reklama


Recenze

Pepas (muž 27 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Seat Ibiza 6L1 Sport

9,77 Uživatelé

Hodnoceno: 37× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Ibiza, foto 1 Seat Ibiza, foto 2 Seat Ibiza, foto 3 Seat Ibiza, foto 4 Seat Ibiza, foto 5 Seat Ibiza, foto 6 Seat Ibiza, foto 7 Seat Ibiza, foto 8
Seat Ibiza, foto 9 Seat Ibiza, foto 10 Seat Ibiza, foto 11 Seat Ibiza, foto 12 Seat Ibiza, foto 13 Seat Ibiza, foto 14 Seat Ibiza, foto 15 Seat Ibiza, foto 16 Seat Ibiza, foto 17 Seat Ibiza, foto 18 Seat Ibiza, foto 19 Seat Ibiza, foto 20 Seat Ibiza, foto 21 Seat Ibiza, foto 22 Seat Ibiza, foto 23 Seat Ibiza, foto 24 Seat Ibiza, foto 25 Seat Ibiza, foto 26 Seat Ibiza, foto 27 Seat Ibiza, foto 28 Seat Ibiza, foto 29 Seat Ibiza, foto 30 Seat Ibiza, foto 31 Seat Ibiza, foto 32
 

Technické info

Přezdívka auta Mája Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:115000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 126 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13,2 maximální rychlost [km/h]: 172 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 267 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5 / 6 *

Popis vozu

Toto je moje první VLASTNÍ auto, které jsem si koupil po měsících vybírání, porovnávání a přemýšlení (nervama spojenýma s výběrem auta jsem si zkrátil život minimálně o 3 roky :-))
Jedná se o model španělské automobilky SEAT a to o typ IBIZA, která však není nic jiného, než přitvrzený podvozek fábie s karoserií na kterou se dá koukat. Konkrétně moje IBIZA je poháněna koncernovým motorem 1.4 16V který ze sebe vydá celých 75 splašených koní (pro technofily 55 kW). Jedná se o výbavu Sport a předchozí majitel si ještě nechal ve fabrice dodělat takzvaný paket Sportrider , který auto ještě více odlišuje od ostatních aut i IBIZ - jedná se o podbarvené přední světlomety v barvě karoserie, hliníkové kryty prahů s pískovaným jménem IBIZA a vnitřní výdchy klimatizace jsou taktéž v barvě karoserie (která se na těchto místech ráda loupe a výdechy vypadají tak trochu jako nějaký OBI-tuning).
Jak jsem již řekl, jedná se o výbavu Sport, ke které bývalý majitel zaškrtal několik dalších příplatkových prvků, takže namátkou:
- 4x airbag
- všechna okna v elektrice
- zrcátka v elektrice
- všemožně myslitelně nastavitelný volant + sedačka řidiče
- rádio na CD (bohužel bez MP3) + 8 reproduktorů
- Sportovní sedačky
- palubní PC
- tažné zař. a zámek zpátečky
- poloautomatická klimatizace (Climatik)
Ve výbavě, která byla zadarmo, jsou obdivné pohledy kolemdoujcích a závistivé pohledy sousedů :-)

Tak a ted na jednotlivé části Ibizky

Podvozek
- Tvrdý. Tohle je hlavní charakteristika podvozku, kterým disponuje Ibizka. Ve výbavě Sport dokonce přitvrzen i oproti normálním verzím Ibizy. Na 14ti palcových kolech (pneu Bridgestone Blizzak LM20), které mám na zimu, si vcelku obstojně poradí s malými nerovnostmi vozovky. Nyní jsem přezul na 15ti palcová (Firestone Firehawk FH700)- co mě příjemně překvapilo je nepostřehnutelný rozdíl v tlumení nerovností, řízení je nyní citlivější a přijde mi, že auto lépe reaguje na pohyb volantem. Co mě překvapilo nemile je neskutečné hučení letních Firestonů - ještě že v průběhu léta budu kupovat nový pneu, protože tohle je hukot jako kdyby mě odešly všechny ložiska naráz.
Edit: Firestonům jsem dal sbohem a na jejich místo nastoupili Hankook K110 V12 EVO. EVA jsou dost tiché oproti firestonům což je jejich hlavní výhoda. na vodě jsou výborné - ještě jsem je nedostal do úzkých. Na suchu nevím, protože tam jsem ještě nezjistil limity pneu. Jediná nevýhoda oproti Firestonům je vyšší valivý odpor (je to znát), ale to je jenom malá nevýhoda oproti všem plusům těhle pneu.

Motor
- Ne moc výkonný, ale vcelku pružný a hlavně překvapivě úsporný.
od 1.4 litru a 75 koní nemůžu čekat zázraky, ale předjíždět se s tím dá, a když se snaží, tak si můžu i trošku zazávodit (ale fakt jenom trošku).
Jinak úsporností mě motor velmi příjemně překvapil. Ve městě sice člověk jezdí cca za 7.5 litru, ale mimo město není problém jezdit i pod 5 litrů a v kombinaci se pohybuji kolem 6ti litrů, což považuju za solidní spotřebu.

Řazení, řízení
- řazení je jedním slovem perfektní. Tak lehoučké a s jemným sportovním odporem před zapadnutím rychlosti jsem ještě nikdy nezažil.
- řízení si ode mně vyslouží taktéž vysoké hodnocení, protože ve městě je krásně lehoučké a na okreskách ztuhne a dokonce i pošle k rukám i něco málo informací co se zrovna tam vepředu dole děje.
Ještě dodatek: volant je potažený pro hmat velmi příjemnou kůží, která se nesmeká, ale při delších jízdách se začínají ruce více potit, což není nic příjemného, ale dá se s tím jezdit.

Interiér
- O co ubírá na komfortu podvozek o to více přidává výbava Ibizky, která mě rozmazluje. Švihadla zde nejsou ani v zadních dveřích, což je perfektní, když potřebuju vyvětrat auto, ale nechci si nechat foukat vítr přímo do ksichtu - prostě stáhnu zadní okýnka tak na polovinu, auto se krásně vyvětrá čerstvým vzduchem a je vystaráno.
V létě plně prověřím kvality klimatizace, která si sama udrží požadovanou teplotu, což je pro mě prvek dosud nevídaný :-)
Dále bych chtěl zmínit rádio a hlavě 8 reproduktorů, které dělají z auta při správném nastavení koncertní síň (hlavní věc je zbytečně nepřebasovat - pak auto duní jak kdyby v něm jel nějaký technoúchyl, a ve skutečnosti si pouštím trošku více nahlas svoje AC/DC či Bloodhound Gang :-) )
Další věcí, se kterou mám tu čest se zde setkat poprvé je palubní PC. A musím říct, že je to špičková věc, která mi napoví jak jezdit úsporně ale zároveň efektivně.
Sedačky: moje tělo naprosto perfektně obejmou a nepustí v žádné situaci. I přesto jsou dostatečně pohodlná aby v nich člověk zvládnul naráz 300km a vylezl bez bolesti zad.

Edit a rozšíření 16.5.2009:
Maličkosti co potěší:
- ostřikovače: nestříkají jako u většiny aut dvěma silnýma proudama do dvou míst, ale rovnoměrně rozstříknou vodu na celé sklo, takže se umyje skoro všude, ne jenom v určité části, jak bývá zvykem u jiných značek
- Funkce rádia: zesilování v závislosti na rychlosti jízdy => už nikdy víc není potřeba upravovat za jízdy hlasitost, což znamená, že ono ovládání na volantu není zase tak potřebné. + ještě nikdy se nezaseklo CDčko při rychlé jízdě přes nerovnosti, takže má slušnou ochranu proti otřesům + přečtě CD snad v jakémkoliv stavu.
- Otevírání kufru: Je skryto ve znaku, takže nenarušuje design zádě a ač se tomu sám divím, je povětšinou dost čistý, takže se neumažu při otevírání.
- Palubní PC nekecá a nevymýšlí si :-) (odchylka je cca 0,1 - 0,2 litru, takže skoro nic)
- Dálkový centrál má velký dosah a silný signál (ovšem nevím, kdy byla měněná baterka)

Maličkosti co naštvou:
- Docela dost chybý osvětlení kufru a přihrádky u spolujezdce: ty 2 žárovky a pár kabelů snad nestojí majlant, tak to tam ksakru mohli dát :-(
- Zrcátka by mohla být větší (naštěstí u řidiče je asférické)
- Dozádu je špatný výhled při parkování - dá se na to zvyknout, ale spousta aut má lepší výhled (např.: Corsa :-) )
- Hrdlo pro nalévání kapaliny do ostřikovačů je malé a docela utopené na boku motorového prostoru.
- Přihrádka na středovém tunelu nemá protiskluzovou ochranu, takže při jakémkoliv zrychlení letí obsah pod sedačky.
- Přihrádky jsou celkově malé a je jich málo (pro mě) - ovšem ta nalevo u řidiče je dobře využitelná, a je to snad jediná, kterou opravdu využiju.



Děkuji všem kdo si udělali čas na přečtení mé recenze a úspěšně jí zdolali až do konce.

Silné stránky

- Jízdní vlastnosti
- Maximální myslitelná výbava (s ohledem na velikost a datum výroby)
- Úspornost motoru při delších trasách
- Sedačky
- Vzhled

Slabé stránky

- Občas vzhled (zbytečně moc nezasloužené pozornosti)
- Tvrdost podvozku na našich silnicích

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po koupi jsem nechal provést geometrii podvozku - u Auto Srb v Moravčicích u Jičína - vřele doporučuju.
Bohužel po 3 týdnech užívání se v převodovce začalo ozývat vadné ložisko a já jsem se rozhodl reklamovat jako skrytou závadu. Ikdyž jsem si nedával skoro žádnou šanci na úspěch při reklamaci, reakce prodejce mi naprosto vyrazila dech a přesvědčila o tom, že dobří, poctivý a solidní obchodníci ještě nevymřeli. Auto ochotně do týdne zdarma opravil, přidal plnou nádrž benzínu jako kompenzaci za vzniklé náklady a třešničkou na dortu při předání bylo to, že mi auto umyl (při předávce auto bylo neskutečně špinavé a když mi ho vracel tak jsem se musel podle SPZ přesvědčit jestli je to opravdu moje). Tímto mu chci ještě jednou poděkovat za ochotu a solidnost.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil v autorizovaném servisu SEAT v Lounech (firma SAZ-
Myslivec s.r.o.). Jestli existuje solidní, ochotný a poctivý obchodník, tak je to tento. Přístup k zákazníkům je perfektní a dokonce i ostatní personál, který normálně s klientem nepřijde do styku je zdvořilý a ochotný pomoci.

Tuning

Nebude, protože auto vypadá už z fabriky dost divoce :-)
Možná budou nějaké úpravy na motoru - lepší svíčky, filtr atd. - nic extrémního, ale spíše dolaďování současného stavu.

 
reklama

Novinky v recenzi

5.3.2011 10:00

Provedené opravy

Najeté kilometry a české silnice si začínají vybírat daň na opotřebení podvozku... Za poslední půlrok odešla pružina na PP kole, ložisko taktéž a celkem 2 manžety vzali za své :-( Bohužel mě začínají iritovat závady na elektroinstalaci a jemné mechanice auta :-( Např. již od koupi Máji je vadná klapka rozvodu vzduchu, takže auto buď pouze topí nebo pouze chladí - bohužel přístup k této klapce je velmi komplikovaný a klapka samotná dost drahá. Dále začíná vypovídat služku čidlo ve dveřích řidiče, které neví že se otevřeli dveře a tak centrál sám zamkne po chvilce auto - doufám že si nikdy nezabouchnu klíče.. No a již podruhé vypadlo sklo ve stahovačce LZ dveří - naštěstí tohle zvládnu svépomocí za pár minut, ale i tak to bude boj :-)

3.11.2010 12:46

A jedeme dál :-)

Kilometry zvesela naskakují, Mája jezdí stále dál :-)
Jenom ta spolehlivost občas pokulhává :-( Nedávno se ukázal špatný čep v převodovce, který měl za následek postupný úbytek oleje v převodové skříni. Naštěstí se na tuto závadu přišlo včas (malé kaluže oleje pod autem nikdy nevěstí nic dobrého) a oprava vyšla relativně levně díky známostem mého mechanika (v autorizáku by se řešila výměnou kus za kus). Od té doby (cca 4000km) zatím bez jediné poruchy.

Před 14ti dny jsem také přezul na zimní - raději dříve než později a jelikož jezdívám často pozdě v noci nebo brzo ráno, nerad bych byl překvapen námrazou.

24.5.2010 20:59

100000

Tak jsme překročili 100 000 km. Auto to ovšem oslavilo po svém a to prasklou pružinou na LP kole. Naštěstí se s tím dá v pohodě jezdit, ale opravit se to bude muset chtě nechtě :-(

29.4.2010 20:09

99000

Překonáno 99000, takže za chvilku přejde mája z puberty do produktivní části života :-)

22.1.2010 17:46

Porucha

Včera večer mě auto vytrestalo, když za jízdy chcíplo (samozřejmě ve 2 v noci a tudíž zhasly i světla - moc příjemná záležitost) a nechtělo jet (nastartovalo se, ale neudrželo otáčky). Po cca 4. startu se vzpamatovalo a jelo, ale stále svítila kontroka diagnostiky. V servisu vyjela chyba: kalkulace zatížení - dolní hranice nedosažena - po vymazání jezdí jako dřív. Nemáte někdo tušení co to mohlo způsobit???

15.10.2009 13:01

Přezuto

Donucen počasím jsem přezul na zimní. Auto vypadá na černých plecháčích strašně, řízení je vláčnější, podvozek trošku měkčí a auto není tak jistější v kramflecích :-)

1.10.2009 13:11

Úpravy motoru

Jelikož jsem zjistil, že vduchový filtr motoru již nebyl 2 roky měněn, tak jsem se rozhodl, že do Máji půjde bavlněný sportovní filtr Green, s nímž by se mělo motoru lépe dýchat a možná přidá i 1 koně :-) . A když už bude kryt motoru dole, vyměním rovnou svíčky (bůh ví kdy byly měněny) za Bosch Super 4 se čtyřmi elektrodami. Tyhle úpravy by mohli trochu zlepšit charakteristiku motoru a doufám že ještě o nějakou tu desetinku snížit spotřebu benzínu.

1.10.2009 13:11

KM

Dnes překonáno 95000km. Vzhůru ke 100000 - letos je asi už nezvládnu, ale z jara padnou určitě :-)

14.6.2009 22:13

Úprava recenze

Kosmetické dolaďování (oprava překlepů) + dodané info o nových letních pneu Hankook.

10.6.2009 21:30

Nová přezdívka

Jelikož ibizka se nikdy moc nechytla, tak jí mimoděk začalo pár mích přátel říkat Mája (s tím, že já jsem Vilík samozřejmě :-D ). Docela se to uchytilo, a asi u téhle přezdívky zůstanu. Ještě párkrát jsem slyšel o Španělském ptáčkovi, což je také docela trefná poznámka na adresu auta.

10.6.2009 21:26

Nové pneumatiky

Tak mám na autě nové letní pneu. Jedná se o Hankook K110 V12 EVO. Zatím první postřeh je, že jsou výrazně tišší než dosavadní Firestony. Ikdyž jsou nižšího profilu (195/50 místo 195/55), tak je rozdíl v komfortu takřka nepostřehnutelný (já jsem žádný rozdíl nezaznamenal). Uvidíme, jak se jim bude dařit na mokru. Zatím jsem spokojen.

16.5.2009 15:26

Rozšíření recenze + fotogalerie

Přidal jsem sekce Maličkosti co potěší a Maličkosti co naštvou :-)
+ přidal fotky, co chyběly.
Také prosím o hodnocení auta, nějak se vám do toho nechce lidi, já vám za horší známku hlavu neutrhnu (ale záměrně mi ho kazit nemusíte :-) ) , ani vás nevyjedničkuju :-). A klidně pište do diskuze svoje náměty a dotazy.

13.5.2009 23:26

Nový koberečky

Tak dnes mi dorazily nový textilní koberečky. Vypadají nádherně a jsou udělaný z kvalitního materiálu, takže o výdrž obavu nemám. Spíš se bojim jak dlouho vydrží čistý :-)

5.5.2009 22:42

Světla

Tak jsem měl poprvé možnost jet po OPRAVDU tmavé a neosvětlené silnici v noci (bylo zataženo, takže ani měsíc či hvězdy nic neosvítili)...
Moje poznatky z osvětlení IBIZKY jsou: samotná tlumená světla jsou poměrně slabá (asi budu měnit za výkonější), naopak dálková v kombinaci s mlhovkama udělají před autem krásný koberec světla, který prosvítí kdejaký koutek silnice. Sice vím, že je zde dost lidí, co nadávají na svícení mlhovkami, když není mlha, ale v noci to rapidně rozšiřuje šířku osvětlení vozovky + před autem už není tmavý pruh. Samozřejmě pokud míjím auto, dálkovky i mlhovky předem vypínám (a totéž očekávám od všech ostatních, tak si to sakra pamatujte :-) )

2.5.2009 15:27

Jubileum

Dnes jsem překonal hranici 90000 km. Takže vzhůru ke 100000 :-)

30.4.2009 18:27

30.4.09

Tak jsem obarvil na ibizce přední brzdové třmeny (zadní bubny přijdou co nevidět) + přidány 2 fotky již nalakovaných třmenů.

Jinak už mám dva extrémy městské spotřeby:
-5,8 litru po skoro prázdném městě v neděli podvečer
-cca 12 litrů při poskakování ve špičce se zaplou klimou.

6.4.2009 16:27

Dolaďování

Rozšířil jsem fotogalerii o fotky nočního interiéru a detaily světlometů a opravil některé nepřesnosti v recenzi.
Jinak dnes jsem jel Jičín - Turnov a zpět - průměrná spotřeba 5,2L (a to jsem se nijak neloudal)


Další vozy Seat Ibiza


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Velká škoda té převodovky. Jinak zatím bez problémů.

praktičnost
9

5 dveří je sice fajn, ale kufr nic moc není.

prostornost
8

Vepředu velmi dobrá (řekl bych že srovnatelná s auty z nižší střední třídy), vzádu asi krapet horší a kufr je dosti malý a nepraktický (vysoká nákladová hrana)

jízdní vlastnosti
10

Výborné. To auto prostě nejde utrhnout ze silnice.

jízdní komfort
8

Asi nejslabší článek na autě. Je to prostě kostitřas, ale dá se to přežít.

provozní náklady
9

Spotřeba ujde, rozvody mi naštěstí měnil servis zadarmo v rámci předprodejního servisu. Takže jsem akorát zvědavý na výdrž žárovek.

náhradní díly
0

Ještě jsem nepotřeboval (a který potřeba byly, tak jsem neplatil)

výkon motoru
8

Mohlo by být hůř

spotřeba
9

Až překvapivě nízká. Ikdyž ve městě docela chlastá, ale mimo něj je z něj abstinent.

hlučnost motoru
9

Na volnoběch má trošku nádech nafťáku, ale při jízdě o něm člověk skoro neví (až nad 3500 se ozývá trochu více, ale má pěkný sportovní zvuk, takže se to dá poslouchat)

kvalita sedadel
10

Naprosto perfektní, pohodlná a v zatáčkách krásně podrží

brzdy
9

Na můj vkus možná moc rychlý nástup, ale jinak účinné. Škoda že vzadu jsou akorát bubny - ve sportovní verzi bych očekával kotouče na všech čtyřech

zavazadlový prostor
7

Na nákup nebo pár batohů - na žádný stěhování národů nebo dovolenou ve čtyřech na 14 dní to opravdu není.


Více o modeluSeat Ibiza 6L (2002-2008)
Seat Ibiza Cupra – Skvělý, ale co ta radost? Seat Ibiza Cupra – Skvělý, ale co ta radost?

Ibiza Cupra se v rámci faceliftu dočkala většího…

Seat Bolero 330 BT Seat Bolero 330 BT

Pokud chcete mít alespoň trošku představu o tom, jak bude…

 

reklama





Blesk.cz

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý přijde o tlačítko Home

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý…

U nového iPhonu 7 se Apple odhodlal k odebrání tradičního audiokonektoru a podobně odvážný krok by měl přijít i…

Svět obdivuje vánoční Prahu: Podle CNN má jedny z nejkrásnějších trhů planety

Svět obdivuje vánoční Prahu: Podle CNN má jedny z…

Americká CNN zařadila vánoční trhy v Praze mezi deset nejatraktivnějších na celém světě. Nejvíce bodují svou…

 

iSport.cz

Barceloně hrozí tvrdý trest. Ronaldo, přiznej, že jsi homosexuál, zpíval stadion

Barceloně hrozí tvrdý trest. Ronaldo, přiznej, že…

To může být malér! Nejen, že Barcelona ztratila výhru ve slavném El Clásiku (1:1) v samotném závěru utkání, ale…

SESTŘIHY: Pražská S dotahují čelo, duel Plzně odložen, Příbram vydřela bod

SESTŘIHY: Pražská S dotahují čelo, duel Plzně…

Fotbalisté Sparty přezimují v ePojisteni.cz lize na třetím místě. Rozhodlo o tom jejich vítězství nad Teplicemi…

 

Reflex.cz

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

10 věcí, které možná nevíte o možném prezidentovi Rakouska. Kdo je Norbert Hofer?

10 věcí, které možná nevíte o možném prezidentovi…

Rakušané napodruhé vybírají prezidenta. Šance obou kandidátů jsou veskrze vyrovnané, i když mírně favorizovaný…

 
 
reklama