Recenze

Garfielld (muž 31 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Honda Accord Type R

9,50 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Accord, foto 1 Honda Accord, foto 1 Honda Accord, foto 1 Honda Accord, foto 1 Honda Accord, foto 1 Honda Accord, foto 1 Honda Accord, foto 1 Honda Accord, foto 2
Honda Accord, foto 3 Honda Accord, foto 4 Honda Accord, foto 5 Honda Accord, foto 6 Honda Accord, foto 7 Honda Accord, foto 7 Honda Accord, foto 8 Honda Accord, foto 9 Honda Accord, foto 10 Honda Accord, foto 11 Honda Accord, foto 12 Honda Accord, foto 13 Honda Accord, foto 14 Honda Accord, foto 15 Honda Accord, foto 16 Honda Accord, foto 17 Honda Accord, foto 18 Honda Accord, foto 20 Honda Accord, foto 21 Honda Accord, foto 22 Honda Accord, foto 23 Honda Accord, foto 24 Honda Accord, foto 25 Honda Accord, foto 26 Honda Accord, foto 27 Honda Accord, foto 28 Honda Accord, foto 29 Honda Accord, foto 34 Honda Accord, foto 35 Honda Accord, foto 40
 

Technické info

Přezdívka auta Bublák Rok výroby 1999 Koupeno nové najeto [km]:260000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2157 výkon [kW]: 167 / 156 * kroutící moment [Nm]: 215 / 216 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,2 / 6,5 * maximální rychlost [km/h]: 228 / 220 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 427 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Nebyl bych to já, abych po chvíli ježdění s Celicou si neřekl že to prostě nemá šťávu.

Hodně se mi totiž zastesklo po Miníkovi a takovej Cooper S by byl prostě super na občasný ježdění. Tak jsem se zajel na jednoho podívat, byl snad v maximální výbavě, včetně, navi, vyhřívanýho skla atd… prostě opravdu všechno, ne jako je 90% Mini na trhu. Jenže z jízdy s nim jsem byl tak nějak rozpačitej, buď s motorem něco bylo nebo jsem najednou zjistil, že to auto nejede tak jak jsem si představoval. Dřív jsem už s eSkem jednou jel a to mi přišlo, že jelo daleko líp. Každopádně jinak se mi zamlouval. Nicméně za stejný peníze se najednou objevila jedna okruhově upravená ATR, sice to bylo přes půl ČR, ale zvědavost mi nedala.

Na auto jsem se přijel podívat asi v 19:00 v únoru. Tzn už byla totální tma, zima a ještě venku nasněženo. Naštěstí majitel dělal v servisu, tak že mi auto ukázal tam. Když jsem poprvé otevřel dveře byl to trochu šok, kromě palubovky a výplní dveří v autě nic nebylo. Prostě účelově zaměřený auto. Naštěstí ale všechno bylo k autu schováno. No nic, jdeme se svézt. Bylo to poprvé co jsem se hned nehrnul za volant, ale chtěl jsem aby řídil nejdřív majitel. Nebudu vás napínat. Ta jízda byla prostě masakr. Způsob jakým to auto zrychluje, drží v zatáčkách a hlavně jak brzdí, byl asi tak o 2 levely výš než u Miniho. Ač je ATR úplnej protiklad Miniho. Tzn celkem velkej, praktickej, s kufrem, zadníma sedačkama a takřka vůůůbec žádnou výbavou. Tak jsem hned věděl, že tohle auto chci. Složil jsem zálohu, domluvili se a si až za měsíc jsem si auto vyzvedl.

Jedná se o Hondu Accord 6.gen. Type R, jako jediná TR generace se dovážela i k nám. Vtipný je, že ač se jednalo o nejvyšší stupeň a nejdražší variantu Accorda, výbava je takřka minimální. Přestože už tehdy Accord mohl mítl, aut. Klimu, tempomat, ovládání radia na volantu, GPS atd., tak v ATR ve standartu najdete jen el. Přední okna, el. vyhřívaný zrcátka a centrál na DO, jo a nějaký chcíplý rádio. Připlácet se tušim dalo jen za klimatizaci a přední mlhovky. Jediný co dostanete za svoje korunky navíc, jsou přední xenony, který naopak standardní Accord mít nemohl, pěknej volant MOMO s ABG, luxusní anatomický sedačky v alcantaře a zadní křídlo z Airbusu. Dokonce ani otěrový lišty vám na auto nedali! Spousta lidí TR a standardní Accord od sebe ani nerozezná, pokud už se za váma někdo ohlídne, tak většinou jen proto, že auto buď vážně poznal a nebo si všiml tý lopaty co máte na kufru. Občas narazíte i na varianty bez křídla a ty už pak identifikuje většinou vážně jen fanda. Co se dalších rozdílů od obyč Accorda týče, tak ten největší je, že zadní sedačky jsou tady napevno, je to kvůli vyztužení skeletu a přítomnosti plechovejch rozpěr za nima. Pak hádám že tady budou tlustší stabilizátory, větší přední brzdy a určitě se ještě pár věcí najde. Moje ATR sedí na plně stavitelnym podvozku, přední brzdy jsou vyměněný za 330cm talíře, v převodovce je kratší stálej převod, na spodku je všechno v PUR silentblocích a přední sedačky jsou bohužel anatomy od Sparca. Celkově je na autě, hlavně motoru a podvozku tolik úprav, že by to bylo na půl stránky. Motor má i o trošku vyšší výkon, majitele přede mnou měl odbržděno 227k a 216Nm. Jak to teda funguje jako celek ?

Masakr. To je asi slovo který mě napadá jako první. Auto v tomhle nastavení není moc na denní ježdění, uskákanym podvozkem začínaje, hlavu trhajícím výfukem konče. Ale jako auto pro radost a občasný ježdění funguje famózně. Ze začátku jsem byl i překvapenej pružností motoru, krásně táhne od nejnižších otáček a pokud ho budete točit jen do 5500 ot., tak se budete sami sebe ptát, kde těch skoro 230 koní vlastně je. Musíte si akorát zvyknout, že všechno se děje tak o 1000-1500ot. výš než jste zvyklý. Při reálnejch 130 km/h točí auto asi 4700 ot. a vy se marně budete snažit zařadit 6tku, kterou by auto potřebovalo jako koza drbání. Což je i trochu škoda, protože spojení motoru a přesný převodovky je jinak famózní a řadit vás bude vyloženě bavit. Při klidnym ježdění je i celkem úsporný a dá se jezdit někde kolem 8mi litrů, dálnicím se ale budete podvědomě vyhýbat. Nejlepší je to prostě na pěkně kroucený okresce. Tam nastává to pravý peklo, kde zjistíte proč jsou TR modely a motory od Hondy tak vyhlášený. Musíte si ale uvědomovat že síla přichází teprve nad 5500 ot., tzn pokud jede v klidu a chcete někoho rychle předjet, musíte většinou podřadit tak o dva stupně. Při sepnutí Vtecku výkon skokově naroste, zvuk se změní, motor doslova exploduje a během chvíle se dotkne omezovače někde u 7500 ot. Musíte si i zvyknout na přítomnost samosvoru, v zatáčkách se špatnym povrchem umí výkon pěkně zatahat za ruce a příjemný vám to rozhodně nebude. Naštěstí takový peklo jako předváděl bráchovo bejvalej Fiat Coupé 20VT s cca 300k+ to není. Pokud máte dost prostoru, tak během chvíle máte zařazenou 5tku, přesně v 220km/h (GPS) se dostanete do omezovače a váš rozlet končí. Zrychlení jsem bohužel zatím neměřil, ale ani GT4 se pocitově neuměla na 200km/h dostat tak rychle, možná taky proto že má asi o 30% delší převodovku a 200kg navíc. Další věc, co vás tady hned překvapí, jsou cholerický reakce na přidání plynu. Auto otáčky doslova žere, motor vůbec nemusíte pobízet, to on bude naopak pobízet vás. Po chvilce si zvyknete, ale prvních několik set metrů jsem si připadal jako zpátky v autoškole, je to součást charakteru auta a podpořená ještě odlehčenym setrvačníkem. Další sranda nastává, když chcete zabrzdit, o tom že meziplyny se tady dávaj tak krásně a samozřejmě jako nikde jinde teď nemluvím, ale mluvím o kombinaci 330 kotoučů a semislicků. Při plnejch brzdách, vás auto doslova natlačí na volant, či palubovku. Opět jsem ještě nezažil něco co by takhle brzdilo. Když vám to hlava dovolí, tak můžete brzdit o pár metrů dál, než jste dřív byly zvyklí. Co se jízdy týče, tak nedokážu říct jak funguje sériový ATR, ale tohle funguje úžasně. Velikej vliv na tom budou mít i nazutý lehoučký 17“ kola Desmond Regamaster, který jsou ještě lehčí než už tak dobrá série. Tady se přecijen trochu dostáváme k podobnosti s Mini S, který jsem dřív považoval za to nej co se podvozku týče. Bohužel stejně jako eSko, je i ATR dost uskákaný, jen tim, že je větší a těžší to není tak šílený. Zároveň díky většímu rozvoru je auto i čitelnější a celkově na vás působí víc dospěle a míň jako hračka, aniž by jste přicházeli o všechnu tu zábavu. V zatáčkách snad vždycky polevim dřív než auto a ještě se mi nestalo že bych se někdy dostal za hranu adheze, pokud vám auto neodskočí na hrbolu. Svou oblíbenou zatáčku projíždím sice taky ve 100 km/h a víc jsem zatím nezkusil, ale auto se při tom snad ani nenakloní. Mno a pak už jsou tu jen takový drobnosti jako pohodlný zadní sedačky, kufr do kterýho se sbalíte na týdení dovolenou (bez lyží), mohutná palubní deska co vás příjemně obklopuje a akční rádius na nádrž okolo 500-700 km

Ještě taková perlička co se designového airbus křídla týče, údajně generuje i nějakej přítlak a není jen pro parádu, bohužel ale trochu nešikovně cloní v zrcátku. Výhoda aspoň je, že je přesně ve výšce světel aut co jedou za váma, tzn vás neoslňujou, ale zase si jich hůř všimnete. Na druhou stranu vypadá na autě prostě pěkně, tak že i kdyby přes něj nebylo vidět vůbec, stejně si ho tam necháte.

Silné stránky

hodnocení se vztahuje k mýmu autu, ne sérii
+ motor
+ brzdy
+ převodovka/řazení
+ podvozek
+ docela praktický
+ relativně příjemná spotřeba
+ kufr do kterýho se vejde opravdu dost

Slabé stránky

- krátká převodovka
- absence pohodlí pro zadek a uši
- je dost nízký

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Je to fanda do Hond a s autem jezdil hlavně pro zábavu, přístup a jednání asi nadstandartní.

na prodej

Auto je aktuálně od 10.11. 2017 na prodej, pokud by měl někdo zájem 724855062

 


Další vozy Honda Accord



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

kromě oleje, jsem zatim nic neřešil

praktičnost
9

na danou třídu

prostornost
9

4 lidi pohodlně, 5 už moc ne

jízdní vlastnosti
10

Famózní

jízdní komfort
4

spíš diskomfort

provozní náklady
8

Nižší než u konkurence

náhradní díly
0

zatím nevim

výkon motoru
10

V atmosférickejch řadách hledá jen těžko konkurenci

spotřeba
9

zvhledem k výkonum velice pěkná, od 8 do 12l když jedete úplně normálně s vytáčenim do 5 tis. ot. tak se pohybuje kolem 10l

hlučnost motoru
6

do Vtecku, celkem fajn, pak je to řev, ale k autu to patří

kvalita sedadel
10

skořepiny od Sparca, podrží vás spolehlivě

brzdy
10

Mazec, jak kdyby jste vyhodily kotvu

zavazadlový prostor
9

příjemných 427 litrů


Více o modeluHonda Accord CG/CH/CL (1998-2003)
Honda CR-V 2.0 Honda CR-V 2.0

Automobilka Honda představila Hondu CR-V v říjnu 1995. U…

Honda S2000 Honda S2000

HONDA S2000 je atraktivní roadster s motorem vpředu a s…

 





Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k tomu vtipné video

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k…

Česká tenistka Lucie Šafářová před startem nové sezony obnovila spolupráci s kanadským koučem Robem Steckleym.…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…