Recenze

9 Majitel

Fiat Uno 1,3 i.e. Turbo

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 39× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Uno, foto 1 Fiat Uno, foto 2 Fiat Uno, foto 3 Fiat Uno, foto 4 Fiat Uno, foto 5 Fiat Uno, foto 6 Fiat Uno, foto 7 Fiat Uno, foto 8
Fiat Uno, foto 9 Fiat Uno, foto 10 Fiat Uno, foto 11 Fiat Uno, foto 12 Fiat Uno, foto 13 Fiat Uno, foto 14 Fiat Uno, foto 15 Fiat Uno, foto 16 Fiat Uno, foto 17 Fiat Uno, foto 18 Fiat Uno, foto 22 Fiat Uno, foto 23 Fiat Uno, foto 24 Fiat Uno, foto 24 Fiat Uno, foto 24 Fiat Uno, foto 25 Fiat Uno, foto 28 Fiat Uno, foto 29 Fiat Uno, foto 30 Fiat Uno, foto 31 Fiat Uno, foto 32 Fiat Uno, foto 33 Fiat Uno, foto 34 Fiat Uno, foto 35 Fiat Uno, foto 36 Fiat Uno, foto 37 Fiat Uno, foto 38 Fiat Uno, foto 39 Fiat Uno, foto 40 Fiat Uno, foto 41 Fiat Uno, foto 42 Fiat Uno, foto 43 Fiat Uno, foto 60 Fiat Uno, foto 60 Fiat Uno, foto 60
 

Technické info

Přezdívka auta turbína Rok výroby 1985 Koupeno nové najeto [km]:149500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1301 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 146 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 196 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 240 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kovar".

Fiat Uno je koncipováno jako levnější auto do městského provozu. To ovšem neplatí pro verzi i.e. Turbo, který se řadí ke sprinterům své doby po boku Renaultu 5, VW Polo apod. Fiat Uno se tímto stal malým dravcem, který se nezalekl ani Omegy s třílitrovým motorem (ovšem pouze na členitých silnicích, dálnice by pro něj byla osudnou).

Dnes verze s motorem o objemu 1301ccm a přeplňovaným motorem vídáme zřídka. Od „klasické“ verze se liší detaily, které jako celek znamenají velkou změnu. Exteriér dostal bílé blinkry, jiné nárazníky, v základní výbavě byly přední mlhovky, litá kola, tónovaná skla (zadní vyklápěcí), střešní okno a laminátové víko kufru opatřené decentním spoilerem. Interiér se přestrojil do červeno-černé kombinace, která dodnes vypadá luxusně. Červneý kobereček natažený po celém autě je i po tolika letech pěkný a zachovalý. Sedačky jsou nižší,tvrdší a s lepším bočním vedení, než u obyčejného Una. Jako velké plus bych jim dal, že ani po tolika km nejsou ani trochu prosedela, což se u "klasického" Una jen tak neividi. Čalounění střechy je potaženo černou koženkou a u zpětného zrrcátka se nachází digitální hodiny se stopkami, abyste si mohli zmeřit jaké máte zrychlení. Kromě štítu budíků se na palubovce nic nezměnilo. Na palubním štítu se objevil otáčkoměr, rychloměr cejchovaný do 240km/h a dalších pět budíků, které jsou pro „závoďáka“ nutností a informují řidiče o chodu auta. Celkově by se dalo říct, že design auta je nadčasový a i v dnešní době se dá na toto auto dívat.

Podvozek je samozřejmě také přizpůsobený k potenciálu motoru. Ovšem úpravy jsou tak malé, že jako celek je stále poddimenzovaný. Vůz váží kolem 850kg a má výkon 77kW. Italští inženýři se snažili, ale je to málo. Vůz drží stopu perfektně až do té doby, než vjedete na nerovnou silnici. To se auto rozkmitá a máte plné ruce práce. Lehkou záď pocítíte již při nízké rychlosti na dlaždicích. Velké rychlosti se raději vyhněte. Sice je vůz schopný uhánět rychlostí přes 210km/h, ale to bych doporučoval jedině na nové rovné silnici a s naprostým bezvětří. Brzdy jsou na všech kolech kotoučové. Přední chlazené a zadní plné kotouče jsou stejné jako přední u klasického Una. Brzdí pěkně, ale absence ABS je znát, tudíž je nutná větší opatrnost. Citlivost na pohyb volantu je skvělá a ani na místě není problém točit s volantem.

Motor je kapitola sama o sobě. Malý nenápadný Fiatek se s ním promění v divocha, kterého žene kupředu maloobjemový turbomotor, který umí táhnout jak z nízkých, tak vysokých otáček. Po městě není problém jet na pátý rychlostí stupeň a dokonce při výjezdu z města umí zrychlit bez nutností podřazovat. Ovšem toto k tomuto autu nepatří. Při podřazování na třetí rychlostní stupeň vylítnete z města raketovou rychlostí a většinu aut necháte za sebou. Motor se dá vytáčet až k hranici 7tis otáček a věřte, že si s ním užijete spousty srandy. Nemusíte se zaleknout na zádi nalepeného Passata, který se Vám bude snažit ukázat jakou sílu má jeho TDIčko. Hravě mu při zrychlování ujedete. To pak není lepší pohled na takového pilota, kterému natrhne zadek 20let staré auto. Ovšem dostáváme se k dalšímu faktoru, který pro mladé řidiče (kteří si většinou toto auto koupí) je nezanedbatelný. A to je spotřeba. Udávané hodnoty jsem nedosáhl nikdy. Většinou se spotřeba pohybuje kolem 9-10/100km. Ovšem podotýkám, že s Unem jezdím pouze rekreačně a když už ho vytáhnu, tak ho nešetřím. A mužete věřít, že i hodnota kolem 15l/100km nebude třinástistovce cizí!

Fiati této doby trpí na korozi. Ta je tak rozsáhlá, že se u tohoto vozu oddělila podlaha od karoserie, a tak nezbylo nic jiného, než shánět novou karoserii. Nejdříve jsem již začal s přestavbou do 5-ti dvéřového Una černé barvy, jak je vidět na fotkách, ale s postupem času jsem si uvědomil, že to není ono. 5-ti dvěřáku chybí ten šmrnc, který patří k tomuto motoru. Proto jsem vytáhl zpět z černého Una interiér a předělal jsem ho do klasického a původního vzhledu. Udělal emise a STK a prodal. Za ty peníze se mi podařilo sehnat Uno, novějšího data výroby a tudíž jiř po faceliftu, který se označoval Logo. Vůz je zatím poháněn 70ti konovou 1.4, která lehkému fiatu uděluje slušnou dynamiku a ani do kopce neztrací dech. Motor je ve skvělé formě a i přes prasklý výfuk a stále přibržďování předních kotoučů si vzal 6,5l/100km. A ne louudavou jízdou, ale svižnou a po klikaté a kopcovité silnici (Brno-Kostelec nad Orlicí - kdo zná, ví o čem mluvim). Po přivezení šmouly (jinak mu ani říct nejde) jsem se pustil do vytahování motoru ze stříbrné shnilotiny. Behem dvou dnu již bude motor venku, protože teď jen čekám až bude pojízdná ještěrka a bude možno motor vytáhnout ven. Jediné co mě teď znepokojuje jsou různé úchyty u Loga, které jsou trochu posunuty a nebo úplně chybí. Po vizuální strance je motor "jednačtyřky" uchycen stejně, jen táhla převodovky vedou vnitřkem a u Turba jsou taženy spodem. Výfuk bude mít také jiné rozměry a úchyty, ale to vše se doladi pri rekonsrukci karoserie. Snad v brzke dobe pujde stary šmoulí lak dolu, vyvaří se drobné puchýřky na spodku dveří a doladí se pdovozek. Pak pujde karoserie na celolak. Nejdrive jsem premyslel o stejné barvě jako mám na Scénicovi (urcite by mu slušela) ale po přepočtení na kolik by to přišlo jsem se rozhodl pro klasickou tmavě šedou. Při rekonstrukci nehodlám zapomenout na repasování celého podvozku a také lehké doladění motoru, kterému teče těsnění na u tlakoměru oleje. Proto je vše doslova zablité od oleje a tak den leštění motoru mě jistě nemine. Na zadní nápravu bude nutné sehnat nové kotouče a na všechna kola nové destičky. Je to ještě běh na dlouhou trať protože nemám tolik času, je to mým koníčkem a s mou nedočkavostí se už teď těším na zátah motoru.

Zavěřem bych chtěl odratit od koupě tohoto vozu všechny mladé a nezkušené řidiče, mezi které se řadím i já. Mně je pouze 20let. Celkem jsem s ruznými vozy najel přibližne 150tis km, a tak už trochu očekávám chování vozu, ale rozhodně to nejsou zkušenosti na toto auto a hlavně se musí jezdit s rozumem! Proto radim čerstvým řidičům raději klidnější verzi s motorem Fire nebo pro nadšence silnejších motoru 1,5, který disponuje 55kW. Jeho dynamika neni špatná a spotřeba je ještě menší! To samé platí i o 1.4 s 52kW, kterou jsem mohl také vyzkoušet.

Silné stránky

* Motor: zrychlení téměř stejné jako u nejslabší Auti TT.
* Brzdy: bohužel bez ABS, ale brdzí pěkně
* Interier: černo-červené čalounění s kůží je perfektní
* Nadčasový design
* vodou chlazené turbo
* chlazené trysky a další vychytávky

Slabé stránky

* rez,auto shnije pod ruka - spiš teda pod nohama
* spotřeba, ale to se dá čekat
* elektrika

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

nikde mne nenechalo, tot vše...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Varoval mě, že to auto je ďábel a nerad mě v tom vidí...

 

Novinky v recenzi

8.2.2008 00:00

Tak stříbrný turbína je už ve šrotu. 160kg vážící kastle není nic moc. Asi koroze pracovala opravdu důkladně. Také jsem přidal exkluzivní fotky podlahy, nikdy jsem se s ničím takovým nesetkal! Teď už probíhá broušení náprav, také povyměňování špatných dílů a začne vyvařování modré karoserie. Dnes jsem ji začal odstrojovat a kdyby někdo měl zájem o motor, převodovku a spousty dalších věcí počínaje třeba sedaček, tak se klidně ozvěte...

3.2.2008 00:00

původní recenze se mi nepodařila obnovit, tak jsem sesmolil něco nového, našel další fotky a hlavně dotáhl nové Uno ve třídvěřovém provedení. Během dvou dnů bude motor z turbíny venku a začne se vyvařovat a následně přestříkávat nová karoserie...


Další vozy Fiat Uno



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

elektronika může pozlobit jako u většiny italů, ale ja dávám zatím 10, protože mě porucha zatím nepotkala

praktičnost
10

do města super a když pod kapotou buší 105 koníku, tak co bych clovek chtel vic:D

prostornost
9

na třídvěřáka je prostoru poměrně dost a to i na zadníc sedačkách. Ford Ka, je na tom o poznaní hůř

jízdní vlastnosti
8

auto je lehky, tak uskauje, jinak by to bylo super

jízdní komfort
7

o tom se neda moc hovorit

provozní náklady
5

téměř vše je jiné od normálního Una... servisní náklady na olej apod. také nejsou nejmenší

náhradní díly
10

čichej a něco najdeš i na turbínu

výkon motoru
10

bezva - stačí ještě zvýšit tlak turba a je hned další stádečko koníků k dispozici navíc

spotřeba
6

toto auto si koupím proto, abych si s ním užil a ne počítal spotřebu, proto dávám střed

hlučnost motoru
10

nad tím jsem se nikdy nezamýšlel, ale je to v normě.Jedině co je slyšet, tak je svist Turba, cože je krasný zvuk proto deset

kvalita sedadel
10

pro sportovní účely super

brzdy
10

chybí ABS, ale 4x kotouče udělají své:-)

zavazadlový prostor
10

basa piv se tam vešla:)






Blesk.cz

Úchvatný hotel ve tvaru měsíce: 36 pater luxusu!

Úchvatný hotel ve tvaru měsíce: 36 pater luxusu!

Na první pohled připomíná nově vyrůstající hotel Lusail Katara měsíc. Zdání ovšem klame. Design věží je totiž…

Pokémon Go má za sebou rekordní rok. Mobilní hra vydělala 20 miliard korun!

Pokémon Go má za sebou rekordní rok. Mobilní hra…

Mobilní hra Pokémon Go je i po čtyřech letech existence doslova zlatý důl. 

 

iSport.cz

Světový výkon v Nehvizdech. Staněk vládne tabulkám, děkoval Fibingerové

Světový výkon v Nehvizdech. Staněk vládne tabulkám,…

Ďábelské přehazování světové špičky sledoval vloni z dálky, a tak koulař Tomáš Staněk před olympijskou sezonou…

Trpišovský: NEJ posila je Nezmar. Tecl dělá obrovský posun, co nabídky?

Trpišovský: NEJ posila je Nezmar. Tecl dělá obrovský…

Tradiční kšiltovku v chladném strahovském odpoledni vyměnil za červeného kulicha. Výkon Slavie tentokrát jejího…

 

Reflex.cz

Česko-čínská fata morgána: Politická agresivita Pekingu roste, investice nikoliv

Česko-čínská fata morgána: Politická agresivita…

Miloš Zeman oznámil, že v dubnu nepojede do Číny na summit říše středu se zeměmi střední a východní Evropy…

Znepokojivé snímky geniální fotografky, která ve 22 letech spáchala sebevraždu

Znepokojivé snímky geniální fotografky, která ve 22…

„Vynalezla jsem jazyk, aby jeho prostřednictvím mohli lidé prozřít.“ To jsou poslední slova v deníku Francescy…