Recenze

8 Majitel

Nissan Primera 2.0 CVT-M6 NA PRODEJ

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 37× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Nissan Primera, foto 1 Nissan Primera, foto 2 Nissan Primera, foto 4 Nissan Primera, foto 5 Nissan Primera, foto 5 Nissan Primera, foto 6 Nissan Primera, foto 6 Nissan Primera, foto 7
Nissan Primera, foto 7 Nissan Primera, foto 7 Nissan Primera, foto 8 Nissan Primera, foto 8 Nissan Primera, foto 9 Nissan Primera, foto 9 Nissan Primera, foto 10 Nissan Primera, foto 10 Nissan Primera, foto 11 Nissan Primera, foto 12 Nissan Primera, foto 13 Nissan Primera, foto 14 Nissan Primera, foto 15 Nissan Primera, foto 16 Nissan Primera, foto 17 Nissan Primera, foto 18 Nissan Primera, foto 19 Nissan Primera, foto 20 Nissan Primera, foto 20 Nissan Primera, foto 21 Nissan Primera, foto 22 Nissan Primera, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta ti japonci mají seriózní zájem o vaši cihelnu Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:105223 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 181 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 202 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 505 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Headup".

auto je na prodej. tel.: 602167426 90 tis. korun

Výbava
automatická převodovka, centrální zamykání, ABS, automatická klimatizace, el. ovládání zrcátek, alarm s dálkovým ovládáním, dálkově ovládané centrální zamykání, palubní počítač, posilovač řízení, spoilery, nastavitelná sedadla, tónovaná skla, vyhřívaná sedadla, xenony, originál autorádio, CD přehrávač, CD měnič, dělená zadní sedadla, výsuvné opěrky hlav, dřevěné obložení, 4 x airbag, otáčkoměr, 6 rychlostních stupňů, venkovní teploměr, el. okna, litá kola.

Doplňující informace
Udržovaný, výkonný a pravidelně servisovaný vůz. Zachovalý interiér s dřevěným obložením, bezproblémova automatická převodovka CVT-M6. Bezúdržbový rozvodový řetěz. Výměna pylového filtru, nové zadní brzdové destičky, výměna brzdové kapaliny, promazání horních ramen přední nápravy, oprava krytky katalyzátoru, desinfekce klimatizace, výměna dvou klínových řemenů, nová geometrie, nové letní pneu Pirelli P6 v hodnotě 8 tisíc korun, zánovní zimní gumy, nový díl výfuku u motorové části. Olej Castrol 5w40. Nejvyšší výbava Elegance.
-----------

NISSAN PRIMERA P11C

Nevtíravá elegance, sportovní švih a jistota v každé zatáčce. Takový je Nissan Primera druhé generace po faceliftu, pro znalce p11c/144.

Ne náhodou se mu díky klasickým tvarům a jízdním vlastnostem přezdívá japonské „BMW“. Co na tom, že přišel na svět z rukou britských inženýrů a podle technického průkazu jej porodila linka v holandském Amsterdamu.

Odtud před osmi lety tedy zřejmě vyjel i tento kousek s dvoulitrovým benzinovým motorem, ve stříbrné perleti, výbavě elegance a převodovkou CVT-M6.

-----výběr-------

Když jsem na internetu hledal nástupce své Kii Sephie, chtěl jsem silnější a spolehlivější auto. Dokonce jsem uvažoval i o Toyotě Celica, nakonec ale vyhrála praktičnost. Přece jen, vydat se v kupé na dovolenou ve čtyřech lidech by se dalo srovnat spíše s vykonáváním práva útrpného, než pohodovým zážitkem.

Nebylo pochyb, že mezi běžnými auty u mě vyhraje právě omlazená primera. Co se týče výběru u nissanu, tak starší primera p11 je na mě vzhledově příliš usedlá (i když je možná technicky fortelnější), faceliftovaná almera zas není z nejspolehlivějších a mladší zastupci značky už jsou pro mě buď příliš drazí, nebo se mi nelíbí.

Tuto primeru jsem půl roku hledal právě s tímto dvoulitrovým benzínem, protože se hodně povedl co do spolehlivosti, a to i při vysokém nájezdu kilometrů a překvapivě netrpí nějakou dětskou nemocí(jaký rozdíl oproti tehdějším nissaňáckým dieselům).

Dodejme, že je to vlastně dvoulitr z původní p11 GT, jen inovovaný a mírně poddimenzovaný. (103kw>110kw). Verze GT u faceliftované primery neexistuje, pouze ve výbavě sport lze u automatické převodovky naladit sportovní režim jízdy.

------design-------

Primera svým čistým designem je jedno z posledních aut, co se mi skutečně líbí. Je to vůz naprosto klasických tvarů, které jsem si jako děcko kreslil na čtvrtky papíru. Prostě žádný nakynutý bochník jako poslední primera p12, nebo třeba steroidy šlechtěné mondeo poslední generace(můj názor nikomu nenutím).

Předposlední primera je auto, kde měřítkem úspěchu ještě nebyly světlomety téměř se dotýkající zpětných zrcátek a kde monstrózní gril přední masky nesymbolizoval zbytečnou agresivitu.

Se spolehlivostí to jde obecně také mírně dolů. U Nissanu poté, co se spolčil s jedním nejmenovaným francouzkým výrobcem. Řada lidí včetně mě už proto nepovažuje například „pé dvanáctku“ za regulérní primeru. Je to už úplně jiné auto. Lepší? Nechám na vás.

--------výbava----------

Ale to už jsem moc odbočil. Tahle primera má kromě bohaté výbavy (namátkou 4x airbag, poloautomatická klima, vyhřívaná sedadla, xenony, dřevěné obložení, elektrické stahování čehokoliv) i variátor CVT-M6. Ačkoliv jsem dosud nebyl příznivce automatů (vlastně jsem s žádným nejezdil) a odrazovaly mě i četné diskuze o poruchovosti této převodovky (vadný krokový motorek), jel jsem se na tohle auto aspoň podívat.

--------cvt---------

Na rovinu je třeba říct, že první pocity za volantem nebyly valné. CVT pracuje s otáčkami zcela jinak, než jsme zvyklí s manuálem. Při akceleraci neletí rafička vzhůru, převodovka si prostě jen vybere vyšší spektrum otáček a tam se opět drží jak přikovaná. Nováčkovi se dokonce zdá, jako by prokluzovala spojka - motor hučí, ale subjektivně vám připadá, že se autu nechce zrychlovat.

Faktem je, že od chvíle, kdy se naučíte pracovat s plynem, je jízda s CVT naprosto skvělá. Zajímavý je i kickdown, při němž se projevuje jakýsi turboefekt. Prudce sešlápnete plyn, CVT si hodí otáčky k šesti tisícům, následuje sekundová prodleva a po ní už jen mohutný zátah. Když se řidič s tímto specifickým chováním sžije, je předjíždění pomalejších aut naprosto bezpečné a zábavné.

Perličkou je pak možnost sekvenčního řazení, kdy dáváte kvalty manuálně pod plynem, stejně jako v soutěžním voze. Řadí se i s plynem takřka pod podlahou, změna převodového stupně je naprosto neznatelná, zrychlování je konstatní, bez škubání. S CVT se dá i docela účinně brzdit motorem.

--------jízda--------

Výkon dvoulitrového motoru (140 převalských) vypadá na papíře zajímavě, v reálu jsem přece jen čekal trochu víc. Kombinace poměrně těžkého auta a automatu zřejmě dělá své. Podle papírů by mělo být o dvě sekundy na stovce pomalejší, než manuál. Zato spotřeba, ta je hodná královi. Při motýlí noze řidičově si auto vezme v průměru 8,5 l, při sportovní jízdě klidně i dvanáct. Ale i s žíznivým motorem jde o velmi příjemné svezení, kdy se zejména na klikatých okreskách dostává do popředí největší deviza primery a to jest jízdní vlastnosti.

Není možné všechny zážitky popsat, je třeba si primeru vyzkoušet. Ve stručnosti lze říct, že tohle auto na kvalitním asfaltu jezdí po neviditelných kolejích, v zatáčkách se téměř nenaklání, řízení je komunikativní. Menší nejistota bohužel přijde na nekvalitním povrchu, kdy auto poměrně citelně odskakuje, přestože zadní náprava je dost složitá a měla by kombinovat přednosti jak tuhé nápravy tak i nezávislého zavěšení.

-------brzdy------

Zajímavostí primery je dvoustupňový posilovač brzd. Při silném sešlápnutí pedálu je opravdu vhodné být připoután, jinak provlečete hlavu volantem. Nástup brzd je ale přitom pozvolný, při muším sešlápnutí je dojezd kolony na semaforech sametový a bez poznámek posádky. Brutální síla se projeví až při krizové deceleraci anebo...

...když se jako já občas rozhodnete použít brzdový pedál levou nohou coby spojku:) Naopak ve firemní fabii se mi zas jednou podařilo bez ní zařadit zpátečku. Přesedání mezi automatem a manuálem je holt zpočátku veselé.

-------nedostatky-----

K neduhům lze přidat méně komfortní svezení, než je třeba běžné u vozů francouzské provenience. Nissan u tohoto kočáru skutečně docela přitvrdil. Podvozek vám při jízdě ochotně zprostředkovává své zážitky z rozmlácené české silnice, je to prostě daň za dobré způsoby při svižné jízdě. Naproti tomu má primera příjemné sedačky, a tak z vás rozhodně nevytřese duši, jako třeba fabia, kde se hlavně vzadu sedí jak na vězeňském kavalci.

----stav-----

Tahle primera byla při koupi v poměrně dobrém stavu, ovšem bez vad se to neobešlo. Původní majitel nejel před půl rokem na výměnu oleje a navic ho tam bylo uz docela málo. Snad se to na motoru nijak nepodepsalo, říká se že tyhle nissanácký motory přežijou i opravdu macešské chování. Musely se také vyměnit obě žárovky do xenonů. Auto dostalo kompletní prohlídku, podvozek je podle mechaniků v dobré kondici. Absolvovalo také návštěvu v lakovně, kde se přestříkl zadní nárazník a dveře kvůli korozi pod espézetkou. Celkem bylo různě po servisech asi čtrnáct dní po koupi, což nebylo moc příjemné, vzhledem k tomu, že jsem se chtěl konečně pěkně projet, bez toho abych myslel neustále na to, co je na autě potřeba udělat.

-----------------------------------------------
Investice:
prohlídka, výměna oleje, naplně klimy, baterky: 5800 kč
přihlášení vč. evidenční kontroly: 1000 kč
výměna žárovek a držáku katalyzátoru: 4000 kč
lakovna: 8000 kč

Koupě:
nové v téhle výbavě a motorizaci stálo asi tak 800 tisíc. staré prospekty k tomu nemám. Auto bylo původně koupeno v ČR.

Kilometráž:
auto má podle tachometru najeto 98 tisíc. Bude to zřejmě točka, protože primery v tomhle věku mívaj i dvojnásobek. Nicméně podle servisáků to má velmi zachovalý podvozek. Vůle v horních ramenech typické pro tyhle primery mě netrápí. (hlásí se klepáním kolem 160 tisíc) takže buď jsou už měněné, nebo to má fakt tak málo najeto.

Zajímavost:
v budoucnu bych tohle auto chtěl aspoň na chvíli vyzkoušet na okruhu. Sice to není žádná střela se zrychlením trhajícím ledviny, ale se sekvenční převodovkou tam snad nebudu pro smích. Škoda, že to nemá pádla pod volantem, ale to už bych chtěl od osmiletého nissanu asi trochu moc.

Pár technických údajů:
Pohon na přední kola
Rozměry 4430x1715x1410 mm
Rozvor 2600 mm
Palivová nádrž 60 litrů
Zavazadlový prostor 505 litrů








Silné stránky

Design
Jízdní vlastnosti
Prostornost a útulnost interiéru
sametový chod převodovky
snad spolehlivost
rozvodový řetěz

Slabé stránky

Žíznivý motor
Občasné povrzávání platů v int.
Náklady na servis
velký poloměr otáčení

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

prohlídka podvozku, výměna oleje a baterky, náplně v klimatizaci, výměna žárovek do xenovnů, lakovna, výměna rezonující sponky držící katalyzátor. celkem asi 20 tisíc.

výhodou těchto primer je, že používají rozvodový řetěz, který je teoreticky bezúdržbový. samozřejmě pokud má auto nalítáno půl milionu, tak se s tím musí taky něco dělat.

naopak nevýhodou jsou velmi drahé originální díly a autorizovaný servis. ne vše se totiž u nissana dá řešit druhovýrobou. krásnou pohádkou na dobrou noc je například cena předního xenon světlometu - 30 tisíc korun. kdybych si mohl vybrat, tak tam dám normální halogeny.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

koupeno v bazaru

 

Novinky v recenzi

21.9.2010 18:38

AUTO JE NA PRODEJ

AUTO JE NA PRODEJ

23.8.2010 14:01

AUTO JE NA PRODEJ ZA 99 tisíc

AUTO JE NA PRODEJ ZA 99 tisíc korun

21.10.2009 13:26

Rok provozu

Po roce provozu lze hodnotit tuhle priemru za velmi spolehlivé auto, což potvrdili i technici v serisu. překvapil je čistý a zachovalý podvozek na devět let staré auto. pro tuto primeru neni problém v plném obsazení v jednom dni udělat 1000 kilometrů do německa a zpět. zvládla by jistě i více, ovšem řidič nikoliv:)

po letní výměně brdzových desek v říjnu podstoupila primera výměnu oleje Castrol 5w40 a geometrii. jinak nic neni potřeba.

6.6.2009 21:02

Nové křídlo

přidal jsem pár fotek s novým křídlem na zádi. do žádného dalšího tuningu se nehodlám pouštět

30.4.2009 12:09

Jarní údržba

Návštěva servisu po půl roce: výměna pylového filtru, všech brzdových destiček, stáčení všech kotoučů, výměna brzdové kapaliny, vyčištění a promazání všech brzdových třmenů, promazání horních ramen přední nápravy, oprava krytky katalyzátoru, vyčištění brzodvých válečků, desinfekce klimatizace, výměna dvou klínových řemenů, dolití oleje. cca 12 tisíc Kč.

4.1.2009 00:00

objednal jsem zadní křídlo varianta hatchback. snad mu bude slušet. po montáži udělám fotky

5.12.2008 00:00

5.12. Auto jezdí bez problému. v zimě je občas po startu zatuhlý plynový pedál.

18.10.2008 00:00

přidal jsem nové fotky

17.10.2008 00:00

přidám pár lepších fotek a snad i nějaké video


Další vozy Nissan Primera



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

zatím vyloženě odešly jen xenony.

praktičnost
10

auto pro zábavu i rodinu

prostornost
9

uvnitř větší než octavia

jízdní vlastnosti
10

co dodat

jízdní komfort
6

tvrdší, než obvykle

provozní náklady
5

středně vysoké

náhradní díly
4

tovární díly nejsou zrovna levné. druhovýroba existuje, ale nepokrývá všechny součástky

výkon motoru
8

velmi dobrý, ale na to, že je to vrcholná motorizace primery, tak nevim nevim...

spotřeba
4

poměrně velká

hlučnost motoru
8

ve vysokých otážkách poměrně vysoká, to ale není na závadu

kvalita sedadel
8

bez problému

brzdy
9

účinné

zavazadlový prostor
9

velikostně podobný tomu v octavii






Blesk.cz

Vyděšená Dominika Gottová: Od manžela dostala záhadný balík! Co v něm bylo?

Vyděšená Dominika Gottová: Od manžela dostala…

Do nového bydliště dorazil Dominice Gottové (46) hned tři dny po nastěhování záhadný balík z Finska! Poslal jí…

4 tipy, jak ušetřit na internetu díky Tipli

4 tipy, jak ušetřit na internetu díky Tipli

Zajímá vás, jak nakoupit v oblíbeném e-shopu levněji než kdy dřív? Potřebujete se zorientovat v množství…

 

iSport.cz

Souček: Bürki bude mužem kola. Soupeři nás chválí, ale škoda bodů

Souček: Bürki bude mužem kola. Soupeři nás chválí,…

PŘÍMO Z DORTMUNDU | Má další velký zážitek. Před obávanou „Žlutou zdí“ na stadionu v Dortmundu vstřelil gól. Ale…

SESTŘIH: Dortmund – Slavia 2:1. Loučení se ctí, sešívané vychytal Bürki

SESTŘIH: Dortmund – Slavia 2:1. Loučení se ctí,…

Fotbalisté Slavie v posledním šestém utkání skupiny Ligy mistrů prohráli v Dortmundu 1:2. Vítěze nejprestižnější…

 

Reflex.cz

Jeden den na volby stačí. Dvoudenním hlasováním zbytečně plýtváme veřejnými penězi i časem policistů

Jeden den na volby stačí. Dvoudenním hlasováním…

Velice dlouho se hovoří o volebních reformách. Nejsem zastáncem změn za každou cenu, ale jedním z reformních…

Já jsem dotace nechtěl, oni mi je dali, donutili mě. Tak vysvětluje Babiš propírané dotace pro Agrofert

Já jsem dotace nechtěl, oni mi je dali, donutili mě.…

Premiér Andrej Babiš neměl moc hezký týden. Nejprve se dostaly na veřejnost závěry z finální zprávy Evropské…