Recenze

9 Majitel

Opel Vectra 2.0 16V

8.78 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Vectra, foto 1 Opel Vectra, foto 2 Opel Vectra, foto 3 Opel Vectra, foto 4 Opel Vectra, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Viky Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:176000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 188 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Tauro".

Na začátek Vás prosím, aby jste mě hned nekamenovali za to, že to tady píšu třeba moc obsáhle, nebo zcestně, je to jen pouze můj názor a snažím se v těchto větách zhruba popsat vlastnosti, poznatky a dosavadní zkušenosti s výše uvedeným automobilem, to jak hodnotím jednotlivé věci nebo na co mám jaký názor je čiště můj osobní pohled na věc. Pokud s něčím nesouhlasíte, svůj nesouhlas prosím vyjadřujte slušně, když už :) Budu rád i za případnou kritiku, každý názor se počítá :)

Viky sjela z výrobního pásu v roce 1996, poprvé byla registrována 22.4.1996 v Německu. Svému prvnímu majiteli sloužila cca 7 let, poté byla dovezena do ČR, kde si jí koupil další motorista, stal se tedy jejím druhým opatrovníkem. Díky službě autotracer jsem zjistil, že tachometr byl při té příležitosti (nečekaně...) alespoň jednou stočen, čemuž odpovídá i opotřebení auta, můj odhad je kolem 250k km. Viky byla kdysi asi dost bouchlá na přední část, má měněný motor, některé díly nepasují přesně jak by měly, našel jsem i několik kablíků, které nejsou nikam zapojeny.

Druhý majitel se o ní příliš nestaral, troufám si říct, že na ní až sr.l a pouze jezdil, možná ani to ne, podle koroze spodku a některých chycených míst na prazích a dveřích vypadá, jako by stála bez povšimnutí v nějakejch kopřivách. A jestli s ní někdy jezdil, tak asi jako prase protože bude nejspíš rozhozená geometrie, při vyšších rychlostech (140 a vyšší) začíná vibrovat volant. Tedy péče nebo odhleduplnost k autu se zrovna dvakrát nekonala.

Já jsem se stal třetím majitelem tento rok 17. dubna. Viky jsem koupil v jednom pražském autobazaru (tři A v názvu...). Prodej popíšu příslovím: Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. Po ujetí cca 150km se mi odporoučela převodovka, předchozí majitel moc dobře věděl, proč se auta zbavuje, tipl bych, že měl nějakého známého ve zmiňovaném "renomovaném a profesionálním" bazaru, protože jinak by to auto už nejspíš nezpeněžil, takže to prodal na vrakáč, kde se prodávaji auta se skrytejma vadama, a kde vám posléze řeknou, že jste si závadu způsobil sám. Takže na mě zbyl černej petr a zacáloval jsem jinou převodovku, dále jsem kupoval nový čidlo vačky, s čidlem kliky je tohle častý problém těchto aut. Opravit se to bohužel nedá, musí se koupit nový (na vačku-Siemens cca 2700kč, na kliku cca o tisíc levněji), jinak ještě byla investice do nových rozvodů, dál jsem si vyměnil olej s filtrem, nainstaloval sportovní filtr Green, dál plánuju svíčky Denso, do STK mě čekají nové brzdy, opravit chycený místa na autě, sice vyznávám heslo, že venek nejezdí ale ty kytky co tam mám jsou pro ostudu.

Dále má auto kratší tvrdší pružiny H&R, střední výfukový tlumič Supersport, zadní laděný tlumič Supersport, který při koupi visel jen na jedné gumě. K autu byla i zimní pneu na plechách a na autě lité 15ky Opel. Oproti zanedbanému zevnějšku je interiér docela zachovalý, nebo spíš v interiéru se není o co starat, koberce a výplně vám nezreznou :)

Výbava je na rok výroby myslím velmi slušná, zahrnuje 4x okna v elektrice včetně vyhřívaných zrcátek, elektricky ovládané střešní okno, 2x airbag (nejsem si ale jistej, jestli nejsou střelený a vyměněný, kvůli výše popsaný nehodě na předek...), tempomat, ABS, dálkové centrální zamykání, palubní počítač, digitální klimatizace, vypínatelný protiprokluzový systém, originální alarm, originální rádio s CD přehrávačem a ovládáním na volantu, loketní opěrka vpředu a vzadu, držáky na nápoje, klimatizovanou přihrádku, roletku na zadním okně, výškově stavitelné sedadlo řidiče a bederní opěrky na předních sedadlech. Jediné co mi zde chybí jsou vyhřívaná sedadla, ale to je jen maličkost bez které se dá v pohodě přežít.

Silné stránky

1) Dobrá VÝBAVA
2) Pohodlné sedačky, dostatek místa, praktické odkládací prostory, celkově útulný, šikovně uspořádaný interiér
3) RELATIVNĚ VELKÝ KUFR, který je však omezen vkládacím otvorem. To je bohužel daň za to, že je to sedan, ale právě sedany a coupé verze se mi líbí nejvíc, takže nad tím jen mávnu rukou :)
4) Dobrý stabilní, poslušně reagující PODVOZEK, který si i díky zmiňovaným kratším pružinám nechá hodně líbit, ale je to předohrab takže v extrému se projeví nedotáčivost. Ale dá se ukočírovat. Zároveň ale nabízí vcelku komfortní jízdu, s přejížděním nerovností si při rozumné rychlosti dokáže poradit.
5) DVOULITROVÝ MOTOR má 136 koní, na Vectru, která nějaké to kilo váží, by mohl mít tak o 15 kobylek navíc, ale pokud si zvyknete, dá se s ním jezdit klidně, ale i sportovně. Na sportovní jízdu, jak už to u benzínovejch atmosfér bývá, se musí motor točit, a držet v otáčkách, odměnou je solidní zátah a v mém případě i decentně dunivý zvuk, který člověka nutí točit dál a dál :)
6) SPOTŘEBA: při lehké noze není problém se vejít do 6.5L, těžkou nohu jsem zatím nijak dlouhodobě neměřil, jsem jen chudý student, s omezenými příjmy :)

Slabé stránky

Je to mé první (mnou vlastněné) auto, takže samozřejmě jen samá chvála... :D Ne, kdepak, nějaké slabiny se najdou.
1) Volant není nastavitelný
2) Koroze
3) Motor si bere trochu víc oleje než bych čekal.
4) Rychlosti by mohly zapadat snadněji-řazení je lepší průměr.
5) Náhradní díly podléhající běžnému opotřebení a výměně jsou za přijatelnou cenu, díly, které neměníte každý rok jsou už poněkud dražší, lepší když fungují tak jak mají co nejdéle.

Viky nemám zase tak dlouho, takže postupem času možná nějaký přibudou, ale s tím se počítá.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Starší auto jsem si kupoval kvůli ceně, protože na novější jsem prostě neměl. Další důvod byl i ten, že pokud tohle někam opřu, nebude to tak drahé, jako v případě novějšího a dražšího auta. Ale i přes jeho stáří a množství chyb a peripetií co jsem s ním zatím měl (díky prodejci) si toho auta vážím, protože jsem si k němu pomohl svojí prací a za svoje peníze, většinou z brigád při škole, takže ho nehodlám hned poslat do šrotu. Mým přáním je, aby mi vydrželo ještě tak 2-3 roky v pojízdném stavu. No a jelikož o auta se zajímám od kočárku, pořídil jsem si ho i z důvodu, abych se na něm něco přiučil, tudíž co zvládnu a na co mám nářadí a vybavení si opravuju nebo měnim sám. I proto starý auto, na starym kole se nejlíp naučíš jezdit. :)

-výměna převodovky
-výměna čidla vačkového hřídele
-nová rozvodová sada
-výměna oleje+filtru
-instalace sportovního filtru Green(konus-hruška)+přívod vzduchu+odstínění od motoru
-zaslepení EGR ventilu
-vyčistění škrtící klapky, vyčistění krokového motorku volnoběžných otáček+seřízení
-montáž předních bočních tmavých blinkrů (původní byly prasklé, tekla do nich voda)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jedním slovem otřesné, u třech A si nekoupim ani šrouby na kolo, protože by mi jich všech 5 na 100% prasklo. Když se jich zeptáte na možnost vrácení automobilu z důvodu skryté vady nebo jiné nesrovnalosti, suverénně vám vmetou do očí, že to se u nich ještě nikdy nestalo. Pojištění Carlife taky k ničemu, prý reklamuji převodovku a ve smlouvě se píše o pohonném ústrojí vozu... Co jinýho to asi tak bude u auta s náhonem na přední, kde je převodovka a diferák v jednom obalu, když ne pohonný ústrojí? Ale beru to jako poučení, a koneckonců, špatná reklama taky reklama :)

Úpravy, tuning.

-Střední laděný výfukový díl Supersport
-Zadní laděný tlumič Supersport
-Kratší pružiny H&R
-Sportovní vzduchový filtr Green, konus
-Přední tmavé blinkry
-Stříbrná přední maska a spodní mřížka
-Zaslepený EGR ventil

 


Další vozy Opel Vectra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

zatím mě nikde nenechala, vždy jsem se vrátil v pořádku domů

praktičnost
8

auto nejspíš navrhoval prakticky myslící člověk, vše logicky uspořádané

prostornost
7

vepředu je místa dost, vzadu nejezdím, ale nikdo si zatím nestěžoval :)

jízdní vlastnosti
9

jsou vyvážené, jak pro klidnou tak i sportovní jízdu, záleží na řidičově náladě :)

jízdní komfort
8

popsáno o řádek výše :) sedadla pohodlná, svezení příjemné

provozní náklady
7

v normálu

náhradní díly
6

lepší průměr

výkon motoru
9

mi v pohodě stačí, v některých situacích by mohl být o chlup větší, ale jinak jsem spokojen

spotřeba
6

se odvíjí podle stylu jízdy, ale nekupoval jsem si benzíňáka kvůli tomu, abych jezdil na spotřebu, na to je přeci nafta :)

hlučnost motoru
7

je trochu víc slyšet díky laděnému tlumiči, ale to mi nevadí, rád si to poslechnu

kvalita sedadel
9

s těmi jsem spokojený, po delší cestě v pohodě vystoupím, bez bolesti zad :)

brzdy
6

by mohly brzdit o něco razantněji, lepší průměr

zavazadlový prostor
7

není to žádný náklaďák, ale co kdy potřebuju převézt tam vždycky dostanu :)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…