Recenze

10 Majitel

Alfa Romeo 156 JTD

9.60 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Alfa Romeo 156, foto 1 Alfa Romeo 156, foto 2 Alfa Romeo 156, foto 3 Alfa Romeo 156, foto 4 Alfa Romeo 156, foto 5 Alfa Romeo 156, foto 6 Alfa Romeo 156, foto 7 Alfa Romeo 156, foto 8
Alfa Romeo 156, foto 9 Alfa Romeo 156, foto 10 Alfa Romeo 156, foto 11 Alfa Romeo 156, foto 12 Alfa Romeo 156, foto 13 Alfa Romeo 156, foto 14 Alfa Romeo 156, foto 15 Alfa Romeo 156, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Alík Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:206307 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 77 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 30 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Andílek".

Toto auto znám už nějaký ten pátek a to i v době kdy mi neříkalo pane... Svým tvarem je opravdu zvláštní a já jakožto bývalá členka octaviaclubu jsem moc o tyhle auta nejevila zájem a jela sem si tu českou písničku že škodovka je nejlepší. Auto se mi zalíbilo na první pohled a majitel taky nebyl k zahození a tak jsem velmi ráda, že jsem mohla být u toho kdy se ze sériové Alfy romeo 156 stávala docela hezká dáma. Výbava vozidla tak jak jí znám prvně nijak nenadchne ale ani nepohorší, přední okýnka v elektrice, manuální klimatizace, sedadla Recaro - přední výškově stavitelná, loketní opěrka mezi sedadly 2. řady, autorádio na CD a tuba. Postupně se ale začala měnit a tak dostala druhou loketní opěrku mezi sedadla 1. řady, fólie na okna, přední mlhovky, xenony, sportovní podvozek, 16" kola od stil auto, novou tubu, nové repro v interiéru (Magnat a JBL) , CD přehrávač Pioneer, DVD přehrávač se dvěmi obrazovkami. dále pak proběhla výměna blinkrů na blatníkách za čiré, výměna zadních lamp za čiré, výměna stěračů za aerotwiny," GTA přední nárazník, který ovšem v Praze hodně trpí, mračítka, zadní křídlo, zadní GTA spojler a zadní nárazník s dvojitou koncovkou výfuku. Nadstandardně pak dostala lekci chiptuningu od ABC tuning první zásah do ŘJ se jí moc nelíbil, tak sme navštívili tuto firmu v Brně, kde s úsměvem na tváři nám ŘJ znova přechipovali, tentokrát na verzi sport. Bohužel na brzdu se s tímto autem nedostaneme takže výkon na čísla těžko převést.
První seznámení s volantem na delší čas proběhlo již dávno, ale do teď i když pracuji u aut, tak nesmím zapomínat na jednu podstatnou věc - tohle auto brzdí jak ďábel. sešlápnete brzdu a stojíte na místě - nevím jestli je to výhoda nebo nevýhoda, nicméně v praze když se stojí v kolonách tak na to nedám dopustit a když jedu po dálnici a nějaký týpek mi to tam hodí přede mě, tak na jednu stranu jsem rada, ze to tak brzdí, ale na druhou stranu mi trošku začne bušit srdíčko, když se koukáte z velmi malé blízkosti na palubní desku. Začátky s bržděním taky nebyly nějak moc slavně - má oktávka předtím měla sériové brzdy nic zvláštního, a tak občasné vypůjčení Ály jsem si místo užitku spíše procvičovala cit v pravé noze na brzdě.
K výkonu tohoto vozu musím říct že je to nejpomalejší auto které sem kdy měla, krom Renaulta Thalie, nicméně po dálnici si to holka mašíruje v celku obstojně a když má předjíždět tak to taky není tak tragické, nicméně ve srovnání s octavii 1.8 T a audi TT 165kW je to bezpochyby slapší auto. Po chipu ŘJ se u tohoto auta stává takový zvláštní jen kterému říkáme s přítelem že chytne druhý dech, je to vždy na dálnici a musí se jet minimálně 180 km/h a to pak zničeho nic jak kdyby jí tam sepnul asi další válec, který už tam samozřejmě není) a o auto jede neskutečně rychle - sice se nevyšplhá ke 230 km/h ale za chvíli z těch 180 tam máte 210 a ani nevíte kde na to to auto vzalo sílu. A to jí popadne i když se jede do kopce. No ale zas abych to nepřechválila, tak se za pár minut vypne onen tajný válec a to už poznáte v pedálu plynu, kdy si holka pomalu sama ubírá...
Pak toto auto má Magicar - mé zkušenosti s tímto alarmem jsou skvělé, super start na dálku ocením hlavně v zimě. S tímto taky zatím ještě problémy nebyly.
Na závěr bych jen napsala, že s autem jsem opravdu moc spokojená, to auto pro mne má duši a mám strašně ráda, když se k ní blížím a ona zabliká - někdy i tohle auto dokáže víc potěšit než přítel...
áč se mi tu objevil příspěvěk že to je nesmyslné srovnání s TT a oct - srovnávám dle mých zážitků a zkušeností. V práci máme spousta oct v naftě, ale s tím ujedete max 20 km a to fakt teda jako není moc na srovnání - já to mé auto mám ráda a i když je slabší výkonově, tak mi na tomhle vůbec nezáleží - líná mrška to taky není a po Prague to bohatě stačí i občas na tu dálnici... Přítel má 1,9 JTD 16V (opraveno) tohle auto je naprostá série - nerada jej řídím - už se mi povedlo srazit s ní srnku, jak mi nesedí v ruce a plave mi na cestě (přítelovi říkám, že to auto nerada řídím, jelikož mi připadá, že vůbec nesedí a prostě jede po vzduchu ne po silnici). přítelova Alfa je šestikvalt ale jízda s ní není taková jako s Alíkem - přecijenom ten podvozek dělá své.

Silné stránky

Je to zatím nejlepší auto co se týče přilnavosti k silnici - drží jak přibité a nikam se netrhne. Vždy mi dojede tam kam chci já bez nějakých závažnějších problémů a jelikož já mám ráda pozornost, tak tohle auto budí pozornost o mnoho větší nežli octavie.
Perfektní brzdný účinek, super osvětlení silnice pro můj pohled za tmy, výborné sezení - ty sedačky jsou opravdu super i pro delší jízdu a ta rajská hudba jak v tom autě zní - jo je to auto se kterým se člověk nenudí.

Slabé stránky

Velmi mi tam ve srovnání s octavii chybí ESP.
Další slabou stránkou je v letním období teplota vody... To se pak prodlouží jízda po dálnici o pár desítek minut, poněvadž přítel si zakládá na tom, že když teplota stoupne za 110°C tak se zastavuje nebo se jede pomalu a větráky jedou na plno a maximální horko - jo jo není nad saunu v létě...
Pak je tady ta chyba motoru - nemám to ráda když to to auto udělá, ale bohužel - díry na cestách budou, já na zimákách stále jezdit nebudu a abych nechala dát sériový podvozek - to taky ne - za krásu se hold platí a v tomto případě naštěstí jen pár desítkami vteřin..
No a výkon - jsem zvyklá podřadit a vystřelit - tohle u toho auta nečekejte v takové míře aby Vás to nadmíru uspokojilo.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisní technik tohoto auta má na starosti můj přítel, při jakémkoliv problému se v co nejkratší době snaží problém vyřešit a pokud se oprava táhne více jak den, pak mám k zapůjčení druhou alfu samozřejmě zadarmo :)
K poruchám: jeliokž moc zkušeností s ojetinami nemám, tak defacto bych řekla, že vozidlo odpovídá stáří. Velmi častou poruchou je díky sníženému podvozku chyba motoru a to pak auto jede na poloviční výkon do doby, než vypnete klíček ze zapalování počítate do deseti a pak znova nastartujete. Tento jev se objeví téměř pokaždé když jezdím po pražské magistrále kde jsou kostky a pak taky v úsecích kde jsou na cestách kanály (Líbeznice) a silnice které svým stavem připomínají polní cestu. Bohužel jednou se mi stalo, že mi výkon motoru poklesl tak extrémně, že jsem zůstala stát na křižovatce - za tento jev mohla váha vzduchu, kterou mám usazenou za sportovním filtrem. Další častou poruchou bývá to, že mi nesvítí zadní světla, tedy vždy jen jedno a docela se střídají - kontakty na světlech se časem uvolnily (samovolný náraz na václavském náměstí do parkomatu zadní částí auta) a když si "osolím" hudbu v autě, pak to má za následek výpadek právě těchto kontaktů.
U oprav to nebude tak horké - váha vzduchu se vyměnila, Alík má za sebou i řadu karosářských a lakýrnických prací a jednu účast na havárii, když nějaký opilec vjel do alíka stojícího u chodníku a zničil levou zadní stranu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Alíka jsem si pořídila z důvodu toho, že přítel se rozhodl koupit si nový model. Já v té době měla pár měsíců Audi TT a jelikož byl konec srpna, tak jsem se rozhodla prodat TT a vzít si právě Alíka (CITOVÁ ZÁLEŽITOST). Auto mi bylo předáno ve velmi dobrém stavu, teď se akorát mění olej A přezouvají koleska.

 


Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo 156 JTD

Další vozy Alfa Romeo 156



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím 100% spolehlivá

prostornost
10

De to i tam :)

jízdní vlastnosti
10

perfektně drží v zatáčkách, na mokru - jede tam kam ji vedu - nestěžuji si

jízdní komfort
10

sportovní podvozek dělá své, trošku tvrdší, ale zvyknete si :)

provozní náklady
10

nijak extremně velké nejsou

náhradní díly
10

dostatek

výkon motoru
10

je to nachipovaný, takže v rámci možností je to super

spotřeba
10

bomba - z benzíňáku přejít na naftu je fakt paráda

hlučnost motoru
8

Nafta no... jen nevím jestli je to motorem nebo tím výfukem...

kvalita sedadel
10

Recaro - mluví za vše

brzdy
10

verry goood - neznám auto které by takhle brzdilo - fakt pecka

zavazadlový prostor
10

tuba zabere třičtvrtě kufru - užitný prostor zavazadlový je mizerný, ale člověk by se divil co se tam ještě vejde






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…