Recenze

9 Majitel

Seat Leon CUPRA 280

8.83 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 2 Seat Leon, foto 3 Seat Leon, foto 4 Seat Leon, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta CUPRA Rok výroby 2016 Koupeno ojeté najeto [km]:18000 palivo: benzin výkon [kW]: 206 převodovka: automatická pohon kol: přední

Popis vozu

Tak tu máme poměrně rozšířenou a právem oblíbenou cupru. Je to takové řešení a alternativa ke všem těm praktickým rodinným MPVčkům a sice rychlým ale odtažitým luxusním rychloletům na dlouhé vzdálenosti. Tady se čeká něco jiného. Čeká se výkon, který je okamžitý, výbušný, strmé řízení a tuhý nenáklaněcí podvozek, prostě tak nějak sportovní emoce budící feeling. No a skoro se to tady v cupře i dostává. I když trochu jinak než sem čekal. Cupru jsem vnímal jako výkonnostní komplexní vrchol řad koncernových hothatchů, ale nějak se mi do španělského auta nechtělo.....
Z důvodu obavy o feeling z kvality, zprcování a podobných předsudků.....No ony se ale víceméně potvrdili. Ta koncernová hierarchie je prostě daná.
Naštěnstí ani pocit z kvality vnitřních plastů není důvod pro ne/koupi tohot auta.
Ta cupra je vážně skvělý stroj. Naprosto precizní a efektivní, výkonný a funkční. Možná až moc.....Pokusím se vysvětlit.

První dojmy z auta jsou: Fantastický výkon, výbušnost a skvělé reakce motoru i převodovky DSG. Je to znatelně víc než na např. Golf GTI. Překvapení se konalo z rychlostí, v kterých se auto chová naprosto sebejistě. Jak maskuje samotnou rychlost, svým odhlučněním, stabilitou a lehkostí s jakou jich dosahujete. Určitě i velkou jednoduchostí, s kterou můžete jezdit rychle až nejrychleji, řezat zatáčky a bezpečně předjíždě cokoliv a kdekoliv. Prostě ten stroj je skvělý a rychlý v něm bude kdokoliv, což je ještě podpořeno DSGčkem. Jen točíte volantem a šlapete na plyn. Mám vážně pocit, že na tohle brko nemusíte nic moc umět, každý s ním bude pretěkár. A to je možná ta věc. Jedete extremě rychle, dálnice, okreska, auto je naprosto poslušné, volant držíte lehce, podovzek DCC pomáha slušnému komfortu a vy nemáte kdovíjaké emoce. Skoro největší emoce jsou z toho jakým způsobem a jak rychle jedete na takové okresce a ono vám to ani nepřijde. V podstatě to mám za negativum. Cupru jsem si pořizoval právě pro jízdu s emocemi. Kdyby to byl daily car, asi bych to oceňoval. Díky těmto vlastnostem je to auto skvělé na běžné používání. Pro víkendovku na zábavné ježdění by byla přeci jen lepší ta zvažovaná Fiesta ST:-(

No aby to nevyznělo až příliš zklamaně. Vždy jde o očekávání a planované užití auta. Já dobře chápů, že univerzálnost a skvělá denní užitnost je pro takové auto skvělá výhoda. Stačí mít cupru a jiné auto nepotřebujete. Dálniční přelety nad 200 jsou úplně v pohodě jako v BMW 5(no tak aspoň skoro), po městě to i na 19" s DDC jde, je tam slušný prostor....
Vlastně je obdivuhodné, že máte auto, které má 300 koní a umí vozit v klidu děti do školky

Silné stránky

Motor je fantastický, 2.0 TSI je v GTI, RS a Cupře vynikající motor.
Cupra je skvěle vybavné funkčními prvky pro jízdu a řidiče - DCC, DSG, samosvor
Odhlučnění a velmi dobrý komfort jízdy (doplním v rychlostech např. nad 140-150, v nízkých rychlostech je slyšet víc ovalování pneu)
I při jízdě typu "pila" jste naprosto v klidu, auto je přesné a efektivní, někdo v testu psal král čisté stopy
DSG se k tomu hodí, je rychlé, přesné
Nebudu lhát, je fajn, když od toho auta na první pohled okolí nic neočekává, protože to vypadá v podstatě jako Leon 1.2 a potom se dějí věci...
Skvělé možnosti individuálního nastavení auta. Snad poprvé, kdy mi to dává smysl. Motor, řízení, řazení, samosovor, podvozek. Nastavením děláte tím úplně jiné auto.

Slabé stránky

Opravdu nic moc jsou sedačky standardní. Měkké bočnice, které v zatáčkách v klidu protlačíte tělem, to není sportovní opora jak má být, nebo jak jen např. V GTI.
Kvalita interierů je tak prostě jak bych čekal od SEATu, nebo spíš pocit kvality
Zvuk by mohl být v režimech sport určitě naléhavější.
Právě díky celkové utlumenosti jste i při ostré jízdě tak v klidu. A to možná nechcete
Je to možná až moc precizní, tzn. limity a hravost auta jsou asi daleko za mojí tolerancí k rychlosti. Nechci jezdit 160 v ostrých okreskových zatáčkách aby mě auto pobavilo:-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

OK

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

OK

 

Novinky v recenzi

26.7.2017 10:43

m

m


Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

5let záruka

praktičnost
9

5dv

prostornost
9
jízdní vlastnosti
9

skvělé, precizní

jízdní komfort
9

DCC hodně pomáhá, ale je to samozřejmě sportovní auto

provozní náklady
9

14litrů? není problém. 8 litrů?t aky ne

náhradní díly
9
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
8

mho by být hlučnější

kvalita sedadel
6

nic moc

brzdy
9

OK

zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…