Recenze

7 Majitel

Fiat Uno 1,3 turbo i.e.

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Uno, foto 1 Fiat Uno, foto 2 Fiat Uno, foto 3 Fiat Uno, foto 4 Fiat Uno, foto 5 Fiat Uno, foto 6 Fiat Uno, foto 7 Fiat Uno, foto 8
Fiat Uno, foto 9 Fiat Uno, foto 10 Fiat Uno, foto 11 Fiat Uno, foto 12 Fiat Uno, foto 13 Fiat Uno, foto 14 Fiat Uno, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Plecháč Rok výroby 1985 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1301 výkon [kW]: 77 / 155 * kroutící moment [Nm]: 140 / 216 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 15 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "lacin".

Fiat Uno, jak už bylo řečeno jinými kolegy - bylo a je hlavně malý auto do města... Osobně jsem měl ještě verzi 45, což byl litrový motor s karburátorem. Najel jsem s ním kolem 160ti tis. km bez problému včetně městského provozu, včetně zahraničí, dovolených, atd...

Uno Turbo jsem si koupil na slalomy, na občasný závod do vrchu, občas na sprint - prostě na hraní. Vybral jsem ho proto, protože je to ještě auto staré školy, cenově dostupný a protože mám Fiaty prostě rád.

Ještě, než jsem si ho koupil, všichni básnili o tom, jaký je to dravec, jak to "spráská" většinu aut, že je to rakev na kolech a spoustu jiných fám. Že to není pravda, o tom až dál. :-)

Po zakoupení jednoho auta byl problém s přihlášením a navíc mělo poměrně shnilou karoserii a tak šlo na díly. Sehnal jsem auto druhý, který mělo motor zadřený na klice, ale mělo relativně slušnou karoserii. Z dárce jsem tam hodil motor a pár drobností, pospravoval brzdy, podvozek a jiné nezbytnosti a hurá jezdit.

Bohužel přišlo strašný rozčarování. Auto nejelo tak, jak jsem si představoval. Čekal jsem, že jedničku prohrabu, dvojku taky, trojka mě zarazi do sedaček a po zařazení čtverky už budu řvát hrůzou. A ono ne. Jednička dobrý, dvojka nuda, trojka nuda, a zbytek jakjinak nuda. Přirovnal bych to k silnější 1,5tce. A pozor, to říkám já, který jsem zvyklý na 45 koní z litrovýho Una, potažmo 50 z Dacie, no a teď 55 koní v 1,1 Puntu. Připadlo mi, že to auto nejede... Myslel jsem si, že je tam něco špatně. Svezl se v tom známý, který Uno turbo měl a sám potvrdil, že jede velmi slušně. To mě zklamalo a uvažoval jsem dokonce o tom, že ho prodám. Nakonec jsem neprodal. :-)

Provedlo se pár zásahů pro zvýšení výkonu a teď už se dá mluvit o tom, že to jede. Ještě to není ono, ale o tom jinde.

Jinak, jelikož to není auto na normální ježdění, nedá se mluvit o nějakým komfortu. Počínaje sníženým podvozkem, v interiéru jsou trubkové sedačky Cobra, zadní sedačky nejsou, 5ti bodové pásy... atd. Viz. Úpravy.

Silné stránky

Výkon a hbitost. :-)

Jízdní vlastnosti, jednoduchost.

Motor a převodovka vydrží téměř vše.

Slabé stránky

Koroze, koroze a koroze.

Poměrně měkká karoserie, ale to souvisí s korozí.

Bohužel daň za výkon - velké turbo - obrovská prodleva.

Moje úprava na ovládání převodovky lanky není zrovna šťastná - budu předělávat.

Hluk, nepohodlí.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jelikož je to auto na blbnutí, tak menší poruchy jsou, opravy taky, ale nic neřešitelného... Prostě pořád jede.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nic.

Úpravy

Začalo to navýšením plnícího tlaku turbodmychadla. Auto ožilo, ale pořád to jaksi nebylo ono. Tak došla řada na vačku. Vačka 287° na sání i výfuku a výsledek byl veeelmi dobrý. Ale pořád tomu něco chybělo. A tak přišlo z Anglie turbo Garrett T3 - původem z Ford Sierra Cosworth, větší vstřikovače a nezbytná úprava váhy vzduchu. A hele - ono to auto umi jet i svižně... :-) Rozdíl byl neporovnatelný. Jakokdybych vytáhnul z výfuku zastrčený banán... :-)

Každopádně tak, jak jede auto teď, jsem si to představoval v sériovém stavu a zhruba z takového výkonu jsem chtěl vycházet pro další úpravy. :-)

Shrnutí:

MOTOR + PŘEVODOVKA:

Škrtící klapka 50 mm
Vačka Albrecht
Vstriky Croma T 230 ccm
Turbo Garret T3 ze Sierra Cosworth
IC Avia
Druhy olejový chladič
A nezbytný kvalitní olej
Větší spojka s keramickou lamelou
Vstřikování vody + lihu

PODVOZEK:

Komplet tlumiče a pružiny Interalloy
Přední děrodrážkované kotouče OMP, destičky zatím ATE.
Zadní Brembo, destičky RH.
Stabilizátor (již ze serie)

ZBYTEK:

Regulátor paliva, el. boost controller, nerez výfuk od turba až nakonec zatim 50 mm, na konci průchozí tlumič, 5ti bodové pásy, úprava řazení na lana, vytažené lemy, kola 7x15, podložky vzadu 20 mm, vepredu 10 mm. No a to je tak všechno.

Max výkon je 155 kw při 7026 ot/min a kroutící moment 216 Nm při 6794 ot/min.

A potom pár různých blbůstek, ale o tom se radši zmiňovat nebudu. :-)

Pořád ale zůstává prostor pro další úpravy. Kdybych měl dost času a zbytečných alespoň 20 tis, tak by nebyl problém atakovat 300 koňovou hranici. :-)

 

Novinky v recenzi

27.8.2011 09:54

Jednotka

No a zatím nakonec poslední "hračka" je nová vstřikovací ECU. S touto jednotkou jsem si mohl dovolit dát větší vstřiky - při 3b na palivu cca 333 ccm. Zprovoznění mi něco zabralo, ale auto s tím jezdí. Spíš by to chělo opět na brzdu a naladit si to přímo na ní. Možná na podzim. :-) A to je zatím vše. :-)

27.8.2011 09:52

Brzdy

Brzdy byly sice kvalitní, ale pořád to nějak nebylo ono. A jelikož na Uno se nedělají pořádný desky, který něco snesou, aniž bych za to dal těm zlatokopům miliony, musel jsem jít do brzd jiných. Za relativně dobrý peníze jsem vydražil čtyřpístky ze Sierry Cosworth a k tomu žlutý EBC. Kotouče padly z Fiat Coupe 2,0 16v turbo - 284 mm průměr. Nakreslil jsem si příruby, kamarád vyrobil prototyp, který jsem nakonec ještě poupravil a bylo to. Ještě to pořád není ono, takže ještě musím provést pár úprav.

27.8.2011 09:35

Nové turbo - březen 2011

Přiběhlo mi tu jedno nové turbo TD04. Velikostně trochu menší jako předchozí Garret T3, ale zase modernější a hlavně nový. Kamarád mi udělal takový polotovary (příruby), který jsem si upravil ku obrazu svému, pak jsem musel řešit jinak ovládání WG, no ale po pár hodinách to tam padlo a je tam. Rovnou jsem si i posvařoval výfuk 60 mm. Výsledek je zatím celkem dobrý. Nástup turba se nijak moc nezměnil - plný tlak je při cca 4300 otáčkách. To je k turbu.

27.11.2010 09:43

Brněnský okruh 28.10.2010

Byli jsme si zajezdit na volných jízdách na okruhu. Výsledek je ten, že téměř všechno vydrželo jet 2x 25min na plný výkon, bohužel lopatky na turbu byly proti a trošku se mi pocuhaly. :-) viz. obrázky. První načínák byl asi kousek gumy, který mi upadl z dorazu z váhy vzduchu, ten asi lopatky načnul a potom vlivem vibrací a přetáčení turba, které na tyto tlaky nění stavěno, se udělalo to, co se udělalo...

22.6.2010 16:28

Instalace vstřikování oxidu dusného

Měl jsem možnost před časem koupit za super cenu použitou sadu pro vstřikování oxidu dusného. Neváhal jsem a ikdyž peníze nejsou, tak jsem zainvestoval. Jedná se o sadu 4bodovou, se vstřikováním plynu i benzínu současně.

Tato sada umožňuje navýšení výkonu od 50 - 200 koní. Toto navýšení je samozřejmě teoretické. Já jsem "natryskoval" jen 75 koní. Na brzdě jsem s tím ještě nebyl, ale pocitově se výkon mohl navýšit max o 30 koní, ikdyž těžko říct. Na rovinu, kdybych to kupoval za cenu, za kterou se tyhle věci dováží do ČR, tak bych byl velmi naštvaný a nespokojený s výsledkem. Ale za ty peníze, za který jsem sadu sehnal jsem spokojený.

Nyní budu zkoušet trysky na 100 koní, tak jsem zvědavý. Test proběhne na letišti v Piešťanech na tjůnink párty. :-)

To je zatím vše, doufám, že se mi to nerozletí.

6.4.2010 18:34

Za poslední dobu jsem se dokopal k instalaci větší škrtící klapky - 50 mm a k výměně převodovky za totožnou, ale v lepším stavu. Vypadá to, že konečně už budu schopný i zařadit rychlost. :-)

Pro vložené video nebyl nalezen vhodný přehrávač. Pro jeho spuštění použijte přímý odkaz.

Přímý odkaz na video.


Další vozy Fiat Uno



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

I přes to, co se s tím autem dělá, pořád drží.

praktičnost
2

Vzhledem k tomu, že to není auto na převážení věcí, tak praktický není. :-)

prostornost
8
jízdní vlastnosti
9

Po úpravách dobré.

jízdní komfort
3

Sportovní podvozek udělá své.

provozní náklady
6

Pokud se s tím jezdí, tak vysoké - hlavně za palivo, pokud se s tím nejezdí, tak jen povinný ručení.

náhradní díly
6

Závodní díly nedostupné, anebo velmi drahé. Sériové díly bez problému.

výkon motoru
8

Navýšen oproti sérii cca o 100%, nikoliv však dostačující.

spotřeba
2

Při zatížení velmi, ale velmi vysoká. Při klidné jízdě do 10ti litrů/100 km.

hlučnost motoru
6

Hlučnost normální, spíš hlučnost výfuku.

kvalita sedadel
9

Trubková sedadla Cobra Monaco.

brzdy
6

Zatím nejsou peníze na kvalitnější desky, ale i tak slušné.

zavazadlový prostor
7

Velký.






Blesk.cz

David Beckham odhalil, proč se Victoria neusmívá: To moc lichotivé není!

David Beckham odhalil, proč se Victoria neusmívá: To…

Známá módní návrhářka a exčlenka dívčí skupiny Spice Girls Victoria Beckhamová (46) je pověstná tím, že se na…

Monika Bagárová tři dny po císaři: Nová fotka dcery a slova o porodním personálu!

Monika Bagárová tři dny po císaři: Nová fotka dcery…

Zpěvačka Monika Bagárová (25) se v porodnici stále zotavuje z porodu. Dceru Rumiu přivedla na svět 26. května…

 

iSport.cz

Vémolice v kuchyni. Slavný MMA zápasník ukázal, jak si chystá jídlo

Vémolice v kuchyni. Slavný MMA zápasník ukázal, jak…

Kvalitní a vyvážená strava je ve sportu základem úspěchu. Tím se řídí i MMA zápasník Karlos Vémola, který pro…

Nový brankář Sparty Holec? Guľa ho nechtěl, zaujal Arsenal i v USA

Nový brankář Sparty Holec? Guľa ho nechtěl, zaujal…

Velká žilinská loupež za bílého dne pokračuje. Poté, co dva bývalé hráče klubu zadarmo získala plzeňská…

 

Reflex.cz

Vidím verze filmů, které vy nikdy neuvidíte. Za vyzrazení děje mi hrozí děsivá pokuta, říká překladatel

Vidím verze filmů, které vy nikdy neuvidíte. Za…

Vojtěch Kostiha bývá častován titulem „dvorní překladatel společnosti Disney“. Překládá a tvoří české verze…

Adame, končíme! Průšvihy ministra Vojtěcha při koronavirové krizi jsou jen malou částí jeho špatné práce

Adame, končíme! Průšvihy ministra Vojtěcha při…

Jak zneužít koronavirus k zakrytí vlastní personální neschopnosti? To předvádí premiér se svým ministrem…