Recenze

9 Majitel

BMW řada 3 323i (E36 Touring)

9.72 Uživatelé

Hodnoceno: 44× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21 BMW řada 3, foto 22 BMW řada 3, foto 23 BMW řada 3, foto 24 BMW řada 3, foto 25 BMW řada 3, foto 26 BMW řada 3, foto 27 BMW řada 3, foto 28 BMW řada 3, foto 29 BMW řada 3, foto 30 BMW řada 3, foto 31 BMW řada 3, foto 32 BMW řada 3, foto 33 BMW řada 3, foto 34 BMW řada 3, foto 35 BMW řada 3, foto 36 BMW řada 3, foto 37 BMW řada 3, foto 38 BMW řada 3, foto 39
 

Technické info

Přezdívka auta vrtule Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:205000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2494 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 245 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 370 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9.1

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "javi".

ÚVOD

BMW 323i touring je moje první auto a tohle moje první recenze. Řada e36 od BMW se mi vždycky líbila, možná to je díky menším modelům aut jaké jsem v dětství dostal. Mezi všemi těmi Ferrari, Lamborghini bylo právě několik e36. Když jsem se rozhodoval jaké auto si vůbec chci koupit moje požadavky byly: měl by to být zážehový šestiválec, pohon zadních kol a kombík. Vyšly mi z toho dvě auta BMW 3er touring a Mercedes Benz C-klasse T-modell. U Mercedesu se mi hodně líbila palubní deska, ale rozhodně v něm nebude takové sportovní svezení jako v trojce.

POPIS AUTA

Bávo je vyrobené v roce 1997 v šestém měsíci, tedy po faceliftu, který naběhl do výroby v září roku 1996. Hlavní optickou změnou jsou lehce modifikované ledvinky, které podle mého měly auto sladit s ostatními modely a omladit vzhled. Více řadě e36 sluší starší ledvinky, tyhle faceliftované jsou tam jako dodatečně nalepené.

Moje trojka je tedy 11 let stará, najeto má skoro 200 tisíc kilometrů. V Německu a pár týdnů v ČR v autě nic neskřípalo ani nevrzalo, ale stav našich silnic se na interiéru podepsal a na nekvalitních hrbolatých silnicích vevnitř občas něco skřípne a vrzne.

Když jsem u těch silnic na autě jsem měl zimní 15 palcové pneumatiky rozměr 205/60, jsou dostatečně komfortní, na vozovce drží celkem schopně. Letní pneumatiky jsou v tom samém rozměru jako zimní, akorát mají vyšší rychlostní index do 240 km/h, platí o nich to samé co o letních.

Konečně se dostávám k motoru, toto auto má na pátých dveřích velký nápis 323i. Ne nejsem příznivec vozů Mazda, abych si lepil na auto (ještě jiné značky než Mazda) štítek tohoto populárního modelu. BMW trošku nesmyslně pojmenovalo 2,5 litrový motor M52 jako 323i, zřejmě aby se odlišil od staršího agregátu 325i. Rozhodoval jsem se mezi 320i, 323i (325i by taky přicházel v úvahu, ale já jsem chtěl co nejmladší auto) nebo 328i. Zvolil jsem zlatou střední cestu, 323i má 170 koní v 5500 ot/min., je to tedy tradiční vysokootáčkový atmosferický šestiválec.

JÍZDA

Do mé trojky jsem přesedl z tátova Opela Astry A, v BMW je všechno daleko tvrdší - podvozek, chod pedálů, řízení (Astra bez posilovače řízení má celkem dobrý kontakt volantu a kol s vozovkou), ale na přesnost řízení v e36 zdaleka nemá, ve volantu je dost citu.

Nejraději s trojkou jezdím na kvalitních zatáčkovitých okreskách kde si pořádně zařídím. S 323i se dá jezdit dvěma způsoby, auto má dvě tváře. Když se motor točí do 3000 otáček auto si jen tak zvolna zrychluje. Když ale překročím tuto hranici otáček motor krásně táhne a nepřestává až do šesti tisíc. Agregát je vybavený systémem VANOS, což je proměnné časování ventilů.

Na suchu jsem zkoušel auto poslat do smyku, to se mi nepovedlo, ani už pokoušet osud a trápit auto nebudu. Jakmile je silnice mokrá stačí přidat v zatáčce plyn a trojka se krásně hrne bokem. Tuto zimu jsem byl trošku potrápit bávo na Šumavě, se zadním náhonem absolutní spokojenost, dokonce mě nezklamal ani systém kontroly trakce ASC, kterým je auto vybaveno. Má na starosti ubrat výkon motoru a přibrzdit zadní kola / kolo, jestliže se začne protáčet. Jezdím na 15palcových kolech s 205 mm širokými pneumatikami, auto je i na rozbitých cestách komfortní a dostatečně přilnavé.

Interiér trojky je i po takové porci kilometrů zachovalý, nemá ošoupaný volant, ani dveřní madla nebo dokonce prodřenou sedačku, i takové auto jsem viděl dokonce mělo menší počet najetých kilometrů, jak je to možné? Často mám chvíli po nastartování „rozsypaný čaj“ na displeji ukazatele najetých km, to je známý nešvar řady e36. Po chvíli se z „čaje“ rozsvítí ta správná čísla. Pod otáčkoměrem se nachází můj velmi „oblíbený“ analogový ukazatel okamžité spotřeby. Když zarazím plyn do podlahy a sleduji jak otáčky letí vzhůru a omylem mi sjede zrak na rafičku okamžité spotřeby, vidím nemilé číslo 30 l/100 km (to je maximum které ukazuje). Zas tak mi ten ukazatel nevadí:-)

Přístrojová deska je natočena k řidiči a všechna tlačítka jsou přehledně rozmístěna, kromě tlačítek na rádiu. Není to originál BMW, ale Blaupunkt Freiburg ještě na pravěké kazety, (pamatuju je) perfektně zapadá to interiéru. Nejsem žádný velký fanda muziky, teď poslouchám v autě maximálně rádio. Pod rádiem se nachází ovládací panel dvouzónové automatické klimatizace. Pod klimou je ještě „malý palubní počítač“, ukazatel času a teploty. Čas jde nastavit pouze s vypnutým motorem a otočeným klíčkem do polohy 1, než jsem na to po prostudování návodu přišel, tak měsíc a půl mi to trvalo. Myslel jsem si že příslušné tlačítko nemá kontakt. Hodiny jsem šteloval vždy s nastartovaným motorem, například na červené.

Silné stránky

jízdní vlastnosti
pohon zadních kol
šestiválcový motor
přesné řízení

Slabé stránky

pouze pětistupňová převodovka
okamžitý ukazatel spotřeby :-)
málo místa na zadních sedadlech
malý kufr (Mondeo to není)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Začal jsem tedy hledat BMW e36 na známých německých internetových inzertních webech. Proklikal jsem všechny trojky, vybral jsem si tam pár aut a vyrazil si je do Německa obhlídnout. Všechny trojky které jsem si vybral prodávali Turci, kromě téhle, kterou jsem si nakonec koupil. Přístup prodejce v Německu byl super. Ofotili si řidičák a pustili nás samotné na zkušební jízdu. Auto jsme s bráchou a bratrancem prohlédli, projeli, přihlásili na německé převozní značky a frčeli domů.

Lehký tuning

Moje trojka bohužel není vybavena M paketem, pro neznalé je to bodykit karoserie, který trojce mimořádně sluší. Něco podobného jako S-line paket od Audi. Provedl jsem mírný tuning auta, zakoupil jsem ho totiž s oranžovými předními blinkry, jak já říkám: správnej bavorák má mít bílý blinkry. Takže byly vyměněny za bílé, které mnohem vylepšily vzhled auta, dále jsem vyměnil původní stěrače za Aero stěrače.

Na fotkách si můžete všimnout velmi speciální věci o které se nelze nezmínit. Vezmu to trošku oklikou BMW odlehčuje auta a snižuje svým sportovním autům těžiště (M3, M6) vyměňuje plechovou střechu za karbnovou. Původní majitel tuto drastickou úpravu bohužel neprovedl. Udělal jinou věc, pro hmotnost auta neméně důležitou a jistě se mu povedlo i snížit těžiště vozu. Na třidvatrojku namontoval karbonová ramínka stěračů, jak dopředu tak dozadu. Tuto hightech vychytávku nemají ani nejvrcholnější M modely bavorské značky. Celý tento odstavec berte jako nadsázku, nic z toho nebylo myšleno vážně. Hlavně že stěrače původní majitel nepolepil svítivě růžovou barvou.

Žádný tuning na autě neplánuji.

 

Novinky v recenzi

19.7.2008 00:00

Konečně jsem přidal kvalitní fotky exteriéru i interiéru auta. Je také vyměněná hlavice řadící páky, byla tam taková hrozná, roztrhaná, potažená oranžovou kůží, ble.

19.5.2008 00:00

Přidal jsem další fotky focené mobilem, podle toho vypadá jejich kvalita. Umyju pořádně interiér a nafotím hezčí fotky foťákem.


Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Musím zaklepat, ale zatím se ze závad vyskytují pouze drobnosti.

praktičnost
7

Auto pro dva akorát, pro rodinu s většími dětmi je spíš Řada 5.

prostornost
7

Je to sice auto střední třídy, ale místa je vzadu víc i v Opelu Astra Caravan (F).

jízdní vlastnosti
9

I na patnáctkách auto výborně sedí a celkem dobře filtruje nerovnosti.

jízdní komfort
9

Na patnáctkách auto celkem pohodlně přejíždí přes díry, francouz to ale není.

provozní náklady
9

Zatím pouze jezdím a tankuju, takže jako na nový auto :-D.

náhradní díly
8

Ceny náhradních dílů se podle toho co jsem čet pohybují jako u ostatních značek. Vlastní zkušenost nemám.

výkon motoru
9

Zatím mi 170 koní stačí, stejně mě někdo pořád zdržuje. Umím si představit auto s vyšším výkonem. Koní není nikdy dost.

spotřeba
8

Vzhledem k objemu a výkonu auta je pro mě průměrných 10 litrů na sto akorát, rozhodně se neloudám.

hlučnost motoru
9

Malinko je slyšet za studena, po zahřátí o něm v nižších otáčkách ani nevím. Ve vyšších otáčkách (nad 3500) začne hezky zpívat.

kvalita sedadel
9

Ani po 200 tisících nejsou prosezelé, protrhlé, sedí se v nich pohodlně i na delší vzdálenosti. Parádní i je rozsah a způsob jejich nastavení.

brzdy
9

Nestěžuju si, plně dostačují, zatím sem vždycky všechno ubrzdil.

zavazadlový prostor
7

Je to sice kombi, ale místa v zavazadelníku moc není.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…