Recenze

Garfielld (muž 32 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Toyota Corolla

9,87 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Corolla, foto 1 Toyota Corolla, foto 2 Toyota Corolla, foto 3 Toyota Corolla, foto 4 Toyota Corolla, foto 5 Toyota Corolla, foto 6 Toyota Corolla, foto 6 Toyota Corolla, foto 7
Toyota Corolla, foto 8 Toyota Corolla, foto 8 Toyota Corolla, foto 9 Toyota Corolla, foto 10 Toyota Corolla, foto 11 Toyota Corolla, foto 12 Toyota Corolla, foto 13 Toyota Corolla, foto 14 Toyota Corolla, foto 15 Toyota Corolla, foto 16 Toyota Corolla, foto 17 Toyota Corolla, foto 18 Toyota Corolla, foto 21 Toyota Corolla, foto 22 Toyota Corolla, foto 23 Toyota Corolla, foto 25 Toyota Corolla, foto 26 Toyota Corolla, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta Rollka Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:270000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1332 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 120 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,5 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 15 * zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,1

Popis vozu

Ahoj, nejdřív napíšu něco málo k tomu, proč zrovna tohle auto. Opět to bude nudné a asi delší, takže to klidně přeskočte.

Vzhledem k tomu že jsem se odstěhoval z Prahy a našel si práci cca 10km od domova, tak jsem začal přemýšlet o nečem na dojíždění. Mohl jsem si sice pujčovat auto od rodičů nebo později jezdit Cecilkou (momentálně rozebranej motor), ten kousek bych tu spotřebu zkousnul. Ale žádný z těch aut jsem na těch 10km ráno a 10km zpět nechtěl huntovat, navíc nejsem zrovna zastáncem ranního vstávání, takže ráno skoro vždycky relativně spěchám a autu hned od začátku trochu šlapu po krku. Vzhledem k tomu že jsem snad už 10let na Toyota fóru, tak jsem občas pokukoval co tam kdo nabízí, ale koukal jsem i na servery mimo. Moje vyhledávací podmínky byly jednoduchý: 1) cena někde na úrovni zdarma nebo gratis 2) malá spotřeba, ideálně do 1350cm nebo klidně nějakýho atmo diesela, ale spíš ten benzín, kdo by měl chut každý ráno poslouchat to rachtání. 3) ideálně i malá velikost auta, ale to jsem úplně neřešil. Mno a najednou se objevila na prodej tahle „kráska“ cca 10km ode mě. Majitel ji nabízel na díly s tim, že snad všechno co jde je na ní v prdeli (jak jsem časem zjistil, tak moc nelhal) a prodá ji nejvyšší nabídce. Vzledem k tomu že jediná další nabídka byla z vrakovište, tak jsme si plácli. Auto bylo kdysi bouraný na zadek, rozsah neznámý, předchozí majitel už ho koupil opravený, zároven bylo trošku tuknutý na levej předek, plus asi trilion škrábanců a bambilion důlků po celim autě od všeho možnýho, vykvetlý kufrový dveře a celkem chycený i zadní lemy, ale to jsem neřešil. Auto mělo ještě rok technickou, tak jsem si řekl, že ho teda nechám už jen dožít a nebudu do něj cpát peníze. Jenže tahle myšlenka se změnila hned po té, co jsem se jel poprvé projet.

Ted něco k autu.
Jedná se o Corollu E11 HB z roku 1999, E11 asi znamená 11. generaci, přiznám se že to vlastně ani nevim a nepátral jsem po tom. Je to 3dv. hatchback vyrobenej v Japonsku. Souběžně vznikali auta ještě na lince v Anglii a údajně nejsou tak kvalitní, čemuž po zkušenosti s Civickem docela věřim. Britský auto už nikdy( Jaguary, TVR, Lotus atd nepočítám). Tenhle konkrétní model vznikl specielně pro evropskej trh (v Americe vypadá jinak), což mě docela překvapuje. Neříkám, že design není originální, to bych řekl, že určitě je, s jinym autem si ho asi moc nespletete, ale že by se úplně trefili do vkusu Evropanů si osobně nemyslim. Kromě 3dv. se dělal ještě 4dv. sedan, 5dv. liftback a 5dv. kombi. A nebojim se říct, že všechny tři jsou vážně hnusný. Liftback s kombi bych dokonce zařadil ještě nad Fiat Multipla, kterej mě osobně zas tak nevadí. Kupodivu se mi tohle 3dv. z venku vážně líbí, hlavně od tý doby co jsem přezul na ty prďácký bílý kola. Člověk si hned vzpomene jak Corolla WRC řádila na erzetách a dodá mu to na simpatiích. Moje konkrétní auto je verze Social line, kromě airbagů, který jsou asi standart, je v autě jen centrál. Nejvíc mi vadí absence el. zrcátek, takže mám v plánu je pozdějc dodělat(zkusim tam dát z Celicy nebo origa) zároven s el. oknama a budu úplně spokojen, absence klimy už mi popravdě moc na to moje popojíždění nevadí. Zajímavostí mojí verze Social line ale je, že nejen že mám nárazníky v barvě (i mnohem líp vybavený E11 je maj často černý), sedačky z G6, ale dokonce světe div se, na zadku jsou kotoučový brzdy(!), což nemívaj ani vezre G6 s 1,4(6ti kvalty). Tohle auto bude asi nějaká zajímavá skládačka. Co se týče interiéru, tak v rámci možností se mi líbí, suprový je hlavně rádio na vrchu palubky, takže ho máte snadno na očích, tim se i Toyota snažila zvýšit aktivní bezpečnost. Kvalita zpracování se ale samozřejmě třeba s Golfem stejnýho roku nedá vůbec srovnávat, na druhou stranu ale ani na hrbolech v autě nic nevrže a palubovka i sedačky jsou na ty kilometry až v překvapivě dobrym stavu bez většího poškození nebo podrápání. Provedl jsem zatím jedinou změnu a to byla výměna sedačky. Ne že by ta origo byla nějak špatná, kupodivu byla docela fajn a i měla náznak bočního vedení. Ale z Cecilky mi v garáži zbyla jedna přebytečná závodní sedačka, tak jsem jí tam šoupnul na origo pojezdy (sehnaný z jinýho auta). Je fakt, že nastupování a vystupování už není tak elegantní jak před tim, ale když tahle sedačka je tak super pohodlná a krásně drží v zatáčkách, že mi to za to stojí. Chtěl jsem vyměnit i volat za závodní, ale zase nechci přijít o airbag, takže zůstane. Časem bych ještě rád vyměnil tu autobusáckou manžetu řadící páky, ta je vážně fuj. Jinak co se prostornosti týče, tak to popravdě není žádná sláva. Origo sedačku jsem měl šoupnutou úplně na doraz a to mám jen 185cm, ale je fakt že i lidi co maj 195 si po mě občas sedačku přišoupnou blíž. Když jsem teda měnil za závodní tak jsem jí malinko posunul dozadu aby bylo víc místa na manévrování. Jinak jsme se do Rollky vešli ve 4 rozhodně líp než do Celdy, která má ale zase o něco větší kufr.
K interiéru mám snad jen jedinou větší výhradu a to je že se palubka občas hodně odráží v před skle. Přemejšlim že jí nechám poflokovat, protože je to vážně hodně nepříjemný.

Motor:
Jedná se o tzv. 1,4 4EFE, která má ve skutečnosti 1332cm, takže se vejde do nižší kategorie povin. ručení. Na svůj objem a rok výroby má celkem slušnej výkon 86k při 5400ot. a 120Nm při 4200ot. Omezovač zasahuje někde u 6500ot., ale ono ho k omezovači stejně honit moc nebudete, protože vás to prostě ani nějak lákat nebude. Motoru se spíš líbí někde uprostřed a vůbec nemá problém s tim se i válet někde u 1000ot. a pomalu se plížit krajinou. A podobně jako Civic i tenhle reaguje velice ochotně na plyn, oproti zemědělskýmu projevu motoru v Celdě a tak s nim dávat meziplyny je příjemná zábava a bohužel občas i nutná. Převodovka už má svoje nejlepší sychronová léta za sebou, takže dávám občas meziplyn i při pomalym řazení nahoru. Zkusím v ní vyměnit olej jestli to trochu nepomůže, ale moc tomu nevěřim. Motor má zajímavej „kompresorovej“ zvuk, kterej už ted nevnímám, ale když jsem se svezl porvé tak mě docela zarazil. Na dálnici ale moc vhodnej není, resp převodovka by mohla bejt delší, při 130ti točí motor lehce pod 4tis. ot. a dává o sobě celkem vědět. Naštěstí vzhledem k tomu že nemám dálniční známku, tak se tam prakticky nevyskytuju a na okreskách jedu 130 jen vzácně a určitě ne několik minut v kuse. Obvykle když jedu tak stejne řadim jen mezi 4 a 5. Čtyřka bez problémů zvládá 40km/h tacho, teda pokud nepotřebujete rychlejší odpich, pak dávám rovnou za 2 a za brutální forsáže jedu vstříc horizontu.

Jízda:
Tak musim uznat že tahle věc mě na tom autě vážně dostala. Snad jen vyjma ex služebního 3D Pažoutu 206 VAN se závodním motorem 1,1(55k) a hmotností asi 890kg jsem ještě neřídil takhle živý auto, co se ochoty zatáčet týče. Způsob s jakym Rollka hltá zatáčky a hlavně jak v nich sedí je vážně u takovýhleho křápu úplně zařážející. S Celdou už jsem sice nějakej pátek nejel, ale kdyby měla Rollka cca o 50k víc, tak věřim že by měla Celda velikej problém se jí na okresce zbavit, protože tam kde Celda prostě projede suveréně jako tank a vy vlastně ani nevíte jak, tak tam Rollka prolítne s lehkostí a dokonce se u toho budete vážně bavit. V zatáčkách krásně cítíte jak se hmotnost navalí na přední vnější kolo a víte co všechno auto ještě vydrží. Takhle silně jsem to v žádnym jinym aute asi ještě necítil. Jen pro úplný info ale musim říct, že velkou zásluhu na tom má i obutí. Auto jsem přezul na krásný 195/50/15, značku kol bohužel nevim, protože je na nich komaxit a nedá se nic přečíst, ale jejich hmotnost je citelně nižší než u zimních 175/65/14 a na jízdě je to vážně znát. Hodně je taky znát že na těch 15“ jsou nazutý runflaty. Auto je na nich vážně o poznání tvrdší.
I když pořád jsem si řikal, jestli se mi ta rychlost v zatáčkách jen nezdá, protože auto je malý a relativně hlučný. Dokud jsem to nezkusil porovnat. Mám jednu oblíbenou zatáčku po cestě do práce, která je lehce klopená. S rodinou Octavií II s 1,9tdi jí projíždim ve 100km/h a na víc už to úplně necítim. S AR 147 1,9Jtd jí projíždim více méně stejně rychle, ale cítíte se u toho líp. No a s Rolkou? S tou jsem měl, přiznám se poprvé strach vjet do ní ve stejný rychlosti . Ale světe div se, Rollka nejen že se ani nehla, ale dokonce jsem uprostřed zatáčky ještě bez problémů přitáhl stopu a cítil, že všechno je ještě v pohodě. S oktávkou bych se tohle bál udělat, protože v ní neumim dobře vycítit limit. Alfa vim že by byla schopná jet ještě o něco víc, už mi to párkrát ukázala, když jsem musel uprostřed zatáčky brzdit a utahovat stopu, ale taky vám prostě o příchodu jejího limitu nedá moc vědět. Rollka ale dává všechno přímočaře najevo.
Jediný co mě na jízdě trochu vytáčí jsou brzdy. Když jsem auto koupil tak byl stav, hlavně předních brzd, ve stavu horším než příšerném, ale kupodivu auto brzdilo úplně v pohodě. Ono popravdě brzdy skoro v žádnym autě nikdy moc nepoužívám, všechno se snažil ubrzdit motorem a nebo odhadnout tak abych brzdit prostě nemusel, jenže chronický zásahy ABS i při nepříliš prudkym brzdění mě vážně občas otravovaly. Přední brzdy jsem teda kompletně rozebral, opískoval, natřel, přetěsnil, koupil nový(trošku jetý) kotouče, nový destičky a.. ? Příznám se že auto brzdí asi stejně jako před tim, ale ABS choleruje pořád stejně, takže mám v plánu že si na něj udělám asi vypínač. Ještě se chci pustit i do repasu zadních brzd a silentbloků zadních ramen(ty si budu sám vyrábět). Nedlouho po koupi se mi kousla jedna zadní brzda od ručky. Předchozí majitel mě na to upozorňoval, že už hodně dlouho ručku radši nepoužívá, protože se mu to už jednou stalo. Když jsem Rollku koupil, tak ručka vlastně ani skoro nebrzdila, ale poté co se jedna brzda sekla a já byl rád že dojel. Jsem oba třmeny rozhejbal nějakym mazacim sprejem a ted už brzdí kupodivu obstojně. Ale auto přes ručku bohužel neotočim, takže bude potřeba to ještě opravit. Když už jsme u těch brzd, tak jedna zajímavost. Do Rollky se samozřejmě dávalo víc motorů, paleta sahala od mýho 1,3 (86k) až po 1,8 AWD (115k) ,ale dokonce ani sportovně laděný G6tky s 1,6(110k) neměly větší přední kotouče než já(!).

Trocha technických udajů:
Provozní hmotnost: 1060kg (s 75kg řidičem a všema náplněma)
Nejvyšší povelená hmot.: 1580kg (u HB)
Rozměry(d/š/v): 4100/1690/1385mm
Nejvyžší rychlost: 175km/h(zatím jsem nezkoušel)
Zrychlení 0-100: 12,5s
Spotřeba město/mimo/kombinace: 8,8/5,9/nenašel jsem, moje reálně naměřená je 6,1(80%okresky,20%město)

Silné stránky

+ hravost podvozku
+ jednoduchá technika a opravy
+ snadná dostupnost náhradních dílů
+ opravdu nízká spotřeba
+ nekrade se
+ nenápadná a podcěňovaná

Slabé stránky

- cholerický ABS
- rezne (ikdyž to je hlavně zásluha nabourání)
- palubka se hodně odráží v přednim skle na slunci
- výbava Social line

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatim jsem měnil manžetu přední poloosy (super práce) a komplet repas předních brzd. Dál mám v plánu silentbloky na podvozku a vyvařit zadní lemy.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez problémové, k autu mi řekl že takřka vše je v prdeli nebo v ještě horšim stavu. Mno... v několika věcech se vážně trefil. Popravdě se ale hrozně divil že s tim autem mám v plánu vážně jezdit.

 

Novinky v recenzi

15.12.2014 20:29

Konec Rollky

Tak bohuželm po té co jsem na autě udělal komplet všechny brzdy a narval do nich nemálo peněz, mi nakonec praskly brzd trubičky pod autem. Vzhledem k celkovýmu stavu auta, jsem chtě nechtě musel zatlačit slzu a Rollky se zbavit. Takže za nedlouho bude zase recenze na nástupce Corolly.


Další vozy Toyota Corolla



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

těžko soudit, auto má najeto 270tis. nejspíš nikdy nevidělo garáž a staráno o něj taky asi moc nebylo, uvidim časem

praktičnost
0

to co jsem od ní chtěl, dělá víc než dobře

prostornost
6

malý auto malej prostor, ale na 3dv. hatch to ujde

jízdní vlastnosti
9

prostě fenomenální

jízdní komfort
7

drc drc buch buch... ty runflaty jsou vážně znát

provozní náklady
9

spotřeba super, olej nežere, jen ceny origo dílů jsou občas vejš než bych čekal

náhradní díly
8

dostupnost suprová, ceny horší

výkon motoru
9

na svuj objem velice slušnej, ale mezi náma pokukuju po nějaký 4AGE

spotřeba
10

na to že s autem rozhodně pomalu nejezdim, tak vážně hodně příjemná

hlučnost motoru
6

mno slyšet ta svině je, a hlavně na dálnici

kvalita sedadel
10

origo tak za 7, sportovní za 10

brzdy
7

ABS je vážně na pěst, ale jinak to brzdí dobře

zavazadlový prostor
7

neřešim, kvůli tomu jsem to nekupoval, ale cca 3 krosny by se tam vešly


Více o modeluToyota Corolla E110 (1997-2002)
Nová Toyota Corolla debutuje jako kombi. Nabídne jen jediný konvenční motor Nová Toyota Corolla debutuje jako kombi. Nabídne jen jediný konvenční motor

Řada Auris končí, místo ní se vrací označení Corolla.…

Toyota Yaris 1,0 16V Toyota Yaris 1,0 16V

Toyota Yaris podobně jako například Peugeot 206 vzbudila…

 





Blesk.cz

Máte problém s migrací? Postavte přes Saharu zeď, radil Trump španělskému ministrovi

Máte problém s migrací? Postavte přes Saharu zeď,…

Americký prezident Donald Trump nabídl španělskému ministru zahraničí Josepovi Borrellovi radu, jak zastavit…

To by vzbudilo i hluchého! Úpravna masa ve vnitrobloku domů burcuje obyvatele ve čtyři ráno!

To by vzbudilo i hluchého! Úpravna masa ve…

Chtěli byste se denně budit ve čtyři ráno? Zřejmě ne! Řada lidí, kteří bydlí v pražské Petrohradské ulici,…

 

iSport.cz

Smolař Holeš: Stalo se nám to, co Plzni. To bolí, hlesl bek Jablonce

Smolař Holeš: Stalo se nám to, co Plzni. To bolí,…

PŘÍMO Z RENNES | Smolař utkání. Až ho bylo člověku líto. Tomáš Holeš nechtěně dopomohl Rennes k oběma brankám.…

Slavia – Bordeaux 1:0. První výhru ve skupině trefila Zmrhalova paráda

Slavia – Bordeaux 1:0. První výhru ve skupině…

Fotbalisté Slavie vstoupili do základní skupiny C Evropské ligy domácím vítězstvím 1:0 nad francouzským…

 

Reflex.cz

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly extravagantní tanečnice v pánských klubech

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly…

Mnoho lidí si představuje vystoupení burlesky jako laciný striptýz, ale profesionální tanečnice tohoto žánru…

Po čem muži touží: Na to se ptejte v jiném filmu a tenhle paskvil raději vynechte

Po čem muži touží: Na to se ptejte v jiném filmu a…

Komedie Po čem muži touží titulní otázku neřeší, ale zato dává důkladně na vědomí, po jakých vtipech podle…