Audi A4 (2009)
25.7.2010Audi jsem zakoupil přímo od importera Audi, takže za nejnižší možnou sumu, jelikož prodej nešel klasicky přes dealera. Sice jsem si nemohl auto přesně…
Audi A4 (peťáka)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- jo 24.09.2010 18:18 Deutscher
- Po roce používání 14.11.2010 19:15 Petaka
- Ahoj 14.11.2010 20:05 Jetty
- Pohon Haldex nebo Torsen? 22.04.2011 18:15 Petaka
- Zkušenosti s firmou AutoChip 23.04.2011 12:18 Petaka
- Lze mít 245/45/17 na ráfku 7,5J ? 23.04.2011 17:45 Petaka
- Quattro vs xDrive - kdo neuvidí neuvěří 23.06.2011 18:14 Petaka
-
Změna chování motoru 2,0TDI 125kW 10.08.2011 16:23
Petaka
- Re: Změna chování motoru 2,0TDI 125kW 10.08.2011 20:59 Wiii
- Re: Změna chování motoru 2,0TDI 125kW 10.08.2011 23:19
- Speed booster - zrychlená reakce plynu 14.02.2012 14:50 Petaka
- MM system 31.08.2012 21:37 Mixo
- Výkon a spotřeba 11.01.2013 10:26 poterienko
-
Deutscher 24.09.2010 18:18
jo
pekna. dobra volba motoru ja mam iba 105kw a avant a chcelo by to tych 20kw viac. :-| interier a sedacky mam rovnake ako ty- niektori vravia ze je dost fadny, ale mne sa paci viac ako cierny.... ja mam na aute iba jeden problem. a to ze pri rychlosti okolo 120-140 mi vybruje predna naprava. nepocul si o niecom podobnom ? a este jedna vec. ja nemam vypinanie airbagu v palubke. neviem preco ty ano. myslel som, ze ro reaguje na to cidlo podla ktoreho aj vie ci ma byt pas zapnuty ci nie :-!-
Petaka 22.10.2010 11:24
« Re: jo
Ahoj, díky za komentář:)
20kW je fajn, ale myslím, že u takového auta by mělo být ideálě 200k - mrzí mě, že nic takového Audi ve 2L nenabízí...
Co se týká těch vybrací, tak já nic takového nepozoruji, takže bych se na to zeptal raději v servisu (ale mám 4x4, takže se auto bude chovat asi lehce jinak).
Vypínání airbagu mám na klíček v kaslíku, takže je divné, že to ty nemáš. Každopádně si myslím, že kdyby náhodou došlo k nehodě a na místě spolujezdce by nikdo neseděl, tak se airbag neaktivuje. Když nad tím tak přemýšlím, tak já mám vlasně sadu isox na dětské sedačky, takže když mám na místě spolujezdce dětskou sedačku a sedačka je tedy zatížená a dítě sedí jako v protisměru, tak si airbag vypnu a on se pak v případě nehody neaktivuje a tak nenarazí do dětské sedačky...
Kolik máš vlastně najeto km, vše funguje ok?-
-
cajkowski 25.02.2011 23:41
« Re: Re: Re: jo
zdravim. prezouvas auto na zimu? delaji ti ty vibrace porad? rodicum jsem nechal privest A4 a pri prezouvani na zimni mi to zacalo od cca 120km/h lehce vibrovat do volantu. v pneu mi predni napravu znovu prevazili a bylo vse ok. pak bych jeste zkusil geometrii ci si nekde nevzal nejakou vetsi diru a nerozhodilo to ty tycinky co jsou na naprave. treba si jednu ohnul. a zasadni vec nakonec. nemas auto nahodou v zaruce a nevyplatilo by se to nechat opravit? me se na dovezenem rozbil changer. dal jsem to do ceskeho servizu a vymena v zaruce bez problemu.
-
-
-
-
Jetty 14.11.2010 20:05
Ahoj
moc hezká audinka, jen jsem se chtěl zeptat: opravdu má psanou maximálku 228km/h? Beru to podle svého auta (VW - viz recenze) s tím samým motorem a váhou 1480kg, kde je uvedeno 223km/h... Jasně že reálně se dá jet víc (osobně mám na GPS rekord 239km/h). Ptám se ze zajímavosti ;-)
EDIT: tak je to tak, už jsem si to našel na netu (je vidět že platí interní hierarchie Audi-VW-Škoda) ;-) -
Petaka 22.04.2011 18:15
Pohon Haldex nebo Torsen?
Poslední dobou vedu s kamarády diskuze nadtím, zda má má A4 pohon 4x4 od Haldexu nebo od Torsenu, či jiný. Někdo mi tvrdí to a jiný zase ono, faktem ale je, že gumy se mi sjíždějí na předku i zadku rovnoměrně (stejně) a nikdy jsem vlastně nezaznamenal, že by se mi zadní náprava při prokluzu dodatečně připojovala - pocitově mi to tedy přijde jako 4x4 se stálým pohonem. Můžete mi to někdo potvrdit/vyvrátit?? Díky:) -
Petaka 23.04.2011 12:18
Zkušenosti s firmou AutoChip
Zdravím auto nadšence a prosím o radu:
Mám Audi A4 2,0 TDI Quatrro (125kW CR) a vážně uvažiju o chiptuningu od firmy AutoChip. Nabízejí celkem lákavé zvýšení výkonu na 212k ([odkaz] )což by bylo fajn a s autem by to asi pěkně zahejbalo, jen si nejsem jistý že takový výkon určitě dokáží (bohužel na brzdu to dát u nich nemohu, protože je to stálá 4x4 a oni mají brzdu pouze na 2x4 :-( ) a protože jsem auto před tím nikdy žádne chipovat nenechával, tak ani nevím zda jsou oni těmi pravými. Budu rád, když mi dáte nějakou zpětnou vazbu na ně, popřípadě doporučíte někoho jiného:) Díky-
kexxik 23.04.2011 13:47
« Re: Zkušenosti s firmou AutoChip
bez odbržděnýho výkonu kupuješ zajíce v pytly. Já u nich bohužel nemám dobrou zkušenost s tím, že nabízely čip na Hondu, ale na místě zjistily, že to čipovat nejde. Ale v nabídce to měli, což je nefér a vypovídá to něco o znalosti místních týpků...-
Jetty 23.04.2011 15:29
« Re: Zkušenosti s firmou AutoChip
Ahoj, já bych ti doporučil úpravu provést tady [odkaz] Kamarád má od nich čiplou Octavii a velká spokojenost...
Cena je sice trochu vyšší, ale to je daň za profesionálně odvedenou práci ;-) Pokud mi časem nebude výkon stačit, tak pojedu k nim :yes:
P.S. Válcovou zkušebnu mají 4x4 ;-)
-
-
-
Petaka 23.04.2011 17:45
Lze mít 245/45/17 na ráfku 7,5J ?
Mám Audi A4 (B8) s elektrony 225/50/17 na ráfku 7,5J a když se tak dívám po cenách nových letních pneu, tak mě překvapuje, že větší kola 245/45/17, která mám mimochodem ve velkém TP jako schválená a mohl bych je tak použít, jsou levnější než ty 225-tky... Asi se jich produkuje více a tak vývojové náklady se rozpočítávají do více vyrobených kol, nevím:( Každopádně mám jen obavy, aby tento rozměr pasoval na můj ráfek. Bohužel nikde nomohu dohled nějakou tabulku, kde by to bylo 100%-ně uvedené, nejaký přehled nebo tak něco... Neví někdo o něčem takovém?? Moc díky:)-
-
Thomasino 23.04.2011 20:26
« Re: Lze mít 245/45/17 na ráfku 7,5J ?
Podle mě to není dobrý nápad :-( To chce ráfek aspoň 8,5". Já mám 225/40 R18 na 8" a před tím jsem měl 225/45 R17 na 7,5" (což je standard z výroby) a v ostře projížděných zatáčkách jsem cítil jak se ta guma "hejbe" :-O Nyní na ráfku 8" to drží o hodně lépe, ani se to nehne, obzvláště na okruhu >:-[]
Já bych na ráfek 7,5" více jak 225 nedával (max.235), pokud s tím chceš jezdit rychle. Raději kup širší ráfky, nebo nech pneu 225 ;-) :-)-
Jetty 24.04.2011 06:45
« Re: Lze mít 245/45/17 na ráfku 7,5J ?
Thomasino, to že se to "hejbe" je taky ten rozdíl v profilu. Nemůžeš srovnávat R17 s R18... :-| Ale máš pravdu, že s širším ráfkem to bude lepší ;-)
Osobně bych na tuto motorizaci ve spojení s 4x4 nedával širší pneu než 225... můj názor ;-)
Jinak nevím, kde jsi ty ceny hledal, ale například podle tohodle neušetříš - pro srovnání pneu Continental - 245/45R17 [odkaz] a 225/50R17 [odkaz] :-!
-
-
-
Petaka 23.06.2011 18:14
Quattro vs xDrive - kdo neuvidí neuvěří
Mrkněte na toto video: [odkaz]
Dokáže mi někdo vysvětlit, jak je to možné??? - quattro má mít přeci permanentní pohon (Torsen) a xDrive je právě ten, který se pouze připojuje v případě potřeby, stejně jako 4Motion u VW (Haldex), takže by to mělo být spíše obráceně.
To mě opravdu překvapilo (nemyle...)-
-
Rubb 24.06.2011 06:37
« Re: Quattro vs xDrive - kdo neuvidí neuvěří
Nechci se Audi nijak zastávat, ale jelikož je to reklamní akce na X-drive, tak nevím nevím. Četl jsem pár článků, že tyto dvě značky si zvláště na německém trhu jdou dost po krku a často i dost neregulerními způsoby, bohužel... tady na tom videu se Q5ce absolutně nepřipíná zatížená náprava (nikdy nehrabe víc jak jedna náprava)... Takhle by v zimě vyjela v kopci víc stará 120...
Audi jsem sice neviděl na takovéhle překážce, ale nového Touarega ano a zvládl ji naprosto bez problémů. Tady je i jedno video s haldexem nové generace, který sice na rovině, ale zvládne naprosto bez problémů rozjezd i s jedním kolem na pevném povrchu... Takže s tímto by taky neměl problém... [odkaz] :-|
-
-
-
"-- skrytý --" 24.06.2011 11:22
« Re: Re: Quattro vs xDrive - kdo neuvidí neuvěří
To ani nemusí bejt tak úplně podvod. On je totiž značný technický rozdíl mezi aktuálním Xdrive a Quattrem. Quattro v tomto pojetí je šnekový diferenciál, zatímco Xdrive je elektronicky řízená lamelová spojka (víceméně totéž, co nenáviděná Haldexka). Xdrive, popř. Haldex v současné generaci je při rozjezdu vždy zablokován a funguje tak jako uzavřený mezinápravový diferenciál. Šnekový diferenciál Torsen se za určitých podmínek (když jedna náprava zcela ztratí trakci) chová jako klasický otevřený diferenciál. To buďto může zachránit EDS přes brzdu sama, nebo úplně postačí, když řidič při rozjezdu krom plynu ještě lehounce přišlápne brzdu. Torsen se pak zablokuje a jede se dál.
-
-
-
Petaka 10.08.2011 16:23
Změna chování motoru 2,0TDI 125kW
Občas se mi stane, že např. stojím na semaforech a z ničeho nic jakoby se motor přepnul, zvuk se hodně zhluční i zhrubne a auto se lehce chvěje a po nějaké době se vše vráti do normálu. Teplota motoru na to nemá žádný vliv. Nevíte co by to mohlo být, případně co s tím lze dělat?
Předem moc díky za pomocnou radu:)-
"-- skrytý --" 10.08.2011 23:19
« Re: Změna chování motoru 2,0TDI 125kW
Kde tankuješ? Přidáváš do toho nějaký aditiva?
Jezdíš hodně po městě se studeným motorem?
Když se motor chvěje, ukazuje palubní počítač vyšší spotřebu než normálně?
Co je v chybové paměti? Nech ji vyčíst.-
Petaka 11.08.2011 10:34
« Re: Re: Změna chování motoru 2,0TDI 125kW
Tankuju pouze tu nejlepší možnou naftu (hlavně Diesel Verva). Po městě jezdím hodně, ale když je motor studený, tak ho samozřemě netůruju. Co se týká spotřeby, tak mi počítač ukazuje právě o cca 0,7l nižší spotřebu než je real, což mě trochu štve. V paměti nic není - vše ok.-
"-- skrytý --" 11.08.2011 10:58
« Re: Re: Re: Změna chování motoru 2,0TDI 125kW
1) Ukazovaná spotřeba: Není problém nechat počítač v servisu zkalibrovat. Trvá to asi 5 minut.
2) Nafta: Mám sice PDčko, ale prémiová paliva mu ani trochu nechutnaji ;-) Když to do něj naleju, tak žere a řve.
Čistě teoreticky se může jednat o normální chování EU5 TDI bez systému SCR (nějaké řízení emisí; u benzínových motorů se to objevuje taky). Možná by bylo vhodné podchytit to s připojeným počítačem, aby bylo vidět, co všechno se děje.
-
"-- skrytý --" 11.08.2011 11:04
« Re: Re: Re: Re: Změna chování motoru 2,0TDI 125kW
eště ad město: Zavítáš občas mimo město, abys vypálil filtr částic?-
Petaka 12.08.2011 16:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Změna chování motoru 2,0TDI 125kW
díky za postřehy. To překalibrování počítače znamená přehrání celého SW nebo jen jeho části?
Mimo město jezdím taky, ale myslím že v tomoto případně to nemá vliv - uvidím až pojedu delší trasu, jeslti to přestane... (dám vědět ) :-)-
-
-
Jetty 17.08.2011 16:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Změna chování motoru 2,0TDI 125kW
Ahoj, při častém popojíždění se občas stává, že elektronika motoru blbě vyhodnotí přísun paliva pro volnoběh. Když je auto v pohybu a vyřadíš, tak motor normálně drží asi 950ot/min, jakmile zastavíš otáčky klesnou na cca 700/min to je normální volnoběh motoru, když auto stojí. Všiml jsem si, že když se auto při popojíždění v koloně už skoro nehýbe, ale cesta je třeba mírně z kopečka, takže pořád jakoby popojíždí, tak jednotka neví jestli má zvolit otáčky vyšší, nebo ty nižší a začne to kolísat mezi těmito dvěma hodnotami - pak je cítit, že se motor jakoby chvěje (zvuk mi ale rozhodně nezhrubne). Je to vždycky takový 2sec interval, než se jednotka rozhodne. Normálně to nedělá, stane se to většinou, když hodně jezdíš po městě, to ji pak někdy prostě nachytáš na švestkách. Někdy se stane, že ikdyž auto pak zastaví, tak motor zůstane držet ten zvýšený volnoběh. Stačí jen klepnout po plynu a otáčky se pak normálně vrátí na nižší hodnotu... Dělal to motor i v mé předchozí Jettě.
Na funkci jako takovou to nemá vliv ;-)
Tady jsem ještě našel stručný odborný popis toho, proč to motor někdy udělá:
"Zakolísání otáček při přechodu na volnoběh je u vašeho vozu dáno tím, že řídicí jednotka nastaví volnoběžné otáčky, ale hned poté je motor opět krátce roztočen doběhem setrvačníku. Řídicí jednotka okamžitě zareaguje korekcí (snížením dávka paliva), jenže v tu chvíli je již setrvačník zpomalen a roztáčí se ke druhému dorazu, kdy motor naopak zbrzdí. Toto kolísání otáček může mít dokonce charakter kmitání, když se korekce motoru a nadměrná pružnost setrvačníku střetnou v té „správné“ frekvenci".
-
-
-
-
-
-
-
-
Petaka 14.02.2012 14:50
Speed booster - zrychlená reakce plynu
Chtel bych se zeptat, jestli s tím mate nejaké bližší zkušenosti ? Je pravda, že kdyz autem jezdím v nízkých otackach a pak chci náhle rychle akcelerovat, tak je znat menší prodleva. Kdyz jezdím s autem opačné, tedy ve vyšších otáčkách, tak auto reaguje pri akceleraci okamžitě - pedál je citlivější. Pravděpodobně si to pocitac sám řídí. Speed booster by tuto regulaci měl asi eliminovat a auto by mělo okamžitě zrychlovat za každých okolnosti. Co si ale myslíte o dopadu na spotřebu nebo na spolehlivost auta - díky za každy koment idealne z praxe:)-
Ondřej Šámal 14.02.2012 16:02
« Re: Speed booster - zrychlená reakce plynu
Nevím, jestli to myslíš vážně, nebo jako vtip, ale ta prodleva je způsobena turbem, kterému prostě v nízkých otáčkách trvá, než se pořádně roztočí. Takže malá rada, buď neakceleruj z nízkých otáček, nebo si kup atmosférický motor ;-)-
-
Petaka 14.02.2012 17:22
« Re: Re: Re: Speed booster - zrychlená reakce plynu
To je mi jasný... Každopádně kdyz pojedu s motorem např. ve 2 tis otáček kdy mam nejvyssi kroutak, tak okamzita akcelerace bude horší po dlouhodobe klidnější jízdě než kdyz před tím budu motor neustale vytáčet do otáček, protože pak žádná prodleva nebývá. Proste ta reakce je vždy pomalejší a zajímalo mě jestli ma někdo s tím speed boostrem zkušenost a jakou. Ten by měl jakékoli prodlevy pry eliminovat, ale za jakou 'cenu'...
-
-
-
-
poterienko 11.01.2013 10:26
Výkon a spotřeba
Trochu mne zaráží, co píšeš o výkonu a spotřebě. Mám 3.0tdi s tiptronicem a dle tankování mám spotřebu rovných 8l/100km. K tomu mám opravdový výkon a zátah šestiválce, který nelze srovnávat s načipovaným dvoulitrem. O zvuku motoru ani nemluvě.