reklama


Recenze

petr16 (muž 33 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Renault Clio RSi 1,6 16V

9,81 Uživatelé

Hodnoceno: 132× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 7 Renault Clio, foto 8
Renault Clio, foto 9 Renault Clio, foto 10 Renault Clio, foto 11 Renault Clio, foto 12 Renault Clio, foto 13 Renault Clio, foto 14 Renault Clio, foto 15 Renault Clio, foto 16 Renault Clio, foto 17 Renault Clio, foto 18 Renault Clio, foto 19 Renault Clio, foto 20 Renault Clio, foto 21 Renault Clio, foto 22 Renault Clio, foto 23 Renault Clio, foto 24 Renault Clio, foto 25 Renault Clio, foto 26 Renault Clio, foto 27 Renault Clio, foto 28 Renault Clio, foto 29 Renault Clio, foto 30 Renault Clio, foto 31 Renault Clio, foto 32 Renault Clio, foto 33 Renault Clio, foto 34 Renault Clio, foto 35 Renault Clio, foto 36 Renault Clio, foto 37 Renault Clio, foto 38 Renault Clio, foto 39 Renault Clio, foto 40 Renault Clio, foto 41 Renault Clio, foto 42 Renault Clio, foto 43 Renault Clio, foto 44
 

Technické info

Přezdívka auta Cliouš Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:120000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 79 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,5 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 255 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Mé staré autíčko "Swift GTi"je prodané a tak nastal čas na změnu.

Nejprve ale jak jsem se ke svýmu cliouškovi dostal.
Po třech letech co jsem Swift GTi měl, jsem začal uvažovat o změně. Začal jsem čím dál tím víc jezdit delší štreky a GTi přestávalo stačit, ne že by nedojelo, ale nebylo to auto na větší vzdálenosti, vyšší vnitřní hluk a hlavně špatná bezpečnost, která je na opravdu nevalné úrovni, ale co čekat v roce 1991. Dalším prvkem změny byla koroze, která se začala objevovat a já neměl prostory ani čas, kde se opravám věnovat.
Nejtěžší věc tedy přišla - výběr nového auta. Jsem pořád student, tak němělo smysl dávat do auta horentní sumy, i když první částka kterou jsem si řekl byla nakonec skoro jednou taková. Moc jsem nevěřil autobazarům, tak jsem chtěl auto kupovat od konkrétní osoby.

Mezi požadavky jsem zařadil bezpečnost, 3dveře, menší rozměry, rychlost, pružnost a obratnost, sportovní jízdní vlastnosti, ne moc vysoká spotřeba a pojistka, kvalitní výbava.
Nejprve CRX, můj dávný sen, ale už je to auto staré, ne moc bezpečné a narazit na zachovalý kus bez tuningu skoro nemožnost. Po procházení moje.auto.cz mi padli do oka saxo VTS a peugeot GTi, přijatelné ceny ojetin, sportovnost, rychlost, pružnost, ale ne taková vnitřní výbava, starší design interieru a hlavně bezpečnost, ne o moc lepší než u GTi.
A nakonec shoda náhod, kamárád prodával svoji kárku. Auto, které mě ani nenapadlo, byl to třídveřák, sportovní verze, nízká pojistka, bezpečnost 4*, plná výbava..., tedy splňoval všechny moje parametry.

Renault Clio,
kdo by ho neznal, jezdí jich u nás stovky a tisíce a modrá perleťová metalíza patří také k častým. Renault Clio II není tedy třeba nějak zvlášt představovat.
Clio spatřilo světlo světla v roce 1990 a v roce 1991 získalo titul Auto roku, v roce 1998 přišla mezi zákazníky druhá generace Clio II.

Jak ale rozeznáte verzi Rsi od ostatních?
Nejsnadnější identifikace je při pohledu zepředu. Světlomety s dvojitou optikou zdůrazňují již z dálky sportovní zaměření vozu.
Dalším poznávacím znamením jsou (pro někoho krásná pro někoho už méně) avšak přinejmenším zajímavá, dvoubarevná, stříbrnošedá "14" kola o rozměru 185/60, o jeden palec větší by ale určitě nebyla na škodu. Na boku auta se nachází další odlišení, a to znak s nápisem 16V.
Zezadu tohohle šviháka poznáte podle delšího spojleru s bílým brzdovým světlem.
Tvary auta působí poněkud ženštějším dojmem, samé zakulacení a oblouky.

Ve vnitř RSi snadno rozeznáte podle skvěle anatomicky tvarovaných sedadel s možnosti stavitelnosti bederní opěrky, sedadla si pamatují pozici, což vnímám jako velké plus. Jsou skvělá na delší cesty, kdy jsou naprosto pohodlná a není cítit nějaká bolest zad nebo jiné nešvary. Dalším znakem je bíle podbarvený displej, cejchovaný do 240, který nabuzuje sportovní atmosféru a to je asi tak vše odlišné v interiéru

Teda samozřejmě kromě motoru a podvozku, obojí se od střídmějších verzí dost liší.

Podvozek: je osazen kratšími pružinami a tvrdšímu tlumiči, což přispívá ke skvělé stabilitě v zátáčkách, kdy auto jede jako po kolejích.Po kostkách je ovšem tvrdost podvozku značně cítit. My sportovní řidiči tužší podvozek ve městě rádi zkousneme. Za tu radost na okreskách to vážně stojí.

Motor a jízda: Po nastartování se ozve až překvapivě hlasitě zážehový šestnácti - ventilový čtyřválec o obsahu 1598 ccm3, největším výkonu 79 kW při 5750 ot/min a o maximálním točivém momentu 148 Nm při 3750 ot/min. Maximální rychlost leží okolo 200 km/hod a zrychlení je otázkou 9,5 sekundy, viz video.
Tyto parametry dávají najevo, že to nebude žádné ořezávátko, které je brzdou provozu. Nejsou to sice nějak závratná čísla, ale při váze 995kg vyznívají úplně jinak. S cliem motor nemá moc práce, předjetí je otázkou okamžiku a stačíte i mnohem silnějším autům do 180km/hod. Za touto hranicí už se projevuje menší objem. Tohle autíčko není ale žádný dálniční express. Co ztrácí ve vysokých rychlostech na dálnici, vyhrazuje si mrštností a obratností na okreskách, kde větším a výkonějším vozům s přehledem ujíždí. Vidíte pak jen utrápené výrazy řidičů větších aut, že jim to tenhle prcek nandal a ztrácí se jim z dohledu.
Motor táhne velmi dobře už od nízkých otáček, při cca 3300 začne výkon velmi strmě stoupat, zvýší se zvukový projev, který je velmi příjemný a nárůst výkonu pokračuje až do číslice 6500, kdy zasáhne omezovač. Zatáčky jsou jedna velká radost, zde se cítí RSi a i já jako ryba ve vodě, výkon při výjezdu je dostatečný, sedačky skvěle obepnou tělo a podvozek s pneumatikami drží a drží. Jedinou nevýhodou je, že při opravdu extrémním průjezdu ztrácí vnitřní zadní kolo přilnavost a auto jede jen po třech:)

Brzdy: jsou kotoučové pouze vepředu, mírně posílené, ale s malou váhou nemají problém.

Spotřeba: se dá udržet ve velmi příjemných mezích, po městě je okolo 9 litrů, ale to se motor nesmí moc vytáčet, mimo město si RSi řekne při defenzivní jízdě o 6 litrů benzínu, při sportovní o 7,5 litrů, což si myslím, že jsou přiměřená čísla k temperamentu vozu. Nádrž je na 50 litrů, takže dojezd činí velmi příjemných cca 700km. Jezdím většinou po městě, tak je spotřeba o něco vyšší, viz spritmonitor.

Zavazadlový prostor: má objem 255 litrů což mi uplně stačí, většinou jezdím sám, maximálně ve dvou.

Výbava: cena byla 555 000 kč v roce 1999 a tomu také také odpovídá. 2x airbag, manuální klimatizace, ABS, sportovní podvozek, předpínače předních bezpečnostních pásů, imobilizér, centrální zámek s dálkovým ovládáním, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, posilovač řízení, elektrické ovládání oken, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, dělená zadní sedadla, pylový filtr, tónovaná skla, palubní počítač, mlhová světla, nárazníky v barvě karosérie, reflexivní čelní sklo, disky kol z lehké slitiny, metalíza, rádio SAT 6000 s ovládáním pod volantem + 6 repro

Silné stránky

Motor
Podvozek
Výbava
Ovládání radia pod volantem
Spotřeba
Zatáčky
Nenápadnost
Jsou-li zaplé stěrače, tak při zařazení zpátečky zadní stěrač automaticky stírne sklo.

Slabé stránky

Jízda po kostkách
Designově malá kola
Málo místa pro zadní cestující
Pouze výškově stavitelný volant
Poloměr otáčení to je hrůza a děs,na tak malý auto je potřeba prostoru jako na off road a to má být auto do města?

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím spokojenost s renault souček, ochota, rychlost

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval od známého, takže jsem věděl o technickém stavu i o původu vozidla. Na přání původního majitele přidávám větu:"Který se o něho staral s láskou a dopřával mu samé velmi kvalitní náhradní díly, které toto auto ještě pozvedli a úrověň víš.":)

Pohled mojí přítelkyně :)

Když jsem poprvé viděla nové auto mého přítele, tak mi přišlo dost „obyčejné“ oproti tomu, co měl - Suzuki Swift. „Swiště“ jsem poznala na dálku. Poznat nový Clio už je pro mě trošku problém. Má krásnou modrou barvu, ale těch tu jezdí víc. Radši tu ani nebudu uvádět, co je teď mým vodítkem. Je ale vidět, že už vyrostl z mladých „bláznivých“ let a trošku dospěl. I tak ale pro něj byly důležité parametry jako zrychlení, motor apod. Je tedy samozřejmé, že si vybral sportovní verzi. Já to poznám jen na tom, že to pro mě má dost těžkou spojku.

 
reklama

Novinky v recenzi

10.8.2008 00:00

Do auta namontován nový subwoofer, ručně udělaný.

18.7.2008 00:00

Brzy nový subwoofer

29.4.2008 00:00

Zakoupeny nové stěrače Bosch Aerotwin a stírací efekt je výborný, oproti klasickým neuvěřitelný rozdíl. Sice investice 1070 Kč, ale vypadají dobře, stírají skvěle, vřele doporučuji

31.3.2008 00:00

Fotečky žárovek Osram CoolBlue a Night Breaker

7.3.2008 00:00

Pár nových foteček se svým skůtříkem

29.2.2008 00:00

Zakoupeny nové žárovky do předních světlometů, parkovací a potkávací: Osram CoolBlue a do dálkových: Osram Night Breaker
Tak jsem zvědavej na Blue efekt a svítivost.
Takže žárovky hodnotím pozitivně, vydávají opravdu krásně bílé světlo, které se xenonům velmi blíží a skvěle to vypadá. Na mokru bych řekl, že jsou CoolBlue o něco slabší než klasické žárovky, ale světlo je bílé, na suchu je svítivost výtečná. Night Breaker za mokra i za sucha jako dálkové - skvělé, svítivost výborná a opět krásně bílé světlo.
Všem vřele, jak už CoolBlue, tak i Night Breaker doporučuji. Výborně svítí, skvěle vypadají a snižují únavu očí při nočních jízdách. Uvidíme jak na tom budou se životností:)

20.2.2008 00:00

Přítelkyně udělala řidičák a pro začátek je nutný zajíček, viz nové fotečky:)

12.2.2008 00:00

moje nová videjka, natočeno pružné zrychlení na rovince:
http://youtube.com/watch?v=-uu3sqxPh8A
http://youtube.com/watch?v=HZcbodTUK68

25.12.2007 00:00

Tak moje autíčko musel být moc hodné, když k vánocům dostalo nové letní obutí Continental Conti Premium Contact 185/60R14 82H :)

17.12.2007 00:00

První dvě menší závady:
1) při brždění se začalo ozývat ze zadních bubnů pravidelné bouchání, prvně to vypadalo pouze na nečistoty na paknách, nakonec bylo nutno v servise vybrousit plošku, cena cca 1200Kč
2)půjčení auta otci a výsledek? vytrhlá vnitřní klika otevírání dvěří na straně řidiče, takže teď otevírám dveře taháním za lanko:), už objednána nová, cena asi 600Kč

6.12.2007 00:00

přidáno pár nových foteček

1.12.2007 00:00

Doplněna recenze - výběr auta

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Renault Clio


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím žádný problém

praktičnost
9

Pro dva lidi dostačujicí, pro cestování ve čtyrech bych zvolil jiné auto

prostornost
9

Pro dva lidi dostačujicí, pro cestování ve čtyrech bych zvolil jiné auto

jízdní vlastnosti
10

popsány v recenzi, velmi sportovní

jízdní komfort
9

mimo město super, nepříjemná jízda po kostkách

provozní náklady
10

panuje spokojenost

výkon motoru
10

skvélý

spotřeba
10

velmi slušná k výkonu motoru

hlučnost motoru
10

vy vyšších otáčkách hlučnější,ale komu by tam sportovnost vadila

kvalita sedadel
10

skvělé boční vedení a na dlouhé cesty velmi pohodlné

brzdy
10

velmi dobrý brzdný učinek

zavazadlový prostor
9

255 litrů, mohl by být větší


Více o modeluRenault Clio X65 (1998-2012)
Renault Clio 0.9 TCe – Tříválcový elegán Renault Clio 0.9 TCe – Tříválcový elegán

Renault v rámci modernizace clia ladil jen detaily. Bude…

Renault Clio prochází faceliftem: Přivítejte diody a silný turbodiesel Renault Clio prochází faceliftem: Přivítejte diody a silný turbodiesel

Po vzhledové stránce se clio tolik nezměnilo. K dispozici…

 

reklama





Blesk.cz

Zesnulý kaskadér Jaroslav Tomsa (†85): Má doma mauzoleum s kulečníkem!

Zesnulý kaskadér Jaroslav Tomsa (†85): Má doma…

Legendární kaskadér nemá hrob. Jaroslav Tomsa (†85), který se proslavil díky filmu Limonádový Joe, má pro místo…

Část potoka Vrutice projde úpravou: Rekonstrukce pomůže Chuchli při povodních

Část potoka Vrutice projde úpravou: Rekonstrukce…

Asi 180 metrů dlouhý úsek potoka Vrutice u mostu pod železniční tratí musí být prohlouben. V současné době zde…

 

iSport.cz

Dočkal litoval: Ta penalta mě štve. Dát ji, nemuseli jsme prohrát

Dočkal litoval: Ta penalta mě štve. Dát ji, nemuseli…

PŘÍMO Z MILÁNA | Porážku 1:2 na půdě Interu Milán označil Bořek Dočkal za zklamání. Především ale nadával sám…

Soupeři pro Spartu: atraktivní United, vrátit se mohou Krasnodar a Villarreal

Soupeři pro Spartu: atraktivní United, vrátit se…

Přes víkend mohou fotbalisté Sparty přemýšlet: jaké by to bylo hrát v Evropské lize proti Manchesteru United?…

 

Reflex.cz

Jak vypadá Hřebejkovo Zahradnictví? Sledujte první ukázku z filmu, který dějově předchází Pelíškům

Jak vypadá Hřebejkovo Zahradnictví? Sledujte první…

Nejde vlastně o jeden film, ale o unikátní trilogii. Tvůrčí duo tvořené scénáristou Petrem Jarchovským a…

Tohle nás zničí: Obchod musel vyměnit nevinné označení přebalovacích místností, prý bylo sexistické

Tohle nás zničí: Obchod musel vyměnit nevinné…

Některá evropská média zaznamenala v minulých dnech další díl absurdní diskuse, která přivede Evropu k…

 
 
reklama