Recenze

9 Majitel

Škoda Fabia Sport 1,4 63 kW

9.22 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Zrzka Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:700 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1396 výkon [kW]: 63 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Gumidek".

Fabia Combi II s výbavou sport jako výprodej skladových zásob. Auto jsme koupili u Auto Branka na Mělníku po dlouhém hledání většího auta, do kterého se vejde pohodlně kočárek a/nebo jízdní kola. Nakonec jsme se ale intenzivně rozhodovali pouze dva týdny poté, co nás dosavadní vůz nechal stát uprostřed křižovatky. Protože máme roční dítě, nechtěli jsme riskovat další problémy a šli do koupě nového.

Nejdříve byl v hledáčku Ceed SW. Je to velké auto, slušně vychází v testech, má líbivý design a zajímavou základní výbavu. Navíc akce klimatizace zdarma dostala Ceed SW téměř do našeho limitu. Zkusili jsme hned několik prodejců včetně oslovení hodně vzdálených autosalonů. Nikde neměli testovací kombík s motorem 1.4 66 kW, takže jsme kromě Ceeda vyzkoušeli i Vengu, která s prodejcem měla stejnou pohotovostní hmotnost jako Ceed bez něj a měla ten správný motor. Nakonec jsme vyjednali i cenu pod 300 tisíc včetně zvýhodněné červené metalické barvy. Pak ale přišlo znechucení, za které nemůže Auto Branka v Praze, kde jsme intenzivně vybírali, ale Auto Bond a jejich prodejce, který na nás hodně znervózněl tím, že v akci už je jen několik vozů a ten červený pouze jeden. Navíc na nás zkoušel takové ty obvyklé triky s ceníkovými cenami a poplatky za přípravu auta (aby nám to mohl posléze nabídnout jako ohromnou slevu).

Už v pražské pobočce Auto Branka jsme ale z legrace koukali na kombík od škodovky, ve kterém nás zaujaly sportovní sedačky. No, posezení to bylo náramné, ale pořád to byla Fabia, malé auto, a my chtěli střední třídu se sedmiletou zárukou... Stres z nutnosti rychle podepsat smlouvu na koupi Ceedu nás ale přiměl k ještě jednomu prohlédnutí nabídky v našem cenovém limitu. A v téhle fázi na nás „vybafla“ ona zrzavá "sportovní" Fabia II v kombíku. Tak jsme si klikli na odkaz a zjistili, že v našem cenovém limitu dostaneme nejen klimatizaci, ale i přední mlhovky, litá kola, a další výbavu nad nabídku od prodejce vozů Kia. Třeba dálkové centrální ovládání a vystřelovací klíček, který má ceed až v dalším stupni výbavy.

Právě stupeň výbavy (v kontrastu s větším prostorem v Ceedu) víceméně rozhodl. Zvlášť, když ostatní soutěžící jako Mégane Grandtour nebo Xsara Picasso odpadli ze soutěže kvůli nepoměru mezi cenou a výbavou, popřípadě kvůli pochybnostem o trvanlivosti. Samozřejmě, že existuje spousta zajímavějších a zábavnějších aut, ale na nové ani ojeté Volvo či Subaru peníze nebyly a Dacia Dust, která mě lákala vysokým podvozkem a přívětivými informacemi o ceně a výbavě, byla daleko v budoucnosti. Navíc na ní budou stoprocentně pořadníky a s klimatizací byla opět daleko přes náš limit.

Nakonec stačilo, aby se žena jela na budoucí Zrzku kouknout na Mělník. Shodou okolností totiž tahle Fabie byla skladem u stejného autosalonu, jen v jiném městě (V Praze měli ještě dovybavenější ale také dražší model, i když výbavový rozdíl byl v podstatě jen v o palec větších kolech a parkovacích senzorech). Zrzka nebyla připravená na testovací jízdu, ale zato tam byl roomster se stejnou výbavou a motorem, takže si ho žena projela a pak už jen následovalo několik telefonátů, během kterých jsme do ceny dostali další zvýhodnění jako je zámek zpátečky, prodloužená záruka nebo povinnou výbavu a koberečky. Pak už jsme jen čekali na převod peněz na účet prodejce. Byla to rychlovka i proto, že žena, která u nás řídí (ano, čtete zápisky profesionálního spolujezdce :), má dost naježděno na tchánově krátké Fabii s 1.2 motorem, a tak je zvyklá i na menší výhledy.

Při předávání jsme ještě dostali navíc střešní nosič jako projev dobré vůle prodejce, v nádrži bylo i velkorysých 10 litrů paliva. Vzhledem k cenám levných aut jsme každopádně spokojení a ojetinu jsme ani nezvažovali, protože pokles hodnoty auta v prvním roce bohatě vyvážila aktuální sleva a roky klidu díky zárukám a asistenčním službám.

Výbava
standardní varianta sport, která už ale není v nabídce (asi byla moc výhodná pro kupce). Z toho nejzajímavějšího jsou to právě sedačky, maxidot, rádio dance, litá kola, kožený volant, řadicí páka a ruční brzda...

Navíc v ceně
prodloužená záruka
metalický lak
plnohodnotná rezerva
povinná výbava
koberečky
nosiče

sleva proti ceníku 69 tisíc
hodnota další výbavy 20 tisíc

Silné stránky

- Na Škodu netradičně poměr výbava/cena
- Vzhled varianty v téhle barvě a s litými koly
- Prostor v kufru na malé auto a detaily úložných prostor modelového roku 2010
- ověřená kvalita, v ridině je Fabií druhé generace už několik
- několikrát opakované přední sedačky

Slabé stránky

vzhledem k ceně drobnosti - jako absence hlavových airbagů nebo nevyvážený zvuk reproduktorů

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

nové auto, ale servis máme za bukem

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

První kontakt nic moc - prodejce asi odrazovala ženská s kočárkem a juniorem, ale nakonec se snažil a vyšel vstříc, bez problémů byla i domluva o ceně/zvýhodnění, přestože už na auto byla výrazná sleva oproti oficiálnímu ceníku.

 

Novinky v recenzi

19.4.2010 21:06

První výlet

První delší cesta Zrzky obsáhla cca 170 kilometrů, z poloviny po okreskách, z poloviny po rychlostní komunikaci do svého rodiště v Mladé Boleslavi. Vlastně není moc o čem psát, auto jelo, poprvé i s autosedačkou, přes puštěnou klimatizaci se průměrná spotřeba dostala na 6,5 litru díky dodržování povolené rychlosti. Předjíždění bylo ve 120 km/h trochu delší, protože řidička nechtěla hnát motor do otáček a vůbec celou cestu jela s lehkou nohou. Na hranici povolené dálniční rychlosti už bylo po tichu v kabině, ale nic, s čím by si neporadilo rádio... Milé překvapení odkrylo rádio Dance – ovládání při přehrávání MP3 souborů vypálených na CD bylo extrémně jednoduché, tam by se měly učit mikrosystémy.


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

zatím není co hodnotit

praktičnost
9

Jediné, co chybí, tak je dvojité dno kufru, jinak je překvapivé, kolik šikovných úložných přihrádek Fabia nabízí.

prostornost
9

Na malé auto je to velké, místa pro dva dospělé a dítě vzadu je až až

jízdní vlastnosti
8

Jede... Zrzku sjme koupili jako rodinné auto, neočekáváme sportovní výkony, předjíždět se dá, až se zajede, vyzkoušíme, co motor zvládne

jízdní komfort
10

sportovní sedačky s kořeny v Audi A3 dělají své. V rodinném autě je to možná úchylka, ale je to jedna z nejsilnějších stránek vozu. Podvozek je tvrdší, přejíždění kolejí je cítit, ale je to stejné, jako v předchozím autě.

provozní náklady
8

nové auto, takže jedině benzín a pojištění, staré auto už je na tom hůř a říká si o servis.

náhradní díly
0

není co hodnotit

výkon motoru
7

zatím se zajíždí, takže nemůže do otáček, ale na bezpečné předjíždění to stačí. I na dálnici.

spotřeba
9

Po prvních 200 km kousek město, kousek okresky, kousek rychlostní silnice se drží na 6,5 při dodržování povolené rychlosti. Až se zajede, bude to možná ještě lepší.

hlučnost motoru
9

Do nějakých 120 km/h naprostá idylka, ale pak už je slyšet. A není to žádný surový zvuk, který by budil nadšení :)

kvalita sedadel
10

špička, v sériovkách v malých vozech a ve střední třídě těžko najdete lepší. překvapivě se v nich dobře sedělo i rodičům

brzdy
8

bubny vzadu jsou archaické, ale brzdný účinek je dostatečný, navíc se kotouče vpředu časem ještě trochu zlepší

zavazadlový prostor
9

není to oktávka, ale taky to nestálo, jako oktávka. V praxi se do kufru se vejdou nesložené golfky i složený sportovní kočárek zároveň a k tomu hromada tašek. Dovolená bude klidnější než s Leonem






Blesk.cz

Googlu trvalo 16 měsíců, než do Stadie přidal vyhledávání. Sklidil za to hromadu vtípků

Googlu trvalo 16 měsíců, než do Stadie přidal…

Když se řekne Google, asi si představíte vyhledávač. Obě dvě slova už jsou tak trochu synonyma. Proto je trochu…

Oscarová móda očima módní kritičky Blesku Iny T.: Okázalá prestiž poněkud vyčpěla!

Oscarová móda očima módní kritičky Blesku Iny T.:…

Nejprestižnější filmové ceny se letos sice konaly ve značně komornějším počtu celebrit, ani tentokrát však…

 

iSport.cz

Plavšič ve Spartě pod sedmi trenéry: opora i odstřižení, Ital ho moc nevyužil

Plavšič ve Spartě pod sedmi trenéry: opora i…

Srdjan Plavšič je ve Spartě ani ne čtyři roky, ale zažil už sedm různých trenérů. Někteří na něm stavěli, jiní u…

Dobrá výplata? V lize začíná na 100 tisících. Struktura smluv je složitá

Dobrá výplata? V lize začíná na 100 tisících.…

Zlaté časy jsou pryč, koronavirus i další okolnosti nutí české kluby najíždět na úsporný režim. I v divné době…

 

Reflex.cz

Elektrické sedmimílové boty: Exoskeleton zrychlí chůzi o 42 procent

Elektrické sedmimílové boty: Exoskeleton zrychlí…

V kultovním sci-fi filmu Vetřelci Jamese Camerona astronautka Ellen Ripleyová na vzdálené planetě bojuje proti…

Hejlík: Čekají nás české prázdniny, mám 555 tipů na výlety. V Africe mi nebylo dobře, radši mám Chorvatsko

Hejlík: Čekají nás české prázdniny, mám 555 tipů na…

Herec a autor projektů Listovaní nebo Gastromapa Lukáš Hejlík připravil další knihu, která má lidem poradit, kam…