Recenze

Atila_ (muž 45 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mazda Xedos 9 2.5V6

9.72 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda Xedos 9, foto 1 Mazda Xedos 9, foto 2 Mazda Xedos 9, foto 3 Mazda Xedos 9, foto 4 Mazda Xedos 9, foto 5 Mazda Xedos 9, foto 7 Mazda Xedos 9, foto 8 Mazda Xedos 9, foto 9
Mazda Xedos 9, foto 10 Mazda Xedos 9, foto 11 Mazda Xedos 9, foto 12 Mazda Xedos 9, foto 13 Mazda Xedos 9, foto 14 Mazda Xedos 9, foto 15 Mazda Xedos 9, foto 16 Mazda Xedos 9, foto 17 Mazda Xedos 9, foto 18 Mazda Xedos 9, foto 19 Mazda Xedos 9, foto 20 Mazda Xedos 9, foto 21 Mazda Xedos 9, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:90000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2497 výkon [kW]: 123 kroutící moment [Nm]: 220 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Auto koupeno jako ojeté pred čtyřmi lety od soukromého vlastníka. Auto mělo tehdy najeto cca 60.000km doložených nejenom servisní knížkou (kam si nabouchám co chci), ale i kompletní servisní historií vozu od dealera. Vůz měl zbrusu nové letní pneumatiky a čtrnáct dní staré Philips Blue Vision žárovky s kupní cenou 1000 Kč. Což znamená, že buď prodávající mluvil pravdu, že auto potřebuje narychlo prodat kvůli potřebě financí a nebo to byl magor, protože já bych na auto těsně před prodejem rozhodně nové gumy a takhle drahé žárovky nedal. :-)
Auto bylo sem tam lehce odřené, ale jinak úplně v pořádku. Auto bylo prodané jako nové v ČR, takže výbava odpovídající českému trhu, tj. kůže, šíbr, elektrika na všechna okna + zrcátka, přední sedačky v elektrice, automatická klima, stabilizace (viz dále), řiditelná zadní náprava (AWS), originální netradiční litá kola 15" (pneu 205/65 R15), osvětlená klíčová dirka u řidiče, dodatečně přímo dovozcem montované DO k centrálu (Mazda tehdy DO nedávala), kvalitní audio (rádio Pioneer s kazeťákem, cd changer od stejné značky na 12CD, zesilovač, vetší počet repro).

Silné stránky

Pohodlí. Maje docela značné zkušenosti s americkými vozy ze svých četných pobytů za mořem, Xedos 9 bych označil za japonskou ameriku. Nebýt tam manuální pøevodovka, tak by to bylo jak vyšité na US highway. Auto je stoprocentně zaměřeno na pohodlí pasažérù bez jakýchkoliv sportovních ambicí. Prostě velký kolébající se obývák na kolech. Přední sedačky jsou rozměrné, model obývací pokoj bez sebemenšího bočního vedení.
Odhlučnění. Auto je výborně odhlučněné, i dnes na špici své třídy. Tichounké a to i při rychlostech přes 200km/hod, kdy samozřejmě už nějaký hluk je, ale ve srovnání s jinými vozy stále snesitelný.
Spolehlivost. Je to Mazda, takže kromě spotřeby oleje, kterou jsou benzíny Mazda obecně, a použitá KL6tka obzvlášť, známé žádný problém.

Slabé stránky

Kufr nemá otvírání z místa řidiče. Ano je to jen těžko uvěřitelné, ale je tomu tak. Kufr lze otevřít pouze zmáčknutím debilního tlačítka na víku, což většina netrénovaného personálu vùbec nezvládne. Štve mně to opravdu hodně, otevírání kufru zevnitř měla už otcova Škoda Octavia modelový rok 1963 blahé paměti, a u auta s cenovkou 1,35 miliónu Kč je to hodně smutné opomenutí, které jen potvrzuje, že Japonci dělají technicky dokonalá auta, ale nedomýšlejí detaily zejména z oblasti ergonomie.
Auto rozhodně není vhodné pro klikaté silničky někde v kopcích, kde houpavý podvozek poněkud nestíhá.
Cena náhradních dílů je opravdu pekelná, ale nejsou potřeba pokud autu sami neublížíte.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Na autì postupně odešlo následující: koncový stupeň autorádia (opraveno za litr), elektricky výsuvná anténa (vyměněna, bohužel už se dneska kvalitní nedělají, jen tyhle plastove šmejdy co odejdou co čtyři roky), přestal blikat levý přední blinkr (opraveno za pár stovek, špatný kontakt nìkde po cestě) a to je všechno. Akorát v poslední době mám menší vùli v řízení, podle servisu bude výhledově potřeba vyměnit jednu tyčku stabilizátoru.
V autorizovaném servisu jsem absolvoval pouze jednu servisní prohlídku a zbytek řeším mimo.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez problémů.

Řiditelná zadní náprava

Ve své době unikátním a stále hodně neobvyklým prvkem výbavy je řiditelná zadní náprava (AWS). Ta funguje ve dvou režimech. Při nízkých rychlostech se natáčí opačně než přední kola v závislosti na poloze volantu a opravdu výrazně zmenšuje poloměr otáčení vozu, který je na tak velké auto jen těžko uvěřitelný. Mazda ma 4,8m na délku, ale menší poloměr otáčení než vozy střední třídy kratší o více než dvacet centimetrù. Kromě toho vedlejším efektem je, že občas kolemjdoucím spadne čelist, když vídí jak zatáčíte všema kolama současně. :-)
Druhý režim se uplatní při vyššich rychlostech, kdy řízení zadní nápravy funguje jako stabilizační systém. Pokud se auto dostane v zatáčce do nedobré situace, tak systém zakročí a to tak, že velmi důrazně. Ja tomuto zásahu osobně přezdívám "Boží ruka", protože vás to opravdu nekompromisně nakopne zpět na silnici a to bez jakékoliv diskuse s řidičem. Pokud se řidič snaží jakkoliv vybrat zatáčku naučeným pohybem (kontra volantem při smyku a podobně), tak ho pohyb zadní nápravy stejně nekompromisně pošle ze zatáčky mezi smrčky. Osobní iniciativa se trestá sama. :-)

 

Novinky v recenzi

7.6.2008 00:00

Vzhledem k tomu, že mám tohle vozitko nějakých pět let, tak je už čas na obměnu vozového parku. Což znamená, že Xedos 9 půjde pomalu z domu a zanedlouho tu bude jedna nová recenze na novější vozítko. :-)

3.6.2008 00:00

Kolečko se nám polámalo udělalo bác. Ve skutečnosti levá přední guma, která už dlouhodobě ucházela se rozhodla, že to prostě zabalí a auto ráno v garáži sedělo na ráfku s roztrhanou pneumatikou. Takže ač auto pojede brzy do světa, tak jsem musel zainvestovat do nové sady letních pneumatik, což v rozměru 205/65 R15 V není naštěstí větší investice.


Další vozy značky Mazda



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Absolutní. Nikde jsem nezůstal viset, závady jenom prkotiny.

praktičnost
8

Není to Octavia v TDIčku v kombíku v metle a na hlínách. Takže chápu, že šestiválcový benzínový sedan není pro každého synonymem praktického vozidla, ale na moje potřeby docela stačí.

prostornost
9

Vepředu hodně dobrá, zejména na šířku, kde může jen málo aut konkurovat, vzadu nesedím, ale místo tam nějaké také je. Kufr sedanoidní nepraktický.

jízdní vlastnosti
6

Jízdní vlastnosti nejsou vysloveně špatné, ale sportovního řidiče by dohnaly k slzám. :-) Tohle auto je opravdu o pohodlí a rychlé jízdě po dálnici, kde má velmi dobrou stabilitu. Určitě by pomohla větši kola než standardní patnáctky.

jízdní komfort
10

Jedno z nejpohodlnějších aut co jsem zažil. S výjimkou Volva S80, Renaultu Vel Satis a pár autíček s cenou kolem tří mega bezkonkurenční sedačky. O tomhle (pohodlí) to auto je.

provozní náklady
8

Údržba minimální, spotřeba odpovídající motoru.

náhradní díly
3

Extrémně drahé, nesehnatelné z druhovýroby. Pokud chcete ušetřit na ND, tak si raději kupte sedmičkového bawora většina dílů na něj totiž vyjde levněji. Doporučuji rozhodně havarijní pojištění jinak se po havárce nedoplatíte.

výkon motoru
8

Dostatečný pro klidného řidiče jako jsem já. Maximálka podle tacha 244km/hod (dálnice D1), reálná podle GPS něco přes 230km/hod, což na poklidné ježdění stačí.

spotřeba
6

Spotřeba podle toho jak a kde. V Praze jezdím něco málo přes 13 litrů, ale malé štreky po centru města, takže horší to být ani nemůže. Běžně mimo město lze pod deset, pokud člověk nejede rychle (200+) po dálnici, pokud jezdím opravdu pomalu, tak pod devět

hlučnost motoru
9

Velmi tichý.

kvalita sedadel
10

Maximální. Jak jsem již napsal je jen málo aut s takovými to sedačkami. Jen pro srovnání. BMW 5 E39 se nechytá, sedmička pouze s komfortsitze, a E-classe se červená hanbou. Pouze Volvo S80 drží basu a Vel Satis jako asi jediný překonává.

brzdy
8

De to, nic extra, žadný problém, odpovídající charakteru vozu.

zavazadlový prostor
5

Standardní sedan, moc se tam nevejde. Člověk naloží sedmdesát litrů mlíka v litrových krabicích, deset flašek tvrdého chlastu, nedělní nákup za třista euro, cestovní kufr a už musí zbytek dávat na zadni sedačky. :-(






Blesk.cz

Lineární televize rozhodně není mrtvá. Netflix to s ní teď zkouší ve Francii

Lineární televize rozhodně není mrtvá. Netflix to s…

Netflix a jemu podobné služby mnozí považují za zabijáky klasické lineární televize s vlastní skladbou pořadů,…

Kam na vzduch v době karantény? 15 přírodních krás Česka, kam ještě můžeme!

Kam na vzduch v době karantény? 15 přírodních krás…

Kam vyrazit, když vláda omezuje kvůli epidemii pohyb a venku zuří obávaný koronavirus? Do přírody naštěstí ještě…

 

iSport.cz

Klepiše štve hokej bez lidí. Je to skoro jiný sport, říká útočník Komety

Klepiše štve hokej bez lidí. Je to skoro jiný sport,…

Vrátil se do sestavy po nemoci. Druhou asistencí pomohl ke Schneiderově trefě, ale na konci zápasu s Vítkovicemi…

SESTŘIHY: Demolice! Boleslav zničila Vary 11:4. Sparta - Plzeň 1:3

SESTŘIHY: Demolice! Boleslav zničila Vary 11:4.…

Během úterního večera si největší gólovou porci pro sebe nechali hokejisté Mladé Boleslavi. Na svém hřišti totiž…

 

Reflex.cz

Zlomový ročník: Pandemie nového koronaviru zasadila hlubokou ránu také malým a středním vinařům

Zlomový ročník: Pandemie nového koronaviru zasadila…

Skončilo vinobraní. Poslední hrozny jsou pomlety a vylisovány… A mnozí vinaři mají těžkou hlavu. Nevědí, kam…

TOP 10: Nejhezčí alpské soutěsky aneb Neuvěřitelná síla vody

TOP 10: Nejhezčí alpské soutěsky aneb Neuvěřitelná síla vody

Skalní soutěsky a rokle sice máme i v Česku, zejména v pískovcových oblastech severních Čech, se soutěskami…