Recenze

ago (muž ) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Fiat Uno 1.0 i.e.

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Uno, foto 1 Fiat Uno, foto 2 Fiat Uno, foto 3 Fiat Uno, foto 4 Fiat Uno, foto 5 Fiat Uno, foto 6 Fiat Uno, foto 7 Fiat Uno, foto 8
Fiat Uno, foto 9 Fiat Uno, foto 10 Fiat Uno, foto 11 Fiat Uno, foto 12 Fiat Uno, foto 13 Fiat Uno, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Rossa Rok výroby 1990 Koupeno ojeté najeto [km]:220200 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 999 výkon [kW]: 33 kroutící moment [Nm]: 74 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 270 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Bez italského auta jsem si život nedokázal představit, po prodeji Elby to byla s Méganem celkem nuda, tak jsem zalovil v inzerátech na internetu.
Srdce chtělo červený třídveřák, rozum objem do 1 litru a novou STK, obojímu vyhovělo červené (Rossa) třídveřové Uno Logo 1.0 i.e. s STK na dva roky, za 8000Kč vyšlo levněji než dnešní "ekopoplatek".
Faceliftované Uno Logo má dodnes sympatický design, ale láká spíš na nízké ceny vozů i dílů. Bezpečnost a komfort jsou poplatné počátku 80.let, prostor a ergonomie však vedou i dnes svoji třídu.
Pro mne jako řidiče má Uno dvě výhody: stejně jako Elba vždy nastaruje, odjede a dojede a člověk se cítí za volantem příjemně.
Elba však měla o 6 let a 90000 km méně, což je na Unu poznat. Podvozek, převodovka i spojka, mají své nejlepší roky už za sebou, alespoň, že brzdy jsou nové. Motor FIRE je sice v rámci Italů "držák", ale i on už připomíná chodem spíš diesel. Lépe je mu ovšem za jízdy, nežli na volnoběh (stání v koloně moc nemá rád).
Nejméně důvěry vzbuzují díry v levých dveřích, LZ blatníku a podlaze u spolujezdce, PP podběh pak drží spíše silou kitu, inu koroze je u Una jako doma.
Výbava je naštěstí spartánská, takže se nemá skoro co porouchat. Světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají i topení topí, co víc si přát...
Na dojíždění do práce určitě stačí, i dříví odveze, víc od něj nečekám, ale jízda s ním, to je adrenalin. Jízda rychlostí 115km/h byla silným zážitkem. Podstatné je však, že ze všech křižovatek vždy rychle odjelo. Pro jistotu však už do dveří přibyl Jackl profil.
Po nafocení jsem demontoval zadní lavici a spolujezdcovu sedačku, ze které jsem použil zachovalý sedák na řidičovu prosezenou sedačku, přidal jsem protiponořovací výztuhu a komfort sezení i výhled šel nahoru. Do uvolněného prostoru se vleze až 2,7 metru dlouhý předmět. Navíc jsem odstranil většinu koberců, pod nimiž bujela koroze a rostla plíseň.
Jak šel čas, dovnitř se vrátily sedačky a Růženčiny troje dveře přestaly stačit, takže jsem se poohlédl po pětidvířku a před domem na mne teď čekává Kávenka.
Během času se mi dostala Rossa zpátky do rukou, ovšem bouraná a s oddělanou spojkou. Posloužila alespoň kamarádce jako rozjezdový kousek po autoškole, po pár měsících se rozjely tyče řazení a zůstala tam jednička. Končící TK a potřeba nádrže do mladší sestry Kávenky rozhodly o Růženčině konci. Po demontáži potřebných dílů skončila svoji pouť ekolikvidací.

Silné stránky

Prostor vpředu na délku, na výšku a pro nohy i do šířky
Variabilní a prostorný zavazadelník
Nerušený výhled všemi směry
Snadná manévrovatelnost i bez posilovače řízení
Příkladná ergonomie sezení i ovládacích prvků
Pohodlné sedadlo s nastavitelnou měkkou opěrkou hlavy
Vzhledem k nízké hmotnosti dostačující dynamika
Nenáročnost údržby
Směšné ceny dílů

Slabé stránky

Náchylnost ke korozi
Mizivá pasivní bezpečnost (hlavně z boku a zezadu)
Nejisté jízdní vlastnosti (plave a silně se naklání)
Špatné tlumení nerovností
Malá vnější zrcátka
Nevyzpytatelné elektrické příslušenství (ostřikovač, rychosti stěračů, přerušovač blinkrů, ventilátor)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po koupi jsem vyměnil palivový a vzduchový filtr a přešel jsem na V-Power, následně přestal motor za jízdy škubat, při delším stání v koloně na volnoběh však někdy zhasne a po znovunastartování vyžaduje plný plyn. Zato po vypnutí motoru naskočí vždy napoprvé a zvládne se rozjet ještě na oranžovou. Preventivně jsem vyměnil olej a chladicí kapalinu (obojí mělo dosti nechutnou konzistenci). Dosavadní náklady: filtry 400 Kč, olej 300 Kč, chl.kapalina 140 Kč.
Ostatní závady jsou převážně v elektrických kontaktech a zařízeních:
Klakson měl uvolněný kontakt na volantu.
Nefunkční přední ostřikovač jsem přepojil na motorek zadního ostřikovače.
Ventilátor jsem zprovoznil prohmatáním kontaktů.
Topení topí bez ohledu na pozici ovladače, lze však vypnout zastavením přívodu vzduchu, směrovatelné výdechy v přístrojové desce jsou totiž na centrálním přívodu nezávislé.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupě na inzerát i se zkušební jízdou a kupní smlouvou. Většinu vad jsem objevil až dodatečně, ale hlavně, že z místa koupě jsem odjel po vlastní ose. Viděl jsem totiž i inzeráty: Uno za 5000Kč, odtah nutný...

 


Další vozy Fiat Uno



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Zatím jsem vždy odjel i dojel, ač to tak chvílemi nevypadalo.

praktičnost
10

Stoprocentní

prostornost
9

To málo, co se nevleze dovnitř, vystrčím vyklopným bočním oknem.

jízdní vlastnosti
6

Jsou součinem stavu podvozku a našich cest.

jízdní komfort
5

Zcela kopíruje vozovku...

provozní náklady
10

Dosavadní údržba 840 Kč.

náhradní díly
10

Levné a všude.

výkon motoru
8

Ve městě nezkrotný, mimo město rozvážný.

spotřeba
8

Vzhledem k stavu příjemná.

hlučnost motoru
8

Po odstranění koberců už slyším jen svištění kol.

kvalita sedadel
8

Po opravě sedáku rozhodně vyhovující.

brzdy
8

Zatím všechno zvládly.

zavazadlový prostor
10

Je teď v celém voze, asi 1,5 kubíku...






Blesk.cz

Jaromír (81) vaří povidla ze 100 kil švestek! Prozradil ale i „skromnější“ recept

Jaromír (81) vaří povidla ze 100 kil švestek!…

Jedna na povidla, druhá do sudu na slivovici. Nejdůležitější činností na konci léta je zpracování švestek, tedy…

Agáta oznámila definitivní konec manželství s Prachařem! Šokující reakce Jakuba

Agáta oznámila definitivní konec manželství s…

Oba na konečný verdikt rozvodového soudu čekali jako na smilování. A podle posledního statusu Agáty Prachařové…

 

iSport.cz

Zase Kragh Andersen. Dán vyhrál i 19. etapu Tour, Saganův útok nevyšel

Zase Kragh Andersen. Dán vyhrál i 19. etapu Tour,…

Dánský cyklista Sören Kragh Andersen vybojoval po sólovém úniku druhé etapové vítězství na letošní Tour de…

Plzni hrozí v EL Izrael, či Skotsko. Liberci APOEL, nebo tým z Bosny

Plzni hrozí v EL Izrael, či Skotsko. Liberci APOEL,…

Čekají je boje v 3. předkole. Plzeň vyzve Sönderjyske, Liberec čeká FCSB. Již nyní ale oba čeští zástupci…

 

Reflex.cz

Čtvrtníček, Kafka a Rudiš. Kultura v karanténě už zase začíná, sledujte unikátní živý přenos

Čtvrtníček, Kafka a Rudiš. Kultura v karanténě už…

Festival věnovaný spisovateli Franzi Kafkovi proběhne od 18. do 20. září 2020 ve Frýdlantu. Akce nazvaná…

Levinský: Babiš absolutně selhal, může to tu dopadnout opravdu špatně, 10 tisíc nakažených denně je reálných

Levinský: Babiš absolutně selhal, může to tu…

O průběhu epidemie teď víme méně než na jaře, říká matematik z Centra pro modelování biologických a…