Recenze

Garfielld (muž 38 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Alfa Romeo 147 1,9JTDm

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Alfa Romeo 147, foto 1 Alfa Romeo 147, foto 2 Alfa Romeo 147, foto 3 Alfa Romeo 147, foto 4 Alfa Romeo 147, foto 5 Alfa Romeo 147, foto 6 Alfa Romeo 147, foto 7 Alfa Romeo 147, foto 8
Alfa Romeo 147, foto 9 Alfa Romeo 147, foto 10 Alfa Romeo 147, foto 11 Alfa Romeo 147, foto 12 Alfa Romeo 147, foto 13 Alfa Romeo 147, foto 14 Alfa Romeo 147, foto 15 Alfa Romeo 147, foto 16 Alfa Romeo 147, foto 17 Alfa Romeo 147, foto 18 Alfa Romeo 147, foto 19 Alfa Romeo 147, foto 20 Alfa Romeo 147, foto 21 Alfa Romeo 147, foto 22 Alfa Romeo 147, foto 23 Alfa Romeo 147, foto 24 Alfa Romeo 147, foto 25 Alfa Romeo 147, foto 26 Alfa Romeo 147, foto 27 Alfa Romeo 147, foto 28 Alfa Romeo 147, foto 29 Alfa Romeo 147, foto 30 Alfa Romeo 147, foto 31 Alfa Romeo 147, foto 32
 

Technické info

Přezdívka auta Alfa Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:149000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 280 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5.9

Popis vozu

Vzhledem k tomu že jsem si všiml že tu není jediná AR147 po faceliftu, tak to tu zkusim obohati. Auto není konkrétně moje (je mámy), ale často ho využívám taky.
Jedná se Alfu Romeo 147 1,9JTDm r.v 2006. Bohužel to není benzín, jak by srdce toužilo, ale diesel, jak rozum poručel. Začnu postupně a během krafání pak budu auto asi často srovnávat s konkurencí, aby se to snáz psalo.

Proč zrovna Alfa?
Bylo to mámi přání, protože se jí 147mička prostě líbila a já jako tajnej alfista jen souhlasil. Zadání znělo jasně, měla by to bejt 147mička v pětidvířku, bohužel s dieselem, model po faceliftu(nejsem si jistej kterej je hezčí) a pokud možno v červený barvě, což byl trochu oříšek (myslim tu barvu), ale nakonec se povedlo.

Exteriér:
Co si budem povídat, ve svojí době to bylo a dneska asi pořád je jedno z nejhezčích aut svojí třídy. S tim souvisí i určitý kompromisy a ústupky, třeba umístění SPZ je doslova k vzteku a maximálně kazí vzhled auta zepředu. Zajímavostí jsou kliky zadních dveří schovaný v rámech oken, s čímž předtím jako první přišla 156ka a několik dalších automobilek ji začalo kopírovat. Ústupek byl i na pátých dveřích, který nejen že nejdou otevřít jinak než z interiéru nebo DÓčkem(VW to krásně vyřešilo otvíránim schovaným ve znaku), ale ani nemaj madlo. Takže musíte prsty vždycky strčit do škvíry pod kufr. Snad všechny časopisy tvrdily že se tak musíte při otevírání kufru nutně zašpinit. Jo to je pravda. Na druhou stranu, si ted nevybavuju auto u kterého když otevírám kufr tak by nebylo madlo stejně zašpiněný vlivem aerodynamiky, víše zmíněný VW je na tom s madlem ve znaku prakticky stejně. Bohužel ale i to co na vás po otevření kufru vykoukne je taky trochu zklamáním. Můžu říct, že krátká Fabie je na o trochu líp (280l vs. 315l). Alfa na sobě nemá ani žádný otěrový lišty, což sice vypadá fešácky, ale po městě bych jí asi trápit často nechtěl. K autu byly i origo 16“ kola. Škoda že nejsou o palec větší, i když nejsem zastáncem velkejch kol, tak by to vypadalo o dost líp. Ještě mě napadá jedna zvláštnost, která mě ale na tomhle autě vytáčí do nepříčetna. A to je otevírání nádrže. To se totiž děje, pouze a jedině, klíčkem! Když jsem poprvé dojel na benzinku natankovat, tak jsem na ten špunt valil oči a pár minut s nim zápasil než přišel na to jak ho otevřít. Když mohla mít moje Celda otevírání nádrže pouhym odjištěnim od řidiče už před 20ti lety, tak proč sakra nemá tahle mrcha, která patří(chtěla by) do přémiový třídy, to samí? Tohle považuju za největší slabinu toho auta a asi jste si všimli jak jsem se u jejího popisu vytočil.

Interiér:
Ten je na první pohled taky na hony vzdálenej vší tý šedi a strohosti co vídáte v jinejch autech. Je teda pravda že kvality 4kovýho Golfa nedosahuje, na druhou stranu Golf zase svojí sterilitou na Alfu nemá. Co mi v iteriéru vadí je několik ergonomickejch škobrtnutí. Třeba když budete chtít poprvé stáhnout okýnko, tak intuitivně sáhnete do míst kde je ovládání zrcátek a aby jste stáhli okno, tak si musíte ruku trochu nepřirozeně zlomit dozadu(kupodivu VW Cady je na tom stejně). Pak je to spouštění stěračů. Proč může mít celá Evropa a snad i Asie ovládání stejně, jen italové si museli postavit hlavu ? Když chcete jen jednou smáznout, tak musíte dát páčku nahoru, ne dolu jak velí instinkt. Časem si na to zvyknete, ale vzhledem k tomu že často jezdim bohužel koncernovejma autama, tak v tom mám galimatyáš. Pak je tu ovládání omezovače rychlosti, kterej se ovládá tlačítkama vlevo vedle volantu a je na totálně debilnim a nedostupnym místě, navíc se musí minimálně 3x máčknout než ho nastavíte, naštěstí ho stejně nepoužívám(funguje pouze informativně, do řízení vám nezasáhne). Zajímavostí je, že auto na vás i pořád pípá. Stahuje okýnko, Píp, štělujete zrcátka, Píp, hrabete se v pal. počítači a překvapivě Píp. Naštěstí se to dá ztlumit nebo úplně vypnout. Vadí mi i ovládání palubního počítače. Nabízí více méně klasický údaje jako konkurence, bohužel se ale ovládá jen jedním tlačítkem, takže se nelze vracet zpět, divný je i zobrazení okamžité spotřeby, když brzdíte motorem. Čísla začnou klesat ale zůstanou viset na 2,0l/km a níž už prostě nejdou, což vypadá fakt divně. Co mě ale vyloženě nadchlo, hned jak jsem do auta nasedl byly sedačky a to řekl snad každej. Příjemně vás obejmou a mají opravdu dobrou oporu v zatáčkách. Budíky maj příjemnou a pro alfu tipickou sportovní notu (hezčí sem zatím asi v jinym autě neviděl). To samí se dá říct o středový konzoly, jen škoda že před náma měla auto evidentně italka s dlouhejma drápama a prstenama. Ovládání ventilace atd je poškrábaný a vršek hlavice řadičky(skutečně kov) je obouchanej od prstýnků. Po interiéru je i několik chromovejch detailů, když je budte zkoumat, tak sice zjistíte, že je to jen pokovenej plast, ale na pohled to poznat nejde. Bohužel mi v autě hodně chybí loketní opěrka, kterou máme v plánu sehnat, takže ruku můžete odkládat jedině na řadičku nebo spolujezdkyni do klína. Těsně pod rádiem se i nachází výsuvný držák na pití a výsuvná polička na kreditky, ta mě docela rozesmívá, protože se opravdu na nic jiného použít nedá. Museli by jste mít asi mikro mobil aby v ní vydržel dýl jak dvě zatáčky, takže je boužel takřka nepoužitelná.
Jinak co se výbavy týče, tak je to vesměs základ. el. zrcátka + přední okna, DO centrál + kufr, manuální klima, několik ABG(asi 6), rádio na CD, palubní PC a nějaký drobnosti, nic co by přímo oslnilo.

Motor:
jedná se o klasiku od Fiatu, tj JTD a tady ještě s malým M, jako Modificate, škoda že je to jen 8V a ne 16V, který nabízely 150k a víc, tenhle má 120k a 280Nm. Pocitově je na tom prakticky stejně jako 1,9TDi 105k od VW. Je to dáno hlavně tím, že Alfa má o něco delší převody. V přímym srovnání by Oktávce nejspíš ujela. Startování je taky zajímavý. Když otočíte klíček, tak se na displei zobrazí hladina oleje(vůůůbec mi není známo z jakého důvodu) a spínačka vás nenechá otočit klíčkem dokud neskončí žhavení, s čimž jsem měl ze začátku trochu problém. Protože jsem vždycky pootočil o kousek víc a spínačka se prostě blokne. Musíte pak startovat znova. Po nastartování motor klasicky klape, že je to diesel poznáte prostě hned. Když se pak zahřeje tak je slyšet míň než třeba 1,9 v Oktávce II, ta je na druhou starnu o něco líp odhlučněná aerodynamicky, hlavně co se vysokejc rychlostí týče. Kultivovanost je taky oproti koncernu o dost lepší, rozhodně se s autem mnohem líp rozjíždí než s 1,9TDi, ten mi nezřídka kdy kvůli svýmu hrubýmu chodu zdechne, u Alfy se mi to asi ještě nestalo. Co se zátahu týče, tak je podobnej jako u kterýkoliv jiný comonrailový konkurence, je hodně lineární, to jak kopaly převážně starý 1,9 TDi PD, tady neucítíte. Což ve vás skoro hlodá myšlenku, že motor moc netáhne, ale když se mrknete na tachomert, tak zjistíte že je to jen pocit. Do cca 1200ot motor postrádá zátah, ale třeba ještě na 3ku se nijak nebrání i jízdě kolem 1000ot., pokud ale budete chtít prudce zrychlovat, tak už nesouhlas projeví. Na dálnici motor točí asi 2800ot, a je při tom relativně žravej. Na okreskách se dokáže bez problémů držet do 5,5l ale na dálnici to jde k 7l. Popravdě jsem čekal že bude brát o trochu míň, dlouhodobá spotřeba se ale drží kolem 5,9l

Jízda:
Tohle bejvá asi jeden z největších důvodů proč si lidi Alfy kupujou, teda kromě těch který je kupujou kvůli designu. První co vás asi praští do prstů, když se poprvé rozjedete je přeposilovaný řízení. Ale nemůžu říct že mi to vadí. Spíš naopak. Neni to pocit playstationu jako v případě elektrickýho posilovače Meganu II. Tady máte pocit hravosti auta. A Alfa opravdu hravá je. Už sem řídil sice spoustu zábavnějších a hravějších aut, ale snad všechny bez vyjímky měly míň jak tunu. Alfa i se svejma cca 1350kg je hravá až překvapivě. Vždycky když si mám vybrat jestli pojedu Alfou nebo Oktávkou, tak sáhnu po Alfě. A to i přes to, že O2 je nepopiratelně uživatelsky příjemnější, tak na Alfu prostě svým charakterem nemá. Když jedete někde kde se silnice začíná kroutit, tak to auto prostě ožije. Nemám sice pocit že by volant patřil k nějak zvlášť upovídanejm, ale rozhodně neni bez citu. Auto krásně reaguje a dobře se vede zatáčkama. Řízení má hodně strmej převod, což je u Alf typický, takže máte pocit že auto opravdu hodně žije a krásně poslouchá. Jen běda pokud se asfalt v zatáčkách zvlní, to Alfa vážně nemá ráda. Podvozek je poměrně tvrdej a začnou se ozývat silný rány od přední nápravy, i když auto je pořád celkem jistý. Ale pokud je asfalt aspoň v průměrnym stavu, tak se vážně bavíte. Máte pocit relativní lehkosti, to je daný i tím přeposilovaným řízením a hlavně auto vážně pěkně sedí. V zatáčkách se moc nenaklání. Rozhodně není houpavý jako většina konkurence, což věřim že ne každýmu bude po chuti. V zatáčkách si auto hezky přehazujete z jedný strany na druhou a dobře se u toho budete bavit. Ani řazení vám nebude kazit radost. Sice neni strojově přesný, ale je dost dobrý na to, aby jste neměli problém trefít kvalt. Mě osobně tohle auto podvozkově i jízdně hodně vyhovuje. Celkově je takový,.. nevim jak to správně říct. Ale i přez to jak mě některý detaily vytáčí, tak se prostě na jízdu těšíte, tohle moc aut neumí.

Silné stránky

+ ve své době asi nejhezčí auto ve svý třídě
+ podvozek - je hravá a zábavná, jedno z nej aut svojí třídy
+ hodně příjemný přední sedačky
+ motor podává výkon příjemně
+ interiér je pěknej na pohled
+ není sterilní
+ když se nepřipoutáte, tak vás auto neotravuje žádnym zvukem

Slabé stránky

- malej kufr
- interiér by vážně snesl lepší zpracování
- ergonomický přešlapy
- otevírání nádrže(demence)
- ostřikovače předního skla nic moc
- ta červená by mohla bejt červenější


Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatim vůbec žádný, pár drobností sem dělal sám

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

bez problémů

Fotky

fotky jsou bohužel zatím provizorní, auto je pěkně špinavý a ještě na zimních pneu, za nedlouho přidám nový

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Alfa Romeo 147



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

zrcátko spolujezdce si staví hlavu

praktičnost
8

pro 4 lidi OK

prostornost
8

řekl bych, že je příjemně stísněná

jízdní vlastnosti
10

jedny z nejlepších ve svojí třídě a době

jízdní komfort
7

komfort Alfa v popisu práce moc nemá

provozní náklady
0

prostě normální, nemůžu zatím ani moc hodnotit

náhradní díly
0

taky nelze, ceny jsem nekontroloval

výkon motoru
9

řekl bych že ideální, jak na pohodlnou, tak i na svižnější jízdu

spotřeba
8

o trošku míň by brát mohla, ale dobrá

hlučnost motoru
8

je to prostě diesel, slyšet je, ale nic co by otravovalo

kvalita sedadel
10

velice příjemný a dobře podrží v zatáčkách

brzdy
9

brzdí to, na krev sem zatím nejel

zavazadlový prostor
6

nic extra to neni






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…