Recenze

chetoos (muž 30 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Hyundai i30

9.71 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai i30, foto 1 Hyundai i30, foto 2 Hyundai i30, foto 3 Hyundai i30, foto 4 Hyundai i30, foto 5 Hyundai i30, foto 6 Hyundai i30, foto 7 Hyundai i30, foto 8
Hyundai i30, foto 9 Hyundai i30, foto 10 Hyundai i30, foto 11 Hyundai i30, foto 12 Hyundai i30, foto 13 Hyundai i30, foto 14 Hyundai i30, foto 15 Hyundai i30, foto 16 Hyundai i30, foto 17 Hyundai i30, foto 18 Hyundai i30, foto 19 Hyundai i30, foto 20 Hyundai i30, foto 21 Hyundai i30, foto 22 Hyundai i30, foto 23 Hyundai i30, foto 24 Hyundai i30, foto 25 Hyundai i30, foto 26 Hyundai i30, foto 27 Hyundai i30, foto 28 Hyundai i30, foto 29 Hyundai i30, foto 30 Hyundai i30, foto 31 Hyundai i30, foto 32 Hyundai i30, foto 33 Hyundai i30, foto 34 Hyundai i30, foto 35 Hyundai i30, foto 36 Hyundai i30, foto 37 Hyundai i30, foto 38 Hyundai i30, foto 39 Hyundai i30, foto 40 Hyundai i30, foto 41 Hyundai i30, foto 42 Hyundai i30, foto 43 Hyundai i30, foto 44 Hyundai i30, foto 45 Hyundai i30, foto 46 Hyundai i30, foto 47 Hyundai i30, foto 48
 

Technické info

Přezdívka auta Karkulka Rok výroby 2013 Koupeno nové palivo: benzin výkon [kW]: 99 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední

Popis vozu

S automobily značky Hyundai, jsem se poprvé seznámil na praxi. Před nedávnem jsem měl možnost vyzkoušet nejsilnější zážehový motor 1.6 GDI s 99 Kw v před faceliftové verzi z roku 2014 v karoserii Combi. Model I30 se vyrábí v moravských Nošovicích od roku 2007 již 5tým rokem v aktuální druhé generaci. Vzniká zde spolu s modely Tucson (nástupce modelu IX35) a IX20. Před časem prošla „í-třicítka“ malou modernizací, kde se decentně změnila vizáž, a model doznal několika změn. A u nás patří toto auto k velice oblíbeným a rozšířeným.

Auto, které jsem, měl možnost vyzkoušet, bylo ve výbavě Trikolor s příplatkovými pakety Komfort. Model již obsahoval krásnou chromovanou masku chladiče a efektní 15" Litá kola. Ačkoli se musím přiznat, že červená barva se mi na autech moc nelíbí a když se i podívám na levnější verze Hyundaie I30 bez chromované masky a s obyčejnými plechovými disky, tak červená barva nekontrastuje s autem tak dobře. Tady ovšem působí docela hezky a elegantně. Celkový desing exteriéru se nemusí zamlouvat každému, ale mě se líbí. Je elegantní a nese řadu moderních prvku, jako například chromovanou masku chladiče, nebo světlomety, které se dle mého názoru neokoukají. Celkový desingový jazyk se nese ve stylu Fluidního desingu, což je směr jakým se automobilka ubírá a je aktuální pro všechny modely značky. V přední části hodně efektně působí LED světla pro denní svícení, které zlepšují viditelnost vozu a doplňují i30 o další elegantní stylistický a bezpečnostní prvek. Celkově je příď podobná většímu modelu I40. Zadní část působí rovněž hezkým dojmem, i když musím říct, že ve verzi hatchback se mi líbí daleko více a přijde mi více propracovaná, přesto se mi moc líbí jak zadní svítilny zasahující daleko do boků. Celkový dojem z exteriéru mi připadá uhlazenějším a usedlejším dojmem. Taková sesterská Kia Ceed, je naopak střižena spíše jako sportovnější a celkově se mi vždy více líbily modely od Kie.

Interiér, už konečně nemá nic společného s korejskou strohostí, jak to bývalo u straších modelů. Zde byl interiér vyvinut speciálně pro evropské zákazníky. Palubní desce nechybí nápad a kreativita a materiály jsou kvalitní. Kůži obšitý multifunkční volant má příjemný tvar i velikost a manipuluje se s ním velice dobře. Na volante lze ovládat prvky jako palubní počítač, handsfree rádio a také nastavení posilovače řízení. Ten je možné nastavovat ve třech režimech. Režim Comfort je vhodný při jízdě po městě a při parkovaní. Sport je vhodný na sportovnější jízdu a dálniční přesuny, kdy řízení výrazně ztuhne. Optimální je režim Normal, vhodný pro běžné ježdění. Celkově je hodně podobný interiéru ve větší I40. Použité materiály jsou většinou kvalitní a měkčené a celkové zpracování si zaslouží pochvalu. Vše je krásně zpracované a materiály jsou příjemné na dotek. Veškeré ovládání je intuitivní a vše je řidiči pěkně po ruce, takže nemusíte tápat kde, co je. Prostorově se jedná o průměrný vůz. Přední sedadla jsou díky tužší výplni pohodlnější a jsou dostatečně široké. Materiály jsou kvalitní a dle mého názoru budou dlouho sloužit. Boční vedení je rovněž dostačující. Zajímavé je, že se sedí trošičku výš, ale díky širokému spektru nastavení sedadel a volantu, najde vhodnou pozici každý. Výhled z vozu vpřed a do stran je výborný, horší je co z výhledem dozadu, kde jsou okna celkem úzká.

Velikost zavazadlového prostoru, je 528 litrů což u kombíků nižší střední třídy patří mezi lepší průměr. Proti předchozí generaci proto výrazně narostl ze 415 na 528 litrů. Po sklopení zadních sedaček vznikne rovná plocha. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na pěkných 1642 litrů. Pod dvojitou podlahou kufru, kde jsou schránky na drobnosti. Přístup do kufru velkým vstupním otvorem je dobrý a v plastu na spodní straně víka jsou 2 plastové uchycení určené pro uchopení při zavírání. U verze kombi je u otvírání kufru umístěna parkovací kamera, což dle mého názoru není nejlepší řešení. Kamera byla často zamlžená či dokonce ušpiněná. U verze hatchback, je krásně schovaná v logu, které se při zařazení zpátečky pomocí motorku otevře. U levnějších verzí, kde není integrovaná navigace s velkým středovým displejem, je zadní parkovací kamera umístěna v prostředním zrcátku.

Nejdůležitější otázkou však zůstává, jak toto auto jezdí? Podvozek je založený na komfortním svezení a určitě nevybízí ke sportovní či dokonce ostřejší jízdě. Taková Kia Ceed je naladěna spíše na sportovnější svezení. I 30 si posádku hýčká, jak na palubě tak i co se týče jízdy. Podvozek je plavnější, ale i při rychlejší jízdě skvěle drží stabilitu a není náchylný na boční vítr. Vůz byl obut na 16“ palcových litých kolech a na letních pneumatikách Hankook Kinergy Eco. Kola vypadají velice dobře a zajištují vozu lepší jízdní vlastnosti a komfort. Dálniční tempa zvládá velice dobře. Ideální tempo je kolem 160 Km/h. Ve vyšších rychlostech je auto skvěle odhlučněno, jen hluk od kol je trošičku výraznější. Řízení nevyniká přesností či větší zpětnou vazbou. Konečně, se Hyundai poučil a oproti modelu IX20 použil kvalitní tlumiče. Ty pohlcují většinu nerovností a nejsou příliš tvrdé. Jsou příjemné a komfortní. Při prudší změně směru záď plave. Posilovač řízení jde nastavovat ve třech režimech. Stejně si myslím, že polovina lidé bude používat režim Normal. Brzdový systém je velice dobře nastavený. Brzdy nejsou příliš ostré a kousavé. Jejich dávkování je velice účinné. Vpředu jsou kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a vzadu rovněž kotoučové.

Pod kapotou pracoval atmosférický motor 1.6 GDI s výkonem 99 Kw. Zprvu jsem byl nadšen z těchto papírových hodnot a byl jsem rád, že Hyundai nešel cestou downsingu a nedělá nějaké motory s malým objemem a turbem, ale pořádnou atmosféru. Hned po prvním nájezdu mimo město mi přišlo, že je auto nějak přidušené a nedokáže využít potenciální výkon, kterým disponuje. Na dálnici není problém jet 180 Km/h aniž by se auto zadýchávalo, ale akcelerace není tak závratná, jak se na první pohled zdálo. Motor je vcelku kultivovaný, tichý a úsporný. Jen je škoda, že i možná kvůli emisním normám má přistřižená křídla. Nejlépe se auto cítí mimo město. Kombinovaná spotřeba je udávaná 6,2 já jezdil za nějakých 6,8, mimo město 6l a ve městě 7,2 L. Všechny motory u modelu I30 pracují s 6ti stupňovými manuálními převodovkami. Ta pracuje s tímto motorem velice dobře a je skvěle odstupňována. Hlavice řadící páky má příjemný tvar. Z čeho se i Hyundai poučil je tichost při řazení. Ať už starší i30 nebo i naše Kia Rio již od výroby při řazení jemně cvaká, jak do sebe rychlosti zapadají a někdy i řazení klade odpor. Zde je to úplně něco jiného. Řazení je lehké a vcelku přesné. Řazení neklade odpor jako u modelu I20 a dráhy jsou přesně vymezeny. Jen 1 a 3 převodový stupeň jsou moc blízko sebe. Takže se občas stane, že při rychlém zařazení jedničky klidně dáte trojku. U základního motoru 1.4 74 Kw bych možní zvolil klasický pětikvalt, U tohoto motoru mi přijde 5tá rychlost tak krátká, že hned řadíte 6tý stupeň. Možná zbytečně, ale zase chápu, že šlo o dobrý marketingový tah.

Dalším kritériem při výběru nového auta je jeho bezpečnost. Zde Hyundai dostal u nárazových testech Euro Ncap plný pět hvězdiček. V základní verzi 6ti airbagy, ABS, ESP. Při nouzovém a prudkém brzdění se samočinně rozsvítí výstražné světla. Světlomety mají skvělou svítivost. Samozřejmostí je uchycení dětské sedačky Isofix a při překročení 20 Km/h se vůz automaticky zamkne. Toto řešení bych, ale u svého auta nepotřeboval.

Ačkoli má své rezervy, jedná se o skvělé auto za výbornou cenu a bohatou výbavou. Moc se mi líbí desing a jízdní projev automobilu. Rozměry sice nedosahuje na špičku třídy, ale myslím, že rodinné účely splní ideálně.

Silné stránky

Desing, tovární záruka 5 let, poměr cena výbava, spotřeba paliva, prostornost, komfortní podvozek, slušné jízdní vlastnosti, kvalitní materiály v interiéru, bezpečnost, 6ti stupňová převodovka, skvělé reproduktory a rádio.

Slabé stránky

Jednička je blízko trojky, motor ač má 99 Kw, mohl by být živější, drahý servis a náhradní díly, mohutný A sloupek, rezerva po 50 km zmizí, nemoderní modré podsvícení rádia.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jak je již známo je servis na vozy Hyundaie dražší než na ostatní značky. Drahé jsou i náhradní originální díly.

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Hyundai i30



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
7
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…