Recenze

9 Majitel

Škoda Fabia Sport 1,4 63 kW

9.22 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Zrzka Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:700 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1396 výkon [kW]: 63 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Gumidek".

Fabia Combi II s výbavou sport jako výprodej skladových zásob. Auto jsme koupili u Auto Branka na Mělníku po dlouhém hledání většího auta, do kterého se vejde pohodlně kočárek a/nebo jízdní kola. Nakonec jsme se ale intenzivně rozhodovali pouze dva týdny poté, co nás dosavadní vůz nechal stát uprostřed křižovatky. Protože máme roční dítě, nechtěli jsme riskovat další problémy a šli do koupě nového.

Nejdříve byl v hledáčku Ceed SW. Je to velké auto, slušně vychází v testech, má líbivý design a zajímavou základní výbavu. Navíc akce klimatizace zdarma dostala Ceed SW téměř do našeho limitu. Zkusili jsme hned několik prodejců včetně oslovení hodně vzdálených autosalonů. Nikde neměli testovací kombík s motorem 1.4 66 kW, takže jsme kromě Ceeda vyzkoušeli i Vengu, která s prodejcem měla stejnou pohotovostní hmotnost jako Ceed bez něj a měla ten správný motor. Nakonec jsme vyjednali i cenu pod 300 tisíc včetně zvýhodněné červené metalické barvy. Pak ale přišlo znechucení, za které nemůže Auto Branka v Praze, kde jsme intenzivně vybírali, ale Auto Bond a jejich prodejce, který na nás hodně znervózněl tím, že v akci už je jen několik vozů a ten červený pouze jeden. Navíc na nás zkoušel takové ty obvyklé triky s ceníkovými cenami a poplatky za přípravu auta (aby nám to mohl posléze nabídnout jako ohromnou slevu).

Už v pražské pobočce Auto Branka jsme ale z legrace koukali na kombík od škodovky, ve kterém nás zaujaly sportovní sedačky. No, posezení to bylo náramné, ale pořád to byla Fabia, malé auto, a my chtěli střední třídu se sedmiletou zárukou... Stres z nutnosti rychle podepsat smlouvu na koupi Ceedu nás ale přiměl k ještě jednomu prohlédnutí nabídky v našem cenovém limitu. A v téhle fázi na nás „vybafla“ ona zrzavá "sportovní" Fabia II v kombíku. Tak jsme si klikli na odkaz a zjistili, že v našem cenovém limitu dostaneme nejen klimatizaci, ale i přední mlhovky, litá kola, a další výbavu nad nabídku od prodejce vozů Kia. Třeba dálkové centrální ovládání a vystřelovací klíček, který má ceed až v dalším stupni výbavy.

Právě stupeň výbavy (v kontrastu s větším prostorem v Ceedu) víceméně rozhodl. Zvlášť, když ostatní soutěžící jako Mégane Grandtour nebo Xsara Picasso odpadli ze soutěže kvůli nepoměru mezi cenou a výbavou, popřípadě kvůli pochybnostem o trvanlivosti. Samozřejmě, že existuje spousta zajímavějších a zábavnějších aut, ale na nové ani ojeté Volvo či Subaru peníze nebyly a Dacia Dust, která mě lákala vysokým podvozkem a přívětivými informacemi o ceně a výbavě, byla daleko v budoucnosti. Navíc na ní budou stoprocentně pořadníky a s klimatizací byla opět daleko přes náš limit.

Nakonec stačilo, aby se žena jela na budoucí Zrzku kouknout na Mělník. Shodou okolností totiž tahle Fabie byla skladem u stejného autosalonu, jen v jiném městě (V Praze měli ještě dovybavenější ale také dražší model, i když výbavový rozdíl byl v podstatě jen v o palec větších kolech a parkovacích senzorech). Zrzka nebyla připravená na testovací jízdu, ale zato tam byl roomster se stejnou výbavou a motorem, takže si ho žena projela a pak už jen následovalo několik telefonátů, během kterých jsme do ceny dostali další zvýhodnění jako je zámek zpátečky, prodloužená záruka nebo povinnou výbavu a koberečky. Pak už jsme jen čekali na převod peněz na účet prodejce. Byla to rychlovka i proto, že žena, která u nás řídí (ano, čtete zápisky profesionálního spolujezdce :), má dost naježděno na tchánově krátké Fabii s 1.2 motorem, a tak je zvyklá i na menší výhledy.

Při předávání jsme ještě dostali navíc střešní nosič jako projev dobré vůle prodejce, v nádrži bylo i velkorysých 10 litrů paliva. Vzhledem k cenám levných aut jsme každopádně spokojení a ojetinu jsme ani nezvažovali, protože pokles hodnoty auta v prvním roce bohatě vyvážila aktuální sleva a roky klidu díky zárukám a asistenčním službám.

Výbava
standardní varianta sport, která už ale není v nabídce (asi byla moc výhodná pro kupce). Z toho nejzajímavějšího jsou to právě sedačky, maxidot, rádio dance, litá kola, kožený volant, řadicí páka a ruční brzda...

Navíc v ceně
prodloužená záruka
metalický lak
plnohodnotná rezerva
povinná výbava
koberečky
nosiče

sleva proti ceníku 69 tisíc
hodnota další výbavy 20 tisíc

Silné stránky

- Na Škodu netradičně poměr výbava/cena
- Vzhled varianty v téhle barvě a s litými koly
- Prostor v kufru na malé auto a detaily úložných prostor modelového roku 2010
- ověřená kvalita, v ridině je Fabií druhé generace už několik
- několikrát opakované přední sedačky

Slabé stránky

vzhledem k ceně drobnosti - jako absence hlavových airbagů nebo nevyvážený zvuk reproduktorů

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

nové auto, ale servis máme za bukem

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

První kontakt nic moc - prodejce asi odrazovala ženská s kočárkem a juniorem, ale nakonec se snažil a vyšel vstříc, bez problémů byla i domluva o ceně/zvýhodnění, přestože už na auto byla výrazná sleva oproti oficiálnímu ceníku.

 

Novinky v recenzi

19.4.2010 21:06

První výlet

První delší cesta Zrzky obsáhla cca 170 kilometrů, z poloviny po okreskách, z poloviny po rychlostní komunikaci do svého rodiště v Mladé Boleslavi. Vlastně není moc o čem psát, auto jelo, poprvé i s autosedačkou, přes puštěnou klimatizaci se průměrná spotřeba dostala na 6,5 litru díky dodržování povolené rychlosti. Předjíždění bylo ve 120 km/h trochu delší, protože řidička nechtěla hnát motor do otáček a vůbec celou cestu jela s lehkou nohou. Na hranici povolené dálniční rychlosti už bylo po tichu v kabině, ale nic, s čím by si neporadilo rádio... Milé překvapení odkrylo rádio Dance – ovládání při přehrávání MP3 souborů vypálených na CD bylo extrémně jednoduché, tam by se měly učit mikrosystémy.


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

zatím není co hodnotit

praktičnost
9

Jediné, co chybí, tak je dvojité dno kufru, jinak je překvapivé, kolik šikovných úložných přihrádek Fabia nabízí.

prostornost
9

Na malé auto je to velké, místa pro dva dospělé a dítě vzadu je až až

jízdní vlastnosti
8

Jede... Zrzku sjme koupili jako rodinné auto, neočekáváme sportovní výkony, předjíždět se dá, až se zajede, vyzkoušíme, co motor zvládne

jízdní komfort
10

sportovní sedačky s kořeny v Audi A3 dělají své. V rodinném autě je to možná úchylka, ale je to jedna z nejsilnějších stránek vozu. Podvozek je tvrdší, přejíždění kolejí je cítit, ale je to stejné, jako v předchozím autě.

provozní náklady
8

nové auto, takže jedině benzín a pojištění, staré auto už je na tom hůř a říká si o servis.

náhradní díly
0

není co hodnotit

výkon motoru
7

zatím se zajíždí, takže nemůže do otáček, ale na bezpečné předjíždění to stačí. I na dálnici.

spotřeba
9

Po prvních 200 km kousek město, kousek okresky, kousek rychlostní silnice se drží na 6,5 při dodržování povolené rychlosti. Až se zajede, bude to možná ještě lepší.

hlučnost motoru
9

Do nějakých 120 km/h naprostá idylka, ale pak už je slyšet. A není to žádný surový zvuk, který by budil nadšení :)

kvalita sedadel
10

špička, v sériovkách v malých vozech a ve střední třídě těžko najdete lepší. překvapivě se v nich dobře sedělo i rodičům

brzdy
8

bubny vzadu jsou archaické, ale brzdný účinek je dostatečný, navíc se kotouče vpředu časem ještě trochu zlepší

zavazadlový prostor
9

není to oktávka, ale taky to nestálo, jako oktávka. V praxi se do kufru se vejdou nesložené golfky i složený sportovní kočárek zároveň a k tomu hromada tašek. Dovolená bude klidnější než s Leonem






Blesk.cz

Agáta Hanychová po rozchodu s truhlářem: Romantický výlet s »ex« popálené Týnuš?!

Agáta Hanychová po rozchodu s truhlářem: Romantický…

Žádného chlapa nechce ani vidět. Aspoň to Agáta Hanychová (35) všem vykládá. Jenže do oka jí měl padnout »ex«…

Harryho trable: Po Philipově (†99) pohřbu nesmí domů k těhotné Meghan!

Harryho trable: Po Philipově (†99) pohřbu nesmí domů…

Princi Harrymu (36) hrozí až měsíční odloučení od své manželky Meghan Markleové (39). Přísné proticovidové…

 

iSport.cz

McGregor vs. Poirier 3 v ohrožení? Jsi buran, nezápasím, řekl Ir soupeři

McGregor vs. Poirier 3 v ohrožení? Jsi buran,…

Respekt stranou. Třetí souboj, který 10. července rozsekne rivalitu mezi Conorem McGregorem a Dustinem Poirierem…

Bayernu výhra nestačila, obhájce končí. Kromě PSG postupuje i Chelsea

Bayernu výhra nestačila, obhájce končí. Kromě PSG…

Fotbalisté Bayernu Mnichov triumf v Lize mistrů neobhájí. Loňští šampionI sice zvítězili ve čtvrtfinálové odvetě…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Jedno křeslo řídí dva ministři? Proč ne

Karel Steigerwald: Jedno křeslo řídí dva ministři? Proč ne

Zaorálkův problém s ministerskými křesly ve skutečnosti žádným problémem není. Vždyť už máme ministra, který…

Ostrý pohled: Nejhorší zločin, před kterým zavíráme oči. Úchylové se nízkým trestům můžou leda tak smát

Ostrý pohled: Nejhorší zločin, před kterým zavíráme…

Sexuální zneužívání dětí je podle každého normálně smýšlejícího jedince ten nejhorší představitelný zločin,…