Recenze

ericn (muž 48 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Octavia 1.4 G-Tec Style

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32
 

Technické info

Přezdívka auta Okta Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:130000 palivo: CNG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.5

Popis vozu

Rád bych se s vámi podělil o zkušenosti z provozu Octavie III G-Tec. Tak zhruba 3 roky přemýšlím nad tím, že tuto recenzi napíši a tak nějak se mi do toho moc nechtělo, říkal jsem si, že počkám, až s autem něco najedu. První meta byla 30tis km, pak 50tis km, 100tis km a nakonec jsem se k tomu dokopal až v těchto dnech, kdy má auto cca 130tis bezproblémových km…

Jde o služební vůz (sám bych si jej nejspíš nepořídil), tak bylo nařízené CNG, jelikož chceme být „zelená firma“ a taky hlavně, jak je dnes zvykem, hlídáme náklady. Byla to pro mě velká neznámá a popravdě jsem měl k CNG docela dost velkou nedůvěru. Už jen kvůli těm lahvím v kufru. Vydrží to? Nebouchne to? Nebude ucházet plyn? Odpověď je jednoduchá – ne nebude, nebouchne to 😊

Po několika služebních Octáviích II – namátkou 1.9TDI-PD, 2.0TDI-PD následována 2.0TDI CR co jsem si mohl nakonfigurovat, přišla 1.8TSI a ve finále (naštěstí jen na chvilku) 1.6TDI (děs a hrůza), mi na firemním parkovišti přistála Octavia III 1.4G-Tec 81kW Combi ve výbavě Style + pár extras na 17“ kolech a klasickou firemní bílou barvou. U většiny fleetových aut (pokud nejste člen boardu), si moc vybírat nemůžete – tj. halogenová přední světla, vzadu LED, Audio bez navigace, případně podpory CarPlay či Andriod auto, alespoň má BT a handsfree… Výbava to není úplně špatná, ale dost věcí tam pro spokojené ježdění chybí, viz výše.

O Octavii III byly napsány už stohy článků, recenzí a testů, tak snad přidám pár postřehů z reálného provozu tohoto auta. Nebudu se úplně rozepisovat o zřejmých věcech, ale spíš jen jak to vidím já jako uživatel.

S autem jezdím převážně po celé ČR, ale mám za sebou s ním i delší cesty, když pominu státy kolem – Německo, Rakousko, Slovensko, Polsko, tak se podívalo i do Dánska a do Pobaltí. Nejdále jsem s ním byl v Estonsku v Tallinu 😊 Reálně najezdím lehce přes 40tis km ročně.

Motor, spotřeba, dojezd

Motor 1.4 G-Tec 81kw je klasická 1.4TSI přizpůsobená pro spalování CNG.
Z počátku (asi 10tis km) byl motor trochu líný, nepružný a moc se mu do otáček nechtělo. Co mě překvapilo byla jeho tichost (přechod z dieselu) a i když jsem doma benzin už měl, viz. recenze PUG 5008, tak G-tec byl stále o dost tišší. Po překročení 10tis (zajetí) se pružnost motoru dost zlepšila a ještě lepší to bylo po 100tis km.

Výkon 81kw je jen číslo na papíře, pocitově má motor výrazně více a i několik různých měření (viz fóra tomu věnované) to naznačují – na stolici 92-96kW a i bych jim věřil. Máme doma pro srovnání ještě liftback 1.4TSI 110kW a o moc líp nejede.

Samozřejmě pokud člověk jede sám nebo ve dvou, auto jede vážně parádně. S vzrůstající zátěží dynamika klesá, co ale se mu nelíbí vůbec je situace, kdy vám v dlouhém táhlém na dálnici (např. D1 49km od Shelky nahoru) vjede nějaký šnek do levého pruhu a vy pak musíte znovu akcelerovat. Pak se motor celkem neochotně sbírá a musíte ho držet pod krkem, aby se dostal zpět na požadovanou rychlost.

Nicméně není problém s autem na německé dálnici na rovině atakovat tachometrových 210km/h. Do 180km/h táhne a jede svižně, pak už to jde pomalu.

Spotřeba je z říše snů pro benzínové petrolheada, ale dokáže i rozesmutnit zapřisáhlého příznivce nafty, oba strčí hravě do kapsy.

G-Tec dokáže jet v klidu pod 4kg CNG na 100km (1km = 1Kč), záleží jen na tíži vaší nohy a chuti jet úsporně nebo dynamicky (jsem spíše druhý případ). Podotýkám, že 1kg CNG stojí od 24 – 26.9 Kč/Kg. CNG plniček je cca 250 v republice, tj. skoro v každém okresním městě.

Pár příkladů jak se dá jezdit:

Klidná jízda na okreskách 3.5 – 4kg/100km.
Svižná jízda na okreskách 4.2kg /100km
Dálnice 140-150km/h 4.5 – 5kg/100km
Město 4.5 - 5kg /100km
Ekorallye 3.2kg/100km
Zima (zimní pneu) Přidává 0.3 -0.5kg/100km

Kombinace po 130tis km mám 4.5 kg / 100km. Tedy pořád se motám kolem magické hranice 1km = 1Kč 😊

Nejlepší dlouhodobou spotřebu mám z letošního roku z Dánska CNG 3.5kg/100km. Z Pobaltí jsem dorazil se spotřebou CNG 3.6kg/100km a benzinu 5.7l/100km – sám jsem zíral, ale přece jen tam nejsou dálnice a nebyl důvod spěchat…

Spotřeba benzinu je stejná jako u klasické 1.4TSI 90km, když jedete v klidu není problém se dostat na 6.5l/100km, když spěcháte 8l vás nemine. Více je už trápení sebe i auta.

Ještě malá vsuvka k CNG plničkám:

- v ČR je cca 250 veřejných pump, hodně u klasických benzinek – hlavně MOL, Benzina, někde i u EuroOilu. Další najdete v Dopravních podnicích, České Pošty a nebo průmyslových areálech.

- v zahraničí je to hodně různé, jde o to, jak je CNG kde vnímáno – Německo je v pohodě, jsou skoro všude, Polsko má pumpy na jihu a středu skoro v každém městě, sever je bída, poslední je ve Varšavě. Pobaltí je bída celé – jen pár plniček ve velkých městech, Dánsko je OK, cca každých 50km 😊

Nicméně existují appky do mobilu, namátkou Škoda CNG nebo Innogy. Které vám pomohou, včetně odnavigování v Google maps, plničku najít.

Dojezd auta závisí na vaší těžké noze:

CNG (nádrž 15kg) – 300-380km, průměrně mám dojezd kolem 320km
Benzin (nádrž 50l) – 700-750km (tankuji max. 2 ročně plnou nádrž)

Nejvíce jsem viděl kombinovaný dojezd 1180km, což mě dostalo 😊

Jízdní vlastnosti

V téhle kapitole jsem moc rozepisovat nebudu (bylo napsáno víc než dost), snad jen pár bodů:

- G-Tec má vzadu oproti ostatním verzím (do 110kW) víceprvkovou nápravu, tj má lepší jízdní vlastnosti než zmiňovaná 110kW verze a hlavně nebouchá…
- Při normální jízdě a dobrých podmínkách je auto lehce nedotáčivé, ale nezáludné, tak aby ho zvládnul každý bez ztráty květinky.
- Nevýhodou je umístění CNG lahví za zadní nápravu na dno kufru:
1.) těžký zadek se projeví v ostře projeté zatáčce, má tendenci se „zhoupnout“ – zvlášť, když je auto na zimních pneumatikách při teplotách nad 10stupňů.
2.) lehký předek má tendenci prokluzovat na mokrém a hlavně zasněženém povrchu do kopce. Trakce s přibývajícím sněhem a ledem dokáže leckoho potrápit. Prostě a jednoduše s ním vše nevyjedete, lahve tlačí zadek dolu a předek se s malým a lehkém motorem odlehčuje = problém je na světě, dá se to zvládnout, ale je potřeba nešetřit na dobrých zimních pneumatikách.
- řízení je celkem přesné, i když lehce mrtvé – moc vám toho nepoví.
- řazení 6st převodovky přesné, tiché a bezchybné

Interiér / prostornost

Interiér mi docela vyhovuje prostorností, slícování je výborné, ale nemohu se úplně zbavit dojmu, že OII (hlavně před FL) na tom byla kvalitou daleko lépe.
Palubka je více méně v pohodě, vše je tam kde má být a nic se mi za 3 roky nerozbilo ani neulomilo. Jen ty výplně dveří bych očekával lepší, jen plastový výlisek s dekorativní lištou, žádné čalounění nebo filc v kapsách nehrozí – to je dost škoda.

Prostor vpředu je bez připomínek, s výškou 188cm se mi tam žije víc než dobře. S často kritizovanými sedačkami já problém nemám, trávím na nich času víc než dost. Vzadu je místa královsky v podélném směru a dost místa je i na nárty, v příčném je to max. pro 2 dospělé nebo max. 2 dětské sedačky. Uprostřed si pak už nikdo moc nesedne, jen jako nouzovka na krátkou vzdálenost.

Kufr u G-Tec Kombi je dostatečný. Ano chybí mu cca 100 litrů, díky flaškám s CNG, ale dá se to ve čtyřech v pohodě přežít, jelikož má necelých 500l skladného prostoru (rozhodně je na tom pořád lépe než plochý kufr např. FoFo3 Combi). Díky lahvím máte vlevo kasu na pár drobností a vpravo je pod kobercem kompresor, žárovky a oko na vlečení. Na rezervu zapomeňte.

Celkové zhodnocení

Celkově jsem s G-Tecem dost spokojen. Nemám autu moc co vytknout, funguje spolehlivě 3 roky a 130tis km bez závad. Uvítal bych větší nádrž na CNG (alespoň na 20kg) a menší na benzin (cca 15-25l), tím i by se mohl i zvětšit lehce kufr a bylo by to ideální pracovní i rodinné auto.

Není to žádný trhač asfaltu a ani vás nevezme za srdce, ale prostě jen dobře poslouží 😊

Silné stránky

Příjemný a po zajetí i pružný motor, idkyž bych tak rád viděl 110kW verzi
Spotřeba CNG kolem 4kg/100km, benzin kolem 7l/100km
Bezchybná 6st. manuální převodovka
Celkem dobré jízdní vlastnosti, čitelnost vozu a dobrá odezva řízení
Zpracování interiéru a jeho prostornost
Výbava Style + extras
17“ Alu letní kola – ideál pro OIII
Celkový dojezd auta přes 1100km
BT handsfree + konektivita pro iOS/Android (hudba)

Slabé stránky

Standardně dodávaná jen lepící sada, náhradní kolo nelze – není kam dát.
Menší kufr o 100l – lahve na CNG
Trakce na kluzkém povrchu do kopce – sníh, led
Výplně dveří – jen plast
Přední světla bez LED denního svícení
Příliš časté tankování (někdy i 2x denně)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Bezproblémové auto, měnil se jen „spotřebák“ v rámci pravidelných servisních prohlídek.
Servis - Auto Podbabská - mohu jen doporučit, zkušenosti velmi dobré

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nekupoval jsem já, takže žádné...

 

Novinky v recenzi

22.9.2020 15:30

Konečná

Tak G-Tec u mě právě skončil své služby, po 5ti letech a 185tis km musím smeknout klobouk. Naprosto spolehlivé auto s velkým kombinovaným dojezdem, nejvíc jsem viděl v Dánsku 1180km. Neobtěžoval ničím zásadním, naopak věrně sloužil po celý čas. Jsem zvědav, jak to půjde jeho nástupci. Mám objednanou O IV Combi opět s CNG, nicméně už v automatu (jinak to nejde) a jen s minimální benzinovou nádrží :-) No uvidíme...


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Za 130tis km nezazlobila

praktičnost
9

Kufr o 100l menší, ale dá se s tím žít

prostornost
9

Vzadu by mohla být širší

jízdní vlastnosti
8

Velmi dobré až na trakci v zimních podmínkách do kopce

jízdní komfort
9

Dobrý, díky víceprvku vzadu

provozní náklady
10

Skvělé

náhradní díly
9
výkon motoru
8

81 kw stačí, ale raději bych tam měl 110kW

spotřeba
10

skvělá, i při ostřejší jízdě jsem do 5kg/100km

hlučnost motoru
10

Tichošlápek

kvalita sedadel
9

Velmi dobrá

brzdy
9

Bez problémů

zavazadlový prostor
8

Chybí těch 100l






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…