Recenze

9 Majitel

Mazda Xedos 9 2,5 V6 24V 4WS - PRODÁNO

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 59× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda Xedos 9, foto 1 Mazda Xedos 9, foto 2 Mazda Xedos 9, foto 3 Mazda Xedos 9, foto 4 Mazda Xedos 9, foto 5 Mazda Xedos 9, foto 6 Mazda Xedos 9, foto 7 Mazda Xedos 9, foto 8
Mazda Xedos 9, foto 9 Mazda Xedos 9, foto 10 Mazda Xedos 9, foto 11 Mazda Xedos 9, foto 12 Mazda Xedos 9, foto 13 Mazda Xedos 9, foto 14 Mazda Xedos 9, foto 15 Mazda Xedos 9, foto 16 Mazda Xedos 9, foto 17 Mazda Xedos 9, foto 18 Mazda Xedos 9, foto 19 Mazda Xedos 9, foto 20 Mazda Xedos 9, foto 21 Mazda Xedos 9, foto 22 Mazda Xedos 9, foto 23 Mazda Xedos 9, foto 24 Mazda Xedos 9, foto 25 Mazda Xedos 9, foto 26 Mazda Xedos 9, foto 27 Mazda Xedos 9, foto 28 Mazda Xedos 9, foto 29 Mazda Xedos 9, foto 30 Mazda Xedos 9, foto 31 Mazda Xedos 9, foto 32 Mazda Xedos 9, foto 33 Mazda Xedos 9, foto 34 Mazda Xedos 9, foto 35 Mazda Xedos 9, foto 36 Mazda Xedos 9, foto 37 Mazda Xedos 9, foto 38 Mazda Xedos 9, foto 40 Mazda Xedos 9, foto 41 Mazda Xedos 9, foto 42 Mazda Xedos 9, foto 43 Mazda Xedos 9, foto 44 Mazda Xedos 9, foto 45 Mazda Xedos 9, foto 46 Mazda Xedos 9, foto 47 Mazda Xedos 9, foto 48 Mazda Xedos 9, foto 49 Mazda Xedos 9, foto 50 Mazda Xedos 9, foto 51 Mazda Xedos 9, foto 52 Mazda Xedos 9, foto 53 Mazda Xedos 9, foto 54 Mazda Xedos 9, foto 55 Mazda Xedos 9, foto 56
 

Technické info

Přezdívka auta Xedo - PRODÁNO Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:188896 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2497 výkon [kW]: 123 kroutící moment [Nm]: 212 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.6 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 417 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "HorysMann".

Zdravím vás milí čtenáři a recenzenti na serveru moje.auto.cz. Chtěl bych vám představit mé již v pořadí 5té auto. Po první Śkodovce a 3 Mazdách přichází do mích rukou opět již v pořadí další již 4tá Mazda. Jsem poměrně velký blázen do vozů Mazda a do japonských aut vůbec. Začínal jsem na Mazdě 323f BG (mrkačka), kterou jsem si pořídil po Škodě Rapid, na které jsem začínal. Byl to velký skok jiným směrem, který změnil můj vztah a očekávání toho, co od vozu chci a očekávám. Od té doby jsem již plně věrný značce Mazda. Někdy si říkám, kam až dojdu s touto značkou. Časem pořád měním jedno auto za druhé. Mětší za větší, s nižším obsahem za vyšší obsah. Doufám, že již dál nepůjdu, neboť obsah 2497 je na krajní hranici s nejvyšší platbou povinného ručení a je již sranda s takto velkým vozem, který mám je již velký problém se na úzkých silnicích vyhýbat autobusům a jiným velkým vozům a ve městech projíždět mezi úzkými uličkami a parkovat.

Info o modelu:
Na začátku 90 let Mazda byla natolik silná že zabrousila do segmentu automobilů do kterého dříve by se dříve neodvážila. Šlo o projekt luxusních automobilů, které by konkurovali hlavně BMW. Tyto vozi dostali pojmenování Xedos (v Evropě). Šlo pouze o 2 typy a to Xedos 6 - vůz vyšší střední třídy (v Asii jako Eunos 500) a Xedos 9 - luxusní limusina (v Asii jako Eunos 800 a v Americe jako Mazda Millenia) Xedos 9 se světu ofiiálně představil na Frankfurtské výstavě v roce 1993 jako konkurent Mercedesu třídy E (W124) a BMW řady 5 (E34). Motorizace u Xedose 9 jsou pouze 6tiválce a to 2,0 V6 (1993-2000), 2,5 V6 (1993-2004) a zcela jedinečný 2,3 V6 MCE (1996-2000 (u Mazdy Millenia až do konce výroby)). 6tiválce byli na svou dobu velice moderní. Měli rozvod DOHC s proměnou délkou sání sacího potrubí označovaného jako VRIS. Blok i hlava válců byly vyráběny z hliníku. Velice povedený a technicky náročný podvozek nemá s žádnou Mazdou společný základ. Vpředu lichoběžník s 3mi rameny podivně spojené (2 šikmá a jedno příčné). Celá tato soustava udržuje kolo neustále kolmo k vozovce. Vzadu 2 příčná ramena nad sebou umístěnými příčnými ramenydoplněné o dvojici podélných táhel. Samozdřejmostí jsou mohutné nápravnice. Naprostou třešničkou na dortu je systém 4WS, znamenající aktivní kinematiku zadní nápravy, které předtím otestoval na 626. Zde je zdokonalená verze. Ovládací soustava zadní nápravy je na principu řízení hřídelem spojení s přední převodovkou s elektrickými snímači a s fázovací jednotkou, určující úhel natočení. Mezní rychlost je 47 km/h se kola nenatáčí pak se začnou zadní kola natáčet ve stejném smyslu jako přední což pomáhá ke stabilitě v zatáčkách. Do této rychlosti se kola natáčí v opačném smyslu což pomáhá rychlému otáčení, parkovací manévry a rychlé zatáčení. 4WS je spojeno se systémem ABS/TCS který v případě smyku dokáže zadní kola vytočit k jeho zvládnutí. Maximální úhel vytočení je 7 stupňů. Podvozek je velmi vyvážený. V zatáčkách drží i ve vysokých rychlostech při vysokém komfortu. Přes velké díry lze s lehkostí project. Řízení je přesné ale bez rychlostního posilovače.

Xedose 9 jsem zakoupil od mého známého z Mazdaclubu, od kterého jsem dlouhou řadu měsíců nakupoval díly na Xedos 6, (kterého jsem vlastnil před tímto vozem) a sháněl mu lidi, které potřebovali díly. Jednoho dne jsem zahlídl, že prodává svého Xedose 9, v kterém jezdil skoro 3 roky a vím že se o něj staral. Sice ne úplně o vše, protože to nebyl detailista a šlo mu jen o to, aby auto bylo provozuschopné, ale o výměny oleje, svíček, rozvodů a tak se staral. Auto prodával za velice slušné peníze. Byl jsem překvapen, protože auto jsem docela znal a až na menší neslícování dílů a jiný nástřik na nárazníku a blatníku a pár těch detailech byl naprosto v pořádku. Napsal jsem mu co že to a on že má super kup na Xedos 9 2002 rok v super stavu (má jinej desing) a že nutně potřebuje peníze aby ho mohl zakoupit. Tak jsem narychlo vybral peníze z účtů a dojel si pro mě do Prahy abychom nemuseli řešit dopravu jak se k němu tak narychlo dostat nějakým busem či vlakem. Slovo dalo slovo a auto jsem si hned odvezl domů. Na to, že má jen 123kW na 1422kg to není moc ale proti Xedosu 6 lítá o dost více což mě velmi překvapilo. Hodně se mi poctě kuli tomu pouštělo ASRko :) Cestou jsem se také učil s tempomatem který byl pro mě novinkou. Nejvíc jsem si za cesty užíval funkce 4WS který mě velice nadchnul. Po příjezdu jsem zkontroloval dušování toho, že motor nežere ani kapku oleje a měl opravdu pravdu. Dodnes od koupi (najel jsem tak 1700km) neubyla ani kapka takže parádní. Auto odpovídalo najetým 186ti tisíci a něco kilometrů a to kuli ošahání interieru a hlavně na řazení zpětného stupně který tam zapadá vždy na první pokus. Auto mě za jízdy dosti sedělo a byl jsem víceméně nadšen. Při detailním ohledáním auta jsem byl zaražen velice zfušovanou elektrikou kterou činil předpředchozí majitel a která mě dodnes velice fascinuje, jak mohl někdo být takto ,,šikovnej". Dost ,,blbostí" nefungovalo, kterých ale nejsou zapotřebí k provozu auta. Například osvětlení při otevření dveří, světýlka ve dveřích atd. Jako nejhorší blbost co jsem viděl, byla přivedený obrovský kabel přes dveře ke startovacímu tlačítku. Možnost startování je přes klíček je odpojená. Prostě parádní věcička, kterou jsem bohužel do dnešního dne nevyřešil, protože nemohu původní kabel co vede ke startéru najít. Dále se mi nelíbí počátky koroze jako je popraskaný lak na střeše a oranžové tečky všude. Nic hrozného, ale zamrzí to. Takže to budu muset pak vyřešit kompletním odstrojením, odkorozením a novým lakem. Auto bylo vidět, že bylo opravované na předním nárazníku a levém blatníku, což se ještě musí dopasovat před přestříkáním. Byl dohodnut s bývalým majitelem, že mi dodá ještě pár dílů, které mi dolal zadarmo jako například klimachladič, který poškodil a byl na odpis. Ten mi sice dodal. Já ho nainstaloval, ale trubky klimatizace bohužel nesouhlasili. Chladič i s trubky pocházel z Xedose 9 z roku 95 a má je vedené jinak než u mě.
Auto bylo koupeno v České republice v Autopalace Spořilov v Praze nějakou firmou za neuvěřitelných 1 480 000Kč. Pak vystřídalo 3 majitele až došlo ke mě, kde snad mi bude sloužit hooodně dlouho k mé doufejme že plné spokojenosti.
Výbava : - 2 x airbag
- ABS
- naklápěnou zadní nápravu
- alarm s dálkovým ovládáním
- automatická klimatizace
- palubní počítač
- autorádio
- el. ovládání oken (4x)
- sklopná el. ovládáná zrcátka
- el. seřiditelná sedadla
- ESP
- imobilizér
- kódování skel
- kožené sedadla el. ovládaná
- litá kola - 16´´
- manuální převodovka
- multifunkční volant
- podélně nastavitelný volant
- ostřikovače světlometů
- otáčkoměr
- posilovač řízení
- protiprokluzový systém kol (ASR)
- 4x repro
- střešní okno
- tempomat
- tónovaná skla
- venkovní teploměr
- vnitřní teploměr
- vyhřívaná sedadla
- zadní výsuvné opěrky hlav ... asi všechno ... nevím :)

Informace o autě :
Datum narození : 1998
Narozen v : závod Hofu, Hirošima, Japonsko
Zdvihový objem: 2497 ccm
Výkon : 123 kW (167 PS) při 6000 ot./min.
Počet válců : 6 - vidlicový
Počet ventilů : 24
Vrtání x zdvih: 84.5 mm x 74.2 mm
Kompresní poměr: 9,2
Točivý moment : 212 Nm při 4900 ot./min.
Převodovka : Manuální - 5st
Převodové stupně:
- 1.st - 3,64
- 2.st - 2,05
- 3.st - 1,32
- 4.st - 1,03
- 5.st - 0,78
- R.st - 4,11
Rozměry : 4825x1770x1395mm
Rozchod: vpředu / vzadu : 1530/1530mm
Rozvor: 2750mm
Velikost kufru: 407 l
Zrychlení z 0 na 100km/h: 8,6s
Maximální rychlost: 220km/h
Velikost nádrže: 68l
Udávaná spotřeba: 90km/h - 6,8 , 120km/h - 8,4 , město - 12,6 l/100km
Pohotovostní váha: 1445kg
Užitečná váha: 505kg

Auto mám jen chvíli takže zkušenosti jsou poměrně malé. Časem doplním až budu mít za sebou více km za volantem.

Na autě jsem provedl technickou kterou prošlo legálně, nové koberečky, kompletní vymytí zvenku, zevnitř, oprava mnoha a mnoha špatně zaizolovaných a zamotaných kabelů, oprava zoxidovaného motůrku ostřikovačů, oprava vnitřního osvětlení auta, vymytí střešního tapecu, promazání kůží, zakoupen nový alarm a mnoho dalšího i věcí které se nepovedli

Silné stránky

Největší je silný 2,5 V6 motor, který i přes malé kW umí s takto těžkým autem hooodně dobře zamávat. Spotřeba je dobrá ale asi díky mím řidičským vlastnostem. 7,4l kombinovaná a 8,3 město. Další obrovskou výhodou je systém řízení zadní nápravy (4WS) který velice napomáhá při parkování a otáčení vozu a taktéž při jízdě díky němuž se auto naklápí do zatáček velmi málo a přispívá ke sportovnější jízdě. Podvozek je odladěn velmi komfortně a jízda v něm je velice uklidňující, převodovce by slušel 6tý stupeň, protože auto tahá na jakýkoliv stupeň dáseříct od 1000ot. Jízda je velice tichá ... motor točí 4000ot až ve 160km/h při 5tém převodovém stupni. Palubní počítač dává vědět vše důležité co člověk potřebuje vědět. Aktivní systémy bezpečnosti spolu s pasivními dávají dobrý pocit bezpečí na silnicích (někdy až moc). Sedačky v kterých se sedí velice pohodlně se dají el. nastavit v 5ti možných úhlech a opěrka se dá nastavit což dělá jízdu mnohem pohodlnější. Vzadu je mnoho prostoru a jízdu si tam lidé pochvalují a chybí jim jen nějaká ta televize v opěrkách, výbava která nabízí snad vše co člověk potřebuje

Slabé stránky

Rozhodně náhradní díly které jse velice špatně shánějí a druhovýroba neexistuje. Podvozková platforma není podobná níčemu takže rozhodně počítat s nabitou peněženkou při opravách, Další pro mě nepochopitelná věc je nemožnost sklápět zadní sedačky. Dá se sklopit pouze střed na lyže bo tak ale to

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Prozatím měním spíš zásahy minulých majitelů které byly příšerně amatérské. Zaizolování kabeláže kterou rozvrtal nebo dodal sám k nějakým pro mě neznámým účelům. Odstranění nadbytečných kabelů které vedli od nikud nikam. Výměna alarmu za Magicar 8000b protože původní alarm z výroby nějak odstranil (pořád reaguje na pohybová čidla ale to je tak vše) a nahradil ho nějakým Ungem, které auto zamykalo a odemykalo a spouštělo alarm jak se mu zachtělo. Z nepochopitelných důvodů vyházel konektory z čidel dveří a kabely ke stropnímu světlu poníčil. To jsem již opravil. Světýlka dveří mě čekají. Odskok nádrže nějak zníčil. Ten jsem vyměnil a znovu navedl kabeláž k tlačítku. Nejvíc co mě fascinovalo bylo to, že mi neblikal na přístrojovce levý blinkr. Tak jsem jí vyndal a tam prostě vyndal žárovku i s patící i u jinejch kontrolek. Nooo prostě šikulka to se nedá říct jinak. Různé malé drobnosti ... bylo toho hodně a ještě něco zbývá ale nic tak zásadního.
Jediné problémy co se mi stali že na dálnici mi něco asi šutr usekl kabel k čidlu ABS a to s ním vyplo ESP, ASR i 4WS. Bez 4WSky se jezdilo docela blbě ale jak opravit závadu nebylo těžké.
A pak ještě mi praskla žárovka. Její výměna byla brnkačka což jsem ani nečekal

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce jsem znal dlouho a auto taktéž. Při prodeji mi narovinu vše řekl a popsal. Nebyl žádný problém plus mám u něj slevu na díly dobudoucna

Budoucnost

Hlavně dát auto do pořádku aby mi mohlo sloužit (konečně) mnoho let. Takže hlavně odkorozit, nově nastříkat bílou metalízou (perleť už tam dávat nebudu), 17cky kola, která mám schválená ve velkém techničáku s 2 typy pneu, Xenony, parkovací senzory, které jsou při parkování skoro nezbytností, snaha o doplnění výbavy a to hlavně z modelové řady 99-01 a pravidelnou údržbu a výměnu filtrů a tak

 

Novinky v recenzi

4.8.2009 22:35

Poslední 2 pneumatiky a nějaká zase ...

Takže poslední 2 pneumatiky místo starých. Zase Bridgestone ER300 205/55 R16. Je to opět velice znát k lepšímu. A o víkendu seřízení dveří ale ještě to chce a pak ještě konečně lepší způsob startování než to tam bylo. Startuju na tlačítko ale neřeknu na který :-)

26.7.2009 19:24

pár novinek

Píchlou pneumatiku jsem vyměnil za novou, opravil jsem si parkovačky přední, takže již také svítí, dveřní světýlka taktéž, bohužel neúspěšný pokus o opravu sklápění pravého zrcátka, chromové prahové lišty a další pokus o utěsnění stř. okna

23.6.2009 22:01

píchnutí

v práci když jsem odjížděl tak jsem si o něco píchnul pneumatiku. Nějakej bordel a zrovna tu novou .... ach jo :-(

16.6.2009 22:21

palivový filtr

Takže další věc na seznamu je palivový filtr který nahradil k mému zděšení filtr který zde nemá vůbec co dělat (http://www.radar.pl/Filtr-Paliwa-Bosch-0450905273-0-450-905-273-Alfa-Romeo-Audi-Fiat-Irmscher-Jaguar-Lancia-Opel-Saab-Seat-4413225/).¨
Po výměně auto jde rychleji do otáček a je svižnější :-)

9.6.2009 10:47

Dalších pár opraviček/vylepšení

Opravena opět přihrádka u spolujezdce, výměna osvětlení SPZ za LEDky, seřízení světlometů, kompletní kontrola a výměna jen načernalých žárovek a mírné leštění interieru

3.6.2009 23:21

Nové pneu

Tak dnes jsem si pořídil na auto nové pneumatiky a toBridgestone Turanza ER300. Zatím jen na předek a příští měsíc zbytek. Je to velkej rozdíl od těch co jsem měl. Tišší, jízda komfortnější, už se auto při kilu neklepe a líp se s nimi brzdí. Zatím velká spokojenost :-)

30.5.2009 23:06

prácička na deštivý den

Nainstaloval jsem klimachladič, opravil seřízení světlometů, opravil první část ostřikovače světlometů a bohužel ne zcela opravil schránku spolujezdce. Chtěl jsem ještě vyčistit kabinovej filtr ale opět jsem ho nenalezl :-(

30.5.2009 07:58

seřízení geometrie

Pro nadměrné opotřebení pneumatik a třesení vozu okolo cca 100km/h jsem nechal seřídit geometrii. Prej byla hooodně špatná. Tak snad to už bude dobré

24.5.2009 23:13

Xenony

Zakoupil jsem na srazu v Mělníku xenonovou sadu od kámoše z klubu. A v neděli 24.5. jsem si jí spolu s kámošem z Felicii nainstaloval. Auto s ní vypadá hoodně dobře. Svícení bohužel nevím až pojedu večer napíšu jak to svítí :-)

24.5.2009 23:12

Sraz Mělník 2009

Takže učastnil jsem se zatím největšiho srazu v historii ČR. Nevím jistě ale přes 130 aut myslím že tam bylo. Fotky a ze srazu dodám až se objeví na internetu. Co mám už dám. Psát tu o sraze je nadlouho. Pokuď bude zájem rozepíšu se nebo dám na něj link

20.5.2009 19:46

Nová baterie

Kuli prodeji Xedose 6 mému bratrovi který si vyprosil mojí baterku co byla původně v X6tce kupovaná nová kterou jsem si po koupi X9tky přehodil jsem si musel koupit novou baterku kterou mi alespoň že zaplatila matka. Takže alespoň mám novou baterku (70Ah) a ne starou půl roku :-D

18.5.2009 20:22

Pár dalších oprav a alarm

Opravil jsem odskok nádrže výměnou odskoku a novou kabeláží. Vyměnil jsem žárovky v přístrojovce, vyčistil trochu ventilaci, zapojil magicar pouze provizorně protože jsem měl problém se samotvíráním auta. Magicar je 8000b takže docela hodně slušnej alarmek. Výměna byla poměrně hodně těžká neb kdo tam dělal ten alarm byl ... to radši nebudu psát co si myslím. Nějakej úklid a tak. Docela rušný to víkend :-)

10.5.2009 19:10

pár oprav a blbůstek

Dneska jsem se stavoval pro lehce jeté pneumatiky, protože na Xedu byly fakt špatný a vpředu ještě zimní. Pak jsem se stavoval u bývalého majitele pořešit ještě odhlášení a nabral jsem si hromadu blbůstek a některý jsem rovnou vyměnil. Třeba řadička z kůže jak má být, klima chladič který jsem tam neměl, různý plastíky a krytky, odskok nádrže, tlačítko na otvírání nádrže, igelity dveří a tak. No prostě plnej kufr samech =cenzura=. Pneumatiky jsem ještě dneska obul, ale jsou nějak blbě vyvážený. Při rychlostech okolo 100km/h házej :-(

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Mazda



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Auto mám krátce, takže zatím je 100%. Doufejme že to tak bude i nadále

praktičnost
9

Do auta se více než pohodlně vejde 5 lidí a velký kufr poskytne dost místa na zavazadla ale ta nemožnost sklápět sedačky značně stěžuje případnou možnost přepravy rozměrnějších věcí. Ale zase snadná instalace zahrádky která je poměrně hodně levná

prostornost
10

Místa všude velice hodně. Rozhodně si na místo nemůžu stěžovat

jízdní vlastnosti
10

Hromada elektroniky a velice dobře odpružený podvozek s 4WS dělají divy

jízdní komfort
10

Hromada elektroniky a velice dobře odpružený podvozek s 4WS dělají divy

provozní náklady
8

jen benzín, benzín a benzín. Olej je vidět jen při výměně. Voda se taktéž neztrácí ... takže občasně jen ostřikovací kapalinu jinak nic

náhradní díly
5

Špatně se shánějí, drahé, neexistuje druhovýroba ale nejsou často potřeba

výkon motoru
9

málo kW na obsah auta ale jede tak že vám to nepříjde

spotřeba
9

Sice jezdím za dobré litry ale jen díky tomu že umím jezdit úsporně. Není problém jít přes 10 a i více litrů

hlučnost motoru
10

Velice tichý až moc bych řekl. Nevyniká vůbec zvuk 6tiválce

kvalita sedadel
10

Velice pohodlné, el. ovládané, vyhřívané

brzdy
9

Brzdí dobře ale ještě bych si nechal líbit více

zavazadlový prostor
9

Hodně místa kam se toho vejde dosti ale musím si vystačit jen s ním






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…