Recenze

dr.biker (muž 30 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Renault Clio

9,77 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 7 Renault Clio, foto 8
Renault Clio, foto 9 Renault Clio, foto 10 Renault Clio, foto 11 Renault Clio, foto 12 Renault Clio, foto 13 Renault Clio, foto 14 Renault Clio, foto 15 Renault Clio, foto 16 Renault Clio, foto 17 Renault Clio, foto 18 Renault Clio, foto 19 Renault Clio, foto 20 Renault Clio, foto 21 Renault Clio, foto 22 Renault Clio, foto 23 Renault Clio, foto 24 Renault Clio, foto 25 Renault Clio, foto 26 Renault Clio, foto 27 Renault Clio, foto 28 Renault Clio, foto 29 Renault Clio, foto 30 Renault Clio, foto 31 Renault Clio, foto 32 Renault Clio, foto 33 Renault Clio, foto 34 Renault Clio, foto 35 Renault Clio, foto 36 Renault Clio, foto 37 Renault Clio, foto 38 Renault Clio, foto 40 Renault Clio, foto 41 Renault Clio, foto 42 Renault Clio, foto 43 Renault Clio, foto 44 Renault Clio, foto 45 Renault Clio, foto 46 Renault Clio, foto 47 Renault Clio, foto 48 Renault Clio, foto 49 Renault Clio, foto 50 Renault Clio, foto 51 Renault Clio, foto 52 Renault Clio, foto 53 Renault Clio, foto 54 Renault Clio, foto 55 Renault Clio, foto 56 Renault Clio, foto 57 Renault Clio, foto 58 Renault Clio, foto 59 Renault Clio, foto 60 Renault Clio, foto 61 Renault Clio, foto 62 Renault Clio, foto 63 Renault Clio, foto 64 Renault Clio, foto 65 Renault Clio, foto 66 Renault Clio, foto 67 Renault Clio, foto 68 Renault Clio, foto 69 Renault Clio, foto 70 Renault Clio, foto 71 Renault Clio, foto 72 Renault Clio, foto 73 Renault Clio, foto 74 Renault Clio, foto 75
 

Technické info

Přezdívka auta Clio Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:160000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 72 kroutící moment [Nm]: 127 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,5 maximální rychlost [km/h]: 186 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 255 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,7

Popis vozu

Auto prodáno – shrnutí našeho soužití

Auto již není v mém vlastnictví, nechal jsem ho u prodejce Renaultu na protiúčet při nákupu nového Clia 0,9 TCe ve výbavě Limited. Na rozloučenou s bývalým Cliem 1,4 16v napíšu krátké shrnutí. Auto jsem koupil v únoru 2015 jako dovezené z Itálie z nejasnou minulostí bez servisní knihy s údajnými 138 tisíci kilometry. Auto bylo v pěkném stavu bez koroze, v pohodě jsem odjel domů 100 km. Provedl jsem výměnu všech kapalin, udělal jsem rozvody, vyměnil sjeté letní pneumatiky, udělal rozvody a vyměnil pár drobností a jezdil jsem spokojeně dál. Po asi dvou měsících jsem zjistil výrazný úbytek chladicí kapaliny. Musel jsem nechat udělat přetěsnění hlavy motoru, po opravě již v pořádku. Vyrazil jsem tedy na dovolenou k moři, po cestě začalo hučet kolo, takže auto na konci léta opět v servise. Bylo vadné ložisko, vyměněn také čep ramene na přední nápravě. Mezitím jsem při hledání příčiny byl upozorněn na tvar hliníkových disků, z nichž jeden už víc připomínal vajíčko jak válec. Tak jsem sehnal plechové disky na vrakovišti, lehce je zrenovoval a obul do nich letní pneumatiky. Lité disky jsem nechal narovnat a poté přelakovat, byly docela poškrábané, tak ať je renovace kompletní. Výsledek stál za to, kola jsou i teď, jako nová. Přišel podzim, tak jsem pořídil zimní pneu, obul je na plechové disky a zrenovované hliníky s letními pneu uskladnil v garáži, kde přečkají zimu. Mezitím mě zlobilo i služební Kangoo, tak jsem do práce jezdil Cliem. Jednoho dne jsem zůstal stát na sjezdu z dálnice, alternátor odešel, po repasi vše OK a jezdilo se dál. V zimě jsem zjistil další tentokráte malý únik chladicí kapaliny v místě napojení trubky chladiče na blok motoru. Na jaře při výměně oleje to v servise napravili a doteď je to v pořádku, není potřeba dolévat kapalinu. To byla asi moje poslední větší investice do auta, během léta jsem se akorát odhodlal vyřešit naleptanou koženku volantu, věnec jsem potáhl koženým potahem z pravé kůže. Na konci léta se mi opět rozsvítila varovná kontrolka při cestě do práce, tentokráte řídicí jednotka. Zajel jsem tedy raději na diagnostiku, příčinnou byla nefunkční lambda sonda, se kterou můžu jezdit dál. Domluvili jsme se na výměnu až na jaře před technickou. Na tu už ale s autem nepůjdu, auto už není moje, nechal jsem jej na protiúčet u prodejce Renaultu na protiúčet při nákupu nového Clia 0,9 TCe.

I přes ty technické problémy způsobené stářím vozu budu vzpomínat na auto jen v dobrém. Až na jedno zaváhání s alternátorem mě vždy Clio bezpečně a relativně komfortně odvezlo do cíle. A pokud jsem jel sám na opuštěné okresce svým tvarem připomínajícího hada, tak mi Clio vykouzlilo úsměv ve tváři, je to takové baby Clio sport, ten motor je po překonání počátečního mdlého projevu úžasný, stačí překonat hranici 3000 otáček, pak se dějí věci…

A teď pár čísel na závěr, auto jsem měl 21 měsíců, najel jsem necelých 22 tisíc kilometrů (konečný stav 160 tisíc), vyjel jsem 1360 litrů benzinu za 42 tisíc korun, průměrná spotřeba vychází tedy 6,3 litrů/100 km (výrobce uváděl 6,7), 1 km mě tedy stál nějakých 1,90 Kč na palivu. To není špatné, když vezmu do úvahy starší motorizaci 1,4 16v o výkonu 98 koní. Jsem zvědavý, jakou spotřebu bude mít současný maloobjemový oturbený tříválec 0,9 12v o výkonu 90 koní. Papírová spotřeba má být 5 litrů, tak uvidíme…

Původní recenze

Opět Vás všechny zdravím u mé další recenze, tentokrát Vám představím svůj první vlastní automobil. Nastal čas si konečně pořídit vlastní automobil, služební Kangoo není nejvhodnější auto na víkendové výlety a často má zavazadlový prostor plný stavebních materiálů, takže je auto o víkendu nepoužitelné. Punto rodičů si také nechci půjčovat donekonečna a mnohdy ani nemůžu, tak jsem se rozhodl pořídit konečně vlastní automobil, který budu využívat převážně pro víkendové výlety.

A jaké že jsem si pořídil auto? Je jím Renault Clio 1,4 16v. Původně jsem uvažoval (nebo lépe snil) o Cliu sport II. generace před faceliftem, které obdivuji od dětských let, ale odradila mě vyšší finanční náročnost pořízení a následně vlastnictví takového automobilu a také jsou všechny různě poupravované, což já jsem nechtěl. Stejně bych asi nevyužil potenciál Sportu na 100%, tak jsem se začal poohlížet po benzinu 1,4 16v. Tato verze je oproti běžným 1,2 sportovnější a řidič se nemusí bát předjíždět kamiony, necelých 100 koní na tunu váhy bohatě stačí, s autem motor docela cvičí, takže myslím, že je to ideální volba. Jenže po brouzdání internetem jsem zjistil, že Clií s tímto motorem se moc u nás neprodává a pokud ano, tak jsou většinou ze zahraničí s nejistým původem, mnoha kilometry a mnohdy ve špatném stavu. Není se čemu divit, vždyť takové Clio stálo nové v rozmezí 350 až 400 tisíc podle výbavy. Ještě jsem si výběr trochu ztížil, protože jsem chtěl ideálně 5-ti dvéřové provedení, klimatizaci a nejlépe červenou barvu. Našel jsem jedno velmi zachovalé elegantní stříbrné 5-ti dvéřové Clio v plné výbavě i s automatickou klimatizací, dovoz z Itálie, ale bohužel bylo hned prodáno. Ale prodejce mi nabídl také velmi zachovalé Clio s tímto motorem a v dobré výbavě, jenom bylo třídvéřové, takže nešlo tak rychle na odbyt, Češi moc třídveřová auta nekupují. Prostudoval jsem dané Clio, zhodnotil stav auta a porovnal s nabídkou na internetu a s nabídkou v největším bazaru v Brně a bylo jasné, že dané Clio je horký kandidát na koupi. Nádherná modrozelená metalíza, litá kola, velice zachovalý interiér se sportovními sedačkami a bohatou výbavou, relativně malý nájezd kilometrů a je původem z Itálie, takže absolutně bez koroze. Zadní sedadla nebudu moc často používat, takže troje dveře stačí. Poptal jsem tedy prodejce, že bych měl zájem, auto jsem zajel omrknout a za necelé dva týdny od nalezení inzerátu jsem měl auto doma.

Historie mého vozu aneb cesta Clia ke mně

Clio bylo vyrobeno v létě 2002 v závodě Boulogne Billancourt nedaleko Paříže (ve stejném závodě se zrodilo i moje služební Kangoo), po té si ho vyžádala zákaznice z jihu Itálie, kde sloužilo necelých 12 let. V létě 2014 zákaznice dala Clio na protiúčet, auto si vyhlédl dovozce ojetých automobilů z Itálie a Francie do ČR, Clio tedy skončilo po nutných úřednických kontrolách v jednom bazaru na Vysočině. Bohužel je to pro většinu Čechů 3 dvéřový automobil, takže nikdo o něj nejevil zájem. No a v únoru 2015 jsem si auto vyhlédl já, takže teď Clio našlo nový domov na Vyškovsku.

Design vozu

Auto působí oproti verzi před faceliftem mnohem moderněji. Největší rozdíl je v designu přídě a palubní desky. Na přídi jsou nové větší sdružené světlomety s dvojitou optikou, větší maska chladiče s integrovaným znakem Renaultu. Předek působí vesele a optimisticky. Přední nárazník také mírně pozměněný, nízko položený spojler je ale zachován.
Zadní část vozu si zachovala typický tvar předchůdce, nový je pouze nový design světlometů a tvar nárazníku a také způsob otevírání zadních dveří, kde tlačítko je nově implementováno do znaku Renaultu, opravdu originální otevírání kufru…
Novinkou na faceliftové verzi je také barva karoserie, která se pořád leskne, ikdyž je auto špinavé. Moc Clií s touto barvou v mém okolí nejezdí. A to je jenom dobře.

Interiér je přepracovaný, je zde zcela nová palubní deska, která působí hodnotnějším dojmem. Při vstupu do interiéru Vás zaujmou v mém případě sportovní sedadla s výrazným bočním vedením a čalounění interiéru v pěkné modro-zelené barvě. Po usednutí za nový volant s větším středem Vás zaujmou nové budíky a nové ztvárnění středového panelu. Umístění displeje rádia zůstalo na vrcholku středového panelu, nově je ale více zapuštěno do palubní desky. Další změnou je přesun tlačítka varovných světel nad rádio na dostupnější místo. Nově se nachází před řadicí pákou odkládací prostor vhodný pro uložení plechovky s občerstvením a dalších drobností. Jinak je uspořádání interiéru shodné s předchůdcem. Interiér ale působí hodnotnějším dojmem, jsou použity kvalitnější materiály, které po slušném zacházení i po 12 letech vypadají jako nové. Dokonce i hlavice řadicí páky je stále jako nová a v mém případě obohacena o barevný dekor. Stejný barevný dekor je i na liště lemující palubní desku. Je to velice příjemné oživení interiéru.

Příprava před jízdou

Po odemknutí vozu dálkovým ovládáním se v interiéru rozsvítí světlo, takže nemám problém s trefováním klíče do spínací skříňky, jako jsem míval s Puntem rodičů. Otočím klíčkem a ihned naběhne stádo 98 koní. Než se olej trochu prožene motorem a než palubní počítač zkontroluje hladinu motorového oleje, já se zatím pohodlně usadím do sedadel s příjemným bočním vedením.
Okamžitě jsem si našel pohodlnou pozici za výškově nastavitelným tříramenným volantem, věnec volantu padne dobře do ruky v pozici třičtvrtě na tři, přitom vše důležité má řidič po ruce. Zpětná zrcátka lze nastavit elektricky z loketní opěrky předních dveří, kde je i elektrické stahování oken. Autorádio lze ovládat ovladačem pod volantem, takže řidič zvládne ladění rádia za jízdy. Topení s klimatizací se také nachází v dosahu řidiče, vše je pro mě jednoduché, logické a intuitivní. Jenom po tmě je to s ovládáním topení horší, protože mi nefunguje podsvětlení ovladačů. Musím to opravit.

Pokud je potřeba odložit v interiéru nějaké drobnosti, má posádka dostatek možností. Akorát auto neprojde oblíbeným testem s umístěním 1,5 nebo lépe 2 litrové láhve s pitím do dveří. Přihrádka je sice docela prostorná, ale má malý vstupní otvor. Před řadicí pákou se nachází úložný prostor s tvarováním na nápoje, ale na výšku se sem nevleze ani 0,5 litrová lahev. Velká lahev se vleze do otvoru po stranách zadních sedadel, sem ale řidič za jízdy nedosáhne. Takže kdo chce pít za jízdy, musí vozit menší lahev ve dveřích nebo v přihrádce před spolujezdcem. Mě se osvědčila sportovní láhev z kola, kterou vozím v prostoru mezi středovým panelem, ruční brzdou a sedadlem řidiče. Láhev do tohoto prostoru akorát zapadne a nepřekáží v řízení vozidla.
Zbytek věcí lze uložit do zavazadlového prostoru, který neohromí svým objemem, ale je dobře tvarovaný a přístupný. Jediným negativem je příčná výztuž, která po sklopení děleného opěradla zadního sedadla vytvoří schod, podlaha není tedy po sklopení rovná. Jinak manipulace se zadními sedadly je snadná a jdou jednoduše s vozu vytáhnout.

Motor

Mé Clio pohání zážehový šestnáctiventilový čtyřválec o objemu 1,4 litru. Motor vydává výkon 72 kW/98 k při 6000 otáčkách. Motor sice působí při běžné jízdě docela líně, ale po překročení 3000 otáček se začíná pěkně probouzet. Pokud tedy potřebuji rychle akcelerovat, stačí podřadit a nechat motor pěkně vytáčet až k omezovači, potom je Clio docela svižné autíčko, které potrápí mnoho překvapených řidičů s TDI motory, kteří se diví, kde se bere tolik výkonu v obyčejném Cliu. Většina řidičů má totiž Clio spojeno s motory 1,2, které moc dynamikou neoplývají.
Motor je relativně dobře odhlučněn, takže i při vyšších otáčkách motor posádku příliš neobtěžuje. Spotřeba také není nejhorší, výrobce udává průměr 6,7 l/100 km, což není problém dodržet. Při výletě po okreskách klidnějším a plynulým stylem jízdy jezdím do 6 l/100 km, ve městě ale i za 9 l/100 km. Celkově spotřebu neřeším, užívám si radost z jízdy a pěkný zátah motoru a přesto nejezdím víc jak za 7 l/100 km.

Jízda

Auto se při jízdě chová jistě, ovládání vozu je příjemné a bez zbytečného odporu, akorát spojka jde trochu po francouzsku ztuha, ale mě to vyhovuje. Podvozek je v mém případě na 15-ti palcových kolech trochu tužší (porovnávám s Puntem na 13´´), palec navíc oproti běžným verzím Clia ubral něco málo na pohodlnosti, ale za to přidal o dost jistější vlastnosti na silnicích. Clio na mě působí sebevědoměji a přitom je auto stále dost pohodlné na ty naše rozbité cesty. Přes nerovnosti se auto přenáší bez větších rázů, přitom je tam cítit oproti našemu Puntu nebo služebnímu Kangoo tuhost podvozku a celé karoserie. Brzdy jsou opět Renaultovsky ostré, tak jak to mám rád. Konečně mám i pomocníka jménem ABS. Auto má dobré jízdní vlastnosti, na nových letních pneumatikách Nokian Line auto pěkně sedí na silnici, díky širším kolům má auto dobrou přilnavost. Najít limity Clia mi bude ještě chvíli trvat, zatím jsme ve fázi vzájemného poznávání, přece jen je auto na vyšší úrovni než naše Punto nebo služební Kangoo. To samé platí i pro zimní provoz, kde zatím neznám limity Clia na zimních Nokianech. Ale vím, že se na Clio v zimě mohu spolehnout, jízdní vlastnosti na sněhu i ledu mě zatím mile překvapily.

Bezpečnost

Clio si v testech EURO NCAP odneslo v roce 2000 slušný výsledek, a to 4 hvězdičky. V Cliu se i dnes cítím bezpečně, má 4 airbagy, dobré brzdy s ABS, dobře svítí přední i zadní světla, např. zadní brzdová světla svítí opravdu pěkně i za slunného počasí. Má plno kotevních bodů pro dětské sedačky ve voze, na předním sedadle spolujezdce je vypínatelný airbag pro umístění dětské sedačky. Řidič je upozorněn kontrolkami o vypnutí airbagu, otevřených dveřích nebo nepřipoutání řidiče. Z auta je dobrý výhled všemi směry, akorát zrcátka se mi z počátku zdála malá, ale to je dáno tím, že služební Kangoo má na poměry ostatních aut obrovská zpětná zrcátka.

Technické informace:

Motor: 1,4 16v, výkon 72 kW/98 k, palivo benzin
Maximální rychlost: 186 km/hod
Zrychlení 0-100 km/hod: 10,5 s
Spotřeba:
- město: 9,2 l/100 km
- mimo město: 5,3 l/100 km
- kombinovaná: 6,7 l/100 km
Emise CO2: 160 g/km (Euro III)

Rozměry:
- délka: 3773 mm
- šířka: 1639 mm
- výška: 1417 mm
- rozvor: 2471 mm

Pneumatiky: 185/55 R15 81H, rezervní kolo 175/65 R14 82T
Provozní hmotnost: 980 kg, maximální povolená hmotnost: 1525 kg

Silné stránky

- líbivý a originální design
- výkonný motor, dobré jízdní vlastnosti
- nadstandardní výbava auta (na svou dobu vzniku)
- prostornost interiéru vpředu při kompaktních rozměrem vozu, parádní přední sedadla
- příznivé ceny a dostupnost náhradních dílů

Slabé stránky

- světlomety nemají automatické zapínání/vypínání (jde si ale na to zvyknout)
- méně místa vzadu, menší zavazadlový prostor
- přední sedadlo spolujezdce nemá paměť na polohu sedadla, po sklopení sedadla se vždy sedadlo posune do zadní krajní polohy
- problémy s kontakty pro boční airbagy v předních sedadlech při vyklápění sedadel pro nastupování osob na zadní sedadla
- krytka šroubů kol připevněna zvláštním bezpečnostním šroubem, kterých je nedostatek, nelze sehnat na vrakovištích, nový lze objednat za 2500 Kč, řešením je si vyrobit vlastní šroub
- některé plasty v autě nejsou moc odolné, v mém případě jsou vybledlé od působení italského sluníčka, např. červené zámky pásů na předních sedadlech zrůžověly…
- časté praskání žárovek v interiéru, u displeje rádia měněny 2x žárovky za 1 rok

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto mi servisují v autoservise ve Vyškově, je to partnerský servis jedné servisní sítě v ČR. Majitel servisu prodává ve Vyškově vozy Fiat, takže ho znám a svěřil jsem jim i svoje Clio. Jsem s nimi spokojen, po koupi auta mi provedli kompletní prohlídku vozu, vše se mnou prošli, mají profesionální přístup a přijatelné ceny, které jdou navíc ještě snížit pomocí klubové karty.

Servisní práce na voze za dobu mého vlastnictví:
- výměna předních stěračů (Valeo), výměna žárovek nefunkčního osvětlení
- nové letní pneumatiky Nokian Line 185/55 R15 86H
- výměna rozvodů motoru včetně vodní pumpy
- výměna motorového oleje 10W40
- výměna všech filtrů ve vozidle
- čištění a doplnění chladícího média klimatizace
- výměna předních brzdových desek
- kompletní kontrola vozidla
- renovace dojezdového kola
- výměna zadního stěrače (Valeo)
- výměna žárovek osvělelní displeje rádia
- brus hlavy motoru, výměna všech těsnění v motoru, výměna gufera vaček a ventilů, výměna svíček, vyčištění chladícího systému, nová chladící kapalina
- renovace předních světlometů
- desinfekce klimatizace
- výměna levého čepu ramene, geometrie kol
- ocelové disky z autovrakoviště, okrasné kryty kol (originál Renault)
- výměna ložiska levého předního kola, geometrie kol
- nové zimní pneumatiky Nokian WR D3 185/55 R15
- oprava alternátoru+variátoru
- výměna motorového oleje 10W40
- oprava kontaktů kabelů airbagu ve spolujezdcově sedadle
- přetěsnění chladící soustavy motoru v oblasti tělesa termostatu, které je pod fitrboxem
- oprava rozpadené hadice přívodu vzduchu do filtrboxu pomocí univerzální pásky, preventivní oprava hadice chladicího systému samosvařitelnou páskou

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce je dovozce ojetých vozidel z Itálie a Francie do ČR, komunikace i koupě vozu příkladná, nic nezatajovali, zařídili mi výhodné povinné ručení. Naprostá spokojenost.

Úpravy auta:

- vyztužení dna zavazadlového prostoru překližkou
- natření bubnových brzd a disku rezervy zelenou barvou
- polepy auta Renault sport a Clio community
- renovace letních hliníkových disků
- nástřik výfukového potrubí hliníkových sprejem
- potah volantu z pravé kůže

 

Novinky v recenzi

9.12.2016 15:26

Poslední příspěvek na rozloučenou

Auto už mi týden neříká pane, už týden jezdím novým Cliem. Prodejce Renaultu už nabízí mé bývalé Clio na internetu na prodej, zde je pro zajímavost odkaz na inzerát: http://www.ojete-vozy.cz/nabidka-vozu/ojete-vozy/vyhledavani-vozidla/renault-clio-14-16v-72kwtop-stavklima/#sh=7a1ab61125
Docela to autu sluší, na ty roky je to pořád krasavec. Toto je na rozloučenou poslední příspěvek k autu, na jaře založím novou recenzi na současné Clio 0,9 TCe Limited.

2.12.2016 21:32

Výměna auta, aneb nové Clio již doma!

Tak se to stalo, neodolal jsem a dnes ráno jsem odjel do práce svým Cliem a večer jsem se vrátil domů novotou vonícím Cliem 0,9 TCe Limited. Neodolal jsem výhodné nabídce prodejce, dal jsem své Clio protiúčtem a se zbytkem pomohl výhodný úvěr od Renaultu.
Vše podpořilo to, že moje požadovaná specifikace včetně barvy vozu byla skladem v ČR, takže v pondělí jsem objednal auto, zaplatil zálohu a v pátek jsem odjel ze salonu již v novém. A to stihli ještě auto přezout zdarma na zimní pneumatiky a namontovat tažné zařízení. Zkrátka maximální spokojenost. Jenom řeknu, že jízdní projev na mě zanechal výborný dojem, je zde vidět, že se Clio hodně změnilo za těch 14 let a i ten tříválec mě mile překvapuje. Jakmile opadne mé velké nadšení z nového auta a auto dostatečně zajedu, tak sepíšu recenzi, ať se něco dozvíte od běžného uživatele tohoto vozu, protože tu stále není recenze tohoto vozu s tímto motorem!
Do fotogalerie jsem přidal fotku nádherné červené barvy Flamme. Na rozloučenou s bývalým zde recenzovaným vozem jsem sepsal pár řádků do recenze jako shrnutí našeho společného soužití. Doufám, že se dostane do dobrých rukou, kde bude o Clio v důchodě postaráno minimálně tak dobře, jako u mě. Ciao Clio z Itálie…

21.11.2016 13:02

160 000 km

O víkendu se přetočilo na tachometru 160 000, auto dostalo k výročí do nádrže čistič palivového systému. Až na stále svítící kontrolku diagnostiky motoru (nefunkční lambda sonda) je auto v dobré kondici, spotřeba se drží do 6,5 l i teď na zimních pneumatikách. Lambda sondu budu měnit až v únoru, kdy auto půjde do servisu na každoroční prohlídku, tentokráte bude prohlídka důslednější, aby auto napoprvé v pohodě prošlo technickou kontrolou a emisemi, které auto čekají v březnu.

22.10.2016 20:13

Připraveno na zimu

Clio je připraveno na zimu, dnes jsem auto přezul na zimní Nokian WR D3, letní kola (Nokian Line) jsem řádně omyl a uskladnil, vypadají stále jako nové a to už jsem na nich najel za 2 sezony 17 tisíc.
Dále jsem zkontroloval a doplnil všechny provozní kapaliny, také jsem demontoval střešní nosiče. Auto je zkrátka připraveno na nejhorší část roku - zimu. Z jihu Itálie, kde auto prožilo většinu svého automobilového života není zvyklé na takové počasí. Tak snad tu druhou zimu u nás opět přežije...

28.9.2016 19:29

Výběr nového vozu aneb není tříválec jako tříválec

Poslední dobou si čím dál víc pohrávám s myšlenkou pořídit si nový vůz, tak sonduji trh, které auto by vyhovovalo nejlépe mým nárokům a požadavkům. Začal jsem uvažovat, zda by mi náhodou nestačil vůz kategorie „A“, protože nehledám auto pro pět cestujících a lednici také nestěhuji každý týden. Líbí se mi aktuální Twingo, ale základní motor už na papíře mi přijde slabý a silnější přeplňovaná devítistovka je za nehorázný příplatek, takže z malých městských aut mi nejvíce vyhovuje C1. Tento prcek z Kolína se mi opravdu líbí, obzvláště pak s francouzským motorem 1.2 PureTech. Tento motor novináři vychvalují, tak mi to nedalo a C1 s tímto motorem jsem vyrazil otestovat. Testoval jsem vrcholnou verzi Shine Airspace, tedy se shrnovací plátěnou střechou skoro za 300 tisíc. Motor na tříválec bez turba jede pěkně, má rychlé reakce na plyn a celkově je dostatečně dynamický, rád se nechá vytáčet, zkrátka se chová jako motor ze staré školy, což mám rád. Motor je docela dobře utlumený, ale má takový zvláštní zvuk, který na mě působí jako rozzuřený vysavač. Ve výsledku C1 ve mně zachovala pozitivní dojem, dokázal bych si představit mít C1 s touto motorizací v nějaké rozumné výbavě, láká mě hlavně cena, za 220 tisíc se dá sehnat dobře vybavený skladový vůz.
Nadšení mi vydrželo do druhého dne, kdy mě pracovní povinnosti zatáhli na druhý konec města, kde je autosalon Renault. Zastavil jsem se podívat na nové Clio po faceliftu. Před prodejnou stál jeden předváděcí kousek v červené barvě, která autu opravdu sluší (viz foto v galerii). Začal jsem si povídat s prodejcem o Cliu a on mi nabídl předváděcí jízdu, ať si vyzkouším, jak parádně jezdí devítistovka. Musím uznat, že navzdory mým předsudkům vůči oturbeným motůrkům mě motor mile překvapil. Je tichý a kultivovaný, v kabině není skoro slyšet, na devítistovku jede opravdu dobře. Spotřeba vypadá taky dobře, dle prodejce do 6 litrů, testovaný kousek psal 7 litrů, což s ohledem na profil testovací trasy v kopcovité části města je dobrá hodnota (C1 psala necelých 8). Co Vám budu povídat, nové Clio 0,9 TCe si mě získalo, chci ho mít doma, nástupce mého Clia bude tedy opět Clio, teď jenom získat ty peníze…

17.9.2016 19:50

Potah volantu

Dnes jsem si odpoledne procvičil trpělivost a zručnost, protože jsem se rozhodl vyřešit nepěkný vzhled ošoupaného koženkového volantu. Pořídil jsem potah volantu z pravé kůže od výrobce Mária Cavallo, zvolil jsem klasickou černou kůži, velikost potahu AX. Po přeměření volantu a přečtení zkušeností kolegů Renaulťáků na internetu jsem se rozhodl pro větší velikost AX, která je vhodná pro silnější věnce. Jak se později ukázalo, velikost jsem zvolil správně. Montáž potahu nebyla nijak složitá, ale je zapotřebí trochu síly a hlavně trpělivosti. Přestože jsem potah dle návodu namočil, tak natáhnutí na volant vyžaduje sílu. Poté je potřeba potah vyrovnat na volantu a postupně jej upevňovat provlečením šňůrky dírkami potahu. Vyrovnání potahu není zrovna snadné, je potřeba opravdu síla a špatně se vyrovnání odhaduje. Myslel jsem, že je vyrovnán, ale pak se ukázalo, že nikoliv. Spoje potahu nejsou rovnoměrně ke sloupkům volantu. Provlékání šnůrky není složité, akorát musíte být trpělivý a pro dokonalost některé části dělat na dvakrát. Ale trpělivost se vyplatila, volant nyní vypadá o mnoho lépe a lépe se drží díky příjemné kůži a navýšené tloušťce věnce. Výsledek můžete posoudit na nově vložené fotce do fotogalerie.

24.8.2016 12:44

Diagnostika ŘJ

Včera jsem byl na diagnostice řídící jednotky motoru, vyhodnotilo to chybu na lambda sondě, takže se potvrdil můj odhad. Chyba byla vymazána, kontrolka zatím nesvítí. Pokud se znovu rozsvítí, budu vědět o co jde a budu to zatím ignorovat. Řešil bych to až v únoru, kdy auto půjde poprvé v mém vlastnictví na STK.

19.8.2016 09:41

Kontrolka řídící jednotky

V týdnu při cestě do práce se mi rozsvítila kontrolka řídící jednotky motoru, kontrolka stále svítí, motor ale běží normálně, žádné změny jsem nezaznamenal. Dle technické příručky k vozu bude zřejmě závada v systému řízení emisí, tedy problém s lambda sondou. Auto jsem objednal na příští týden do servisu na diagnostiku, tak uvidíme. Dám vědět, jak to dopadlo.

10.8.2016 18:40

Dlouhodobá spotřeba vozidla

Jezdím teď denně do práce vlastním vozem, takže kilometry pěkně naskakují. Denně ujedu nějakých 85 km, ještě že je Clio na mě hodné a moc nežere. Jezdím průměrně za 6l/100 km, což není vůbec špatná hodnota na starší 100 koňové auto v benzinu s klimatizací. Složení cest 60% dálnice, 20% město a 20% okresky. Nijak se neloudám, jezdím v rámci zákonů, na dálnici 110-120 km/hod, víc to ani nejde k vůli omezení na D1 Vyškov-Brno.
Na dovolenou jsem jel napříč naší republikou po okresních silnicích, i přes plně vytížené auto, zapnutou klimatizaci a kopcovitý terén se průměrná spotřeba držela těsně nad 6 litry.
Dlouhodobě jezdím do 6,5 l/100 km a to i při využívání potenciálu vozu. Občas bývají některé obličeje řidičů dosti překvapené, cože je to v kopci předjíždí za "nákupní tašku."
Za mě naprostá spokojenost, motor je ideálním kompromisem mezi spotřebou a podávaným výkonem. Je mi smutno, že už dnes takové motory neprodávají, nechci malé tříválce nadopované turbem...

4.7.2016 20:02

Údržba auta

Provedl jsem detailnější kontrolu a údržbu auta. Kromě kontroly provozních kapalin jsem umyl a navoskoval lak, ošetřil plasty, natřel oloupané ramínko stěrače, rozleštil jsem zašlé přední světlomety, zkontroloval jsem podvozek, očistil jsem celé výfukové potrubí a nastříkal jej hliníkovým sprejem. Také jsem demontoval kola, vyčistil jsem brzdy a zadní bubnové jsem natřel barvou. Autu jsem tedy dopřál trochu svého volného času, abych jej připravil na letní výlety, které nás čekají.
Auto šlape jako hodinky, akorát mě zase zlobí svítící kontrolka airbagu, je to asi opět boční airbag spolujezdce, kde je špatný kontakt kabelu u čidla, na jaře opravováno, chvíli to bylo OK, nyní opět svítí, ale někdy to samo od sebe zhasne, někdy zase stačí zatahat za kabely pod sedadlem a pak je to OK. Do jara to budu muset nechat pořádně opravit, aby na technické kontrole nebyly problémy.

4.6.2016 21:02

Folie na okna

V týdnu jsem provedl ztmavení zadních bočních a zadního okna. Provedl jsem to pomocí elektrostatické protisluneční folie, instalace vcelku snadná, auto vypadá lépe, interiér vozu se teď tolik nepřehřívá a folie můžu kdykoliv strhnout, uschovat a opětovně použít. takže za tu cenu (2x225 Kč) naprostá spokojenost. Do fotogalerie jsem přidal fotku.

13.5.2016 20:43

Boj s kunou - II. díl

Tak jsem měl opět zvířecí návštěvu v motorovém prostoru! I přesto, že je motor vyčištění, navoněný leštěnkou a vystříkaný sprejem proti hlodavcům, tak se kuna odvážila navštívit Clio. Naštěstí opět nezanechala po sobě škody, jenom blátivé stopy na krytu motoru a pár chlupů na hlukové izolaci.
To služební Dokker dopadl hůř. Hned první noc, co stál poprvé před domem, se kuna odvážila navštívit i Dacii a že to byl ale velký raut. Následující den jsem chtěl vyměnit prasklou žárovku ve světlometu, otevřu kapotu a izolace z kapoty byla úplně všude. Asi v Africe dává Renault nějakou chutnou přísadu do hlukových izolací, Kuna se dostala mezi kapotu a izolaci a rozkousala ji skoro půlku. Tak jsem motor kompletně vyčistil, naleštil plasty voňavou leštěnkou a blok motoru vystříkal opět sprejem proti kunám. Po týdnu po otevření kapoty jsem opět našel blátivé stopy, takže sprej neučinkuje. Teď testuji odpuzování kun pomocí vůně vonného stromečku, který jsem zavěsil na expanzní nádobku chladící kapaliny. Když přicházím k autu, tak cítím vůni. Doufám, že to kunu odradí. V Cliu pro změnu testuji závěsná blok do WC, který taktéž voní a dle internetové diskuze to má fungovat. Tak uvidíme, která metoda pomůže.
Máte také zkušenosti s kunami? Co Vám pomáhá chránit Váš vůz, když už musíte parkovat venku, napište. Díky.

26.4.2016 08:14

Desinfekce klimatizace a vyčištění motoru

Včera jsem vyčistil klimatizační soustavu antibakteriálním čističem klimatizace Sonax a vyměnil jsem kabinový filtr (Filtron K1052), takže je klimatizace připravena na sezónu.
Také jsem vyčistil motorový prostor a ošetřil ho sprejem proti kunám a hlodavcům, protože jsem měl minulý týden opět opakovanou návštěvu v motorovém prostoru. Při zběžné prohlídce provozních kapalin jsem našel pošlapaný kryt motoru od bláta a chlupy na izolaci kapoty. Naštěstí návštěvníkovi auto nechutnalo, takže to zůstalo pouze u zašpinění motoru. Doufám, že tento sprej bude odpuzovat kuny a podobné zvířata a tím pádem se vyhnou mému Cliu velkým obloukem.
Také jsem koupil lahvičku čističe palivové soustavy od Sonaxu, se kterým mám pozitivní zkušenost ze služebního Kangoo (pomohl mi odstranit kolísání otáček na volnoběh a celkově zlepšit stav motoru). Jednou za čas je dobré palivovou soustavu pěkně vyčistit a nepotřebuji k tomu pravidelně sponzorovat benzinku nákupem „lepšího“ benzinu.

26.3.2016 20:04

Přezuto na letní pneumatiky

Využil jsem volných velikonočních dní k jarní očistě auta a přezutí na letní pneumatiky. Auto jsem umyl včetně podběhů a podvozku, nanesl jsem vosk na celé auto a ošetřil veškeré vnější plasty. Zkrátka kompletní vnější očista vozidla. Až se víc oteplí, tak vyčistím čalounění předních sedadel, v týdnu jsem doma vyčistil zadní sedáky, pěkně prohlídly.
Také jsem auto přezul na letní pneumatiky, je už teplo, mrznout snad už nebude. Přezuto opět na pneumatiky Nokian, letos ale na zrenovované originální lité disky, které prošli na podzim renovací. Už to bylo potřeba, kromě kosmetických úprav bylo potřeba i rovnání disků. Autu to teď opravdu sluší, při bližším zkoumání dojem trochu kazí škrábance na karoserii způsobené ze soubojů z Itálie, ale i tak je to krasavec. Do fotogalerie přidány fotky aktuálního stavu. Tachometr hlásí stav 150 500 km.

12.3.2016 19:11

Hadice vzduchu a chladicího systému

Při minulé návštěvě auta v servise hýbali s fitrboxem, takže opět se více rozpadla hadice přívodu vzduchu do motoru. Včera jsem se proto zastavil v Renaultu, abych se zeptal, na kolik si tuto hadici i s filtrboxem cení. Když mi sdělil technik cenu, málem jsem se vyvrátil. Stojí to totiž 3 500 Kč! To je trochu moc za kus plastu a textilní hadice, takže jsem odmítl. Alespoň jsem si prohlédl nové modely Meganu a Talismanu, jsou to opravdu krasavci!
Zpět ale k mému Cliu, problém jsem vyřešil návštěvou jednoho hobymarketu, kde jsem zakoupil multi pásku, kterou oblepím hadici. Také jsem zakoupil samosvařitelnou pásku, kterou jsem dnes oblepil hadici od expanzní nádobky, která se v místě styku s motorem trochu odírala a měla náběh na procvaknutí a u expanzní nádobky byla ošoupaná od izolace kapoty. Proto jsem tuto hadici řádně odmastil a omotal samosvařitelnou páskou, takže je nyní hadice pěkně vyztužená a ochráněna proti mechanickému poškození. také jsem lépe vyřešil vedení hadic chladiče a ukotvil je, aby nedocházelo k jejich poškozování. Nyní jsem spokojen a oprava vyšla na pár korun (220) za zmíněné kvalitní pásky.
Přidána fotka po opravě hadic.

20.2.2016 18:22

První společný rok za námi a návštěva servisu

Příští týden to bude rok, co jsem si poprvé přivezl Clio domů. K tomuto jubileu jsem objednal auto do servisu na výměnu motorového oleje, opravě kontaktů u senzoru airbagu pod spolujezdcovým sedadlem, kde kabely měly špatné kontakty z důvodu posuvu sedačky za účelem nástupu cestujícího na zadní sedadla. Také jsem chtěl nechat ověřit či případně vyvrátit mé podezření na opět netěsnící chladící soustavu. Mé podezření bylo oprávněné, na bloku motoru bod filtrboxem byla chladící kapalina, které prosakovala jedním šroubem kotvící těleso termostatu na boku motoru. V servise si dali tu práci a celé těleso demontovali, řádně očistili a utěsnili. Nyní je chladící systém v naprostém pořádku.
Motorový olej vyměněn po roce a najetých 13 tisících km, kontrolka airbagu už nesvítí, takže je Clio připraveno na sezónu.
Také jsem namontoval držák mobilního telefonu na palubní desku, zvolil jsem k tomu demontovatelnou lištu vlevo od volantu, lištu jsem provrtal a namontoval do ní držák s kloubem (přísavku jsem odřízl). Mobil je v tomto místě palubovky pěkně po ruce a nepřekáží ve výhledu. Na okno jsem držák nechtěl montovat, protože zde vozím klasickou auto navigaci. Do fotogalerie jsem přidal fotku,

23.12.2015 19:24

150 000

Na tachometru se nezadržitelně blíží cifra 150 000 km. Dosažení mety se sešlo spolu s Vánoci, tak jsem autu dopřál plnou nádrž 100 oktanového benzinu a auto jsem vyčistil.
Auto oslavilo v létě 13 let, což vychází na průměrný roční nájezd okolo 11 tisíc kilometrů. I já tento trend nadále držím, od března co auto vlastním jsem s ním najel nějakých 12 tisíc kilometrů. Auto mě za tu dobu spolehlivě vozilo (když pominu nucený odtah vozidla při cestě z práce domů způsobený mrtvým alternátorem). Auto sloužilo převážně pro víkendové výlety s kolem na střeše po naší vlasti, ale podívali jsme se spolu i párkrát na Slovensko a dokonce jsme spolu přejeli v létě i celé Polsko až k Baltskému moři. Na podzim jsem chvíli dojížděl Cliem denně do práce, než jsem vyřešil výměnu původního služebního Kangoo před smrtí za to současné a provedl nezbytné opravy a úpravy na služebním voze. Nyní opět jezdím do práce služebním Kangoo, takže Clio čeká na parkovišti před domem na víkend, kdy většinou spolu někam vyrazíme.
Průměrná spotřeba mi vychází okolo 6,5 l/100 km i se zapnutou klimatizací, takže naprostá spokojenost. Doufám, že mi auto bude sloužit i na dále k mé spokojenosti. O auto je totiž dobře postaráno, jenom ta garáž chybí…

16.10.2015 13:41

Dotaz - mlžení oken v autě

Docela mě to deštivé počasí začíná otravovat, bojuji totiž z mlžením oken zevnitř auta. Chvíli po nastoupení mi začínají zacházet všechna okna i přes to, že ventilátor jede skoro pořád na plné obrátky a směr proudění vzduchu směřuji na okna. Čelní okno se rosí pouze v horní části, ale zachází mi boční okna. Tak přepnu proudění na okna a zavřu středové výdechy, sice se trochu boční okna odmlží, ale začne mi zacházet čelní okno, tak opět přepnu směr proudění na okno a tak pořád dokola. Ve výsledku mám tedy pořád zamlžená okna a mám omezený výhled. Vše se umocňuje při popojíždění v kolonách. Nevíte, co se s tím dá dělat? Má někdo podobnou zkušenost s Cliem či Thálií? Je chyba v nedostatečném výkonu větrací soustavy nebo je někde nějaká závada? Upozorňuji, že vnitřní recirkulaci vzduchu mám vypnutou, kabinový filtr by měl být také vyměněný.

13.10.2015 18:13

Repase alternátoru

Tak mám auto již v pořádku, opravoval se alternátor s variátorem. Auto nyní jede opět jako před tím. Také sem nechal auto přezout na zimní pneumatiky, alespoň je trochu zajedu a počasí je teď stejně už takové zimní, takže jsme připraveni na zimu. Na jízdních vlastnostech a hluku jsem nerozeznal, že jezdím na zimních. Chválím Finy.
Letní pneumatiky jsou přezuté na zrenovované hliníkové disky a uložené v garáži. Vypadají fakt dobře, rovnání jednoho disku včetně přelakování mě vyšlo v ceně jednoho nového disku, ale ocelového. Což není špatné. Foto disků přidávám do galerie.

10.10.2015 17:44

První vážnější porucha

Tak mě poprvé Clio nechalo stát na cestách, v týdnu mi ráno při jízdě do práce problikla kontrolka dobíjení, tak jsem po příjezdu do práce zkontroloval připojení autobaterie a omrkl motorový prostor, ale nic mi nepřišlo podezřelé. Odpoledne při cestě domů po D1 mi přestalo hrát rádio a za chvíli začala svítit kontrolka ABS a později i airbagu. To jsem věděl, že je zle. Tak jsem na nejbližším sjezdu sjel z dálnice a udělal jsem dobře. Na sjezdu jsem hodil blinkr a v ten moment se vypnul motor, protože baterie se totálně vybila. Doplachtil jsem za křižovatku a zůstal stál na krajnici. Motor už nešel nastartovat, tak jsem musel zavolat do servisu, aby přijela odtahová služba. Nic jiného mi nezbylo, do servisu to bylo 15 km. Takže auto je v servise, musí se rozchodit alternátor a autobaterie. Při té příležitosti nechám auto přezout na nové zimní pneumatiky, alespoň se trochu zajedou a za chvíli stejně bude zima. Po dobré zkušenosti s letními pneumatikami Nokian jsem pořídil i zimní od tohoto výrobce, a to Nokian WR D3. Také mi přezují letní pneumatiky na zrenovované hliníkové disky, které jsem nechal narovnat a přelakovat, nyní vypadají jako nové. Budu mít tedy připravené kola i na léto.

30.8.2015 14:54

Nové ložisko

Hučení nakonec způsobovalo ložisko levého předního kola, které jsem nechal vyměnit. Po výměně daného ložiska a kontrole ostatních je auto při jízdě opět tiché, jak má být. Také jsem nechal desinfikovat klimatizaci, desinfekční prostředek od Sonaxu sice minule pomohl, ale stále to nebylo OK. V servise si naúčtovali 90 Kč za přípravek a po zápachu ani památky.
Litá kola jsou stále na renovaci, provádí rovnání disků.

23.8.2015 20:02

Aktuální stav auta

Začal jsem řešit hučení od kol, nechal jsem zkontrolovat geometrii, po výměně čepu je to OK. Zjistili ale, že mám naražené 3 hliníkové disky ze 4, takže to prý způsobuje hučení od kol, ložiska prý budou OK. Tak jsem přemýšlel, zda koupit nové lité kola či plechové disky, či sehnat použité z vrakoviště. Nakonec jsem koupil plechové disky v docela dobré stavu na autovrakovišti. Sice byly dva stříbrné z Renaultu a dva černé z Dacie, ale po renovaci to není poznat. Stálo mě to 2000 za disky a 350 za barvu na bázi kaučuku, takže spokojenost. Nechal jsem tedy auto přezout na plechové disky, ale auto hučí dál. Ocelové disky jsou OK, takže to způsobují ložiska. Auto jsem tedy zvedl v garáži na heveru a při otáčení kol zjistil, že pravé zadní kolo se moc nechce točit a že zřejmě ostatní jsou OK. takže znovu půjde auto do servisu na výměnu ložiska. Jinak jsem v pátek odvezl litá kola na renovaci, nejdříve provedou narovnání a poté nechám disky kompletně přelakovat. Tak prosím silničáře, ať v Jihomoravském kraji zalátají všechny díry a výmoly, když budu mít opravené lité kola!

7.8.2015 20:33

Hučení od kol

Na dovolené v Polsku mi začaly hučet kola, zní to, jako kdybych jel na terénních gumách, nicméně jsem to přisuzoval rozhozené geometrii, protože jsem omylem vymetl velkou díru na motorové silnici ve 100 km rychlosti. Tak jsem nechal auto včera zkontrolovat v servise, kde zjistili, že prý mám naražené hliníkové ráfky a to hned 3 ze 4. tak to mám fakt radost. Zajímavé je, že jsem díru chytil pravými koly a prý jediné pravé přední kolo je v pořádku. Nechal jsem udělat i geometrii, po výměně levého čepu ramene je naprosto OK. takže je chyba opravdu v hliníkových kolech. Takže nastává otázka, jestli litá kola nechat narovnat nebo se poohlédnout po jiných, nejlépe nových...

31.7.2015 21:02

Clio v Gdaňsku (Pl)

Včera jsme se vrátili z dovolené ze severu Polska. Clio mě mile překvapilo, cestovní komfort je na úplně jiné úrovni oproti Puntu, co máme doma. V prvé řadě je to dáno klimatizací, kdy se člověk neusmaží za jízdy, ale také motorem, který díky svému výkonu nemá problém uhánět po dálnici 140 km/hod. Mile mě také překvapila přední sedadla, kdy po celodenním cestování jsem se necítil rozlámaně, k dokonalosti jim chybí pouze lepší nastavitelné opěrky hlavy, tzn. knížky. Pasažérka vzadu si také nestěžovala. Jenom ji otravovala přední sedačka bez paměti polohy.
Ujeli jsme 1805 km průměrnou rychlostí 77 km/hod, spotřebovali 118 litrů benzinu, průměrně tedy 6,5 l/100 km. To je parádní hodnota, protože v Polsku totiž neznají plynulost provozu a chytl jsem pár ranních dopravních špiček ve městech.
Výlet auto zvládlo bez závad, jenom se z klimatizace začal trochu šířil zápach, tak jsem dnes provedl desinfekci klimatizace přípravkem od Sonaxu, tak zítra uvidíme. Jedeme totiž objevovat krásy slovenské přírody k Púchovu…

26.6.2015 20:53

Další drobné úpravy a opravy

Tento týden jsem vylepšil vnější vzhled auta novými samolepkami. Na víko kufru jsem nalepil znak Renault sportu, myslím si, že můj kousek má něco málo v genech od Renault sportu, tedy alespoň v porovnání se slabšími motorizacemi 1,2. Dále jsem nalepil na boky za boční lišty znak Clio community. Je to pěkné a decentní, další nálepky na auto už nepřijdou, nechci mít přeplácané auto.
Také jsem provedl další drobné opravy. Zjistil jsem, že těsnění na masce chladiče pod kapotou je roztržené stářím a že se mi rozpadla hadice sání vzduchu motoru, kterou mi zapomněli přikotvit v servise po přetěsnění hlavy motoru. Plastová koncovka už nemá ty háčky, takže hadice nedržela na svém místě. Tak jsem dnes navštívil vrakoviště a pořídil těsnění pod kapotu, vzal jsem to delší, aby byl motorový prostor lépe chráněn proti nečistotám. Dále jsem vzal tu hadici, akorát jsem doma zjistil, že my dali hadici z 1,2 která má tenčí průměr. Takže jsem musel zaimprovizovat a udělat redukci z kousku staré hadice, protože je potřeba hadici nasunout na plastový lem krabice, které vede ke vzduchovému filtru. Spoje jsem přelepil páskou a zatím to tak nechám být, než přijdu na elegantnější řešení. Napadá mě sehnat nějakou hliníkovou ohebnou hadici, co se používá na vzduchotechniku. Jenom nevím, kde seženu tak tenkou, odhaduji to tak na 50-60 mm. Samozřejmě by se dala objednat nová originál hadice v Renaultu, ale asi to nebude zrovna levné. Pokud má někdo nějaký typ, jak to funkčně a levně vyřešit, napište mi prosím.

13.6.2015 17:05

Renovace předních světlometů

Dnes jsem provedl renovaci předních světlometů pomocí sady od firmy Turtle. Světlomety jsem vyčistil a rozleštil, nyní vypadají téměř jako nové, trocha nečistot je zevnitř světlometů. Ale i tak je to velká změna k lepšímu. Světlomety již byly za těch 12 let zašlé od italského slunce. Za tu cenu opravné sady naprostá spokojenost. Přidána fotka světlometu před a po renovaci.

30.5.2015 11:35

Servis motoru

Tak jsem měl Clio v servisu s problémy s chladící soustavou. Jak jsem psal, měl jsem problémy s únikem kapaliny a se znečištěním chladící soustavy. Potvrdilo se, že mám olej v chladící směsi. Takže šel motor na přetěsnění hlavy. Mám tedy přebroušenou hlavu, nové těsnění pod hlavu, pod sání a pod výfuk, také nové gufera vaček a ventilů, samozřejmě vyčištěný celý chladící systém a nalitou novou chladící směs. Také jsem nechal vyměnit svíčky, které jsou v autě nevím jak dlouho. Mechanici se docela zapotili při demontáži a zpětné montáži motoru, prý je to docela složitý motor. Dělali to prý 12 hodin...
Také byly překontrolovány kontakty kabelů pro airbagy v předních sedadlech, svítila mi totiž kontrolka airbagů. Opraveno, vše funguje.
Doufám, že již budu mít na delší dobu pokoj od oprav a že budu provádět jen drobné úpravy vedoucí ke zlepšení vhledu auta nebo pohody při cestování.

2.5.2015 18:31

Úbytek chladící kapaliny

Při zběžné kontrole vozidla jsem zjistil úbytek chladící kapaliny, tak jsem ji dolil a po výletě na Slovensko jsem opět zaznamenal úbytek kapaliny. Zjistil jsem, že v expanzní nádobce je dost usazenin, tak jsem ji demontoval a vyčistil. Po zpětné montáži jsem dolil chladící kapalinu a přilil utěsňovač chladiče, který by mohl vyřešit problém s úbytkem kapaliny, protože hadice jsem kontroloval a nejsou viditelně poškozeny. Zatím je stav kapaliny dobrý, tak uvidíme. Ale expanzní nádobka je opět celá zevnitř zašpiněná od usazenin a to po jedné delší jízdě, není skoro vidět hladina kapaliny, takže je celý chladící systém zralý na výplach. Nevím, co s autem dělali v Itálii, ale asi neměnili chladící kapalinu, tak zasviněný chladící systém jsem ještě neviděl. Budu s tím muset něco udělat.
Jinak auto šlape jako hodinky, s chlazením motoru nemám problém.

15.4.2015 20:30

Displej rádia a zadní reproduktory

Nesvítila mi jedna žárovička osvětlující displej rádia, takže ve dne při rozsvícených světlech nebylo vidět, kolik displej ukazuje hodin a kolik je stupňů. Zjistil jsem, že je celý vrchní díl palubní desky jednolitý a že přístup k displeji není možný bez demontáže palubní desky. Tak jsem demontoval celý vrchní díl palubní desky, vyměnil dvě žárovičky v displeji rádia a celou palubní desku trochu vyčistil. Za 12 let tam byla docela špína.

Dále jsem zjistil, že se vzadu u kapes nachází reproduktory z továrny, vedou od nich kabely, ale reproduktory nehrají. Na internetu jsem četl, že někdy končí dráty někde v prahu, máte s tím nějaké zkušenosti? Je nutno pro zprovoznění zadních reproduktorů natáhnout nové dráty nebo lze pouze zapojit stávající?

4.4.2015 21:04

Drobné opravy auta

Pokračuji se seznamováním se s autem, deštivé počasí mě upozornilo na špatný stav zadního stěrače, kdy z obou stran byla natržená gumová lišta. Stěrač jsem tedy vyměnil za nový značky Valeo (takže opět od Frantíků). Vezl jsem vzadu dva pasažéry, při jízdě byli spokojeni, akorát ten za mnou se nemohl připoutat, zámek pásu je rozbitý. Zastavil jsem se tedy na vrakovišti pro jiný zámek bezpečnostního pásu. Ještě mě čeká výměna žárovky osvětlení displeje rádia, jedna nesvítí. Také jsem zjistil, že jsou vzadu originál reproduktory, které ale nehrají. Vedou z nich dráty, ale asi ne až k rádiu, budu to muset prověřit. Jinak vše funguje jak má, střešní nosiče na kola také, takže absolutní spokojenost.

28.3.2015 20:30

Střešní nosič+nosiče jízdních kol

Dnes jsem namontoval na auto střešní nosiče YAK včetně dvou nosičů jízdních kol Taurus. Střešní nosič je určen přímo pro můj typ Clia, takže s montáží nebyl větší problém. Nosiče jsou jištěny proti krádeži bezpečnostní zámky. samotné nosiče jízdních kol jsou přimontované na nosiče pomocí šroubů, nejsou jištěny zámky, ale kolo v nosiči lze uzamknout. Jízdní kolo je dobře upevněno pomocí sklopné páky a dvou stahovacích pásků. Při zkušební jízdě jsem nezaznamenal žádný problém. Při poklidné jízdě bych kola neměl ze střechy ztratit. Do fotogalerie jsem přidal foto nosičů.


Přidat názorDiskuse: Renault Clio

Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

zatím bez problémů

praktičnost
8

praktičnost je horší kvůli absenci 2 párů dveří, mě to ale příliš netrápí

prostornost
9

na tak malé auto docela prostorný interiér, obzvláště pak na předních sedadlech

jízdní vlastnosti
10

jízdní vlastnosti za 1, ideální kompromis mezi sportovností a pohodlností

jízdní komfort
10

jízdní komfort oproti Puntu nebo Kangoo úžasný, jsem spokojen, sedí se mi dobře

provozní náklady
9

Provozní náklady nejsou nijak vysoké.

náhradní díly
9

Dostupnost náhradních dílů dobrá, akorát mě potrápil klíč na bezpečnostní šroub krytky šroubů originálních litých kol, vyřešila to domácí výroba.

výkon motoru
10

Na daný objem je výkon motoru slušný, je to stará poctivá atmosféra.

spotřeba
9

Spotřeba na daný výkon motoru je dobrá, akorát by motor nemusel tolik papat ve městě.

hlučnost motoru
10

Odhlučnění motoru je příkladné.

kvalita sedadel
10

Přední sedadla s dobrým bočním vedením mi poskytují dobré pohodlí a oporu těla.

brzdy
10

Brzdy jsou příkladné, nemají problém ubrzdit tunové auto.

zavazadlový prostor
9

Zavazadlový prostor není největší, pro mé potřeby stačí, na stěhování větších věcí mám služební Kangoo, kolo budu vozit na střeše Clia, takže pro mé potřeby naprosto dostačující.


Více o modeluRenault Clio X65 (1998-2012)
Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor

Renault Scénic byl představen v říjnu minulého roku a…

Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné…

 





Blesk.cz

EU se rozroste o dva nové členy? Eurokomisař ukázal na Srbsko a Černou Horu

EU se rozroste o dva nové členy? Eurokomisař ukázal…

Srbsko a Černá Hora budou pravděpodobně příštími státy, které se stanou členy Evropské unie. Řekl to komisař pro…

Zahřejte se jídlem! 4 recepty na teplé mňamky, po kterých se budete olizovat

Zahřejte se jídlem! 4 recepty na teplé mňamky, po…

Nejlepší je prohřát se zevnitř a nemusí to být jen horký čaj či grot, co vás dokáže zahřát. Máme pro vás čtyři…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Hvězdný návrat! Van Persie se po 14 letech vrací do Feyenoordu

Hvězdný návrat! Van Persie se po 14 letech vrací do…

Nizozemský fotbalista Robin Van Persie se po 14 letech vrátí do Feyenoordu Rotterdam, kde zahájil profesionální…

 

Reflex.cz

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8 kryptoměn. O měnách zpívají samé dívky

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8…

Osm japonských dívek pod jménem Kasocuka Šojo je skutečným unikátem. Každá členka reprezentuje jednu z kryptoměn…

Babiš a Faltýnek byli vydáni k trestnímu stíhání. Premiér ale zaskočil sněmovnu skandálním výrokem

Babiš a Faltýnek byli vydáni k trestnímu stíhání.…

Policie bude pokračovat ve stíhání premiéra Andreje Babiše a prvního místopředsedy strany ANO Jaroslava Faltýnka…