Recenze

10 Majitel

Renault Mégane Sport

9.93 Uživatelé

Hodnoceno: 202× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7 Renault Mégane, foto 8
Renault Mégane, foto 9 Renault Mégane, foto 10 Renault Mégane, foto 11 Renault Mégane, foto 12 Renault Mégane, foto 13 Renault Mégane, foto 14 Renault Mégane, foto 15 Renault Mégane, foto 16 Renault Mégane, foto 17 Renault Mégane, foto 18 Renault Mégane, foto 19 Renault Mégane, foto 20 Renault Mégane, foto 21 Renault Mégane, foto 22 Renault Mégane, foto 23 Renault Mégane, foto 24 Renault Mégane, foto 25 Renault Mégane, foto 26 Renault Mégane, foto 27 Renault Mégane, foto 28 Renault Mégane, foto 29 Renault Mégane, foto 30 Renault Mégane, foto 31 Renault Mégane, foto 32 Renault Mégane, foto 33 Renault Mégane, foto 34 Renault Mégane, foto 35 Renault Mégane, foto 36 Renault Mégane, foto 37 Renault Mégane, foto 38 Renault Mégane, foto 39 Renault Mégane, foto 40 Renault Mégane, foto 41 Renault Mégane, foto 42 Renault Mégane, foto 43 Renault Mégane, foto 44 Renault Mégane, foto 45 Renault Mégane, foto 46 Renault Mégane, foto 47 Renault Mégane, foto 48 Renault Mégane, foto 49 Renault Mégane, foto 50 Renault Mégane, foto 51 Renault Mégane, foto 56 Renault Mégane, foto 57 Renault Mégane, foto 58 Renault Mégane, foto 59 Renault Mégane, foto 60 Renault Mégane, foto 61 Renault Mégane, foto 62 Renault Mégane, foto 63 Renault Mégane, foto 64 Renault Mégane, foto 65 Renault Mégane, foto 66 Renault Mégane, foto 67 Renault Mégane, foto 68 Renault Mégane, foto 69 Renault Mégane, foto 70 Renault Mégane, foto 71
 

Technické info

Přezdívka auta Renault Mégane Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:37000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 165 / 190 * kroutící moment [Nm]: 300 / 360 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.5 maximální rychlost [km/h]: 250 / 250 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 / 19 * zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 14 / 15 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "PetrRenaultSport".

Když mi koncem roku 2005 skončil leasing na Clio, kterým jsem do té doby jezdil, začal jsem vybírat nové auto a byl jsem rozhodnutý, že nové auto bude mít silnější motor než mělo Clio, protože mé Clio sice vypadalo, že by mohlo možná i létat ale skutečnost byla bohužel jiná. Jelikož v Renaultu pracuji a je to značka, ke které mám opravdový vztah bylo jasné, že další auto bude opět Renault.
Který model si vybrat ? Požadavky byly jasné, Renault a rychlý, takže něco z divize RenaultSport v té době bylo v nabídce Clio Sport, Clio SportV6 a Megane Sport. Megane byl již od začátku největší favorit, Clio V6 má sice o 30 koní vyšší výkon a náhon na zadní nápravu, ale také je o půl milionu dražší, byl to výběhový model u kterého v tu dobu končila výroba a navíc je toto auto na silnici dost neovladatelné !
Takže padla volba na Renault Megane Sport. Na počátku roku 2006 přišel facelift pro Megane, takže jsem objednal již faceliftovaný Megane Sport, který faceliftem získal všechny vymoženosti Megane Trophy jako jsou vrtané kotouče, tvrdší podvozek, lehčí kola a plně vypínatelné ESP, barva byla tehdy jasná volba - samozřejmě jak jinak než v oranžové perleť, nyní bych asi ještě váhal nad žlutou, která je na Megane R26. Vozidlo jsem v podstatě objednával v sériové výbavě, která ovšem ve verzi Sport zahrnuje všechny potřebné věci jako jsou xenony, tempovat, senzor deště, světla, kožené čalounění, rádio, automatickou klimatizaci a další. Jediné co jsem si tehdy připlatil byly sportovní sedačky Recaro, uznejte že by byl hřích je neobjednat i když za nekřesťanských 65.000 Kč.
Auto přišlo z továrny v Dippe začátkem března a hned jsem si ho začal pořádně užívat, samozřejmě přechod z 90 koňového Clia na hothatch, který má koní 225 je razantní a proto mi zpočátku přišlo, že mám to nejsilnější "brko" jaké lze mít. Nicméně to asi každý zná, nejdříve máte nejrychlejší auto, ale po nějaké době si na výkon zvyknete a chcete víc, chcete vyšší výkon !
Takže přišli na řadu první úpravy. Koupil jsem chromová kola alá Audi A8, která polovina lidí nenávidí a druhá polovina na ně nedá dopustit a já patřím do té druhé poloviny. Kola mají rozměr 8,5x19" a jsou převrtané rozteče na 5x108, nazuty jsou do pneumatik Pirelli ZeroNero 235/35 R19. U německé firmy jsem objednal kompletní výfuk od katalyzátoru až po koncový díl o průměru 76mm, dále blow off ventil od firmy Forge a přímé sání Twister Green. Zásilka z Německa se trochu protáhla, nicméně kola jsem měl v podstatě hned nazuté na autě, jakmile se kamarád projel kolem benzínové pumpy s mým autem na nových kolech, věděl jsem že jsem vybral dobře, říkáme jim „leštěné poklopy od kanálu“ opravdu tak vypadají. Po nějaké době jsem se dočkal i výfuku a ostatních objednaných věcí. Namontoval jsem tedy s mechanikem výfuk, ventil a došlo na sání, to byla opravdová perlička. Řekl bych, že „soudruzi ve firmě Green udělali někde chybu“ protože filtr je opravdu velký a měl se vyměnit za standardní airbox, natočit kolmo dolů a hotovo, ale ! Při tomto řešení filtr pořád nasává teplý vzduch v motorovém prostoru navíc je opřený o podélný nosník a tím pádem je z poloviny zakrytý nasávací otvor. Řekl jsem si, že když už jsem se do toho jednou pustil udělám to pořádně, po jedné bezesné noci jsem usoudil, že jediné řešení je přemístit akumulátor do kufru a filtr namontovat na jeho místo a přivést studený náporový vzduch přímo z předního nárazníku, nevím jestli bych to vše chtěl dělat ještě jednou, montáž zabrala cca týden mého volného času. V autě mam namontovanou menší audio soupravu Infinity Kappa a přesunutí akumulátoru do kufru a vedení kabeláže od akumulátoru k alternátoru způsobilo nepříjemné pískání do reproduktorů, které jsem odstraňoval další týden.
Takže auto nyní dobře vypadá, má výborný zvuk, dobře hraje a lépe se mu dýchá. Problém je, že když jednou člověk začne s úpravami tak těžko přestane. Rozhodl jsem se, že by auto mělo být nižší a mělo by mít progresivnější chování na silnici, všechny tyto požadavky splňoval stavitelný podvozek od firmy HR. Na začátku léta jsem nechal na mém Megane upravit řídící jednotku a tak přidat nějaké koníky, dále jsem usoudil že katalyzátor v autě nepotřebuji ( doufám že mi nějací zelení nebudou posílat výhružné maily ) a tak jsem nechal demontovat katalyzátor. Poslední úpravou byla výměna intercooleru za větší a lepší od firmy Forge. Nyní má tedy Megane na místo původních 225k a 300Nm – 260k a 360Nm. Ale jsem přesvědčen že nastavení jednotky není odpovídající všem provedeným úpravám a chtěl bych se tedy poohlédnout po nějakém vhodnějším software, nejlépe udělaným přímo pro můj Megane, což je ovšem problém, protože nevím o žádné firmě, která by se zabývala laděním Renaultů, nemyslím chiptuning, to už dnes dělá kde kdo, ale opravdové ladění, programování software individuálně na míru každému vozu. Prostě hledám a doufám, myslím si, že při všech provedených úpravách by se měl výkon při správném nastavení jednotky pohybovat okolo 300k a 400Nm.
Ještě bych chtěl vyzdvihnout několik stylingových úprav, které sice nejsou na první pohled vidět, ale dokreslují celkový dojem vozu. Na celém voze jsou nalakované všechny mřížky, lišty, adaptéry zrcátek, stěrače a torpédo stěračů do černé „klavír“. V interiéru jsou nakreslené airbrushe na krytech reproduktorů stejně tak jako v motorovém prostoru a na torpédu stěračů.
Závěrem bych napsal, že Renault Megane Sport je auto, které opravdu naplnilo moje očekávání, jezdím s ním každý den do práce, v létě na dovolenou, při volné chvíli auto přezuji na slicky a jedu se svézt na okruh nebo na nějaký amatérský závod do vrchu. A vůbec si Megane nevede špatně na závodech do vrchu jsem byl 2. a 3. a jednou mě bohužel zklamala technika, ale jezdím kategorii se závodními vozy - opravdu zábava. Na okruhu jsem prozměnu 5 kol proháněl Porsche Carrera GT3 i když uznávám měl jsem slicky a on ne, ale stejně to byla zábava když měl 420k. Můžu s čistým svědomým říci, že je to všestranné auto, které poslouží i pobaví. Samozřejmě je otázka zda-li mít dieselové auto s nízkými náklady na provoz, nebo si připlatit a pobavit se i když jedete třeba jen do krámu pro housky :-)

Silné stránky

silný motor
výborný zvuk
brzdy Brembo
vzhled
útulný interier
sedačky Recaro
podvozek

Slabé stránky

vyšší cena
menší kufr, ale kdo ho potřebuje :-)
vyšší spotřeba

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V servisu Renault pracuji, takže zkušenosti mam dobré :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

To samé co servis :-)

 

Novinky v recenzi

2.11.2007 00:00

Videa na youtube, některá nejsou špatná
http://www.youtube.com/profile?user=speedyczechrep

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Renault Mégane Sport

Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Sice jsem nějaké problémy měl, ale přeci jen je auto používáno "sportovně"

praktičnost
10

pro mě je velmi praktické, pobaví a poslouží

prostornost
10

pro mě dostačující, stejně mam zadní sedadla skoro pořád vyndaná - jsou těžká

jízdní vlastnosti
10

výborné, sériový podvozek byl skvělý, HR je ještě lepší

jízdní komfort
9

podvozek je tvrdší, ale už jsem byl 3x v Chorvatsku a najel jsem vždy přes 2500 Km a poměr pohodlí/zábava byl skvělý

provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
10

motor je výtečný

spotřeba
7

jede, ale žere - dá se to unést

hlučnost motoru
10

já ho přeci chci slyšet

kvalita sedadel
10

Recaro, co dodat ?

brzdy
10

Brembo 4-pístky, vrtané kotouče, co dodat

zavazadlový prostor
8

ne moc velký, ale mě úplně stačí






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…