Recenze

9 Majitel

Fiat Uno 1.3 Turbo i.e.

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Uno, foto 1 Fiat Uno, foto 2 Fiat Uno, foto 3 Fiat Uno, foto 4 Fiat Uno, foto 5 Fiat Uno, foto 6 Fiat Uno, foto 7 Fiat Uno, foto 8
Fiat Uno, foto 9 Fiat Uno, foto 10 Fiat Uno, foto 11 Fiat Uno, foto 12 Fiat Uno, foto 14 Fiat Uno, foto 15 Fiat Uno, foto 16 Fiat Uno, foto 17 Fiat Uno, foto 18 Fiat Uno, foto 19 Fiat Uno, foto 20 Fiat Uno, foto 21 Fiat Uno, foto 22 Fiat Uno, foto 23 Fiat Uno, foto 24 Fiat Uno, foto 25 Fiat Uno, foto 26 Fiat Uno, foto 27 Fiat Uno, foto 28 Fiat Uno, foto 29 Fiat Uno, foto 30 Fiat Uno, foto 31 Fiat Uno, foto 32 Fiat Uno, foto 33 Fiat Uno, foto 34 Fiat Uno, foto 35 Fiat Uno, foto 36 Fiat Uno, foto 37 Fiat Uno, foto 38 Fiat Uno, foto 39 Fiat Uno, foto 40 Fiat Uno, foto 41 Fiat Uno, foto 42 Fiat Uno, foto 43 Fiat Uno, foto 44 Fiat Uno, foto 45 Fiat Uno, foto 46 Fiat Uno, foto 47 Fiat Uno, foto 48 Fiat Uno, foto 49 Fiat Uno, foto 50 Fiat Uno, foto 51 Fiat Uno, foto 52 Fiat Uno, foto 53 Fiat Uno, foto 53 Fiat Uno, foto 54 Fiat Uno, foto 55 Fiat Uno, foto 56 Fiat Uno, foto 57 Fiat Uno, foto 58 Fiat Uno, foto 59 Fiat Uno, foto 60 Fiat Uno, foto 61 Fiat Uno, foto 62 Fiat Uno, foto 64 Fiat Uno, foto 65 Fiat Uno, foto 67 Fiat Uno, foto 68 Fiat Uno, foto 68 Fiat Uno, foto 69 Fiat Uno, foto 70 Fiat Uno, foto 71 Fiat Uno, foto 72 Fiat Uno, foto 73 Fiat Uno, foto 73 Fiat Uno, foto 74 Fiat Uno, foto 75 Fiat Uno, foto 76 Fiat Uno, foto 77 Fiat Uno, foto 78 Fiat Uno, foto 79 Fiat Uno, foto 80 Fiat Uno, foto 81 Fiat Uno, foto 82 Fiat Uno, foto 83 Fiat Uno, foto 84 Fiat Uno, foto 85 Fiat Uno, foto 86
 

Technické info

Přezdívka auta Fiat Uno Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:167000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1301 výkon [kW]: 73 kroutící moment [Nm]: 146 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.7 maximální rychlost [km/h]: 196 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 240 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kovar".

***Předem se omlouvám, původně jsem chtěl jen poupravit recenzi, doplnit fotky z prestavby a ejhle, auto jsem smazal. Proto se nedivte, že už jste ho tu mohli vidět, jako kompenzaci jsem se snažil jsem teď dát dokumentaci z přestavby apod.

Jedná se o Unko, novější verze, které dostalo označení LOGO. Jeho začátky byly kolem roku 1990, takže tento konkrétní kousek je teprve rok po "faceliftu".

VZHLED
Zásadními rozdíly mezi MK1 (což je označení pro Una vyrobené v letech 85-89) a „Logo“ jsou viditelné na první pohled. Z čelního pohledu nás okamžitě trknou jiná modernější světla, přední maska sklopená pod úhlem 45◦. Také nárazník dostal větší průduchy nad SPZ, ale o to má kratší „lízátko“. Mlhovky se zmenšily o pár cm a nyní jsou umístěny výše nad zemí. Naštěstí se i v tomto případě jedná o Uno slabší výroby jako nedáno mnou představené Uno „social edition“, a tak mu chybí výškově stavitelná světla ze sedadla řidiče. To se u mnoha Un stává velkým problémem a dnes již toto tlakové zdvihání světel nefunguje a jeho oprava je dosti nákladná. Pokud postoupím od přední části k pohledu z profilu, tak zde dominují větší krytky prahů, které nejspíše původní majitel oblepil silikonem, aby do rizikových míst nezatékalo a nevznikala koroze. Své úspěchy to přineslo a tak je to mé první Uno, které mohu zvedat na originálním heveru za „rantl“ zespod vozu. Teď se posunu ještě o kousek dál a dostávám se k zadním partiím vozu. Zde bylo Logové Turbo ošizeno o laminátové víko kufru a s tím spojenou stříšku nad zadním sklem. Proč takto výrobce usekl montování lehčího laminátu nevím, nicméně auto přibralo na váze, která se u hot-hach vozů počítá na desetiny a navíc z estetického hlediska MK1 vypadala zezadu, díky kšiltu lépe. Ovšem co Logu sluší více jsou zadní kryty světel. Chyba, nejedná se jen o kryty ale celá světla, která jsou odlišná od starší verze – mají jiná vykrojení a rozměry. Další prvek, který se změnil na zádi je nárazník. Ten je delší s líbivějšími tvary. Celkově se dá říct, že Uno novějšího data výroby zkrášlilo, ale mně se více k přeplňovanému motoru hodí starší podoba, kde auto vypadá méně nenápadně.

INTERIÉR:
Zde nezůstal kámen na kameni. Sedačky dostaly nové potahy s jiným vzorem, palubní deska se změnila k nepoznání a i dekor dveří a kufru je jiný. První co hned zaujme jsou budíky. Jako u starší verze zde nechybí žádný z nezbytných údajů pro sportovně naladěné auto. Připomínám, že řidič má pod kontrolou teplotu motoru a oleje,tlak oleje a turba, otáčky, rychlost a samozřejmě i stav pohonných hmot v nádrži. Všechny tyto budíky jsou lépe poskládány a zkompletovány do modernějšího vzhledu. Ale pokud si všimnu budíků, tak hned v zápětí mě trkne sportovní volant. Už to není tenký věnec se čtyřmi rameny, nýbrž tříramenný značkový volant, který je navíc potažený kůži. Ta je velmi přejemná na dotek a rychle tak zapomenete na zastaralé plasty v MK1: Dále za povšimnutí stojí jiný středový panel, který již opustil od starých páčkových ovladačů a na místo nich se usadily kruhové ovladače toku a teploty vzduchu. Bohužel intenzita a vstup vzduchu se stále nastavuje páčky, ale je to hezčí a ergonomičtější řešení než dříve. Ale abych jen nechválil, tak se musím přiznat, že přesun digitálních hodin ze stropu do středového panelu nevidím jako nejlepší řešení. Navíc se upustilo i od sportovně laděného červeného podsvícení a dokonce i od funkcí, které MK1 nabízela. Tak a teď zase honem k chvále:-D Přihrádka před spolujezdcem je nyní zavřená, což je plusem, protože už nikdo nemusí vidět co máte v autě schované. Vím, že většina MK1 toto měla také, ale obyčejné verze Loga mají pouze díru bez dvířek. Další velmi podstatnou změnou v ergonomií jsou páčky kolem volantu. Je to daleko lepší řešení než dříve, kde se dálková světla pouštěly páčky z boku přístrojovky, taktéž stěrače a obrysová světla. Ale stále to není 100% vhodné řešení. Často se Vám bude stávat, že místo blinkru někoho oslníte dálkovými světly. Proč se přistoupilo k tomuto řešení těžko říct, nicméně i tak je to velký rozdíl v praktičnosti oproti původnímu ovládání. Další změnou je dekor dveří. O ten se dá nyní i opřít a navíc jsou zde větší odkládací kapsy. Dekor je laděn společně se střechou do červené barvy a tak se naskytuje otázka, proč je koberec černý? Červený, který byl ve starším modelu byl zajisté hezčí a příjemnější na uklízení a i po tolika letech nebyl zničený.

ZAVAZADLOVÝ PROSTOR:
Ten se zde lehce zvětšil vlivem jiného zadního víka, který je nyní delší. Také zadní plato je jiné. Ale při hlubším pohledu každého z nás zahlédneme podivnou „plechovku“ nad zadním pravým tlumičem. Je to bezpečnostní řešení, které zabrání vytečení benzinu z nádrže při nehodě a následném převrácení.

MOTOR:
Ten je stále stejný. Jedná se u mně o moc dobře známý čtyřválec o objemu 1301ccm. Jeho výkon byl ale snížen! A to díky Katalyzátoru, který u starších verzí nebyl. Také aktivní uhlí se zde přidalo a já mám štěstí nebo smůlu, že majitel přede mnou do těchto věci nezasahoval a nechal je na svém místě. Pro méně znalé přidám takovou berličku, jak se pozná hned po otevření kapotu, že Vaše Uno má katalyzátor – na druhé ŘJ na stěně mezi interiérem a motorem se nachází nálepka se sériovým číslem ŘJ. Pokud je tato nálepka zelená, tak Vaše auto patří mezi ochránce přírody a je vybaveno katalyzátorem. V jiném případě tam bude červené pozadí. Výkonový rozdíl pár kW zatím nemohu hodnotit, protože ještě motor nemám vyladěn k naprosté dokonalosti. Po těch letech co auto stálo se musí počítat s tím, že některá čidlo se budou k chodu probouzet déle a některá vůbec. Dodám, že u tohoto Una je motor po GO. Jsou zde nové šály, kroužky, ložiska, zdvihátka, ventily, turbo, vstřiky a zabroušená hlava. Turbo bylo měněno také, ale pouze měněno z jiného Una. Takže nejspíš přistoupím k řešení výměny turba za jedno co mi leží doma a má po repasi najeto pouze několik stovek km. Zatím se z motoru nesnažim dostat plný výkon, jelikož si vše postupně sedá, proto plnící tlak je na 0,3, což je o dost méně než na sérií. Chtěl bych ještě vyměnit IC za větší a po nejakém to tisícu km zvyšim lehce výkon.

PODOVZEK:
Nedoznal žádných změn. Vše je při starém, jen se zde objevily nová litá kola, která mají předepsaný rozměr 185/60 R14. Dalším plusem je senzor opotřebení destiček, který u mě bohužel nefunguje, protože touto funkcí nejsou destičky vybaveny. Ale protože jsou desky na všech čtyřech kolech sjeté, tak je budu měnit a dám si pozor právě na to, aby měly i tento senzor. Společně s destičkami budu muset vyměnit i zadní kotouče a rozchodit ruční brzdu. Jediným prvkem zlepšujícím stabilitu jsou dokoupené KONI tlumiče, které přijdou na nemalé peníze, ale pro podvozek je to znatelný rozdíl.

PŘESTAVBA
Jelikož již bylo neúnosné jezdit ve vysokých rychlostech s touto kastlí a stavem v jakým automobil byl, tak jsem se pustil do rekonstrukce karoserie. Podlaha ta šla kompletně nová, zadní oba hrnky na tlumič jsou po výměně. Přední pouze jeden a zrovna tam kde je vyražené VIN (takže lítačky po úřadech). Prahy a výztuhy nové, lemy a pak pár drobností co se kde našlo. Bylo toho dost, ale teď by zas mělo Uno pár let sloužit. Při tom jsem ještě povyměnoval co se dalo, čepy, ramena, brzdy, GO tlumičů, výfuk, pneu a také vzhled jsem upravil paketem od ABARTHA. Jednalo se o plastové prahy a oba kryty nárazníku.

Silné stránky

* Motor: zrychlení téměř stejné jako u nejslabší Auti TT.
* Brzdy: bez ABS, stejně by šlo pryč:-) a brzdí pěkně
* Interier: šedo-červené čalounění s kůží je perfektní
* Nadčasový design
* vodou chlazené turbo
* chlazené trysky a další vychytávky (zde trysky z 1.4 T Racing)

Slabé stránky

* rez,auto shnije pod ruka
* spotřeba, ale to se dá čekat
* elektrika

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

vse si delam doma sam.. uz mam 5 uno a z toho 3 turbo... V tuto chvili dve pojizdne, takze muzu ladit, ladit a ladit..

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

super, zatim jsem za nej jeste nedal ani korunu, na cene jsme se rozumne dohodli a vse je podporeno duverou. Navic jsem dostal stresni nosice a bednu nahradnich dilu... a take dulezite jsou origo lita kola...

 


Další vozy Fiat Uno



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
7
prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
6
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Zemětřesení v Turecku otřáslo i řeckým ostrovem: Nejméně čtyři mrtví a 120 zraněných

Zemětřesení v Turecku otřáslo i řeckým ostrovem:…

Po pátečním zemětřesení, které zasáhlo Turecko a Řecko, zemřely přinejmenším čtyři osoby a dalších 120 lidí…

Zlomený zpěvák Phil Collins (69): Na vozík mu museli pomáhat přátelé!

Zlomený zpěvák Phil Collins (69): Na vozík mu museli…

Zdravotní stav legendárného zpěváka Phila Collinse (69) se za poslední rok nijak nezlepšil. Na vozík, nedílnou…

 

iSport.cz

Djokovič schytal debakl od kvalifikanta. Cíl jsem splnil, zůstal v klidu

Djokovič schytal debakl od kvalifikanta. Cíl jsem…

Světová tenisová jednička Novak Djokovič utrpěl ve čtvrtfinále turnaje ve Vídni nečekanou a hladkou porážku.…

Kušnír: Lischkovi musí psychicky pomoct, z Masopusta bude kvalitní bek

Kušnír: Lischkovi musí psychicky pomoct, z Masopusta…

Hrál za Spartu i za Liberec, oba celky proto – stejně jako Slavii – ve čtvrtek v Evropské lize bedlivě sledoval.…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Důvěra ve vládu a jednota? Já s vámi nic zvládat nechci

Karel Steigerwald: Důvěra ve vládu a jednota? Já s…

Ministr, který už dřív neměl důvěru, protože neprošel bezpečnostní prověrkou, ztratil náhle důvěru premiéra,…

Petici proti Babišovi jsem podepsal, přiznal Blatný po dvou dnech. Ve vládě je prý kvůli odbornosti

Petici proti Babišovi jsem podepsal, přiznal Blatný…

Ministr zdravotnictví Jan Blatný (za ANO) potvrdil, že v minulosti podepsal petici Milionu chvilek za demokracii…