Seat Leon (2016)
31.1.2016Byl jednou jeden Leon… Výběr auta: Tak přišla řada i na mě a já se musel poohlédnout po novém autě. Můj sen bylo vždycky „BMW řady 1“, ale vzhledem…
Seat Leon (Mithrandir86)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Jak to běží na dva válce? 01.02.2016 00:02 michal.t
- řazení 01.02.2016 07:26 Verny_2013
- Nic proti 01.02.2016 08:59 rohYpnol
- Lejno 01.02.2016 09:30 Koubes84
- hezká recenze 01.02.2016 11:54 overnight
- Super volba! 01.02.2016 12:37 Atomas
- Stierače 02.02.2016 08:40 bigtoudy1
- Ta závada je opravdu mrzutá 08.02.2017 16:51 Verny_2013
- oprava 10.02.2017 10:06 JTF
- Leon 1.4 TSI vs. 1.4 TSI 27.02.2017 09:07 melonsvk
-
-
Mithrandir86 01.02.2016 16:24
« Re: Jak to běží na dva válce?
2 válce to vypne, když jedu plynule, tzn. neměním sešlápnutí plynu. Dost si to řídí samo. Změna zvuku motoru mi přijde hodně subjektivní, když se na to víc soustředím, vypnu klimatizaci a rádio, tak je zvuk na 2 válce o něco hlubší. Jinak nějaký trhání, nebo prodlevu, pokud potřebuju zrychlit vážně nepozoruju. A i při nízkém zatížení si někdy motor sám zapne znova 4 válce.
Jinak na Hondu Civic Tourer jsem taky koukal, jen se mi nelíbí vzhledově. Ale to je čistě subjektivní věc. Tak ať dobře jezdí.
-
-
Verny_2013 01.02.2016 07:26
řazení
S tím řazením máš pravdu. Tady šel koncern o krok zpět. U svého auta jsem to zpočátku nevnímal negativně, ale po roce používání sportsvana souběžně s Octou 1. gen musím jednoznačně říct že co se týká přesnosti, pocitu robustnosti řazení, jistota při dorazu pocitová i akustická že tam ten kvalt máš je u 16 let starého auta lepší než u stávajícího koncernu. Inu ušetřit se někde muselo. -
rohYpnol 01.02.2016 08:59
Nic proti
ale ti Francouzi co mají kvalitu ve znaku jsou na tom co se spolehlivosti týká dnes mnohem líp než tebou milovaní Němci. ;-) Stejně tak si sám protiřečíš když vlastně sám uznáváš, že kvalita je u VAG jen prázdné heslo...
Ale to je fuk. Leon je parádní volba, i podle mě nejlepší z trojice Golf/Octavia/Leon. Golf je sice ve všech věcech dotaženější a propracovanější, ale design Leonu je prostě bomba a přesně jak píšeš, ty LED světla jsou prostě nádherné a posouvají vůz na úroveň Audi (podle mě dokonce i výš, protože zdaleka ne každé Audi má tak krásná LED světla jako Leon).
Spotřeba u 1.4 110 kW mi tedy zrovna dvakrát atraktivní nepřijde, tím spíš že má ACT. Já bych ACT nechtěl od koncernu ani za mák, protože je to další věc, kterou při vývoji určitě posr.... ;-)-
Mithrandir86 01.02.2016 16:29
« Re: Nic proti
Z Francouzema mám osobně špatnou zkušenost...manželka má Peugeot a teta Renault a obě auta jsem zkoušel a obě byly dost poruchový. To ale neznamená, že by byly francouzský automobilky špatný. Jen já jim prostě tolik nevěřim...to je celý. Nikomu Renault, Peugeot ani citroen neberu.
Na spotřebu jsem sám zvědavej, ptže jde každej den dolu. Motor je nezajetej, tak uvidím, kde se ustálí. A co se týče ACT a koncernu tak si dle recenzí myslim, že zrovna s tímhle motorem mají už docela zkušenosti, už se pár let montuje. Samo je to potencionální kurvítko a když se podělá, tak zlatá 1.4 bez ACT :-)-
honza_f 05.02.2016 11:20
« Re: Re: Nic proti
Spotřeba dolů půjde tutově. Mám ten motor bez vypínání válců se 103kW v Octavii III a dá se s trochou snahy jezdit pod 6. Svižná jízda při příměstském a městském provozu za 6l rovných (vše dle PC)... To si myslím, že je hodně ok. Nějaké eco pokusy s přehledem pod 5. :-)-
Mithrandir86 05.02.2016 19:10
« Re: Re: Re: Nic proti
Tvoje spotřeba je fajn a motor 103 mi přijde úplně akorát, pokud není člověk závodník. Auto hezky zrychlí, když člověk potřebuje předjet, s autem je i zábava. Bral jsem to pragmaticky 92 kW málo, 132 kW moc, tak jsem vybral 110kW, kde je dobrej výkon, ucházející spotřeba. Jsem zvědavej, jaká bude, až se auto zajede...mám 792km :-) teď se podle mě na spotřebě podepisuje i zima...je dost znát, když jezdim v mrazu a při plus 10°C.
-
-
-
-
Koubes84 01.02.2016 09:30
Lejno
Zdravím vizuální dvojče. Připadá mi, že jsi autem hodně unesenej. Protože, pokud Ti 110kW připadá jako svižné auto, tak mně 132 připadá na hraně použitelnosti. Nevím, jak je poskládaná převodovka u 1,4, ale u 1,8 rozhoděn nemůžu říct, že není třeba podřazovat při předjíždění. Od 4-ky nahoru jsou kvalty dlouhý jak týden před výplatou. To stará Laguna tahala na 5-ku a ž-ku úplně jinak. Taky měla kratší převodovku...
Jinak souhlas, s autem je spokojenost.
P.S přidej fotky, je to zatím docela málo. 10 jsem dal jenom pro to auto :-!-
Qremp 01.02.2016 11:56
« Re: Lejno
s 1,4 90kw opravdu nemám pocit, nepoužitelnosti :-)
Za normálních okolností na dálnici za 6 a pokud to situace na silnicí dovolí, tak není nutné vůbec podřazovat a to prosím s plným kufrem.
A pokud si chce člověk užit, tak za 3 a do 130 se nemusí řadit.
Jasně, Cupra to není, ale taky stojí půlku ;-)-
-
Verny_2013 01.02.2016 15:08
« Re: Re: Re: Lejno
Tento motor mám ve Sportsvanovi a je to podle mě základní motor na běžné rodinné ježdění bez kompromisů. Výkonová rezerva tam je ale není obzvlášť při zátěži příliš velká. Optimum je podle mě ta 110 Kw verze téhož motoru, ta má totiž nejen vyšší výkon ale hlavně vyšší krouťák o 50Nm. A to je sakra znát. Ta 1,8 TSi 132Kw je podle mě už volba pro tatíky kteří si rádi na okreskách občas zadovádí. Nevím ale jestli má v Leonu stejně jako v Octě 3 elektronicky omezený krouťák na 250 Nm. Jestli ano, pak chápu že rozdíl mezi oběma motory je pouze v přítomnosti výkonové špičky a rozdíl mezi nima není pro normální ježdění příliš velký.
-
-
-
Mithrandir86 01.02.2016 16:38
« Re: Lejno
Dík. Tvou recenzi jsem si před nákupem auta četl několikrát :-) Je mi jasný, že dynamikou motoru bude 1.8 úplně jinde a to nemluvim o zadní nápravě, ale myslím, že obojí pozná a využije motorovej fajnšmekr a mezi ty se rozhodně nepočítám...zatím :-) no ale jelikož jsem oturbený auto neměl, chvíli jsem jezdil oturbenou merivu 1.4 88kW a předtím jezdil Mercedes A150 1.4 70kW jehož dynamika byla úplně naprd, tak ten rozdíl je pro mě docela markantní. 1.4 by mi bohatě stačila i ve verzi 92kW (zkoušel jsem u kámoše), ale chtěl jsem zkusit to vypínání válců. Byla nebo nebyla-li to dobrá volba ukáže čas :-)
Fotky přidám, časem, teď jak slezl sníh mám auto trochu jako prase :-)
-
Atomas 01.02.2016 12:37
Super volba!
Dle mého názoru jsi vybral skvěle :-) Snad jen pár postřehů k recenzi. U interiéru jsi se nezmínil o ambientním osvětlení. Jak se ti líbí? Pravé zpětné zrcátko se ti nenaklápí, když přepneš ovládání na pozici např. levého zrcátka (dle potřeby). A spotřeba u toho motoru se mi nezdá... Nepřešel jsi z atmosféry s původními návyky?-
Mithrandir86 01.02.2016 16:43
« Re: Super volba!
Zrcátko by se mi asi pravda natočilo zpátky, pokud bych přepnul pozici z R polohy...musím to zkusit...dík.
Ambientní osvětlení se mi líbí moc..je to decentní, ale fakt hezky to vypadá. Viděl jsem ho teď i u jiný značky /nepamatuju si u jaký) a tam svítily dveře strop a něco i na palubovce a to už mi přislo moc. U Leona mi to přijde akorát.
Jinak spotřeba mi jde pořád dolu...když vezmu krátkodobou, za kterou teď jezdím, tak mám kolem 6.4 a jde to pořád níž...po dálnici to jede hodně dolu. Manželka ale jezdí i teď se zapnutým výhřevem sedaček, takže se tam trochu podepisuje i ta zima. Uvidíme, ja se bude spotřeba vyvíjet... -
Mithrandir86 07.02.2016 16:01
« Re: Super volba!
Tak zrcátko funguje, přesně jak, jsi psal :-) dík.
A ještě s tou spotřebou...přijde mi pravda vyšší než jsem čekal. jezdím teď průměrně kolem 7.5 l/100km, ale většinu tras jezdím po městě a nevím, na kolik se na tom podepisuje i zima. Tady u nás celkem i mrzlo a když započtu manželčin výhřev pod zadkem, tak by to mohlo být ono. O kolik Ti šla spotřeba dolu po zajetí auta? Já mám teď najeto 1000km a do 1500km nechci s autem moc prasit...kor v zimě...-
Atomas 08.02.2016 09:26
« Re: Re: Super volba!
Mám najeto 22 tisíc a spotřeba mi neklesla - od počátku jezdím za cca 6,5 litru. Pouze mám výkyvy ve spotřebě dle jízdního stylu. Na první nádrž jsem jel za 7,05, nejnižší spotřeba na vyjetou nádrž bylo 5,58 l/100 a v dlouhodobém horizontu byla nejvyšší spotřeba na vyjetou nádrž 7,15 l. Režim mám 70% Praha, 20% okresky, 10% dálnice...-
Mithrandir86 08.02.2016 12:00
« Re: Re: Re: Super volba!
Hm...to je zvláštní...koukal jsem do PP a spotřebu na 1.nádrž jsem měl 8.6,ale to jsem asi trochu prasil a byly ty festovní mrazy -15°C. Skutečná spotřeba byla o něco nižší.2.nádrž jedu teď a podle PP jedu na 7.2. Dlouhodobá i s minulou nádrží je 7.8.Včera jsem kontroloval pneumatiky a od prodeje jsem měl podhuštěno o 0.5 baru na všech pneu,tak jsem nahustil dle doporučení a uvidím. Profil ježdění mám dost podobnej...jezdím hlavně město a jelikož jsem z Liberce,tak to tu je dost do kopce.
Jako o spotřebu mi zas až tak nejde a s autem jsem celkově víc než spokojenej, ale čekal jsem ten motor o něco úspornější...Na papírovou spotřebu ani náhodou...-
fabo666 09.02.2016 17:13
« Re: Re: Re: Re: Super volba!
S kratkym Leonom 1,4 92kW som este pred zimou mal prvych cca 5tis km spotrebu podla PP 5,4 v zastupeni okresky/mesto/dialnica 20/40/40, potom sa pocitac celkovej spotreby z nejakeho dovodu resetol . Po resete mam teraz pocas zimy priemer 6,5 / tlak v zimnych pneu 2,3 na vsetkych kolesach/. Pri nizkych teplotach -17C kym sa motor zohreje na prev. teplotu je spotreba 8-9 l. Kedze to ma vyfukove zvody integrovane v hlave ocakaval by som rychlejsie zohriatie , vykon kurenia je tiez slabsi.-
Mithrandir86 09.02.2016 20:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Super volba!
Dík za info...aspoň mám srovnání. Asi to bude tou teplotou. Když byla obleva a bylo +10, tak jsem jezdil se spotřebou kolem 6, ale jak je zima, mám ji 7-8 a když festovně mrzlo, tak i nad 8. Uvidíme v létě. Snad se i takhle v zimě motor nějak slušně zajede :-)-
aries 18.02.2016 20:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super volba!
Spotřeba je opravdu hodně závislá na počtu krátkých a dlouhých jízd i na té venkovní teplotě. Na podzim jsem jel 1000 km do Maďarska se spotřebou 4,4 l/100km. Ted jezdim 10 km do práce za 6,5 litru..... :-(
Prvních 5500 km za 5,15 l/100 km, jak počítačových, tak i měřených od plné do plné.
Motor ale jen1,2 l 85kW.Dalších 2000km ale za 5,26
ta zima a krátké jízdy jsou znát....-
Mithrandir86 18.02.2016 21:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super volba!
Přestal jsem to řešit a uvidím po zimě. Auto jsem začal jezdit v lednu, převážně jezdím do práce (cca 5km) a zpět, takže se auto sotva zahřeje. Pokud jedu dál, jde spotřeba dolů. Ale skladbu mám teď tak 60% město, 30% dálnice a 10% okresky, takže na zajetí nic moc :-)
-
-
-
-
-
-
-
-
bigtoudy1 02.02.2016 08:40
Stierače
Zdravím, už tomu budú 2 roky čo mám tento Leon (ST, Style, 1.2 tsi 77kW) a s tými stieračmi to bolo od začiatku dosť slabé - tiež už ako nové robili malé šmuhy. Ale inak držali. Teraz uprostred mrazov som ich už potreboval urgentne vymeniť a nechcel som do toho vela investovať (keďže stále mrzlo čo spôsobuje rýchle opotrebenie gumičiek). Kúpil som si preto ako núdzovku za 3€ dvojicu náhradných gumičiek, založil ich na pôvodné stierače a môžem konštatovať že stierajú lepšie ako origo gumičky z výroby v čase keď boli nové. Čo sa týka interiéru, tak tie plasty nepovažujem za velmi kvalitné, pretože po pol roku mi začala vŕzgať predná časť prístrojovej dosky pod pravým A stlpikom (trela sa doska o stlpik - riešené záručnou opravou - rozumej "napchali tam plsť" v rámci servisnej prehliadky). A teraz pre zmenu niečo cvrliká niekde v/za pravým vzduchovým výduchom pri volante (do momentu kým nezačne auto kúriť). Ostatné veci sú zatiaľ ok.-
Mithrandir86 05.02.2016 19:13
« Re: Stierače
No je jasný, že se někde šetřit muselo, ale celkově mám dojem z auta skvělej. Má mouchy, ale jak jsem psal...kdyby to bylo prémiový auto, každá moucha by byla hodně "vidět". Takhle se sem tam něco nepovedlo, ale celkově a za ty peníze si myslim, že je auto skvělá volba pro mladou rodinu...a přesně takový auto jsem kupoval :-) -
GeMcz 11.02.2016 13:54
« Re: Stierače
Ohledně přístrojovky mám stejný problém. Vrzání v levé přední části pod A sloupkem u řidiče. Stačí najet na výmol a už se to sype. Dále při puštěné hudbě vibrují plasty u předních dveří, tam kde je reproduktor. Nejsem puboš, takže poslouchám hudbu normálně a stejně to vibruje. No, ale největší problém a to je chyba v koncernu, je zavěšení předních kol. Pokud jedu napravo, od kola se ozve kvičení. Prý je to tím, že místo gumy se teď používá plast, který je "bezúdržbový". Mají to všechna auta od Fabie, po Superb, Passat atd. Je to humus. Leon je designově super, vevnitř taky nemám námitek, ale poskládané je to hrozně. Už mi opravovali uchycení sedačky, čistily brzdové destičky, ulomila se mi roletka (špatně udělané uchycení), vypadla mi gumová zarážka u zadních dveří atd., Nečekal jsem, že to bude oproti Golfu tak očesané. To už si můžu koupit rovnou korejce...-
Mithrandir86 17.02.2016 15:04
« Re: Re: Stierače
Tak na to si zatím nemůžu stěžovat, ale auto mám měsíc, tak uvidíme. Mně jen zatím trochu vadí malý odhlučnění blatníků....teď v zimě když jedu po silnici sypaný štěrkem, tak jsou ty kamínky fest slyšet a to jsem u předchozích aut nikdy tolik neslyšel. Dále je slabší zavírání dveří...nezavírají se moc tlumeně, takže mi je jasný, že mi asi brzo začně něco ve dveřích taky povrzávat :-)
Ale jinak mě auto pořed moc baví a jiný bych si stejně nekoupil :-)-
GeMcz 17.02.2016 22:44
« Re: Re: Re: Stierače
Designově se mi to auto líbí pořád, ale příště bych asi volil jinak. Mě ještě vadí hluk od zadní nápravy, když najedu do nerovnosti. Škoda, že tam není víceprvek. Například v zatáčce, když je příčná nerovnost nebo dilatace, tak auto tak divně uskočí. Ohledně hluku od podběhů, to je i tím, že je tam plast. Na původních autech jsem měl takový "koberec". Zase výhoda v zimě, nedrží se na tom sníh a bordel. Třeba teď v zimě mi začaly pískat páté dveře, konkrétně ty písty. Auto mám skoro dva roky. Toto se mi nikdy na žádném i starším autě nestalo. Podle mě šetřili po euro kde se dalo. Ono obecně ty auta už nejsou na 150 - 200 tisíc kilometrů. Mimochodem mám najeto sotva 30 tisíc.
-
-
bigtoudy1 22.02.2016 11:08
« Re: Re: Stierače
To GeMCZ: Ono mám pocit že Leon je tak trochu ďalším z radu áut "dorob si sám", resp. dolep si všade pod prístrojovku malé gumové tesnenia aby tie plasty a pliešky nerezonovali - nedávno som zložil dole plastový kryt okolo predných výduchov a všetky spoje a miesta kde sa dotýka plast na plast alebo plast na plech som pretesnil tenkou samolepiacou gumičkou.. výsledkom je isté zlepšenie, to cvrlikanie vo výduchu je ale stále tam, aj ked trochu menej a trvá kratšie.. Ešte sa na to pozriem. Na druhej strane mne sa ten podvozok zdá byť na svoju triedu primerane hlučný, v mojom staršom Kia Rio je to o pár rádov hlučnejšie.. a zadná náprava síce v zákrutách na rozbitej ceste pri rýchlosti chce trochu poskakovať, taký najbližší konkurent Peugeot 308 SW (r.v.2015) je na tom podľa mojich skúseností ale ešte horšie.. Ten Golf tiež nevypadá v porovnaní s Leonom na velkú výhru, viď: [odkaz]-
-
Mithrandir86 26.07.2016 21:46
« Re: Re: Re: Re: Stierače
Je jasný, že se holt někde šetřit muselo, zvlášť při postavení Seatu. Ale snad uvedené problémy nejsou pravidlem. Já jsem zatím s autem celkově moc spokojený. Trochu mi jen drnčí výplň dveří u řidiče, na což si dle ostatních recenzí a příspěvků na fórech stěžuje víc lidí. Zatím mě to ale nijak neruší a třeba u jedničkový fabie dveře drnčely o dost víc.
-
-
-
-
-
Verny_2013 08.02.2017 16:51
Ta závada je opravdu mrzutá
ale stát se to může. Mnohem horší je že to nejsou schopni odstranit. Podle mě se tam blokuje nějaká klapka které usměrňuje proud vzduchu do kabiny, nebo je vadné relé které ji ovládá. Jednou jsem podobnou věc řešil u klimatroniku u mojí staré octy. A bylo to relé ovládající klapky. V servisu to odstranili za 2 hod. Relé bylo blbě přístupné, museli rozebrat půlku palubovky.-
Mithrandir86 09.02.2017 15:10
« Re: Ta závada je opravdu mrzutá
Přesně...porouchat se může všechno, ale jezdit se stejnou závadou 3x do servisu mi přijde naprd, zvlášť když to mám 100km do nejbližšího autorizáku. Zvažoval jsem pražskej CarPoint a Pyramidu Průhonice a i díky referencím jsem vybral Pyramidu. Jsem zvědavej, za kolik mi naúčtujou náhradní vozidlo...Myslel jsem, že v záruce je náhradní vozidlo zdarma, ale to prý standardní není. No uvidíme, jestli to příští týden konečně opravěj. Trochu se právě bojím, aby to nebylo nějakou klapkou nebo servomotorkem, aby nemuseli rozebírat půlku palubovky, ptže mi je jasný, že už to pak nikdy nedají tak dohromady jako z výroby :-( Trochu se utěšuju tím, že to snad bude "jen" nějaká elektronická závada...odpor, čidlo nebo pojistka, když to ze začátku normálně topí a fouká.-
-
Mithrandir86 10.02.2017 17:20
« Re: Re: Re: Ta závada je opravdu mrzutá
Náhradní vozidlo mi daj. Jen chtěj 250,- za den. Myslel jsem, že při záruční opravě je náhradní auto zadarmo, ale známej z neseaťáckýho servisu mi říkal, že to rozhodně není povinnost servisu. Tak uvidím. Náhradní auto už teď potřebuju. Třeba to půjde nějak z pojistky, když auto není ještě úplně splacený.
-
-
-
-
JTF 10.02.2017 10:06
oprava
No z Pyramidy mám Leoše taky a na servis tam odmítám jezdit. Jezdím na prosek do Porsche Praha. Přijdou mi více profesionální.Najeto mám cca 45t.km.Přeju hodně štěstí při opravě.-
Mithrandir86 10.02.2017 17:27
« Re: oprava
Já auto kupoval u Havex auto, ale servis podle referencí a dojezdový vzdálenosti vybíral mezi Pyramidou a Car Pointem v Praze. V Carpointu mi začátkem prosince řekli, že teď nemají čas, ať se ozvu začátkem roku. Což mě přišlo trochu neprofesionální. Mohli mi dát na leden rovnou termín. Tak jsem se domluvil v Pyramidě a domluva s nima je vždycky fajn, ale nějak to neuměj opravit, což mě trochu vytáčí, protože to tam mám celkem daleko.
-
-
melonsvk 27.02.2017 09:07
Leon 1.4 TSI vs. 1.4 TSI
Ahoj, na zaciatok otazka trosku mimo temy - neparkujes nahodou obcas v Brne na Veveri? Vidavam tam presne takeho isteho Leona, farba je nazivo fakt super :-)
A teraz k podstate veci. Neviem, do akej miery si mal moznost jazdit aj so slabsim TSI, ale je tam az taky rozdiel? Bohuzial som este nemal moznost vyskusat obe motorizacie a vzhladom k tomu, ze Leon FR je horuci kandidat na nove auto, celkom ma to zaujima. Podla grafov co som nasiel by mal byt vykon do cca. 4000ot. viacmenej rovnaky, dalej krivka vykonu slabsieho TSI kulminuje a silnejsieho rastie. Cenovy rozdiel (hlavne v skladovych vozoch) je pomerne vysoky, preto rozmyslam, ci nebude stacit aj 92kw.
A ako hodnotis Full LED svetla? V porovnani napr. s xenonmi? Diky!-
Verny_2013 27.02.2017 10:01
« Re: Leon 1.4 TSI vs. 1.4 TSI
Ahoj, Odpovím z vlastní zkušenosti. Mám 1,4TSI 92 Kw v golfovi. S tím silnějším 110Kw motorem jsem několikrát jel v různých koncernových autech. Rozdíl není ani tak ve výkonu, ten silnější má v 5000 ot jakousi výkonovou špičku. Ale rozhodující je kroutící moment. Ta slabší varianta má jen 200Nm, silnější 250Nm. A to je sakra rozdíl hlavně v pružném zrychlení. Spotřeba je u obou variant stejná, v kopcovitějším terénu bude dokonce ta silnější úspornější. Já jsem bral tu slabší jen proto že skladovka se silnějším prostě nebyla. Dnes kdybych kupoval nové bych šel určitě do silnější varianty. Třeba Opel má taky 2 varianty 1,4Turbo 92 a 110Kw ale tam je jen softwarově oseknutý výkon nad 4000ot. Kroutící moment 245 Nm a pružnost je u obou verzí stejná. U VW grou se ty motory liší i harwarově, ten slabší nemá variabilní časování ventilů na straně výfuku. Takže se ani nedoporučuje to chipovat zejména kvůli nadměrnému zakarbonování.-
melonsvk 27.02.2017 11:15
« Re: Re: Leon 1.4 TSI vs. 1.4 TSI
No tak to si ma moc nepotesil >:D Ako krutak ma moc netrapi, oproti sucasnym 137Nm to bude kazdopadne pokrok a radit sa nebojim >:-[] Ale prave pozeram, 92kw vo vybave FR sa da kupit za 400 tisic a ten 110kw je tu najlacnejsia za 554k >:D >:D Pricom aj 1.8 TSI je lacnejsia >:D
Mne sa tato 92kw pacila aj na videach co som pozeral, na trojke mu to dalo 80-120 za nejakych 5 sekund, co je hodne slusne a myslim, ze menej netreba. Pojdem si ten 92kw motor niekde poriadne prebehnut a uvidim. Inak si s tym motorom spokojny? Nejake zavady, problemy, staznosti? :-)-
Mithrandir86 27.02.2017 12:44
« Re: Re: Re: Leon 1.4 TSI vs. 1.4 TSI
Brnem jsem s Leonem jen projížděl, takže to bude asi nějaký dvojče. Máš pravdu, že ta alor barva Leonovi fakt sluší. Škoda, že se teď po faceliftu už nedá objednat.
Jinak jsem zkoušel obě motorizace 1.4 92 i 110kW a rozdíl tam skutečně je, ale není až zas tak markantní. Jde o to, co od auta čekáš. Na běžnej provoz je úplně dostačující 1.4 TSI s 92kW a ten motor je vzhledem k nízké hmotnosti Leona pořád hezky živej. 110kW má již zmiňovanej větší krouťák a je s autem celkově větší zábava. Já volil kompromis mezi slabší 1.4 a 1.8, kterou jsem už nechtěl a s autem jsem celkově moc spokojenej. Za takovej cenovej rozdíl bych si ale auto se 110 kW nekoupil a v poho vzal tu slabší 1.4, nebo pak rovnou 1.8, která má navíc i víceprvkovou zadní nápravu, což je taky znát. Navíc těžko říct, jakou bude mít motor 110kW s vypínáním válců životnost.
Co se týče full LED světel, tak jsou u Leona před letošním faceliftem fakt low cost a přijde mi, že mají větší reklamu :) svítěj rozhodně líp než halogen, suprově vypadají, ale co se týče svícení, není to až takový terno. Po faceliftu jsem je nezkoušel a viděl jen na videu a měly by být lepší. -
Verny_2013 27.02.2017 13:08
« Re: Re: Re: Leon 1.4 TSI vs. 1.4 TSI
Pokud jsi dosud jezdil s 1,6 atmo, ten krouťák 137 Nm tomu napovídá tak i z té slabší 1,4 92 Kw budeš nadšený. Pokud je u leonu rozdíl uměle zvětšený ještě výbavou na 150 tis. tak není co řešit za ty peníze bych to taky oželel. U golfa když jsem kupoval já tak to bylo jen 30 tis. Ale jak jsem psal skladovka nebyla. Golf má ale jednu nezanedbatelnou výhodu oproti Leonu i octě. Již ta slabší 1,4 má vzadu víceprvek. Do 1,8 Tsi bych osobně rozhodně nešel. Dealer v plzni co prodává Seaty i VW tvrdil, že na tento motor mají nejvíc reklamací a stížností. Zatímco 1,4 v obou verzích je naprosto bezproblémová pokud se dodržuje servis. Ale na špatný servis, kvalitní olej jsou náchylné všechny turbobenzíny. Já mám aktuálůně najeto něco přes 30 tis a zatím naprostá spokojenost. průměrná spotřeba 6,1 l/100km. A to mám Sportsvana který má ty odpory o něco větší.-
melonsvk 27.02.2017 21:28
« Re: Re: Re: Re: Leon 1.4 TSI vs. 1.4 TSI
Momentalne mam atmo 1.4 80kw, takze +12kw a turbo by bolo urcite citelne. ;-) Akurat ta spolahlivost, TSI nemaju zrovna dobru povest >:D Teda aspon prve kusy s retazmi...
Na dialnici to zerie kolko? Povedzme pri 140 tempomat. Videl som recenziu na novu i30 1.4 T-GDI a spominali tam 7.7l pri 130, co ma celkom neprijemne prekvapilo :-O Moja stara atmosfera zerie o pol litra menej... A to uz je co povedat >:-[]-
Verny_2013 27.02.2017 22:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Leon 1.4 TSI vs. 1.4 TSI
Spotřeby popisuju v recenzi tady zveřejněné, tam se dozvíš víc podrobností než mohu napsat do krátkého příspěvku. Při tempomatu 140=130 reálných tak 7-7,5 dle podmínek povětrnostních zatížení a stavu dálnice. Co se týká EA211 1,2 a 1,4 TSi s řemenem tak ty jsou v pohodě. Ale chápu že jakmile si jednou automobilka zadělá na problém, těžko se toho stigmatu zbavuje. Netýká se to jen TSi od VW, ale např. mizerné antikorozní ochrany u Mazdy, nebo 1,6 THP od BMW a PSA
-
-
-
-
-
Zajímalo by mě, jak se u toho motoru projevuje to vypínání válců - ubíráš třeba plyn a najednou se změní zvuk, když se dva válce "odpojí"? Když čtu, že motor běží na dva válce, tak se mi prostě vybaví Fiat Maluch (bez urážky, věřím že tak zlé to u Seatu nebude).
V zátahu se to přepnutí nijak neprojeví? žádné cuknutí?
A co třeba když otáčky necháš hodně klesnout - zapne si motor zpět všechny čtyři válce (i při nízkém zatížení), aby se zlepšila rovnoměrnost běhu a zamezilo jevům spojeným s podtáčením?