Škoda Favorit (1992)
11.9.2007Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Luke (BMW_fans)". Škoda Favorit - někteří lidé říkají, že jde o tehdy přelomové auto od Škody, protože…
Škoda Favorit (Lukas06)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"anonym" [217.117.217.XXX] 14.09.07 21:15
« Re: Re: Re: Re: k tomu ABS
hehe, no moc jsem si s tim nehral. Prakticky je muj favik sériovka, jenom jsem mu dal sportovní filtry, rozpěrnou tyč a sportovní výfuk, tenhle víkend přibudou ještě sedačky z Feldy. Jinak jsem povoláním autoelektrikář, takže pár rad a triků znám z praxe ;-) o tom ABS je to pravda, na mokru a kluzkejch povrchách je to perfektní, ale na suchu je to ne moc dobrý, protože se kola nazastaví, ale protáčejí. A v zimě, čim těžší auto tim líp sedí a favík je docela lehký auto, takže zatížení zadku je dobrá věc :yes: -
spanel 14.09.07 19:50
« dodávam
jen jak anonym psal tak ta 136(od 89 do 91 rok) má výkon 46 kW a její odnož co se vyráběla, tušim od března 93 do druhý půlky 94 má těch 50kW(ta 50kW verze u nás snad ani nebyla šla do vývozu)....oba sou to karbece!!!uceleně jak šli za sebou od výroby...karburátorový 136(46kW),135 byly 43kW a 42kw(s neřízenym katalizátorem),pak 135 E s elektronickym karburátorem Pierburg 2 E-E měla 40Kw a pak přišli od 93 roku s jednobodovym vstřikovánim BMM(bosch mono-motronic) dvě verze 40 a 50kW ty pak byli i v prvních feliciích než přišlo vícebodový vstřikování od siemensu!!! -
"anonym" [217.117.217.XXX] 14.09.07 15:14
« Re: Re: k tomu ABS
ono ABS prodlužuje na suchu brzdnou dráhu takže na suchu zabrzdí auto bez ABS dřív než s ABS. To závaží je pro jistotu, když jsou nový brzdový obložení na zadku tak kola líp brzdí na sněhu takže jde favík do smyku, s tim závažim přece jenom líp sedí protože je těžší :yes: -
"-- skrytý --" 13.09.07 21:17
« Re: k tomu ABS
Zajímavé rady, díky za ně ;-) To se závažím se praktikuje spíše u zadokolek a že to funguje i u Favoše se dívím :-) Zkusím to ;-) Na suchu mám taky pocit že Favorit brzdí výborně, mnohdy i lépe než Felda, ale není to objektivní, nikdy jsem to neměřil :-( -
"anonym" [217.117.217.XXX] 13.09.07 15:49
« k tomu ABS
někdy je lepší že fávo nemá ABS. Ty brzdy na ten motor a váhu auta bohatě stačí, navíc, když jsou brzdy v perfektnim stavu tak s fávem zastavíš doslova na kousku asfaltu, zvlášt když máš zimní gumy >:-[] díky tomu, že u fáva nejni ABS tak jsem se vyhnul už 4 nehodám když přede mnou někdo zabrzdil hooodně prudce. Na zimu, když je fakt náledí tak dám do kufru něco těžkýho a favík sedí na silnici jak v létě na suchu :yes: -
"anonym" [217.117.217.XXX] 13.09.07 15:40
« Re: Re: Re: Re: robustný?
pokud nechceš aby se karoserie moc kroutila, tak si kup rozpěru podběhů, zlepší se chování v zatáčkách. Jinak velmi zachovalý a pěkný kus. k tý rychlosti, když je favoritackej motor dobře zajetej(ještě k tomu po Generálce, můj případ) tak se s tim dá jet i 180(sportovní filtry a výfuk podmínkou) >:D -
"-- skrytý --" 13.09.07 00:12
« Re: noo...
Jasně, už to tu bylo rozebíráno - záleží na úhlech nárazu atd, prostě to jde ruku v ruce s dalšími věcmi :-) Je pravda, že Fabie má oproti Favoritovi lepší pasivní ochranu (a aktivní asi taky), takže ja už bych to tak moc neřešil. Na tehdejší dobu fakt dobrý auto, dneska už je technicky někde jinde, ale je to taky 15 let :-) Jinak tvoje Fávo vypadá taky dobře, mně se hodně líbí edice Black Line a Silver Line :yes:
jenom, ta 50kW verze se u nás taky objevovala, ale ne v takový míře protože se v tý době už dělalo BMM. Ale mrzí mě, že se do výroby nedostal ten OHC motor o objemu 1.6L, to bylo lepší svezeníčko >:-[]