Recenze

8 Majitel

Škoda Octavia 1,5 TSi 110 Kw

9.50 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Náhradník Rok výroby 2019 Koupeno ojeté najeto [km]:15500 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 590 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Nějaký trouba s dodávkou špatně odhadl svůj převis a mému Golfu pocuchal nárazník a páté dveře. Recenzovaná Octa 1,5 TSi liftback je náhradní auto dealera a při přebírání ještě smrděla novotou. Měla najeto nějakých 15500 Km.

Octávie 3 gen.je v našich končinách snad nejprofláknutější auto. Někdo miluje, někdo ji nenávidí a řada otců rodin po ní touží jako hlavním rodinném autě. Ve své recenzi se pokusím být neutrální a srovnávat ji budu s tím co znám nejlépe – mého Golfa 7 a Octu 1,9 TDi 1 gen. První dojem postrádá jakýkoliv wow efekt. Ve stříbrné metalíze a na 15“ plecháčích typická fleetová konfigurace. Svou velikostí působí až majestátně, silueta se mi líbí. Čtyřoká maska se světly mi osobně nevadí, ale Kabaň na tento svůj výtvor asi úplně hrdý nebude. Uvnitř je Octa obrovská, působí dojmem o třídu většího auta. Překvapivě snadno usedám do sedadel. Asi proto, že nemají žádné boční vedení. Pozici za volantem nacházím velmi snadno. Palubka je přehledná, infotainment Amundsen na úrovni, dobře čitelný. Volant padne dobře do ruky, ergonomie naprosto v pořádku. Řadu prvků a logiku ovládání znám z Golfa, takže pro mě žádné nepříjemné překvapení. Jen ta prostornost je vpředu o level lepší a ve srovnání s mou „Starkou“ Octou 1,9 TDi první gen. dokonce o 2 levely.

Startuje se tlačítkem se zmáčknutou spojkou, tak pojďme na jízdu.
Motor 1,5 TSi 110 KW mě až na to prvotní cuknutí za studena celkem příjemně překvapil. Má o něco hlubší zvuk než moje 1,4 a snad bych ho označil i jako příjemnější. Je opravdu velmi kultivovaný a tichý. Na volnoběh téměř není slyšet. Má lepší spodek než 1,4 TSi, táhne od 1400 ot. Sice to nedělám ale i v těch nízkých otáčkách to motor celkem dobře pobírá. Ve středních otáčkách působí až dieselově. Nad 5000 ot. nemá smysl točit. Dieselová je i spotřeba. Za ten týden jsem se vlastně nikdy nedostal nad 6,5L a průměr za 1200 najetých Km 5,5L je opravdu vynikající. Je to o 0,4 L víc než moje legendární 1,9 TDi 66Kw a o 0,5 L míň než 1,4 TSi 110 KW v Golfu. Vše při stejném jízdním stylu a režimu a na zimních gumách. Motor má odpojování 2 válců při nízkém zatížení. Jeho zvuk v tomto režimu zhrubne. Není sice vyložené obtěžující, ale je nepřeslechnutelný. Je dobře sladěný s manuálním šestikvaltem MQ250. Ten je stejný jako v mém golfu, přijde mi i stejně odstupňovaný. Dráhy jsou průměrně dlouhé, ale kvalty přesně a mechanicky zapadají tam, kam mají. Spojka zabírá tak akorát. K pohonu snad jen jedna výtka. Při přeřazování nahoru nad 4000 ot., otáčky motoru padají velmi pomalu a spojka dostává trochu zabrat. Motor rozhodně nemá sportovní charakter, ale má výkonovou rezervu i při plném zatížení, je tam pružnost a kultivovanost motoru. Za mě ideální kombinace pro běžné ježdění.

Podvozek má dvě tváře. Na jednu stranu poskytuje řidiči jízdní jistotu. Na druhé straně postrádá komfort a bohužel nesekunduje s dojmem o třídu většího auta. Vidím to jako největší slabinu Octy 3. Nejezdím příliš sportovně, tak mám celkem v paži, že je vzadu torzka. To má nakonec i Mazda 3 i Ford Focus hatch. Ale to naladění u Octávie je za mě katastrofální. Jakž takž funguje při nižších rychlostech. Ale čím se jede rychleji, tak přibývá kopanců a hluku od podvozku. I na menších nerovnostech, které dokáže přiměřeně odfiltrovat i moje 20 let stará Octa, přenáší drobné rázy, hluk a dunění do kabiny. S tímto chováním jsem se setkal při startu modelu v r. 2013 s motorem 1,6 TDi. Ale u vychytaného auta na konci životního cyklu jsem čekal lepší projev. Tohle se v Boleslavi opravdu nepovedlo. Zatím co třeba Civic, nebo Focus fungují na rozbitých cestách tím lépe čím rychleji jedete, u Octy je to přesně obráceně. U svého soukromého auta bych to nesnesl. A to byly na autě 15“ kola s pneu 195/65. Nedovedu a ani nechci si představit, jak se projevují třeba 17“.

Řízení je klasicky koncernové přesné, ale přišlo mi ještě odtažitější než u mého Golfa. Volant samotný - multifunkční 3 ramenný potažený kůží se skvěle drží, má široké možnosti nastavení. Jen opírání ruky na loketní opěrce moc ergonomické není, Opěrka nemá aretaci a má tendenci ujíždět dozadu. Rozhodně nesimply clever řešení.

Sedadla jsou další slabinou auta. A to nejen ve srovnání s ergoactivy v Golfu ale i s mými sportovními v jedničkové Octě. Jsou jednak ploché jako výškařka po amputaci prsou, mají i krátký sedák a jejich materiál nic moc. Takže na delší cesty nepohodlné. Jsem zvyklý na lepší a na horší se prostě těžko zvyká. Ale to, že Škoda sedadla neumí, je dlouhodobě známá věc. Poslední opravdu dobrá sedadla měl Octa RS 1 gen.

Brzdám nemám co vytknout. Pro běžné ježděné naprosto dostačující přiměřeně razantní, dobře dávkovatelné. Grosglockner jsem nesjížděl, takže nemohu posoudit jejich případné vadnutí při vysoké zátěži.

Interiér – Interiér je na jednu stranu velmi příjemný svou prostorností. Působí velmi vzdušným dojmem, na všech místech je mírný přebytek místa oproti jakékoliv konkurenci ve třídě. Na druhou stranu dojem z interiéru velmi kazí jeho strohost až neútulnost a plastovost. Chybí tady jakákoliv invence, něco co fádní interiér oživí.

Kufr – 590l u liftbacku je pro mě už zbytečně velký, ale rodinám se 2 dětmi, nebo obchodnímu cestujícímu, který zásobuje celý okres toaletním papírem určitě přijde vhod.

Výbava – je dost slušná – pro mě nejpříjemnější byl infotainment Amundsen. Má vestavěnou navigaci, dobře se ovládá ovládání je intuitivní. Od ledkových světel jsem čekal víc. Je pravda že mají slušnou intenzitu bílého světla, ale potkávačky jsou příliš krátké a nedají se jakkoliv seřídit. Takže ve výsledku obyčejné halogeny jsou pro jízdu příjemnější. Když už Led, tak full automat, tohle mě moc nenadchlo. Co mi z výbavy mi chybí? Asi jsem už trochu zhýčkaný ale v chladných ránech vyhřívaný volant a při jízdě ve městě autohold. Asistentů auto moc nepobralo, je tu jen základní „hloupý“ tempomat, protikolizní systém a obligátní a otravný start/stop. Z asistentů na které jsem zvyklý, chybí jen hlídání mrtvého úhlu. To si myslím že by měli uzákonit povinně třeba místo otravného start/stopu.

A závěr? Koupil bych si Octu 3 generace? Nabídka mladých ojetin je velká, ceny slušných aut padají pod 300Tis. Nové rozumně vybavené auto se dá s 1,5 TSi pořídit ve výprodeji do 0,5 mega. Takže poměr cena/užitná hodnota není špatný. Strohý, fádní a plastový interiér bych ještě zkousnul, ale Octa 3 postrádá základní mnou požadovaný parametr – komfort. Pružení, akustika zejména od podvozku, a sedadla jsou hluboko pod mnou požadovaným standartem. A přednosti, které Auto má, prostornost, výborný pohon, intuitivní ovládání, velký kufr ta negativa nevyváží. Aspoň u mne ne. Navíc vím, že se stačí kouknout jinam v rámci VW group a tam mi kvalitní techniku zabalí do pro mě příjemnějšího uživatelského mixu. Takže zapůjčení náhradního auta vlastně zabilo 2 mouchy jednou ranou. Měl jsem týden s čím jezdit a při tom jsem zjistil, jaké auto rozhodně nechci. Jsem zvědavý na nástupkyni – Octávii 4. A doufám, že se Škodě podaří doladit ji lépe - zejména komfort jízdy, než u odcházející generace.

Silné stránky

- prostornost
- snadné a intuitivní ovládání
- úsporný a silný motor
- přesné řazení

Slabé stránky

- komfort jízdy
- tlučení a dunění od zadní nápravy
- slabý dosvit základních Ledek
- mizerná sedadla
- fádnost interiéru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jen ty nejlepší

 


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1,5 TSi 110 Kw

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

stejně jako další produkty VW

praktičnost
10

V tom je Octa nepřekonatelná

prostornost
10

Na poměry třídy vyniká

jízdní vlastnosti
8

Jízdně je jistá hlavně na dobrém asfaltě

jízdní komfort
5

Za mě nedostatečný, Zadní náprava tluče a duní. čím jede rychleji tím je to horší

provozní náklady
8

Motor je velmi úsporný, ostatní provozní náklady jako ostatní produkty VW

náhradní díly
8

ND patří spíš k těm levnějším

výkon motoru
9

Motor není výbušný ale je to tahoun

spotřeba
9

Na 110 Kw fakt dost slušný

hlučnost motoru
8

Na volnoběh není slyšet, nad 4000 ot už moc příjemný není. Spíš takové jalové vytí

kvalita sedadel
6

V kontextu VW je to prostě podprůměr

brzdy
10

bez připomínek

zavazadlový prostor
10

Pro mě už zbytečně velký






Blesk.cz

Kam na dovolenou, pokud neotevřou hranice? Cizokrajná místa s klidem nahradí tyto české skvosty!

Kam na dovolenou, pokud neotevřou hranice?…

České republice reálně, i podle předsedy vlády Andreje Babiše, hrozí, že v létě zůstanou hranice uzavřené kvůli…

Masakr s vyhřezlými střevy a vytrhanými očními bulvami ze staré školy! Recenze Doom 64

Masakr s vyhřezlými střevy a vytrhanými očními…

Brány do pekel se nepodařilo nadobro uzavřít. Matka všech démonů a její poskoci ohrožují lidstvo napříč…

 

iSport.cz

Vytahovat teď téma nadstavba je zneužití situace, říká šéf ligy Svoboda

Vytahovat teď téma nadstavba je zneužití situace,…

Ač nejmenován, míří na něho z některých klubů palba. Největší rachot způsobil výstřel Jana Nezmara z pražské…

Růžička zůstává v Hradci jako hlavní trenér! Martinec u áčka skončil

Růžička zůstává v Hradci jako hlavní trenér!…

Hokejisty extraligového Hradce Králové povede v příští sezoně jako hlavní trenér Vladimír Růžička. Spolu s ním…

 

Reflex.cz

Online glosář Reflexu o koronaviru: K normálu se vrátíme koncem května či v červnu, řekl Babiš

Online glosář Reflexu o koronaviru: K normálu se…

Česko se zastavilo. Vláda kvůli pandemii koronaviru zavedla nouzový stav, který má šířené nemoci zamezit. Jaký…

Vladimír Pikora: Tak trochu zdivočelá koruna

Vladimír Pikora: Tak trochu zdivočelá koruna

V posledních řekněme deseti, možná i patnácti letech se přihodila jedna na první pohled nenápadná a velmi…