Recenze

Garfielld (muž 31 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Clio 1,5dCi 60kW Chiemsee

9,88 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 7 Renault Clio, foto 8
Renault Clio, foto 9 Renault Clio, foto 10 Renault Clio, foto 11 Renault Clio, foto 12 Renault Clio, foto 13 Renault Clio, foto 14 Renault Clio, foto 15 Renault Clio, foto 16 Renault Clio, foto 17 Renault Clio, foto 18 Renault Clio, foto 19 Renault Clio, foto 20 Renault Clio, foto 21 Renault Clio, foto 22 Renault Clio, foto 23 Renault Clio, foto 24 Renault Clio, foto 25 Renault Clio, foto 26 Renault Clio, foto 27 Renault Clio, foto 28 Renault Clio, foto 29 Renault Clio, foto 30 Renault Clio, foto 31 Renault Clio, foto 32 Renault Clio, foto 33 Renault Clio, foto 34 Renault Clio, foto 35 Renault Clio, foto 36 Renault Clio, foto 37 Renault Clio, foto 38 Renault Clio, foto 39 Renault Clio, foto 40 Renault Clio, foto 45 Renault Clio, foto 46 Renault Clio, foto 47 Renault Clio, foto 48 Renault Clio, foto 49 Renault Clio, foto 50 Renault Clio, foto 51 Renault Clio, foto 52 Renault Clio, foto 53 Renault Clio, foto 54
 

Technické info

Přezdívka auta Prcek Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:175000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 60 / 74 * kroutící moment [Nm]: 185 / 200 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,2 / 10 * maximální rychlost [km/h]: 175 / 195 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 220 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4,2 / 4,7 *

Popis vozu

Clio jsem koupil jako druhý auto k Meganu, u kterýho jsem nedlouho po tom co ho koupil, zjistil že jako auto na denní ježdění to opravdu vhodný není. A to ze dvou důvodů. Za prvé se na okreskách (po kterých jezdim do práce) nepříjemně kroutí a jízdu si prostě neužijete a za druhý třeba na dálnici je to v něm vážně očistec, auto je hodně hlučný a je jedno v který poloze se zrovna nachází střecha. Rozhodl jsem se proto, že si pořídim něco na běžný ježdění. To auto mělo splňovat jedinou podmínku. Mělo bejt zase zábavný. To Megane splnit nedokáže ani v nejmenšim a Cecilka je pořád na špalkách (nějak není čas). Hodně jsem zase koukal po Corollách G6, pak jsem si vzpoměl na Peugeota 206Gti (136k), 206RC (170k) nebo třeba Clio Sport (170k), chtěl jsem něco malýho, spíš 3D. Jenže všechny tyhle auta spojovala jedna věc a to docela velká spotřeba. A další žravou potvoru domů vážně nepotřebuju. Takže padlo rozhodnutí, že to budou moje první turbokamna, ideálně malej obsah a bezpodmínečně 4válec. Tim se mi výběr rapidně zúžil a nakonec jsem začal pokukovat po Cliích 1,5dCi, jen a pouze po variantě s 83k s tim že jsem měl v plánu jí stejně asi pak nachipovat (taky bych si nafackoval, chiptuning nesnášim), o tom že se dělala sériově i varianta s 100k jsem zjistil až po koupi (dost jsem pak nadával… ). Překvapivě jsem pak vzal hned první Clio na který jsem se jel podívat.

Moje (tehdy ještě ne) přibližovadlo se mi líbilo hodně hlavně kvůli tomu, že už chipnutý bylo, mělo funkční klimu (podmínka), sem tam nějakou výbavu a dokonce i něco jako sportovní sedadla + byly k němu i litý kola, nevýhodou bylo, že kapota byla na kaši (otevřela se za jízdy), rádio nechytne ani hlemýždě a vykazovalo celkem větší opotřebení na podvozku, za ty prachy to byla ale super koupě. Plácli jsme si a pár dní na to už jsem domů frčel „novym“ vozidlem.

Jedná se o Clio II dCi 83k (60kW) po faceliftu, r.v. 2003 ve verzi Chiemsee, což do dneška nevim, co vlastně znamená, ale asi „sportovní sedačky“ v modrošedý kombinaci, modrý výplně dvěří a chromový vnitřní kličky. Dál je tam z výbavy manuální klima, 4x ABG, rádio s CD, centrál na DO, palubní PC a asi ještě nějaká věci který nepovažuju za důležitý. Nejvíc mě irituje absence tempomatu, kterej je v Cliích vzácnější než šafrán na vaší zahradě. K mému nasrání jsem asi měsíc po koupi, našel na prodej jedno ve verzi Initiale (tzn max výbavu) se 100k dCi a všim po čem by mé srdce toužilo. Měl navíc xenony, aut. Klimu, tempomat(!), automatický stěrače a vyhřívaný kožený sedačky (o tu kůži bych ale nestál). Bylo sice o polovinu dražší než moje, ale obětoval bych to. Verze Initiale se totiž liší i trochu hezčím interiérem, lepším odhlučněním interéru, kotoučema na zadku a hlavně řazením pomocí lanovodů a ne jednoho táhla jako u letitýho Favoritu. Překvapivě, ale má pořád 5ti kvalt i když s jiným odstupnováním. I tak jsem měl a pořád má ze svýho prcka radost.

Je to normální třídvéřový Clio ve stříbrný barvě kterých u nás jezdí hromada. Osobně se mi tvarově hodně líbí a 5dv verzi jsem okamžitě zavrhl protože ta se mi pro změnu nelíbí skoro vůbec. A naštěstí nepotřebuju zatím nic prostornějšího. Už jsme v něm zkusili jet i několikrát ve 4 lidech a hned po Civicku je to nejprostornější auto co jsem měl a nemám ani problém si sednou dozadu za stejně vysokýho řidiče jako jsem já (185cm). Kufr samozřejmě objemem neoslní, ale pro mě je víc než dostatečnej, když je nejhůř, tak sklápím sedačky, který ale bohužel nevytvoří rovinu a navíc se tak divně po bokách vykloubí, jako by měly vypadnout. Zimní R15 gumy s ráfkama se tam bez problémů ale vejdou, což mi stačí. Interiér je poměrně pěknej, snaží se hrát na sympatáka a trochu hračičku a hodně ho oživuje modrá (tmavě tyrkysová) kombinace s tou šílenou stříbrnou plastovou lištou na palubní desce s nápisem Chiemsee (pořád nevim co to znamená). Líbí se mi prohlubeň na vrchu palubovky, nad diplejem rádia, kam se pěkně vejde mobil, tak aby jste dobře viděli na diplay a mohli mít pěkně na očích puštěnou třeba GPS. Zároven kvůli nefunkčnosti rádia jsem si do palubovky na pevno namontoval transmiter na pouštění MP3 z SSD karet a USB, kterej využívám v 99% času co poslouchám hudbu. Hodně v interiéru oceňuju i ovládání rádia pod volantem, který stále považuju za intuitivnější než na volantu. Chybí mě tu ale stejně jako v Meganu loketní opěrka a držák třeba aspoň na 0,5l plechovku. Naštěstí 1,5l PET dáte do kapsy ve dveřích, ikdyž jen na ležato. Nebo je pak ještě varianta do držáku za řidičem/spolujezdcem co je pro zadní sedačky, ale za jízdy se tam vážně blbě sahá. V interiéru i exteriéru jsem si udělal i LEDkový osvětlení, škoda jen že barva měla bejt bilá a nakonec mi omylem poslali studenou bílou, která působí namodrale a není pro člověka úplně příjemná, svou funkci ale splní. Auto se po odemčení (nebo otevření dvěří/kufru) příjemně rozsvítí a osvětlí se i prostor pod dveřma řidiče a spolujezdce. Jediná věc co mě při koupi hodně odrazovala, byla barva. Nemám rád stříbrnou. Nechci nikoho urazit ale podle mě je to barva pro lidi, který chtějí splynout s davem a radši nevyčnívat. To jsem já nikdy nebyl, proto se snažím si Clio trochu upravit k obrazu svému. První věcí kterou jsem změnil, bylo polepení vnějších zrcátek a těch šílenejch lišt na palubce, tyrkysovou fólií s imitací karbonu (budu to muset udělat znovu, první pokus nevyšel na 100%), jako další přišly límcový kola v kombinaci leštěnej hliník a černá matná barva. Mám v hlavě ještě pár dalších drobností a budu spokojenej i se vzhledem. Jen taková perlička cca po 3měsících sjem zjistil, že sedadlo řidiče je dokonce i výškově nastavovatelný.

Nikdy jsem nejel s jinou variantou dCi, takže nedokážu posoudit jak moc to moje jede nebo ne, ale výkon motoru mi vyhovuje. Po chipu má mít asi 100k a 200Nm, jak je to doopravdy vážně nevim, ale nemám důvod nevěřit. Nevýhodou chipu je vyžší kouřivost. Když to přišlápnu, tak ten kdo jede za mnou ví okamžitě že začínám zrychlovat, další nevýhodou je asi díky tomu vyžší spotřeba, resp aspoň já jsem očekával na okreskách trochu mín. Když jezdim normálně (50% okresky, 15% město, 35% dálnice), tak se drží kolem 4,7l. Na druhou stranu ani když jsem měl cca 80% dálnice a ještě permanentně s klimou, tak se nepřehoupla přes 5l, což jsem byl velice překvapenej. Výhodou pak je slušná dynamika. Maximálku jsem zatím nezkoušel, ale přes 160 se auto dostalo velice svižně a rozjezdy rozhodně nejsou o brždění provozu. Byl jsem i celkem překvapenej z hlučnosti motoru, resp její absence, hned po startu to sice není žádná mis kultivovanost, ale po chvíli hluk motoru více méně ustoupí a na dálnici vás neotravuje. Což se rozhodně nedá říct o jeho 3válcové konkurenci v podobě 1,4TDI. Kterou považuju za jeden z nejhorších motorů, co kdy VW udělalo (víc než 2200km zkušenosti). Pokud se jen odvážím porovnat 1,5dCi s 1,4TDi, tak to TDI prohraje úplně ve všech disciplínách, budiž mu plusem, že aspoň spotřebou a výkonem se dokáže rovnat. Jinak kultivovanost té 3válcové svině je totiž vážně příšerná, podání výkonu zoufalé a hlučnost obrovská. Myslim, že předešlá věta jasně dokazuje, jak mi ten motor přirostl k srdci. Ale vraťme se zpět. Dobrá zpráva je, že auto je úplně v pohodě použitelný i na dálnice a převodovka dobře odstupňovaná. Při 130km/h točí motor lehce pod 3tis ot., takže se netrápíte hlukem ani spotřebou. Vtipná je vždycky i optimistické hodnota přepokládaného dojezdu na plnou nádrž, kdy palubní PC ukáže občas i 1300km. Reálně se dá najet ale maximálně asi 1200, já většinou tankuju při 1100, každopádně pumpař vám rozhodně tykat nebude a nebude vás díky tomu ani tolik štvát že nádrž se odemyká klíčkem, což považuju za slabý místo.

Co se jízdy týče, tak Clio splnilo to co jsem po něm chtěl. A to aby mě na okreskách umělo bavit. Sice to chvíli po koupi vyžadovalo investici asi 12tis za díly (jiná kapota, nový přední světla, zadní tlumiče + ložiska, nový vzpěry kufu, nová hlavice řadičky, přední rejdovej čep ramene, palivovej filtr, stočení předních kotoučů, rozebrání, vyčištění a nabarvení zadních bubnů, nová prachovka na řízení, atd.. ) a s autem jsem se zabavil na dva víkendy. Dokonce i olej jsem pro jistotu vymenim dvakrát po sobě, hned po 1000km znovu. Když jsem totiž viděl co vyteklo poprvé ven, tak jsem si chtěl bejt jistej, že se to všechno vypláchlo. K autu jsem měl od předchozího majitele alu 15, který ted budu používat na zimu. Řekl bych že tahle velikost je to dobrá kombinace pohodlí a jistoty. Chvilku jsem uvažoval nad 16", ale sehnat 16" kola na který by šly normálně nazout 195tky je hodně těžký. Na Corollu jízdně lehce ztrácí, ale v pohodlí jí rozhodně předčí. Svou oblíbenou zatáčku jsem bohužel kvůli dlouhodobý uzavírce zatím moc nevyzkoušel, ale rychlostně jsem se ke Corolle dokázal přiblížit. Bude to i díky nízký hmotnosti, i když její rozložení bude asi horší. Na váze ukázalo Clio s plnou nádrží (50l) a všim potřebnym uvnitř 1060kg, což považuju za docela dobrou hodnotu, i když Corolla byla ještě o něco níž. Údajně má Clio malej rejd, přiznám se že jsem si toho zatím nevšiml ,na okreskách prostě jedu intuitivně a vlastně ani nevim jestli musim přehmatávat nebo ne. Zábava jako s benzínovym motorem to není, na to tu chybí lepší zvuk a vyžší otáčky. V tomhle ohledu mě diesel prostě tolik neuspokojí, ale v rámci možnosti se bavím a občas se jedu projet jen tak bez důvodu. Kupodivu i převodovka je v pohodě, nebo možná jsem si jenom zvyknu, protože v Meganu je rozhodně horší. Řízení taky musim pochválit, naštětsí se Clio zatím vyhnulo elektrickýmu posilovači, kterej dostal třeba Megane II a který působí vážně jako Playstation. Jízdně bych auto přirovnam třeba k před tim zmíněný Fábii, ale spíš s benzínovym motorem. Neni ničim záludný a na okreskách vás bude svou hravostí a velikostí vážně bavit, mám pocit že jsem ještě auto ani nedokázal dostat na hranici přilnavosti a odhalit přirozenou nedotáčivost. Občas si povzdychnu že jsem přecejen nekoupil verzi Sport s atmo 2,0l a 170k. Když vidim co dokáže tenhle dieselovej prcek, tak Sport musí bejt o 200% lepší. Prý se o něm říká že radši pojede po dvouch kolech, než aby tu zatáčku neprojelo. Pro mě je to ten druh auta na jehož řízení se vždycky těšim a rád někam jedu, což se třeba o Meganu říct nedá. Toho mám rád jen za pěknýho počasí.

Silné stránky

+ dynamika
+ spotřeba při svižný jízdě
+ hravej podvozek
+ motor zvládá i nizký otáčky
+ docela slušný audio
+ nízký ceny náhradních dílů
+ zabere málo místa při parkování, navíc z něj dobře vidíte
+ na poměry třídy velice tichý na dálnici

Slabé stránky

- spotřeba při klidný jízdě neni o moc nižší než při svižný
- menší kufr
- absence tempomatu
- stříbrná barva... :)
- spolehlivost 1,5dCi (zatim neozkoušeno)
- když ostřikujete přední sklo za jízdy, tak vám zbytky vody potečou na boční okýnka zapatlou je

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Všechno jsem si zatím dělal sám.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Byl až překvapivě pravdomluvnej a ochotnej, to se dneska moc nevidí.

 


Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

zatim nedokážu posoudit, ale za víc jak půl roku se nic nestalo

praktičnost
7

odpovídá velikosti auta a 3D, ale mě plně dostačuje

prostornost
9

na to že je to 3D, tak pro 4 lidi až překvapivá, dokonce i člověk se 195cm se vzadu bez problémů posadí

jízdní vlastnosti
9

myslím si že v daný třídě s turbokamnama pod kapotou asi jedny z nejlepších

jízdní komfort
9

auto je dobrou kombinací jistýho podvozku a pohodlý zároven

provozní náklady
9

asi jako každý jiný malý auto

náhradní díly
9

ceny jsou super, což už jsem si ověřil

výkon motoru
10

na danej objem a rok si myslim že maximum aniž by vylítly střeva ven

spotřeba
8

čekal jsem o trochu mín, všude čtu že to umí i pod 4l, to ten muj vážně neumí

hlučnost motoru
9

jsem přakvapenej jeho tichostí, hlavně na dálnici

kvalita sedadel
7

osobně bych ocenil lepší boční vedení, jinak v pohodě

brzdy
8

jo brzdí to...

zavazadlový prostor
6

asi jedno ze slabejch míst, ale co čekat od auta který měří 3,8 m


Více o modeluRenault Clio X65 (1998-2012)
Renault Clio 0.9 TCe – Tříválcový elegán Renault Clio 0.9 TCe – Tříválcový elegán

Renault v rámci modernizace clia ladil jen detaily. Bude…

Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné…

 





Blesk.cz

Komiksoví superhrdinové se rvou s postavami z videoher. Marvel vs. Capcom Infinite je šílená bojovka

Komiksoví superhrdinové se rvou s postavami z…

Crossovery jsou v komiksovém světě na denním pořádku. Díky expanzi Marvelu již nejsou ničím výjimečným ani na…

Polští záchranáři, kteří skočili pro Jana Třísku (†80): Posádka lodi nám bránila

Polští záchranáři, kteří skočili pro Jana Třísku…

Dva polští turisté Jarosław Jasita (40) a Jarosław Ruda (39) si výletní plavbu po Vltavě představovali trochu…

 

iSport.cz

Karlovy Vary rozdrtily Kladno a jdou do čela ligy! Bez bodu je Kadaň

Karlovy Vary rozdrtily Kladno a jdou do čela ligy!…

Hokejisté Karlových Varů porazili ve šlágru 6. kola první ligy Kladno 6:2 a dostali se na první místo tabulky,…

Zlepšení živočicha Krmenčíka! Pod Vrbou vylétl, vypiloval i techniku

Zlepšení živočicha Krmenčíka! Pod Vrbou vylétl,…

Jeden, dva, tři… osm! Obdivuhodná série Viktorie nekončí, v Mladé Boleslavi jen napsala další kapitolu. S prstem…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku: Líbám ve fofru, Honza!

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku: Líbám ve fofru, Honza!

„Root beer“ není pivo v českém slova smyslu, ačkoliv se občas jako kořenové pivo překládá. Je to limonáda, co…

Soos u Františkových Lázní: Unikátní přírodní rezervace, kterou jinde v Evropě nenajdete

Soos u Františkových Lázní: Unikátní přírodní…

Když uvidíte na mapě naší republiky nápis Soos, nepropadejte panice - nikdo nevysílá signál volající o pomoc.…