Recenze
Škoda Octavia 1,5 TSi 110 Kw
Technické info
Přezdívka auta Náhradník Rok výroby 2019 Koupeno ojeté najeto [km]:15500 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 590 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Nějaký trouba s dodávkou špatně odhadl svůj převis a mému Golfu pocuchal nárazník a páté dveře. Recenzovaná Octa 1,5 TSi liftback je náhradní auto dealera a při přebírání ještě smrděla novotou. Měla najeto nějakých 15500 Km.
Octávie 3 gen.je v našich končinách snad nejprofláknutější auto. Někdo miluje, někdo ji nenávidí a řada otců rodin po ní touží jako hlavním rodinném autě. Ve své recenzi se pokusím být neutrální a srovnávat ji budu s tím co znám nejlépe – mého Golfa 7 a Octu 1,9 TDi 1 gen. První dojem postrádá jakýkoliv wow efekt. Ve stříbrné metalíze a na 15“ plecháčích typická fleetová konfigurace. Svou velikostí působí až majestátně, silueta se mi líbí. Čtyřoká maska se světly mi osobně nevadí, ale Kabaň na tento svůj výtvor asi úplně hrdý nebude. Uvnitř je Octa obrovská, působí dojmem o třídu většího auta. Překvapivě snadno usedám do sedadel. Asi proto, že nemají žádné boční vedení. Pozici za volantem nacházím velmi snadno. Palubka je přehledná, infotainment Amundsen na úrovni, dobře čitelný. Volant padne dobře do ruky, ergonomie naprosto v pořádku. Řadu prvků a logiku ovládání znám z Golfa, takže pro mě žádné nepříjemné překvapení. Jen ta prostornost je vpředu o level lepší a ve srovnání s mou „Starkou“ Octou 1,9 TDi první gen. dokonce o 2 levely.
Startuje se tlačítkem se zmáčknutou spojkou, tak pojďme na jízdu.
Motor 1,5 TSi 110 KW mě až na to prvotní cuknutí za studena celkem příjemně překvapil. Má o něco hlubší zvuk než moje 1,4 a snad bych ho označil i jako příjemnější. Je opravdu velmi kultivovaný a tichý. Na volnoběh téměř není slyšet. Má lepší spodek než 1,4 TSi, táhne od 1400 ot. Sice to nedělám ale i v těch nízkých otáčkách to motor celkem dobře pobírá. Ve středních otáčkách působí až dieselově. Nad 5000 ot. nemá smysl točit. Dieselová je i spotřeba. Za ten týden jsem se vlastně nikdy nedostal nad 6,5L a průměr za 1200 najetých Km 5,5L je opravdu vynikající. Je to o 0,4 L víc než moje legendární 1,9 TDi 66Kw a o 0,5 L míň než 1,4 TSi 110 KW v Golfu. Vše při stejném jízdním stylu a režimu a na zimních gumách. Motor má odpojování 2 válců při nízkém zatížení. Jeho zvuk v tomto režimu zhrubne. Není sice vyložené obtěžující, ale je nepřeslechnutelný. Je dobře sladěný s manuálním šestikvaltem MQ250. Ten je stejný jako v mém golfu, přijde mi i stejně odstupňovaný. Dráhy jsou průměrně dlouhé, ale kvalty přesně a mechanicky zapadají tam, kam mají. Spojka zabírá tak akorát. K pohonu snad jen jedna výtka. Při přeřazování nahoru nad 4000 ot., otáčky motoru padají velmi pomalu a spojka dostává trochu zabrat. Motor rozhodně nemá sportovní charakter, ale má výkonovou rezervu i při plném zatížení, je tam pružnost a kultivovanost motoru. Za mě ideální kombinace pro běžné ježdění.
Podvozek má dvě tváře. Na jednu stranu poskytuje řidiči jízdní jistotu. Na druhé straně postrádá komfort a bohužel nesekunduje s dojmem o třídu většího auta. Vidím to jako největší slabinu Octy 3. Nejezdím příliš sportovně, tak mám celkem v paži, že je vzadu torzka. To má nakonec i Mazda 3 i Ford Focus hatch. Ale to naladění u Octávie je za mě katastrofální. Jakž takž funguje při nižších rychlostech. Ale čím se jede rychleji, tak přibývá kopanců a hluku od podvozku. I na menších nerovnostech, které dokáže přiměřeně odfiltrovat i moje 20 let stará Octa, přenáší drobné rázy, hluk a dunění do kabiny. S tímto chováním jsem se setkal při startu modelu v r. 2013 s motorem 1,6 TDi. Ale u vychytaného auta na konci životního cyklu jsem čekal lepší projev. Tohle se v Boleslavi opravdu nepovedlo. Zatím co třeba Civic, nebo Focus fungují na rozbitých cestách tím lépe čím rychleji jedete, u Octy je to přesně obráceně. U svého soukromého auta bych to nesnesl. A to byly na autě 15“ kola s pneu 195/65. Nedovedu a ani nechci si představit, jak se projevují třeba 17“.
Řízení je klasicky koncernové přesné, ale přišlo mi ještě odtažitější než u mého Golfa. Volant samotný - multifunkční 3 ramenný potažený kůží se skvěle drží, má široké možnosti nastavení. Jen opírání ruky na loketní opěrce moc ergonomické není, Opěrka nemá aretaci a má tendenci ujíždět dozadu. Rozhodně nesimply clever řešení.
Sedadla jsou další slabinou auta. A to nejen ve srovnání s ergoactivy v Golfu ale i s mými sportovními v jedničkové Octě. Jsou jednak ploché jako výškařka po amputaci prsou, mají i krátký sedák a jejich materiál nic moc. Takže na delší cesty nepohodlné. Jsem zvyklý na lepší a na horší se prostě těžko zvyká. Ale to, že Škoda sedadla neumí, je dlouhodobě známá věc. Poslední opravdu dobrá sedadla měl Octa RS 1 gen.
Brzdám nemám co vytknout. Pro běžné ježděné naprosto dostačující přiměřeně razantní, dobře dávkovatelné. Grosglockner jsem nesjížděl, takže nemohu posoudit jejich případné vadnutí při vysoké zátěži.
Interiér – Interiér je na jednu stranu velmi příjemný svou prostorností. Působí velmi vzdušným dojmem, na všech místech je mírný přebytek místa oproti jakékoliv konkurenci ve třídě. Na druhou stranu dojem z interiéru velmi kazí jeho strohost až neútulnost a plastovost. Chybí tady jakákoliv invence, něco co fádní interiér oživí.
Kufr – 590l u liftbacku je pro mě už zbytečně velký, ale rodinám se 2 dětmi, nebo obchodnímu cestujícímu, který zásobuje celý okres toaletním papírem určitě přijde vhod.
Výbava – je dost slušná – pro mě nejpříjemnější byl infotainment Amundsen. Má vestavěnou navigaci, dobře se ovládá ovládání je intuitivní. Od ledkových světel jsem čekal víc. Je pravda že mají slušnou intenzitu bílého světla, ale potkávačky jsou příliš krátké a nedají se jakkoliv seřídit. Takže ve výsledku obyčejné halogeny jsou pro jízdu příjemnější. Když už Led, tak full automat, tohle mě moc nenadchlo. Co mi z výbavy mi chybí? Asi jsem už trochu zhýčkaný ale v chladných ránech vyhřívaný volant a při jízdě ve městě autohold. Asistentů auto moc nepobralo, je tu jen základní „hloupý“ tempomat, protikolizní systém a obligátní a otravný start/stop. Z asistentů na které jsem zvyklý, chybí jen hlídání mrtvého úhlu. To si myslím že by měli uzákonit povinně třeba místo otravného start/stopu.
A závěr? Koupil bych si Octu 3 generace? Nabídka mladých ojetin je velká, ceny slušných aut padají pod 300Tis. Nové rozumně vybavené auto se dá s 1,5 TSi pořídit ve výprodeji do 0,5 mega. Takže poměr cena/užitná hodnota není špatný. Strohý, fádní a plastový interiér bych ještě zkousnul, ale Octa 3 postrádá základní mnou požadovaný parametr – komfort. Pružení, akustika zejména od podvozku, a sedadla jsou hluboko pod mnou požadovaným standartem. A přednosti, které Auto má, prostornost, výborný pohon, intuitivní ovládání, velký kufr ta negativa nevyváží. Aspoň u mne ne. Navíc vím, že se stačí kouknout jinam v rámci VW group a tam mi kvalitní techniku zabalí do pro mě příjemnějšího uživatelského mixu. Takže zapůjčení náhradního auta vlastně zabilo 2 mouchy jednou ranou. Měl jsem týden s čím jezdit a při tom jsem zjistil, jaké auto rozhodně nechci. Jsem zvědavý na nástupkyni – Octávii 4. A doufám, že se Škodě podaří doladit ji lépe - zejména komfort jízdy, než u odcházející generace.
Silné stránky
- prostornost
- snadné a intuitivní ovládání
- úsporný a silný motor
- přesné řazení
Slabé stránky
- komfort jízdy
- tlučení a dunění od zadní nápravy
- slabý dosvit základních Ledek
- mizerná sedadla
- fádnost interiéru
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Jen ty nejlepší
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1,5 TSi 110 Kw
- Re: Octavia 09.03.2020 23:08 woody-alien
- Re: Re: Re: Re: Re: Octavia 09.03.2020 10:28 palix
- Re: Octavia 07.03.2020 13:47 Jopino
- Re: Re: Re: Hezká recenze 06.03.2020 20:56 twistedTSD
- Re: Re: Re: Re: Octavia 06.03.2020 19:42 Verny_2013
- Re: Octavia 06.03.2020 19:33 Verny_2013
- Re: Re: Re: Octavia 06.03.2020 17:02 palix
- Octavia 06.03.2020 11:43 Jopino
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hezká recenze 06.03.2020 11:21 Ota4
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hezká recenze 06.03.2020 09:21 Ozzman
- Re: Re: Re: Re: Re: Hezká recenze 05.03.2020 19:35 Ota4
- Re: 1.5 TSI 110KW 05.03.2020 16:19 Verny_2013
- Re: Re: Octavia 05.03.2020 16:12 Verny_2013
- Re: Re: Re: Re: Hezká recenze 05.03.2020 16:06 Verny_2013
- Re: Re: Tuto Octaviu mam viac ako rok s DSG 05.03.2020 16:03 Verny_2013
- Re: Re: Re: Re: Hezká recenze 05.03.2020 13:36 Ozzman
- Re: Re: Re: Octavia 05.03.2020 11:22 Ota4
- Re: Re: Re: Hezká recenze 05.03.2020 11:20 Ota4
- 1.5 TSI 110KW 05.03.2020 10:47 zetr007
- Re: Tuto Octaviu mam viac ako rok s DSG 05.03.2020 10:46 Toky1
- Re: Hezká recenze 05.03.2020 08:45 VII
- Re: Re: Octavia 05.03.2020 07:38 Ozzman
- Re: Re: Hezká recenze 05.03.2020 07:34 Ozzman
- Re: Re: Re: Octavia 04.03.2020 20:12 hugino
- Re: Re: Octavia 04.03.2020 17:28 Priateľský ľudožrút
- Re: Re: Hezká recenze 04.03.2020 17:23 Priateľský ľudožrút
- Re: Octavia 04.03.2020 16:45 Verny_2013
- Re: Hezká recenze 04.03.2020 16:39 Verny_2013
- Tuto Octaviu mam viac ako rok s DSG 04.03.2020 16:30 Verny_2013
- Re: kola... 04.03.2020 16:21 Verny_2013
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2016) Majitel: Verny_2013
Přidáno: 21.8.2023 178 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2014) Majitel: palo.k84
Přidáno: 18.7.2015 289 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2014) Majitel: MadMack2
Přidáno: 22.3.2015 669 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2015) Majitel: ericn
Přidáno: 11.11.2018 69 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2013) Majitel: Bertold
Přidáno: 20.3.2014 2410 Majitel 9.87 Uživatelé