Recenze

10 Majitel

BMW řada 3 E91 - NA PRODEJ

9.95 Uživatelé

Hodnoceno: 59× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21 BMW řada 3, foto 22 BMW řada 3, foto 23 BMW řada 3, foto 24 BMW řada 3, foto 25 BMW řada 3, foto 26 BMW řada 3, foto 27 BMW řada 3, foto 28 BMW řada 3, foto 29 BMW řada 3, foto 30 BMW řada 3, foto 31 BMW řada 3, foto 32 BMW řada 3, foto 33 BMW řada 3, foto 34 BMW řada 3, foto 35 BMW řada 3, foto 36 BMW řada 3, foto 37 BMW řada 3, foto 38 BMW řada 3, foto 39 BMW řada 3, foto 40 BMW řada 3, foto 41 BMW řada 3, foto 42 BMW řada 3, foto 43 BMW řada 3, foto 44 BMW řada 3, foto 45 BMW řada 3, foto 46 BMW řada 3, foto 47 BMW řada 3, foto 48 BMW řada 3, foto 49 BMW řada 3, foto 50 BMW řada 3, foto 51 BMW řada 3, foto 52 BMW řada 3, foto 53 BMW řada 3, foto 54 BMW řada 3, foto 54 BMW řada 3, foto 55 BMW řada 3, foto 56 BMW řada 3, foto 57 BMW řada 3, foto 58 BMW řada 3, foto 59 BMW řada 3, foto 60 BMW řada 3, foto 61 BMW řada 3, foto 62 BMW řada 3, foto 63 BMW řada 3, foto 65 BMW řada 3, foto 66 BMW řada 3, foto 67 BMW řada 3, foto 68 BMW řada 3, foto 69 BMW řada 3, foto 70 BMW řada 3, foto 71 BMW řada 3, foto 72 BMW řada 3, foto 73 BMW řada 3, foto 74 BMW řada 3, foto 75 BMW řada 3, foto 76 BMW řada 3, foto 77 BMW řada 3, foto 78 BMW řada 3, foto 79 BMW řada 3, foto 80 BMW řada 3, foto 81 BMW řada 3, foto 82 BMW řada 3, foto 83 BMW řada 3, foto 84 BMW řada 3, foto 85 BMW řada 3, foto 86 BMW řada 3, foto 87 BMW řada 3, foto 88 BMW řada 3, foto 89 BMW řada 3, foto 90 BMW řada 3, foto 91 BMW řada 3, foto 92 BMW řada 3, foto 93 BMW řada 3, foto 94 BMW řada 3, foto 95 BMW řada 3, foto 96 BMW řada 3, foto 97 BMW řada 3, foto 98 BMW řada 3, foto 99 BMW řada 3, foto 100
 

Technické info

Přezdívka auta báwo Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:26600 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 95 kroutící moment [Nm]: 180 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 206 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Pan Filuta (MustangRider)".

TAKŽE ZAČNU OPĚT TÍM JAK JSEM SE K BMW DOSTAL:
Fábie mě už omrzela a navíc začala být nedostatučující mým nárokům, chtěl jsem něco s trochu silnějším motorem, slušnou spotřebou, dobrou výbavou a nakonec i s lepším imagem. Nejdříve jsem pokukoval po Fordu Focusu a když se objevila speciální edice Colection, tak jsem byl rozhodnut že ho koupím, bohužel snad u všech prodejců byly všechny skladovky s touto výbavou vyprodány. A opět to znamenalo 3-4 měsíce čekat tentokrát jsem byl ale rozhodnut na auto počkat a už jsem ho jel i objednat, ale na poslední chvíli ( a přispělo k tomu i neseriozní jednání prodejce v Písku) jsem se rozhodl ještě počkat. Mezitím jsem pokukoval po všech možných autech jetých i nových a nakonec asi po 3/4 roce jsem se rozhodl konečně Fábii prodat a koupit něco jiného. Už jsem byl pevně rozhodnut, že to nebude nové auto, ale jeté a to max. 2-3 roky s málo kilometry. Největší "souboj" mezi sebou nakonec svedl Chysler 300C a BMW 3.
Chysler 300C
+ je to amerika
+ exkluzivita
+ výbava, luxus
+ výkon motoru (3,5L - 250HP)
+ prostornost
- pojistka, spotřeba (jednoho žrouta už mám)
- jen automat
- auto které koupím, ale pak těžko prodám
BMW 3
+ je to BMW
+ nižší spotřeba, pojistka
+ drží si cenu
- velký zájem zlodějů
- slabší motor
- nemůžu s ním na US Cars srazy :)

Z praktických důvodů vyhrálo nakonec BMW. Také k tomu rozhodlo, že když se podívám na sousedovo 20 let staré BMW5, tak to pořád vypadá jako AUTO, což třeba o stejně starém Peugeotu, Škodovce, Audině a spol. říct nejde. Takže začalo prohledávání internetu a nakonec jsem byl díky malé nabídce a vysokým cenám v ČR rozhodnutý koupit auto v Německu, ale problém byl s tím, že jsem auto chtěl na leasing a z dovozem nemám zkušenosti. Hledal jsem spolehlivého dovozce, který by mi auto přivezl a zároveň zajistil financování, ale to se mi nepodařilo, pak jsem náhodou narazil na TipCars na nabídku dealera BMW firmy AutoBase, stačilo pár mailíků a už jsem se jel na auto podívat, v kapse jsem měl připravenou zálohu, kdybych se pro něj rozhodl a vyrazil jsem. Jelikož auto vypadalo dobře a i jednání bylo na dobré úrovni bylo rozhodnuto.

A KONEČNĚ POPIS AUTA:
Auto bylo jako referenční vůz BMW v Německu, rok výroby 2007 a mělo najeto 23.000km a ačkoliv jsem si myslel že všechny "předváděčky" mají tachometry stažené, tak tohle byla "voňavka" a kdokoliv ho viděl, tak si myslel, že jsem koupil auto nové :)

VÝBAVA:
- Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy
- Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
- DSC ( ABS, ASC, DBC, EBV)
- Dešťový senzor
- Indikátor úniku tlaku v pneu
- Palubní počítač
- El. stavitelná a zaklápěcí zpětná zrcátka, aut. tlumení zpětného zrcátka
- Sportovní multifunkční kožený volant, kožená řadicí páka
- Automatická klimatizace
- Tempomat
- Vyhřívaná přední sedadla
- Parkovací system (PDC), přední i zadní
- Navigace Business DVD
- CD changer, Hi-Fi system
- Panoramatická střecha
- Comfort paket
- Světelný paket
- AL disky 16” s runflat pneu

TECHNICKÉ PARAMETRY:
Rozměry (v x š x d): 4520 x 1817 x 1418 mm
Rozvor náprav: 2760 mm
Rozchod kol vpředu: 1500 mm
Rozchod kol vzadu: 1513 mm
Počet dveří: 5 Počet míst: 4
Pohotovostní hmotnost: 1505 kg
Užitečná hmotnost: 465 kg
Hmotnost bržděného přívěsu: 1250 kg
Objem zavazadlového prostoru (min./max.): 460 / 1385 litrů

Motor řadový vpředu podélně umístěný čtyřválec s vícebodovým vstřikováním.
Zdvihový objem: 1995 ccm
Počet válců: 4 Počet ventilů: 16
Počet rychlostních stupňů (manuál): 6
Točivý moment: 180 Nm při 3250 otáčkách
Výkon motoru: 95 kW / 129 koní při 5750 otáčkách

Druh paliva: Natural 95, 98
Objem nádrže: 63 litrů
Spotřeba ve městě: 9.9 litrů na 100 kilometrů
Spotřeba mimo město: 5.9 litrů na 100 kilometrů
Spotřeba kombinovaně: 7.6 litrů na 100 kilometrů


Vůbec nevím kde začít je toho tolik, takže omluvte když občas budu přeskakovat z jednoho tématu do druhého. Auto na mě udělalo největší dojem výbavou a technickými vychytávkami ;)
INTERIÉR & VÝBAVA
Interiér je prostorný, vše najdete na svém místě. Použity jsou kvalitní materiály, měkký plast, guma, látka, nikde nenajdete ani kousek nějakého nevkusného tvrdého plastu. Ovládání rádia, navigace, nastavení, atd. je přes iDrive, což je naprosto perfektní věc a hned jsem s ním sžil, je paráda, že když chce člověk cokoliv udělat stačí dát ruku na ovládání a už nemusí hledat všechny možné čudlíky kde má každý jinou funkci, ale vše se udělá jedním kolečkem a můžu se věnovat řízení. První věc která člověka zvyklého nasednou, zastrčit klíček a otočit zarazí, je že se "klíček" pouze zasouvá do štěrbinky a pak startuje tlačítkem Start, zvyknul jsem si na to tak rychle že teď když nasedám do Mustanga mačkám na místo kde čekám tlačítko start, ale prst naráží jen do palubovky :) Volant je kožený a dobře se drží je na něm ovládání rádia, ale ještě bych uvítal přímo na něm ovládání tempomatu, které je pod volantem v podobě páčky a moc jsem se sním nesžil. Takže ho díky tomu skoro nepoužívám. Budíky jsou podsvíceny bíle a při najetí do tmavších míst nebo při jízdě v noci se automaticky zbarvují do oranžova, což je perfektní vlastnost, i zpětné zrcátko se automaticky zbarví když mi do něj někdo ze zadu nepříjemně svítí. Parkovací asistent se také šikne díky horšímu výhledu hlavně dozadu, funguje velmi dobře a díky displeji navigace se stav nezobrazuje pouze pískáním, ale i graficky.
Auto má světelný paket, takže to na člověka všude svítí, při příchodu k aut a odemknutí se rozsvítí světýlka u kliček a po otevření dveří i světla pod dveřmi a osvětlení pedálů řidiče. Další věcí kterou jsem při výběru chtěl je panoramatická střecha, je to paráda a já jsem to nazval "poloviční cabrio" :) Praktická a efektivní vychytávka je i dálkové ovládání, kterým lze stahovat a vytahovat okýnka včetně panoramatické střechy. člověk se tedy nemusí starat o to jestli nezapomněl zatáhnou okýnko nebo zdržovat se jeho vytahování, stačí prostě déle podržet tlačítko zamykání na ovladači a okýnka se zavřou. Stejně to platí i při stahování, takže když člověk přichází k autu může si ještě než k němu dojte stáhnou okýnka a otevřít střešní okno, což je praktické hlavně v létě. Nejvíce to používám když parkuji před barákem a vím že ještě někam pojedu, tak nechám otevřené střešní okno a když se náhodou žene déšť můžu ho zavřít z okna kuchyně, takže nemusím ani chodit ven :)
Prostornost je velmi dobrá a i cestující na zadních sedadlech mají dostatek prostoru a komfortu. Kufr je celkem velký, ale mohl by být klidně větší. Co se mi naopak u kufru velmi libí je samostatně otevírací zadní okno a spoustu odkládacích přihrádek včetně té pod víkem kufru kde běžně bývá rezerva. Ta u BMW chybí jelikož používá dojezdové pneumatiky Runflat. Výhoda je že při defektu člověk nemusí ani vystupovat z auta (což se třeba při dešti, sněžení, v tunelu.. dost hodí) a může pokračovat v jízdě až 80km/hod. a na vzdálenost cca 100km, nevýhoda je vyšší cena těchto pneumatik a že po defektu nejde opravit, ale musí se koupit nová. Auto má GPS systém, ale je pouze v angličtině a němčině, což mi až tak nevadí, jelikož je navigace zobrazovaná velmi dobře graficky. Jenom je škoda že i když mám nejnovější verzi mapových podkladů, tak pokrytí ČR není tak podrobné a v menších městech chybí některé ulice, což je i případ ulice kde bydlím, tak když jedu domů, tak mi to ukazuje, že jedu mimo silnici :D
Hi-Fi je vybaveno 10-repro, takže hraje velmi pěkně, v kufru je CD changer na 6 CD a podporovány jsou i MP3 včetně id3 tagů, a je možno i připojit externí zařízení (MP3 player, ..), ale to jsem zatím nezkoušel. Auto má dešťové senzory a musím říct že jsem do teďka nebyl jejich příznivec, ale teď je vše naopak, fungují naprosto perfektně a vypínají nebo zapínají se přesně podle potřeby a i rychlost stírání je regulována přesně tak jak bych to dělal já manuálně.

Sedačky jak vzadu, tak ve předu jsou potaženy látkou a velmi příjemně se v nich sedí. Kůži jsem nechtěl, jelikož v autě vozím velkého a psa, stavební materiál, věci na zahradu apod. takže jsem měl strach, že by hodně trpěla. Na zadních sedadlech celkem dost místa a sezení tam je velmi pohodlné, navíc je možno i vyklopit mezi sedadlama vzadu loketní opěrku s držákem na pití. Když jsme u držáku na pití tak je neuvěřitelné, že takové auto nemá nikde vpředu žádný držák na pití.

MOTOR & JÍZDA
Po nastartování se neozve žádný dech beroucí řev nadupaného motoru, ale tichý a kultivovaný "šepot". Přesně tak jak jsem si to do auta které má doplňovat v garáži Mustanga přestavoval. S ježděním o proti Fábii se to nedá ani srovnávat a oproti Mustangu je to málo výkonné. Motor je dvoulitr s výkonem 130 baworských koníků. Auto je celkem svižné a na silnici nebo na semaforech se dá předjet skoro kdokoliv. Motor táhne od 2000 otáček až k maximu, které je někde u 6500 otáček.
Jízdní vlastnosti jsou perfektní jak se to u BMW očekává. V otáčkách auto drží směr i stabilitu. Přitom je v něm velmi komfortní a pohodlné svezení. Autem se dá jezdit velmi svižnou jízdou s poměrně zajímavou spotřebou, samozřejmě to není na žádné závodění, ale s tím jsem auto kupoval a tak jsem to chtěl. Za velkou výhodu považuji 6-ti stupňovou převodovku, kdy se 6tý stupeň hodí hlavně na dálnici nebo při klidné jízdě mimo obec.


Kola na autě byly origo alu BMW 16" se zimními pneu Goodyear, takže jsem jako první věc musel koupit nové kola a pneumatiky, jelikož pneumatiky byly jako nové a nechtěl jsem je při teplém počasí sjíždět. Chtěl jsem nějaké s origo designem, ale jelikož se mi nechtělo dávat tolik peněz za origo ráfky rozhodl jsem se pro repliky a velikost 17", našel jsem dle mého názoru moc pěkné v emkovém stylu a i cena byla přijatelná, na něj jsem obul Goodyear EAGLE NCT 5 ROF 225/45 R17 91V runflat.

Brzdy jsou přední i zadní kotoučové s vnitřním chlazením a jsou pěkně ostré, takže auto stojí skoro okamžitě.

Spotřeba: Od koupě mám průměr 8,5L/100km, ale teď jezdím hodně po městě. Když jedu mimo město dá se jet okolo 7L/100km, zatím dosažené maximum na úseku cca 60km většinou mimo město s puštěnou klimou a hodně svižnou jízdou s hodně předjížděním je 9,5L/100km. Ten samý úsek jsem jel s lehkou nohou na plynu, ale svižně (mimo obec 100-130km/h), ale moc jsem nepředjížděl a spotřeba byla pod 6L/100km. EDIT 26.6.2009 - tak včera jsem jel ten samý úsek s nohou na plynu celou dobu a spotřeba 11,4L/100km

Docela mě překvapilo, že se za autem dost lidí otáčí nebo na něj kouká na parkovišti. Případně, že hned všichni známí, sousedi se chtěli podívat. U Mustanga je to normální, ale u BMW jsem to neočekával.

Silné stránky

- Je to BMW
- Výbava
- Podvozek
- Jízdní vlastnosti
- Komfort
- Precizní zpracování

Slabé stránky

- Chybí držák na pití
- Zájem zlodějů
- Nemá vyhřívaný volant

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Když jsem měl auto cca 14 dní, tak při jízdě po dálnici odněkud přiletěl kamínek a odneslo to přední sklo, naštěstí bylo připojištěné, takže vše platila pojišťovna. Cena v BMW servisu včetně práce 18.000,-

Pak mě čekala garanční prohlídka s výměnou oleje v tom samém servisu a ta vyšla na 4.000,- Kč

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Když jsem uvažoval o Focusu, tak jsem byl ACR Auto v ČB a ty musím velmi pochválit za velmi příjemný a profesionální přístup, naopak musím varovat před dealerem Ford v Písku, kde jednání bylo na takové úrovni že už mě tam nikdy neuvidí.
BMW jsem koupil v Autobase Praha a s jednáním i přístupem jsem byl velmi spokojen.

 

Novinky v recenzi

30.9.2008 00:00

Recenze dnes zveřejněna, bohužel zatím nebylo kvůli limitům MACZ možno nahrát všechny fotky, takže zbytek až zítra a pozítří.


Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 E91 - NA PRODEJ

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Mám ho krátce, takže nemohu moc soudit, ale nic se neporouchalo, vše funguje a u BMW se dá vysoká spolehlivost předpokládat.

praktičnost
9

Ideální na přepravu osob i nákladu

prostornost
9

Velmi dobrá jak pro řidiče, tak spolujezdce a i věcí tam jde narvat dost.

jízdní vlastnosti
10

jedním slovem: PERFEKTNÍ

jízdní komfort
10

jedním slovem: PERFEKTNÍ

provozní náklady
7

Tak spotřeba je celkem přijatélné a ceny ND nebudou asi moc cenově vzáleny koncernu VW, japonským autům apod

náhradní díly
7

No zatím jsem zjišťoval jen origi kola a to je tedy pálka

výkon motoru
8

Jede svižně, ale není to na žádné závodění.

spotřeba
9

Jezdím za průměr 8L/100, mimo město se dá jet za 6-7L/100km

hlučnost motoru
10

Tichý a kultivovaný

kvalita sedadel
10

Pohodlná, látková, nechtěl jsem kůži jelikož to je přece jen auta kde vozím různé náklady nebo třeba psa

brzdy
10

Ostré

zavazadlový prostor
9

velký + spoustu odkládacích přihrádek






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…