Recenze

TiRa (muž 35 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Opel Vectra B 2.0 16V CDX

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 131× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Vectra, foto 0 Opel Vectra, foto 1 Opel Vectra, foto 2 Opel Vectra, foto 3 Opel Vectra, foto 4 Opel Vectra, foto 5 Opel Vectra, foto 6 Opel Vectra, foto 7
Opel Vectra, foto 8 Opel Vectra, foto 9 Opel Vectra, foto 10 Opel Vectra, foto 11 Opel Vectra, foto 12 Opel Vectra, foto 13 Opel Vectra, foto 14 Opel Vectra, foto 15 Opel Vectra, foto 16 Opel Vectra, foto 17 Opel Vectra, foto 18 Opel Vectra, foto 19 Opel Vectra, foto 20 Opel Vectra, foto 21 Opel Vectra, foto 22 Opel Vectra, foto 23 Opel Vectra, foto 24 Opel Vectra, foto 25 Opel Vectra, foto 26 Opel Vectra, foto 27 Opel Vectra, foto 28 Opel Vectra, foto 29 Opel Vectra, foto 30 Opel Vectra, foto 31 Opel Vectra, foto 32 Opel Vectra, foto 33 Opel Vectra, foto 34 Opel Vectra, foto 35 Opel Vectra, foto 36 Opel Vectra, foto 37 Opel Vectra, foto 38 Opel Vectra, foto 39 Opel Vectra, foto 40
 

Technické info

Přezdívka auta VeBe Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:145452 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 188 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.6 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Opel Vectra B se vyráběl v letech 1995 až 2001 ve třech karosářských provedení (čtyřdveřový sedan, pětidveřový liftback a o něco později i v provedení kombi).
Na trh byl uveden s širokou paletou motorů. Od benzínových čtyřválců 1.6 8V (55kW) až po šestiválec 2.5 24V (125kW). Firmou Irmscher (tovární úpravce Vectry B) byl poslední zmiňovaný šestiválec upraven na výkon 143kW s označením i500 (pro úplnost Irmscher vyráběl i verzi s 3.0l šestiválcem označovaným i30, ale tohoto modelu bylo vyrobeno jen pár kusů). Paleta dieselových motorů začíná na předkomůrkovém 1.7 TD (60kW) přes 2.0 DI a DTI (60kW a 74kW) s přímím vstřikováním po nejmodernější 2.2 DTI (92kW).
V roce 1999 prošla Vectra B modernizací (tzv. facelift), kdy bylo provedeno několik změn. Jak vzhledových a mechanických, tak i bezpečnostních.

Tyto změny se ale mé Vectry netýkají, jelikož ta má ve svém rodném listě zapsán rok 1998. Pod kapotu se jí dostal čtyřválcový 2.0 16V s výkonem 100kW a na svou karoserii v provedení sedan dostala tmavě modrý kabátek. Zakoupená byla v bazaru a po dvou majitelích.

MOTOR [obr.11]:
Atmosférický řadový čtyřválec s šestnácti ventily o objemu 1998cm3 a o výkonu 100kW (136hp) při 5600ot/min s nejvyšším točivým momentem 188 Nm při 3200ot/min. Uložen v přední části napříč ve směru jízdy. Tento motor byl v nabídce od uvedení Vectry B na trh až do konce roku 2000, kdy byl nahrazen modernějším agregátem 2,2 16V.

PŘEVODOVKA:
Mechanická 5 stupňová s omezovačem maximálních otáček na 6600ot/min.

Maximální rychlost na jednotlivé stupně:
1.st. – 52km/h 2.st. – 107km/h 3.st. – 162km/h 4. a 5.st. > 200km/h

Otáčky v závislosti na maximálních povolených limitech ČR:
50km/h – 3.st. 2000ot/min 4.st. 1500ot/min
90km/h – 4.st. 2600ot/min 5.st. 2100ot/min
130km/h – 4.st. 3600ot/min 5.st. 3000ot/min

KAROSERIE:
Čtyřdveřový pětimístný sedan s celkovou délkou 4477mm, šířce 1707mm a výšce 1428mm. O hmotnosti 1315kg a maximálním zatížením 520kg.

Silné stránky

- design
Design určitě nadčasový. Elegantně zaoblené tvary, zpětná zrcátka, jejíchž linie se táhne přes celou kapotu až k masce chladiče [obr.10].

- výbava
Má „Vectřice“ se na předních dveří chlubí nápisem CDX, což znamená nejvyšší stupeň výbavy. A ta tedy zahrnuje posilovač řízení, ABS, TC (protiprokluz), centrál na DO, alarm, imobilizér, automatické ovládaní klimatizace, elektricky ovládaná přední i zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, tempomat, sadu GSM, rádio s CD měničem 10 reproduktory a ovládáním na volantu, palubní počítač s kontrolním systémem, 2x airbag, výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče, přední loketní opěrku a interiér vykládaný dřevem.

- interiér
Když jsem vybíral své budoucí auto, tak právě interiér u tohoto vozu bylo velké plus. Ostatní buď používaly velké množství tvrdých plastů nebo měly celkově nevzhledné palubovky (myslím tím vozy podobného roku vzniku). Kladně hodnotím dostupnost i umístění ovládacích prvků a také čalounění, na kterých se léta provozu ještě nestačila ukázat.

- prostornost a pohodlí
Dostatek prostoru pro čtyři cestující. Místo pro pátého je spíše nouzové řešení (bezpečnostní pás i opěrka hlavy se tu pro něj ale nachází [obr.28]). Lepší je prostor využít jako loketní opěrku pro zadní cestující. Pohodlné přední sedačky s dostatečným bočním vedením (pro klidnou jízdu) a s nastavitelnou bederní opěrkou [obr.24].

- podvozek
Ideálně nastavený na naše kvalitní cesty. Komfortní a předvídatelný.

- motor
Jak už to tak u benzínu bývá. V nízkých otáčkách se Vám odvděčí nízkou spotřebou, tichým a kultivovaným zvukovým projevem. A ve vyšších krásnou akcelerací a padající ručičkou ukazatele stavu nádrže. Mě osobně se podařila nejnižší průměrná spotřeba 6,5l (ale to byla delší a plynulá tzv. EKO jízda). Jinak spíše 8,5l při sportovnějším způsobu jízdy kolem 10 litrů.

Slabé stránky

- rez
U mě se zatím objevila na dvou místech, takže žádný extrém jak se všeobecně tvrdí. Ale i tak ji uvedu jako slabou stránku Vectry B. Po faceliftu, kdy byla ještě zkvalitněna antikorozní úprava, se už nejspíš nevyskytuje vůbec.

- víko kufru
Klasické závěsy víka [obr.30], které zasahují do nákladového prostoru. (Když už se kapota otvírá pomocí vzpěr, tak to mohli zavést i na víko kufru)

- malá zpětná zrcátka
Ty právě na úkor designu nejsou nijak velká, ale dostačující. Po faceliftu se dočkaly mírného zvětšení.

- nedostatek odkládacích ploch
Opravdu jich není moc. Z místa řidiče máte k dispozici kapsu ve dveřích [obr.29] (nijak zvlášť objemná), dva držáky na kelímky [obr.20] (osobně jsem je nikdy nevyužil, po faceliftu se na toto místo dostala přihrádka), kastlík v přístrojovce [obr.21] (v mém případě se tam nachází org. CD changer) a prostor v loketní opěrce.

- závady klimatizace
V rodině se nacházeli dvě Vectry B a u obou se nějaká závada spojená s klimatizací našla. A podle příspěvků v diskuzi nejsme výjimka.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- vadné servo
Porucha, která se objevila pár měsíců po koupi (bohužel).

- netěsnost víka hlavy
Tato závada byla zjištěna už při koupi, takže sleva z ceny. Oprava jednoduchá, ale je důležité zkontrolovat či vyměnit hadice odvětrání, které mají tuto závadu většinou na svědomí. Taky jsem mohl tuto závadu dát mezi slabé stránky, protože je to obvyklá slabost motorů X20XEV a X18XE.

- jinak běžné věci jako rozvody, olej, filtry atd.
- mnoho cenných informací (ohledně oprav, úprav a jiné pomoci) lze nalézt na kvalitních a obsáhlých klubových stránkách, které se na internetu nacházejí a které Vám ušetří spousty peněz

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vůz byl zakoupen v ostravském autobazaru. Proběhla kontrola stavu karoserie, motoru, pár dotazů na prodávajícího. Následovala prohlídka interiéru a odzkoušení všech elektronických funkcí. Dále auto zajelo na zvedák, který se v bazaru nacházel. Zkušební jízda, smlouváni ceny, zaplacení, potřesení rukou a cestou domů.

Úpravy:

Já nejsem moc velký zastánce tuningu (spíš odpůrce, když vidím některé výtvory).

Takže jediné úpravy co jsem zatím provedl:
- přidání odkládací přihrádky u stropního osvětlení [obr.22] (z důvodu výše uvedenému nedostatku odkládacích ploch).
- úprava cyklovače stěračů (originál cykluje podle rychlosti, po výměně páčky stěračů [obr.17] a úpravy elektriky [obr.32] cykluje jak já si nastavím)
- výměna krytu tlačítek na klíčku [obr.33] (ohodně líp se mačkají, než původní oválný typ)

 

Novinky v recenzi

16.10.2011 22:30

Stále spolu

Nemalé finance šly do bydlení, takže VeBe zůstává stále se mnou.
Rez jsem sice neřešil, ale musím uznat, že s tím holka bojuje (reznout sice rezne, ale tak nějak pomalu, řekl bych, že skoro vůbec :)). Došlo tedy k výměně tlumičů, protože už se pohupovala jak kočár. A zadního dílu výfuku, který byl ještě původní (tzn. 13 let).

Toť vše...

9.9.2010 20:54

Další rok za námi

Jako minule, tak i teď menší shrnutí po ročním provozu.

Korozi jsem zatím nechal korozí (delší dobu jsem uvažoval, zda do auta dále investovat nebo ho raději vyměnit za něco novějšího). Po rozhodnutí a hlášení BC, že je třeba vyměnit brzdové destičky, následovala kompletní výměna předních i zadních brzd (jak kotoučů, tak destiček). Na podzim se na mě začala usmívat kontrolka elektroniky motoru, vyřešeno výměnou snímače vačkového a klikového hřídele. A zatím moje poslední investice byla na jaře letošního roku, kdy si někdo potřeboval vyzkoušet kvalitu čepele svého nože. Bohužel pro mě, to znamenalo nákup dalších dvou nových pneumatik.

A stejně jako loni... Přes nemalé investice stále s VeBe spokojen :)

2.8.2009 13:28

Přeměna interiéru do kůže

Po dlouhé době hledání se mi konečně podařilo sehnat kožený interiér za rozumný peníz a v ucházejícím stavu. Abych tento stav přeměnil do výborného, musel jsem nechat sedadlo řidiče přečalounit (mělo celý levý bok od nastupování a vystupování sedřený) a opravit sklápění zadních sedaček, které bylo zaseklé. Spolu s tímto interiérem jsem si sehnal ještě vnitřní chromované kliky (které se dávaly do faceliftu) a tlačítka vyhřívání (jelikož přední sedačky jsou vyhřívané a elektroinstalace byla z výroby předpřipravená stačilo je pouze zasunout). Výsledek mého počínání můžete vidět v galerii.

23.4.2009 18:49

Rok od recenze

Rok uplynul, auto stále jezdí mezi námi. A já bych se rád podělil o tom, co se minulý rok událo.

Začátkem léta zjištěna nemilá věc, nefunkční klimatizace. Problém byl v děravém chladiči klimatizace. Po jeho výměně a naplnění okruhu klima opět chladí.
Na podzim se začaly objevovat pazvuky od přední nápravy a odskakování zadních kol. Na předku to způsobovaly vadné čepy, na zádi zase silentbloky. Nakonec jsem se rozhodl udělat celkovou "repasi" podvozku a nechal vyměnit všechny čepy, silentbloky a stabilizátory. Následovala geometrie a test tlumičů, který dopadl výborně.
Přes zimu jsem si nechal zrenovovat letní kola a dokoupil k nim nové pneu. Taky o sobě dává najevo koroze, která se objevila na prazích a lemech dveří. Předloni jsem se na pár zjištěných míst vykašlal, ale po této a loňské úrodě to už budu muset vyřešit.

Tolik jednotlivá roční období. I přes tento pro někoho strašný seznam, jsem stále s Vectřicí spokojen a i uplynulý rok mě dovezla kam jsem potřeboval a nenechala mě na holičkách.


Další vozy Opel Vectra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Kromě vadného serva (které způsobilo menší problémy s parkováním) nemám spolehlivosti co vytknout.

praktičnost
7

Málo odkládacích ploch a je to sedan (nic rozměrného v kufru nepřevezete). Na druhou stranu, pokud do kufru něco nakládáte nefouká Vám do interiéru.

prostornost
9

Vpředu dostatek, vzadu o něco méně.

jízdní vlastnosti
9

Je to rodinné auto a od toho se taky odvíjí.

jízdní komfort
10

Pohodlné, tiché.

provozní náklady
9

Jako každé jiné (spotřebák a PHM).

náhradní díly
10

Ceny nejsou nijak vysoké, existuje druhovýroba a spoustu opel vrakovišť.

výkon motoru
8

Ze dvoulitru by se dalo dostat víc.

spotřeba
9

Záleží na dravosti, ale dá se udržet v rozumné míře.

hlučnost motoru
10

Opět záleží na dravosti, do 3000 ot. je zvuk dostatečně tlumený.

kvalita sedadel
10

Na komfortní svezení dostatečné, pro nějakého závodníka už nejspíš ne.

brzdy
10

Mají pozvolný nástup, dá se dobře regulovat brzdný účinek.

zavazadlový prostor
9

Základní objem 500l, zadní sedačky se dají sklopit v poměru 2/3. Na mé potřeby stačí.






Blesk.cz

Zeman nedostal pozvánku na 28. října. Na udílení metálů bude chybět nejvyšší žalobce

Zeman nedostal pozvánku na 28. října. Na udílení…

Nejvyšší státní zástupce Pavel Zeman zatím nedostal pozvánku na slavnostní udílení státních vyznamenání na…

Změna ve vyplácení důchodů? Rusnok varoval před „totálním nebezpečím“ a státním fondem

Změna ve vyplácení důchodů? Rusnok varoval před…

Žádná geniální penzijní reforma neexistuje a představy o státním penzijním fondu jsou nezodpovědné, varoval v…

 

iSport.cz

iSport podcast: Sudí byl v Olomouci vláčný. Proč Slavia kondičně vyniká?

iSport podcast: Sudí byl v Olomouci vláčný. Proč…

Celý víkend v českém fotbale byl poznamenán podivnými výkony a výroky rozhodčích. Nejčerstvějších přehmatů se…

Expert Kopecký: Sparta ukazuje tvář. O Slavii se nebojím ani s Barcelonou

Expert Kopecký: Sparta ukazuje tvář. O Slavii se…

Další ztráta Sparty, poločasové trápení slávistů proti Příbrami i třígólové představení Plzně. Žhavá víkendová…

 

Reflex.cz

Festival Wasteland Weekend: Přehlídka spoře oděných dívek  a dokonalého bizáru ve stylu Mad Max

Festival Wasteland Weekend: Přehlídka spoře oděných…

Festival Wasteland Weekend se koná každý rok v září už od roku 2010. Jubilejní desátý ročník, který rozvířil…

Vezměte tříleté děti do kina: Animované pásmo Hurá na pohádky cílí na ty nejmenší

Vezměte tříleté děti do kina: Animované pásmo Hurá…

Velké příběhy pro malé oči slibuje pásmo animovaných filmů pro nejmenší diváky Hurá na pohádky, které v těchto…