrat ich?-
Verny_2013 26.02.2017 19:17
« Re: Re: Re: Sedadla
ahoj, Já bych ti nevrhl jiné řešení, kup si Golfa, od prostřední výbavy comfortline si můžeš připlatit za famózní sedadla ergoactive a vyjde ti to na stejný peníz jako oktávka. Navíc bude komfort jízdy někde jinde. I když u té pofaceliftované variantě tvrdí že už je komfort OK. Ale s tím jsem ještě nejel. Pkud chceš ušetřit vme leona, ten má taky skvělá sportovní sedadla za příplatek už k základní výbavě reference. Máš pravdu v tom že ty sedadla jsou u současné Octavie velký a zbytečný problém. Vždyť už octa 1 ve verzi RS uměla naprosto famózní sedadla. Stačilo by jen trošku sebereflexe k tomu co již bylo kdysi vymyšleno.
-
-
-
-
-
MadMack2 02.06.2017 21:37
« Re: Náhrada
Připravuje se recenze, výběr nebyl jednoduchý a proběhlo mnoho hádek :-) Ale objednaný je Rapid 1.4 TSI DSG.
Ten automat je ten hlavní a jediný důvod, proč došlo na náhradu. Oktávka je výborná, vše funguje jak má, mohla nám ještě rok, rok a půl krásně sloužít, ale pár zkoušek automatu a bylo rozhodnuto ...-
dadasada 02.06.2017 22:36
« Re: Re: Náhrada
Musím říct, že Vám fandím. Já právě uvažuji o té samé věci. Změna kvůli převodovce - i tedy motoru,
Na recenzi a aktualizace se budu těšit. Zajímá mě i Váš výběr, že jste z Oktávie skočili jakoby o třídu trošku níž (prostorově i do stránky pohodlí) + jaké byly další automatí alternativy ;-).-
MadMack2 02.06.2017 22:45
« Re: Re: Re: Náhrada
Díky díky :-) Výběr byl široky, vše začalo někdy v únoru, od té doby bylo mnoho návštěv autosalonů, zkušebních jízd a nabídek a vypadl z toho Rapid jako kompromis všech kompromisů, který za bezkonkurenční cenu nabídl téměř to, co jeho konkurenti, ale bez jejich vad a zádrhelů.
A přímé srovnání se současnou oktávií - při zkušební jízdě byl jediný rozdíl v šířce interiéru. Všimli jsme si, že pan prodejce sedí u nás trochu blíž, než by seděl v oktávii. Ale co se týče podvozku, komfortu, pocitu z auta jako celku a pocit z motoru je velmi velmi podobný a rozhodně nám nepřišlo, že je potřeba zaplatit o cca 250 tisíc víc za oktávii :-)-
Verny_2013 19.07.2017 21:24
« Re: Re: Re: Re: Náhrada
Přiznám se bez mučení jsem fanda této recenze a změna za Rapida mě trošku překvapila, když s Octou nejsou źádné vážnější problémy. Ale rozumím tomu, i mě můj golf po 2,5 letech trochu nudí. Naštěstí s ním teď jezdí manželka...... K Rapidovi. Jezdím s ním dost často, máme je jako firemní auta stejně jako Octávie. Na trhu je to nejlepší auto v poměru cena a získaná hodnota. Pro mě je překvapení když srovnám Octu s Rapidem že ten lowcostový Rapid je pohodlnější než stejně motorizovaná Octa 1,6 TDi. Jasně jsou všude tvrdé plasty, interiér je užší ale za ty peníze lepší auto asi není. Technika je dobře nastavená - řízení má správný odpor, je přesné i kdy zpětná vazba je nula, převodovka OK, podvozek spíš tuhý ale zároveň přiměřeně komfortní. Snad jediné co musím kritizovat napříč všemi modely Škody jsou sedadla. To je prostě podprůměr. Jsem zvědavý na kombinaci 1,4 TSi a DSG. Zatím jsem četl speciálně pro tuto kombinaci jen kritiku. Těším se na recenzi snad se ti povede jako u Octy.-
MadMack2 20.07.2017 06:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Náhrada
Petrpf :
Bude to sedan kvůli kufru. Hezčí je asi spaceback, ale přece jen rodina potřebuje s sebou tahat krámy a tak to bude ten rapid klasický. A co se týče výbavy, nacpal jsem do Rapida všechno možné, takže budu mít výbavu lepší, než jsem měl v oktávce. Přijdu jedině o dvouzónovou klimatizaci, kterou ale stejně v oktávce užívám jen jednozónově, takže to problém nebude.
Verny_2013 :
Tobě děkuji, jsi asi největší fanoušek této recenze :-) Recenze na Rapida se už připravuje, zatím mám hotovou část ohledně výběru auta - už tam totiž proběhly mezi doktorem a "mladým" silné hádky, rozepře a argumentační přestřelky :-)
Co se týče vůbec myšlenky na výměnu auta, sešlo se několik faktorů. Oktávka má najeto 120.000 a věděl jsem, že zhruba za rok až rok a půl to stejně budu muset řešit - nerad prodávám auto s nájezdem přes 200.000, protože už o to málokdo má zájem a cena není dobrá.
Já už při koupi oktávky chtěl automat, ale prostě na něj nebyly peníze a tato touha po automatu pořád sílila. Říkal jsem si, že příští auto už ho mít bude.
A letos na jaře brácha začal koukat po nějakém autě a celé to dopadne tak, že si oktávku ode mě vezme on, což urychlilo moje rozhodnutí o koupi auta.
A proč rapid? Za dané peníze je to ten nejlepší "služebák", co člověk může koupit. Oproti oktávce je uvnitř užší přesně o 5cm, ale v 95% v tom sedím sám a zbytek je čtyřčlenná rodina, což to auto hravě zvládne.
A jak jsem psal výše - to auto v plné výbavě s 1.4 TSI DSG ( Style + navigace, tažné + xenony + tempomat ) po všech slevách vyjde na 448.000 včetně DPH. Pokud se podívám po levnějších autech s automatem, je tu jen Duster, nic jiného.
Tuto kombinaci jsem měl půjčenou na půl dne jako předváděčku a nemůžu proti tomu říct půl slova. Člověk tomu auto musí lehce vyhovět a pak i "suchá" DSG funguje výborně. Taky jsem četl v recenzích, že např. to auto hrozně cuká při rozjezdech. Ano, pokud stojím na brzdě a hned šlápnu na plyn, převodovka s autem cukne. Pokud sundám nohu z plynu, nechám auto půl sekundy rozjet samo a pak přidám, rozjede se úplně v pohodě.
Ale uvidím - auto bude na přelomu srpna a září, v říjnu je tu recenze :-)-
petrpf 21.07.2017 13:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náhrada
Díky za názor oběma
.
Já jsem trošku na vážkách, protože s Octou jezdí hlavně manželka s dětma a pořád reptá, že je to dlouhý, nemůže najít místo atp. Byť má všude čidla a zatím bez jediného škrábance, tak mi to občas štve a říkám, že jí koupím Up a bude klid ;-)
Takže na tohle konto začínám občas pokukovat po něčem menším a s automatem. Zatím jsem koukal na Golfa (problém je na můj vkus neskutečně drahej se silnějším benzínem a automatem a nějakou výbavou) a právě na Rapida ale mě by se víc tedy líbil spaceback. U něj to cenově vychází docela pěkně, s 1,4 a podobnou výbavou jako máš ty kolem 500k Kč. Zatím nevím co s octou jak by se prodala, hlavně za kolik. Může se zeptat za kolik šla ta Tvoje, pokud to není tajný? Byť chápu, že do rodiny to jde snáz. Zatím jsem v Rapidu neseděl ani nejel, mám v plánu. V golfu (předfacelifu) jsem samozřejmě seděl a jel a ten se fajn. Obzvláště sedadla ergoactive nemají chybu. Nedokážu pochopit, proč škodovka neudělá něco podobného...
Díky -
-
-
Rasto 14.12.2017 20:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náhrada
Ja mám zas objednanú Corollu >:D najprv som rozmýšľal aj o Rapide, sedel som v oboch ale Corolla mi prišla vnútri o dosť lepšia. Na druhej strane s manuálom by som si ju nikdy nekúpil, to človek musi strašne kvedlať, aksa chce trochu pohnúť, ale s CVT je to jedno ta podradí. Ale chápem, že niekomu jej prejav môže vadiť.
-
-
-
-
-
-
-
-