Recenze

9 Majitel

Hyundai i30 Premium 1.6GDI

9,70 Uživatelé

Hodnoceno: 30× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai i30, foto 1 Hyundai i30, foto 2 Hyundai i30, foto 3 Hyundai i30, foto 4 Hyundai i30, foto 5 Hyundai i30, foto 6 Hyundai i30, foto 7 Hyundai i30, foto 8
Hyundai i30, foto 9 Hyundai i30, foto 10 Hyundai i30, foto 11 Hyundai i30, foto 12 Hyundai i30, foto 13 Hyundai i30, foto 14 Hyundai i30, foto 15 Hyundai i30, foto 16 Hyundai i30, foto 17 Hyundai i30, foto 18 Hyundai i30, foto 19 Hyundai i30, foto 20 Hyundai i30, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta Šmoula Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:1350 palivo: benzin počet válců: 4 výkon [kW]: 99 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední

Popis vozu

Začátkem roku 2012 jsem začal přemýšlet o koupi nového auta. Můj předchozí vůz (Škoda Fabia I. generace) mi už přestávala prostorově stačit. Vzhledem k tomu, že jsem byl zvyklý na výkonnější auta a jako velký koncertista samozřejmě přišla první na řadu Škoda Octavia 2.0TDi. Byl to můj vysněný model, v bílé barvě, 17" kola atd... :)
Postupem času se do mého seznamu přidal Chevrolet Cruz se 120KW. V té době už na náš trh přicházela i nová Hyundai i30. Vzhledově se mi moc líbila, i když jsem myslel, že bude prostorově malá. I tak jsem si však domluvil týdenní zapůjčení tohoto vozidla. Přítelkyně z něj byla uchvácena a jak to tak bývá, ženy mají v dnešní době již velké slovo :)
Náš seznam se však začal ještě rozšiřovat o další auta jako Citroen C4, Renault Megane, Opel Astra, ale v porovnávání cena/výkon/výbava a také pocitově z jízdy a prostoru vypadla opět všechno auta a zůstla pouze Octavie, Cruze a i30. Nejtěžší rozhodování tak nastalo. Chevrolet byl krásný, výborný naftový motor se 120KW jel opravdu krásně. Pořád mi ale tak nějak vnitřně vadila ta slabá výbava a relativně velká spotřeba u naftového motoru. Octavie – klasika, dostupný servis, donrá spotřeba, postačující výkon, ale bohužel drahá. Už už jsme tak byli rozhoduniti pro Chevyho, ale pár dní před objednáním poslali do prodeje Hyiundai i30 kombi. Ihned jsem tak absoloval návštěvu autosalonu a s očekáváním utíkal obhlídnout tuto novou karosářskou variantu.
Potřebovali jsme větší kufr a tak moje první pohledy směřovali na něj. Po otevření výka mě první pohled trochu zaskočil - vypadal opravdu male. Nicméně po pečlivějším prozkoumáním a odhalení všech schránek v podlaze jsem věděl, že je to naprosto vyhovující. Po různých cenových kalkulacích a následném porovnání výbav a cen všech zbylých modelů jsem vyřadil jako první Octavii – cenově je opravdu pořád moc vysoko. Poté můj seznam opustil i Chevy – kvůli již zmiňované nižší výbavě – prostě mu chybí ty vychytávky dnešní doby. Rozhodl jsem se, že holt oželím výkon, který opravdu v i30-kách není (jel jsem se všemi motory a tohle je pro mne nejslabší článek), ale půjdu naproti velké výbavě, krásnému designu a také splnění malého snu a to panoramatického okna :)

Došlo tedy na objednání. Na poslední chvíli jsem ještě přemýšlel o motorizaci. Nejdříve jsem trval na naftě – ale čím více jsem studoval DPF filtr, tím větší pochybnosti jsem měl. Nakonec jsem se tedy rozhodl pro benzínovou 1.6GDI. O nové pecce jako je filtr pevných částic bylo již napsáno mnoho, proto se o něm nijak rozepisovat nebudu. Každopádně jsem si řekl, že bych ušetřil na naftě a při mém nájezdu bych měl rozdíl v ceně za chvíli zpět, ale riziko poruchy této vymoženosti, jsem riskovat nechtěl.
Čekání bylo nekonečné… ale konečně jsme se dočkali :)

Zatím máme se Šmoulinou najeto jen cca 1300km, ale měl jsem půjčený náhradní vůz, na kterém jsem najezdil přes 6.000km. Mohu vám tak podat alespoň pár zkušeností s tímto vozem.

Každý má na vzhled i30 svůj názor, každému se líbí něco jiného – pro mě je to ale pecka  i když… ty i30 v základních výbavách se mi nelíbí. Ta chromová lišta pod oknem dělá opravdu hodně.
Takže to, jak na vás působí vůz vzhledově, nechám na každém. Ti z vás, kteří však o tomto autě přemýšlíte, nemusíte mít těžké spaní z toho, jestli je toto auto to pravé. Za sebe říkám, že ano. Pokaždé se těším, až do auta sednu, nastartuju a budu moci hltat přibývající kilometry na tachometru. Vůz je uvnitř opravdu obrovský, prostoru je všude spousta. I při mé výšce 187cm nemám problémy nad hlavou ani s panoramatickou střechou, v pohodě si sednu i za sebe, takže pokud auto plánujete jako rodinné, je ideální. A to i navzdory trochu menšímu kufru. Ale na běžné rodinné cestování je plně postačující. Jako koncernista musím říct, že jsem byl zpracováním a z použitých materiálů velice příjemně překvapen. Nikde nic nevrže, vše přesně sedí a v kombinaci béžové kůže vypadá interiér opravdu luxusně. Perfektní jsou prostorné kapsy ve dveřích i velká loketní opěrka, do které se vejde také spousta věcí. Výhled z vozu je až na pohled přes A sloupek dobrý. Velice oceňuji zadní park. kameru, bez které bych si již parkování nedovedl představit. Naopak přední park. asistent, který je jen na rozích, je na nic. Další výbornou vychytávkou je bezklíčové odemykání a startování a také se mi líbí frajeřinka jako je podsvícení klik dveří a osvětlení nástupního prostoru. Hodně jsem se také dočetl o xenonech, které prý nejsou moc dobré. Já jsem s nimi spokojený a jejich natáčení do zatáček funguje perfektně. Osobně jsem zvědavý, jak se bude dařit kůži na sedačkách, zrovna super-extra bomba kvalita to není, ale co bychom za ty prachy chtěli? N jejich obhajobu musím říct, že se v nich perfektně sedí a i boční vedení je dostačující – i když na to nevypadá. A jejich elektrické ovládání je také příjemné. Chvíli jsem si musel zvykat na el. park. brzdu, namísto běžné „ručky“, ale dá se to přežít.
Věcí, který mě fakt štvou, je málo. Jako první a největší bych zmínil svícení navigace/ u někoho jen displej rádia. Vypínám to každou jízdu večer a je to pořád dokola. Další věcí jsou již zmíněné motorizace, v naftě mi chybí nějaký „dvoulitr“, k benzínu klidně 1.4T. Takto jsou ty auta trochu líná – i když někdo bude tvrdit opak. Zase záleží na tom, co každý preferuje. Spotřeba se mi pohybuje zatím kolem 7-7,5l/100km, ale motor je zatím stále v záběhu

Na závěr bych tedy dodal, že určitě své volby nelituji. Auto je to krásné, každý den potkávám zvědavé pohledy chodců a ostatních řidičů a já sám si užívám vzhled pokaždé, když jej vidím. Nelituji ani motoru – na běžné ježdění samozřejmě postačí a budu si holt muset zvyknout, že je to rodinný a ne sportovní vůz :) Pokud se tak rozhodujete mezi Octavií, nově možná Rapidem a Hyundaí, určitě se nebojte kvality, ani zpracování. Mohu říct, že je opravdu na stejné úrovni a naopak dostanete navíc spoustu věcí, které vážně potěší :)

Silné stránky

- hodně odkládacích prostor
- design
- pohodlné sedačky
- natáčecí xenony
- umí vzbudit nadšení z jízdy
- bezpečnost
- zadní park. kamera
- sklápení zrcátek
- bezklíčový vstup
- i když na to zvenku nevypadá, tak spoustu prostoru

Slabé stránky

- málo výkonný motor
- oslňující rádio/navigace v noci
- přední (ne)parkovací senzory
- pro přezutí na zimní pneu je potřeba koupit ventilky (1.400/ks) do kol, pokud nechcete,aby vám celou zimu svítilo,že máte prázdná kola - toto platí pouze pro výbavu s měřením kontroly tlaku v pneumatikách

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autopalace Brno - veliká spokojenost

 

Novinky v recenzi

1.11.2012 08:54

přezuto

tak už máme přezuto. Nové 16"alu disky + 16"pneu. Ventilky jsem dal klasické, takže na palubce svítí kontrolka prázdných pneu,ale žádné akustické varování jej nedoprovází - naštěstí :-P


Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 Premium 1.6GDI

Další vozy Hyundai i30



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluHyundai i30 (2011-)
Hyundai i30 N oficiálně. GTI z Nošovic má až 275 koní Hyundai i30 N oficiálně. GTI z Nošovic má až 275 koní

Korejský hot hatch chce být sporťákem pro každý den,…

 





Blesk.cz

Pravda o Miloši Formanovi (†86): České občanství neměl!

Pravda o Miloši Formanovi (†86): České občanství neměl!

Po smrti oscarového režiséra Miloše Formana (†86) se objevily informace, že měl do své smrti nejen americké, ale…

ŽIVĚ: Vévodkyně Kate právě rodí, Británie očekává královského potomka!

ŽIVĚ: Vévodkyně Kate právě rodí, Británie očekává…

Jeden z nejočekávanějších letošních okamžiků je tu! Vévodkyně Kate (36) již dorazila do porodnice a porod jejího…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Král Premier League podle hráčů? Mo Salah zvítězil jako první Egypťan

Král Premier League podle hráčů? Mo Salah zvítězil…

Útočník Liverpoolu Mohamed Salah byl zvolen jako první Egypťan nejlepším fotbalistou anglické ligy. Svými hlasy…

 

Reflex.cz

Nový český film Metanol: Story o převeliké blbosti

Nový český film Metanol: Story o převeliké blbosti

Česká televize připravila na dvě po sobě jdoucí neděle ambiciózní, ale dramaturgicky naprosto správný projekt.…

První zprávy z 53. MFF Karlovy Vary: Pocta Miloši Formanovi, Jaromír Hanzlík a znělka s Caseym Affleckem

První zprávy z 53. MFF Karlovy Vary: Pocta Miloši…

Od pátku 29. června do soboty 7. července 2018 se letos koná 53. ročník karlovarského festivalu. Jeho…