reklama


Recenze

Garfielld (muž 31 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Honda Civic Aerodeck

9,86 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Civic, foto 1 Honda Civic, foto 2 Honda Civic, foto 2 Honda Civic, foto 3 Honda Civic, foto 4 Honda Civic, foto 5 Honda Civic, foto 6 Honda Civic, foto 7
Honda Civic, foto 8 Honda Civic, foto 9 Honda Civic, foto 10 Honda Civic, foto 11 Honda Civic, foto 12 Honda Civic, foto 13 Honda Civic, foto 14 Honda Civic, foto 15 Honda Civic, foto 16 Honda Civic, foto 17 Honda Civic, foto 18 Honda Civic, foto 19 Honda Civic, foto 20 Honda Civic, foto 21 Honda Civic, foto 22 Honda Civic, foto 23 Honda Civic, foto 24 Honda Civic, foto 25 Honda Civic, foto 26 Honda Civic, foto 27 Honda Civic, foto 28 Honda Civic, foto 29 Honda Civic, foto 30
 

Technické info

Přezdívka auta prostě Honda Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:211250 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 140 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 415 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Nejdřív začnu krátce(spíš dlouze) proč sem si koupil právě tohle auto. Jsou to docela plky, takže doporučuju, přeskočit.

Důvodů bylo víc, za 1) Cecilka žere jak tank a na delší cesty to sní opravdu není, na to je dost hlučná(po úpravách ještě víc). 2) Má sice relativně velkej kufr, ale přece jen kombi je lepší 3) chtel sem s mladou jet na dovolenou po Evropě a nebylo moc čim a složitě si pujčovat auto od někoho sem nechtěl. Takže sem se rozhodl že si pořídim ještě jedno auto na normální ježdění. Podmínky byly: 1) Musí to mít klimatizaci 2) pokud možno kombi, nebo liftback 3) benzínovej motor s obsahem do 1850ccm 4) nízká cena(max 70tis.) :) Benzínovej motor sem chtěl kvůli snadný údržbě a výkonu, turbodiesely do r.v. cca 2000 prostě nemaj spotřebu nic extra, jsou HLUČNÝ a když se něco podělá, tak si to sám neopravim a je to rána přes kapsu, nemluvě o tom že diesely prostě nemám rád.
Vybíral sem z(všechno verze combi, max liftbacky) Toyoty Avensis 1,6 nebo 1,8- favorit, ale nesehnatelná v mojí cenový skupině, Nissanu Primera 1,6 – taky favorit, ale nenašel sem žádnou v dobrym stavu, často jim reznou kufrový dveře, Ford Mondeo 1,8 – toho sem zavrhl rychle, motory líný a hrozně reznul, Lancia Lybra 1,8 – zajímavej vzhled, super výbava, krásnej interiér, ale bohužel dost žravý motory, Alfa 156 –1,6 nebo 1,8 pro alfy mám slabost, bohužel mám hrozně malej kufr, tu spotřebu bych jí odpustil, Ford Focus 1,6 – taky favorit, ale k mému překvapení ty auta hrozně rezly na dveřích a prazích atd.., Renault Laguna 1,6 nebo 1,8– na muj vkus asi až moc velká = potřebovalo by to silnější motor, Renault Megane 1,6 nebo 1,8 – nenašel sem žádného kterej by mě lákal, Citroen Xsara 1,6 nebo 2,0 po faceliftu – tohle auto byl taky horkej kandidát, oba dva motory maj hodně dobrou spotřebu a hlavně se mi celkem líbí, bohužel se za tyhle prachy blbě shání, Opel Vectra 1,8 – většinou dobrá výbava, bohužel klima v 80% KO a dost reznou, Opel Astra 1,6 nebo 1,8 – docela pěknej vzhled, ale nenašel sem žádnou lákavou pak sem si ještě vzpomněl na Hondu Accord 1,8 – hrozně se mi líbila, ale bohužel dost žravá a hodně vzácná, nakonec zbívá už jen Civic Anglan 1,5 ; 1,6 nebo 1,8 – když sem si vzpomněl na tohle auto tak sem měl jasno a už sem nehledal nic jiného.

Tohle auto mi vyhovovalo protože to byl Japonec(anglickej :) ), víc jim věřim co se spolehlivosti týče, je na silnicích hodně vzácný(proto sem z hledáčku hned vyřadil Octavii, tu má každej), má zajímavý motory a designově se mi taky zamlouval. Kvůli tomu sem se zaregistroval i na Honda klubu, protože sem chtěl auto nejlíp přímo od majitele, v bazaru se úplně vždycky snažili něco maskovat nebo to auto prostě neodpovídalo ceně. Sehnat Civicka Aerodecka 6.generace s funkční klimou, a nejlíp motorem 1,5 E-Vtec(má až zázračně nízkou spotřebu) se ukázalo jako nadlidský úsilí, těch aut je fakt málo, tak sem hledal i 1,6(bez V-Tecku) a 1,8 Vtec(sice vyšší spotřeba, ale zase těch 170k a omezovač až daleko za 8tis ot. mě hrozně lákalo). Nakonec sem našel jeden Aurodeck 1,6 SR na prodej jen pár kiláků ode mě a dá se říct i na poslední chvíli před odjezdem na dovču. Byl sice docela odřenej a kosmetickejch vad měl fakt hodně, na druhou stranu stál jen 43tis a majitel opravdu nic netajil a ještě mě na všechno upozorňoval a hlavně byl opravdu nebouranej s minimem rzi a jako bonus s polokoženym interiérem, kterej vypadá vážně pěkně, takže sme si plácli.

K autu:
Jedná se o 6. generaci Hondy Civic, tzv. anglán, který se vyrábělo souběžně s Roverem(číslo nevim, stejně se v nich nikdo nevyzná) v Anglii a sdílí spolu drtivou většinu dílů, je to zároveň jediná generace Civicku která se vyráběla ve verzi Combi a Liftback. Zvenčí se mi auto celkem zamlouvá a pořád má docela zdařilej design, ale přiznám se že víc se mi auto líbí zevnitř, ze všech japonců z tý doby a podobný třídy má snad nejhezčí interiér, hlavně pokud máte polokůži. Jediný co mi tam opravdu chybí je loketní opěrka, kterou si časem chci sehnat a dodělat společně se zadníma el. Okýnkama. Na předních sedačkách je prostoru dost, ikdyž je fakt že řidičovo sedačku si šoupu úplně na maximum a to měřim jen 185cm, na druhou stranu sem zvyklej mít sedačku dál i než někdo o dost vyšší, protože sedim hodně na kolmo. Na zadních sedačkách sem bohužel moc neseděl, ale i v 5ti lidech jsme jeli úplně bez problémů a nikdo si nestěžoval, zadní sedačky naštěstí nemaj vytvarování jen pro dva lidi jako to mívá hodně jinejch aut. Kufr není z největších, ale bohatě stačil pro dva lidi a jejich fůru krámů na 9ti denní dovču, velikostí bych řekl že je o něco větší než u Fabie Combi s tim že zadní sklo je víc nakolmo

Interiér:
Tak musim uznat že ten mě hodně překvapil, Avensisi vevnitř vypadal.. mno... všechno jen ne elegantně, Primera na tom nebyla snad ani o chlub líp a Mazda 626 na tom taky nebyla nijak zázračně. Je fakt že 60% přitažlivosti toho interiéru je díky polokůži, pokud by to auto někdo sháněl tak doporučuju si ho vyhlídnout právě s timhle interiérem. Na palubovce je i taková fešácký plastová lišta s imitací čehosi tmavýho, neni to sice vrchol estetiky, ale aspoň to neni plastová imitace pravýho dřeva. Vlevo pod volantem je malá přihrádka, do který se vejde šrajtofle s mobilem, to je bohužel asi jediný odkládací místo na celý palubce(ted už mám namontovanou i originální loketní opěrku), pak už zbejvaj jen kapsy ve dveřích a prohlubeň pod ruční brzdou, která je díky chybějící částí krycího plechu kolem vejfuku i vyhřívaná, naštěstí ne moc. Pak je tu ještě jedna fajnová vymoženost. Digitální hodiny, který zase tak pitomě pohasnou když rozsvítím světla :( naštěstí jdou i tak dobře číst. Jo jinak volant je asi štelovatelnej výškově i podélně(dělal sem to jen jednou), přední okýnka jsou elektrický(časem přidám i zadní - už přidáno), zrcátka taky elektrika, bohužel ale bez vyhřívání, což mi dost chybí a nechápu proč je Civic nemá, když Celda je mohla mít už o 7 let dřív? a pak tady chybí ta loketní opěrka, kterou mám v plánu taky sehnat(už namontována) a ještě je tu klimoška, která teda funguje nějak divoce, skoro bych měl pocit že je automatická, páč se sama po chvíli vypne a pak zase zapne, ale spíš je prostě jen podě..ná, ale aspon že funguje.

Motor:
Až vám někdo bude tvrdit že to je Honďáckej motor tak mu nebudete chtít moc věřit, nemá V-Tec a sportovního elánu má hodně poskrovnu, navíc se vůbec netváří na udávanejch 115k, už sem řídil živější auta s nižším výkonem. Ikdyž tady to bude daný hlavně tim, že motor nemá citelnou žádnou výkonovou špičku. Na druhou stranu jeho letargie k zařazený rychlosti je opravdu obrovská, pružnej je na svůj obsah až neuvěřitelně, to by V-Tec nikdy nedokázal. Když ste líný řadit tak tam dáte 5tku a prostě jen jedete, neni problém na ní jet i lehce pod 50 a zároven na ní i docela obstojně zrychluje. Výhoda je že motor vůbec nežere olej, na to jinak snad všechny V-Tecky trpí. Na druhou stranu má zase větší spotřebu benzínu než V-Tecky, na dálky jezdí za 6,7l s klimou o litr víc, po městě de ale spotřeba k 8l a vejš. 1,5 E-Vtec jezdí dálky prej za 5,5l a ve městě se drží pod 7l. Na dálnici točí tenhle motor lehce nad 3500 ot., bohužel je při tom ale celkem dost hlučnej, což může někomu vadit, asi ho časem zkusim nějak líp odhlučnit. Pokud by jste chtěli jet víc jak 160, tak máte pocit že vás honí Cesna a vaše auto se chystá vzletět, ale pak už naštěstí hučí celý auto, ne jen motor. Ještě se mi líbí reakce motoru na plyn, jde vážně rychle do otáček (na neutrál), při meziplynech stačí lehce ťuknout, Celda se proti němu vytáčí jak Zetor.

Jízda:
Musim uznat že tu si docela užívám, mám hrozně rád starší auta, jejich komunikativnost a jednoduchost, navíc auto má necelejch 1200kg, takže i celkem dobře jede, jediný co vám bude kazit radost z rychlý jízdy je pomalej synchron na trojce, pokud motor vytočíte nad cca 3500ot. Tak se nevyhnete řazení „přez zuby“, to samí se týká i podřazování, když jdete ze 4ky na 3ku, tak musíte pomalu, je to cítit v šaltpáce, kdy už tam tu trojku můžete dát. Navíc je auto až překvapivě zábavný, hlavně na sněhu je neuvěřitelně přetáčivý, což sice dost lidí vyděsí, mě to ale hrozně potěšilo(teda až na to když sem to zjistil poprvé). Jeho přetáčivost přisuzuju chybjícímu zadnímu stabilizátoru, verze VTi(1,8) ho maj, ale kdo ví ? Moc se tu asi rozepisovat nebudu, to auto jízdě zase tak zajímavý neni. Abych nezapoměl, je až překvapivě pohodlný, žádný divoký bušení podvozku, žádný odskakování na nerovnostech v zatáčkách, nerovnosti celkem dobře filtruje. A i když motor opravdu neni raketa, tak s autem umí bez problémů hejbat i při maximálnim zatížení, na dálnici udrží 130 kopec nekopec, ale závodění nedoporučuju :)

Silné stránky

+ Interiér(polokůže), na ten rok výroby a třídu je vážně pěknej.
+ kotouče na všech kolech
+ zábavná jízda
+ v motoru je spousta místa pro případný opravy atd..
+ jednoduchá technika, stačí šrobovák, kladivo a trocha lásky a
spravíte si téměř vše.
+ neuvěřitelná pružnost motoru
+ relaxovaná jízda, víte že motor na to moc nemá, 3ka drhne na
synchronech, podvozek je příjemně měkej, takže prostě jedete klidně
+ to auto je už tak obouchaný že mě žádný šrámy netrápí
+ nic dalšího mě nenapadá, je to prostě docela obyčejný auto

Slabé stránky

- už má dost najeto a mechanika evidetně neni tak odolná jako v Celde,
takže rezne, po mém prozření jsem zjistil že dveře jsou chycený, ale skelet naštěstí ne.
- pomalu odcházej některý díly, už se tam toho dost naházelo
- ten spropadenej synchron na 3ce :(
- samoregulovací klimoška
- samovolně mi prasklo přední sklo, ještě že ho mám připojištěný
- motor by mohl mít větší elán
- brzdy, brzdí to docela mizerně, ale to spíš až od tý výměny trubiček,
musim to zkusit odvzdušnit a navíc se zvlnily kotouče.. :(

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Mno.. opravovalo(vyměňovalo) se toho víc, ale vesměs jen spotřební materiál, nic zásadního, auto už má přece jen víc jak 200tis km za sebou.
Vlastně jedna věc mě zarazila, auto náhle přestalo brzdit, pedál se začal pomalu propadat a byl konec. Pod autem valila brzdovka, jak peníze z evropskejch fondů, tak sem pod něj vlezl s tim že si to opravim. K mému zděšení připomínaly brzdový trubičky pod autem víc ementál než cokoliv jinýho, takže sem to nakonec dal do servisu.
PS: zkuste si někdy jet cca 15km absolutně bez brzd ;)

Pak se semnou náhle rozloučily zadní ložiska, asi sem ten rozvodněnej potok(cca 40cm vody na silnici) projíždět vážně neměl :(

A taky se mi chvíli po koupi zasekli zadní dveře za řidičem. Zkoušel sem všechno možný, dokonce sem těm dveřím i vyhrožoval a nadával jim, ale dodneška sem je bohužel neotevřel :(, sundat tapecírunk ze dveří, pokud jsou zavřený dveře totiž prostě nejde, pokud mi nerupnou nervy a nerozřežu ho flexou.

Edit: tak dveře už jsem zprovoznil, resp jsem sehnal oboje zadní dveře i s el. ovládáním a loketní opěrku, takže jsem si oboje dveře vyměnil, btw musim uznat že otevřít ty dveře i za použití totálního násilí byl docela problém

Jo, málem bych zapomněl, povedlo se mi utrhnout kliku u spolujezdce, na to Angláni bohužel hodně trpí, mno zalepil sem to epoxidem atd.. a doufám že to vydrží.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Velice vstřícnej a se solidnim jendánim, však on se chtěl auta zbavit a já ho zase koupit :)

 
reklama

Novinky v recenzi

25.11.2011 00:20

prodáno

tak už je pryč.. na půl jsem rád, ale na půl mi bude trochu chybět...

19.10.2011 23:52

Na prodej

takže auto je aktuálně na prodej, info kdyžtak v SZ, orient, cena je 40tis.


Přidat názorDiskuse: Honda Civic Aerodeck

Další vozy Honda Civic


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Až na ty brzdy se nikdy nic nestalo.

praktičnost
9

kufr by mohl bejt ještě o chlup větší

prostornost
8

i ta kabina by mohla bejt o chlup větší, já(185cm) si šoupu řidičovo sedadlo na max, ale je fakt že sem zvyklej sedět od volantu hoodně daleko a nakolmo

jízdní vlastnosti
7

na sportování to moc neni, ale na pohodlý je to dobrý, jen by mohl dávat víc jistoty

jízdní komfort
8

poměrně hodně velkej, čekal sem že mě to auto bude spíš nytřásat

provozní náklady
9

pohoda, spotřeba v pohodě(dálky za 6,5), brzdy, gumy ani olej to nežere

náhradní díly
8

ceny ujdou, ale už jich to pár spolklo

výkon motoru
8

tak nějak to prostě pořád jede, ať na to šlapete jak chce tak to jede pořád stejně, ale mohlo by to jet o krapet víc

spotřeba
8

1,5 e-Vtec prej bere na dálky ještě o litr mín, se mi až nechce věřit

hlučnost motoru
6

jo.. je hlučnej docela dost

kvalita sedadel
9

ta polokůže je super a to že nemaj moc boční vedení vám vadit nebude, stejně rychle jezdit moc nebudete

brzdy
7

4x kotouč? Fakt ? mno.. kdybych je neviděl na vlastní oči tak bych tomu moc věřit nechtěl, hlavně to cholerický ABS, opravdu přemejšlim že ho odpojim

zavazadlový prostor
8

nebudu vám nic nalhávat, Oktávka je na tom líp


Více o modeluHonda Civic EJ/EK (1995–2001)
Honda Civic: Oficiální fotky nového hatchbacku! Honda Civic: Oficiální fotky nového hatchbacku!

Honda na severoamerický trh uvádí vedle sedanu a kupé…

Exkluzivní jízdní dojmy s Hondou Civic: Co přináší nová generace? Exkluzivní jízdní dojmy s Hondou Civic: Co přináší nová generace?

Desátá Honda Civic stále rozvíjí ufonsky švihlý styl. Po…

 

reklama





Blesk.cz

Le Penová se pustila do médií. Hystericky prý podporují jejího soka Macrona

Le Penová se pustila do médií. Hystericky prý…

Kandidátka krajní pravice pro francouzské prezidentské volby Marine Le Penová v neděli kritizovala média, že…

Uprchlíci v Německu zakusili loni každý den deset útoků, spočítalo vnitro

Uprchlíci v Německu zakusili loni každý den deset…

K téměř deseti útokům na uprchlíky denně v průměru docházelo během loňského roku v Německu. Oznámila to britská…

 

iSport.cz

Nadšený navrátilec Hlaváč: Ještě nekončím, stíhám Jardu Jágra

Nadšený navrátilec Hlaváč: Ještě nekončím, stíhám…

Rok co rok stejný scénář. Pohodičku na Floridě vymění hokejový veterán Jan Hlaváč za tvrdý dril mezi mantinely…

SESTŘIHY: Slavia vyhrála 8:1 a vede, Sparta propadla, ztratila i Plzeň

SESTŘIHY: Slavia vyhrála 8:1 a vede, Sparta…

Po 18. kole má fotbalová ePojisteni.cz liga nového lídra! Slavia předvedla v Příbrami ofenzivní koncert a…

 

Reflex.cz

15 tisíc lidí uctilo památku Borise Němcova, TASS uvádí třetinovou účast

15 tisíc lidí uctilo památku Borise Němcova, TASS…

K pochodu uspořádanému při příležitosti druhého výročí vraždy ruského opozičního politika Borise Němcova se…

Hrachové karbanátky a čaj ze sena. Vegetariánství v carském Rusku

Hrachové karbanátky a čaj ze sena. Vegetariánství v…

Dobrovolné odmítání živočišných produktů není fenoménem posledních desetiletí. Mezi slavné vegetariány patřili v…

 
 
reklama