Recenze
Chevrolet Camaro RS Coupe 3,6 V6
Technické info
Přezdívka auta ereso Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:82750 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3564 výkon [kW]: 241 / 243 * kroutící moment [Nm]: 377 / 377 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 / 6 * maximální rychlost [km/h]: 250 / 250 * počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 / 20 * pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 11 / 11 *
Popis vozu
Sbohem 4 dveře.
Po 3 a čtvrt roce stráveném za volantem Cadillacu CTS, což bylo suveréně nejspolehlivější auto ze všech co sem měl, dozrál čas posunout se dál a splnit si sen s kupé nové generace. .
Na výběr v mnou požadovém období produkce byly 3 modely od americké trojky - legendární Mustang s 3,7 V6 o výkonu 305 HP, Challenger s motorem 3,6 V6 Pentastar o výkonu taktéž 305 HP a konečně na vrcholu legendární "Bumble Bee" Camaro s motorem 3,6 V6 DI o výkonu 328 HP. A hned ve dvou verzích - základní LS V6 a lepší RS.
Proč Camaro?
Má tři NEJ:
1) nejrychlejší ze všech
2) nejméně okoukané
3) nejlepší výbava
Stačí se podívat na kterékoliv video na Youtube a zjistíte že z této trojice je nejrychlejší a k tomu v ČR nejméně okoukané Camaro.
Volba tedy padla na červené RS z roku 2013 (do provozu v USA 6/2014).
Pátá generace se představila v roce 2009 jako modelový rok 2010, po dlouhých 7 letech pauzy, když čtvrtá generace Camara (kterou sem vlastnil více jak rok a půl) se přestala vyrábět v roce 2002.
Navazuje na koncept, představený v roce 2006.
Camaro je postavené na podvozkové platformě ZETA, vyvinuté Holdenem. Výroba páté generace probíhala v kanadské závodě Oshawa, Ontario.
Model 2009-2011 dostal šestilálec 3,6 LLT s přímým vstřikováním paliva - jedná se o motor, který sem měl v CTS. Modelové roky 2012 -2015 pak modernější verzi tohoto motoru pod označením LFX. LFX je oproti LLT o 9 kg lehčí, má nové sání, svody, ventily, palivovou pumpu a vstřiky. V Camaru dávalo výkon 241 Kw (328 HP) a toč. moment 377 Nm.
Ten byl spřažen bud s 6ti stupnovou manuální převodovkou Aisin AY-6, nebo 6ti stupnou automatikou GM Hydramatic 6L80.
Dále byl pak mání V8 o objemu 6,2 o výkonu 400 HP(automat, manuál měl větší výkon), brzdami Brembo atd.
Moje verze RS má opropti základnímu V6 LT kupé několik vylepšení - lepší diferenciál, vyšší maximálku i lepší zrychlení, 20" kola, headup display, obrazovku multimediálního systému Mylink, čtveřici budíků před voličem automatu ukazující tlak oleje, teplotu oleje, teplotu oleje v automatické převodovce a voltmetr. Dále jsou zde vyhřívané kožené sedačky, xenony s denním svícením, mlhovky, dálkový start, ploutev jako anténu.
Rozměry vozu jsou 4840x1920x1380 (v evropě rozměry tradiční vyšší střední), váha 1700-1800 Kg (LT je oproti RS lehčí)
Design karoserie je v evropě něco naprosto jedinečného. Doširoka tvarovaná tlama podtrhává stylový obličej, který ovšem rozhodně nehraje na nějaký laciný a prvoplánovitý vzhled. Nízká maska se zlatým logem chevy ,půlkruhová očka denního svícení, široké boky, nízká skla, vše krásně hranaté a zád opatřená 4 světly v chromovaných rámečcích a dvě koncovky duálního výfuku – to je ten pravý muskulaturní americký styl. Ačkoliv je Camaro Pony Car a ne Muscle car, ty svaly tu prostě a jednoduše jsou - když Camaro projíždí městem, ohlédne se za ním každý, koho už nebaví stále stejný evropsky standardizovaný vzhled.
Motor a jízdní vlastnosti
O pohon se stará zmiňovaný šestiválec LFX s přímým vstřikem a proměnným časováním ventilů (VVT), ano stejný motor měly i Cadillacy. Rozvod je řetězem, výkon 328 HP, toč. moment 377 Nm.
Motor se cítí nejlépe v nízkých a středních otáčkách, pokud motor nevytočíte, není skrze tlumící materiály vůbec slyšet a při pohodové jízdě slyšíte spíše jen výfuky, které jsou zde oproti Cadilacu naladěny ostřeji.
Kombinovaná spotřeba se pohybuje většinou mezi 10-12 litry na 100 Km. Za méně se dá jezdit po okreskách a dlouhých rovinatých úsecích (dostanete se i na 9) ,za více logicky v čistě městském provozu nebo pokud si budete hrát na závodníka, k čemuž svádí zvuk při vyšších otáčkách, který připomíná trochu závodní vozy. Nádherný zvuk pravého amerického kupé vynikne zhruba od poloviny rozpětí. Zátah je odspodu silný, bez jakékoliv prodlevy nebo úpadku.
A to zrychlení! Za 6,0 sekundy ručička tachometru míjí stokilometrovou hranici. Stačí zvolit na voliči režim M , tím aktivovat režim SPORT a vychutnat si, co umí moderní americký šestiválec. Koho nebaví automat, můžete si v tomto režimu sami řadit pádly pod volantem (narozdíl od Mustangu či Challyho té doby standardní výbava i u základního Camara).
Silné stránky
Podvozek byl laděn, jak je GM tradiční už několik let, na německém Nurburgringu a funguje výborně. Na kvalitních silnicích sedí perfektně, řízení je jisté, není přeposilované, hlavní problém sou rozbité okresky a městské komunikace mimo hlavní tahy, kde to na 20" pneu prostě skáče a mlátí. Dan za pneumatiky 245/45 a 275/40 (Z)R 20.
Převodovka řadí tiše a plynule, nepřeřazuje zběsile sem tam, jako mladší 9ti stupnoví nástupci, ale v ekonomice provozu a rychlosti logicky na dnešní 8st. převodovky nemá. Možnost ručního řazení pádly pod volantem + sportovní režim. Posilovač s proměnlivým účinkem funguje jak má.
Interiér dvojkového Camara samozřejmě není na tak luxusní úrovní jako u Cadillacu, ale snese srovnání i s řadou modelů střední EU třídy, kde obstojí a není žádný outsider.
Prostoru vpředu je dostatek, na zadních sedačkách pak pouze nouzový, vhodný max pro děti prvního stupně základní školy nebo zakrslé dospělé. K příjemným materiálům a velmi dobrému zpracování navíc Camaro přidává docela sympatické uživatelské rozhraní s velkou 7" dotykovou barevnou obrazovkou multimediálního systému MyLink, kterou můžete ovládat dotykově nebo i tlačíky po bocích obrazovky.
Ovládání je velmi intuitivní, dotykovou obrazovku doplnují tlačítka na volantu na ovládání hlasitosti a přeskakování písniček a stanic, stejně jako tlačítka ovládání telefonu.
Audiosystém tvoří prestižní reproduktory Boston Acoustics Premium v počtu 9ks, vše doplňuje USB vstup, a bluetooth propojení s mobilem. V Evropě nefunkční je satelitní rádio , nebo systém OnStar, naopak funguje databáze Gracenote.
Zvuk je čistý, kvalitní a na úrovni.
Výbava
Výbava verze RS je opravdu bohatá.
6x airbag, ABS, TCS Stabili Trak, ASR, EBD, 20" ALU kola, klimatizace, el. ovládaná okna, el. ovládaná, vyhřívaná a zrcátka, vnitřní a řidičovo se samostmíváním, alarm, imobilizér, centrál s DO dálkový start, kožená sedadla , přední el. stavitelná vč. dofuku bederní části, vyhřívaná, tempomat, palubní počítač s digi kompasem, ukazatel tlaku oleje, teploty oleje, teploty ATF v převodovce, teploty chladící kapaliny, voltmetr, xenony s koružky denního svícení, mlhovky, kůží potažená palubní deska a části dveří, el. vyhřívané přední okno, bezrámová boční okna, ambientní ovětlení interiéru, el. stavitelný volant s řazením pádly, headup s promítáním na sklo a parkovací kamera.
Slabé stránky
Chybí vyhřívaný volant a ventilované sedačky Na rozbitých okreskách to na 20" kolech moc skáče.A to je asi tak vše co mi vadí.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisuju stejně jako předchozí auta. Tedy sám a u svého mechanika, což je expert na ameriky a koncern GM obecně.
ND převážně z USA - ebay.com, www.rockauto.cm a další
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Soukromý prodejce specializující se na dovoz aut z USA, servis a věci kolem.
Novinky v recenzi
Prodáno
hodně spokojených km novému majiteli.
Překonání Sebringu
Dnes sem s Camarem překonal to, co sem najel se Sebringem, čímž se Camaro dostalo na první místo. S ničím jiným sem zatím nenajel víc.
Takže aktuální pořadí podle mnou najetých km od toho co sem najel nejvíc je: Camaro V,Sebring, Stratus, CTS,Alero, Smart ForTwo, 300C, XF, Charger, XJ Super V8, Camaro IV, 650i a Caliber.
Překonaní Stratuse
Dnes sem s Camarem překonal to, co sem najel se Stratusem. Takže aktuální pořadí podle mnou najetých km od toho co sem najel nejvíc je: Sebring,Camaro V, Stratus, CTS,Alero, Smart ForTwo, 300C, XF, XJ Super V8, Charger, Camaro IV, 650i a Caliber.
Výměna oleje
olej Petro Canada Supreme 5W30, filtr Champion, práce osobně :)
Překonání CTS
Dnes sem s Camarem překonal to, co sem najel s CTS. Takže aktuální pořadí podle mnou najetých km od toho co sem najel nejvíc je: Sebring, Stratus,Camaro V, CTS,Alero, Smart ForTwo, 300C, XF, XJ Super V8, Charger, Camaro IV, 650i a Caliber.
Výročí - 2 roky od koupě
Právě dneska jsme spolu 2 roky :)
Adetivum Sonax
dneska sem nalil do nádrže adetivum Sonax pro čistění palivého systému.
Překonání Alera
Dnes sem s Camarem překonal to, co sem najel s Alerem. Takže aktuální pořadí podle mnou najetých km od toho co sem najel nejvíc je: Sebring, Stratus,CTS, Camaro V, Alero, Smart ForTwo, 300C, XF, XJ Super V8, Camaro IV, Charger, 650i.
Nové stěrače
Kamoka
Překonání 300C
Dnes sem s Camarem překonal to, co sem najel s 300C. Takže aktuální pořadí podle mnou najetých km od toho co sem najel nejvíc je: Sebring, Stratus,CTS,Alero, Camaro V, Smart ForTwo, 300C, XF, XJ Super V8, Camaro IV, 650i, Charger.
Jizbice 2019
podruhé s Camarem tradiční první jarní sraz v Jizbicích, jako vždy super akce, super pokec s lidma kolem amerika báječný počasí. Jinak letošní sraz už můj 14tý v jizbicích, chyběl sem akorát v roce 2013 :)
Jarní servis
výměna oleje (PetroCanada Supreme 5W30, filtr FRAM,), výměna antifreeze (GM DexCool), vyčištění škrtící klapky
Servis
Výměna ATF+ filtru a výměna oleje v diferáku. Olej Petro Canada Dexron VI, PetroCanada 75W90 a filtr ACDelco. Doplnění chybějího loga RS do masky a prahové lišty
Nové brzdy
kotouče a destičky Brembo
Výměna kabinového filtru a adetivum do paliva
filtr Denso, adetivum Sonax
První servis
Výměna oleje (PetroCanada Supreme Synthetic 5W30) a filtru (FRAM), nový vzduchový filtr KN, natření třmenů brzd, vyčištění interiéru a plastů v motoru, ošetření kůže, umytí vozu,
Přidat názorDiskuse: Chevrolet Camaro RS Coupe 3,6 V6
- Re: Re: Re: camaro rs 18.03.2021 20:51 Barrichello
- Re: Re: camaro rs 16.03.2021 15:23 cervajz
- Re: camaro rs 16.03.2021 10:26 Barrichello
- camaro rs 15.03.2021 21:13 cervajz
- Re: Nejlepší z nové US generace 20.05.2019 11:22 Barrichello
- Re: Paráda 20.05.2019 11:21 Barrichello
- Nejlepší z nové US generace 17.05.2019 11:35 jiri.o
- Paráda 15.05.2019 23:08 juni78
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: camaro 20.05.2018 18:08 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: camaro 14.05.2018 18:51 palix
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: camaro 14.05.2018 09:08 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: camaro 13.05.2018 20:28 palix
- Re: Re: Re: Re: Re: camaro 09.05.2018 14:13 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: camaro 09.05.2018 13:39 palix
- Re: Re: Re: camaro 07.05.2018 22:50 Barrichello
- Re: Re: camaro 04.05.2018 15:22 palix
- Re: Re: Re: Re: pěkný :-) 25.04.2018 12:50 Barrichello
- Re: Re: Re: pěkný :-) 24.04.2018 19:18 4bytelnýkola
- Re: Re: Re: pěkný :-) 24.04.2018 09:23 Barrichello
- Re: Re: pěkný :-) 24.04.2018 08:42 4bytelnýkola
- Re: pěkný :-) 22.04.2018 21:18 Barrichello
- pěkný :-) 22.04.2018 15:03 4bytelnýkola
- Re: Koule... 20.04.2018 16:02 iudex
- Re: parada 19.04.2018 21:51 speedfred
- Re: camaro 19.04.2018 15:22 Barrichello
- Koule... 17.04.2018 15:28 webpaja
- parada 17.04.2018 15:18 wikinko
- camaro 17.04.2018 08:18 palix
Další vozy Chevrolet Camaro
-
Chevrolet Camaro (2010) Majitel: The_Stig
Přidáno: 17.8.2010 3810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Chevrolet Camaro (1976) Majitel: Zlumik
Přidáno: 5.4.2007 12310 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Chevrolet Camaro (1979) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.3.2008 1210 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Chevrolet Camaro (1987) Majitel: JirkaS
Přidáno: 25.7.2011 3810 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Chevrolet Camaro (2012) Majitel: mabarcz
Přidáno: 28.11.2012 1710 Majitel 9.71 Uživatelé