Recenze

varel (muž ) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Nissan Primera GX 1,6 16V

9.81 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Nissan Primera, foto 1 Nissan Primera, foto 2 Nissan Primera, foto 3 Nissan Primera, foto 4 Nissan Primera, foto 5 Nissan Primera, foto 6 Nissan Primera, foto 7 Nissan Primera, foto 8
Nissan Primera, foto 9 Nissan Primera, foto 10 Nissan Primera, foto 11 Nissan Primera, foto 12 Nissan Primera, foto 13 Nissan Primera, foto 14 Nissan Primera, foto 15 Nissan Primera, foto 16 Nissan Primera, foto 17 Nissan Primera, foto 18 Nissan Primera, foto 19 Nissan Primera, foto 20 Nissan Primera, foto 21 Nissan Primera, foto 22 Nissan Primera, foto 23 Nissan Primera, foto 24 Nissan Primera, foto 25 Nissan Primera, foto 26 Nissan Primera, foto 27 Nissan Primera, foto 28 Nissan Primera, foto 29 Nissan Primera, foto 30 Nissan Primera, foto 31 Nissan Primera, foto 32 Nissan Primera, foto 33 Nissan Primera, foto 34 Nissan Primera, foto 35 Nissan Primera, foto 36 Nissan Primera, foto 37 Nissan Primera, foto 38 Nissan Primera, foto 39
 

Technické info

Přezdívka auta nemá Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:197000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1597 výkon [kW]: 73 kroutící moment [Nm]: 136 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.3

Popis vozu

O historii modelu Primera se tu rozepisovat nebudu, jak na moje.auto.cz, tak zvlášť na internetu je informací dostatek.

Takže pojďme k tomuto konkrétnímu kusu. Předně musím podoktnout, že P11 se mě líbila "odjakživa", zvlášť v zelené metalíze vypadala velice elegantně, kde by mě před lety, kdy jsem ji zálibně očumoval napadlo, že přesně takovou budu sám řídit. Auto jsem kupoval v bazaru a původně brázdilo italské silnice, i přesto byl interiér nepoškozen a auto celkově prosté koroze i přes několik odřenin a dúlků v karoserii. A až na rozhozenou geometrii a divně seřízený pedál spojky se po koupi nemuselo nic řešit (olej, filtry nepočítám).

Výbava je nejnižší jaká se do P11 dodávala (alespoň dle označení), ale nejspíš nechybí i nějaká příplatková ale tohle se zemi od země lišilo. Třeba u nás bylo možné koupit naprosté holátko bez klimatizace, elektrické výbavy a ABS, kdo ví jak bylo v Itálii. V mém voze ABS nechybí, stejně jako dva airbagy, no a to je z bezpečnostní výbavy vše. Z té komfortní tu je manuální klimatizace (automatická přišla až s faceliftem, potom už zase nebyla k dispozici manuální), elektrická přední okna, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, centrální zamykání (bez DO), otevírání nádrže z místa řidiče, rádio a dva reproduktory (další pár dozadu jsem dodatečně dokoupil), přední mlhovky a litá kola. Není toho mnoho, ale mě to vcelku stačí, snad bych jen uvítal elektrická zrcátka a alespoň uzamykatelnou schránku před spolujezdcem, když už není osvětlená.

Tak tedy nastupujeme. Do Primery se leze jako do sporťáku, sedí se téměř až na zemi. Nastupování a hlavně vystupování dělá potíže zejména starším a nějak pohybově omezeným lidem, nejeden už jistě Primeru proklel. Já s tím (zatím) problémy nemám, ovšem moje výška (190cm) není příliš kompatibilní s nízkou stavbou karoserie. Horní okraj čelní skla mám téměř v úrovni očí, což vadí zvláště ve výhledu na semafory a aby to bylo s tím výhledem ještě komplikovanější, tak uprostřed skla trůní vnitřní zpětné zrcátko. Výhled z auta opravdu nic moc a to ani dozadu neboť široké C sloupky a výrazně skloněné zadní okno vám hází klacky do zorného pole. Jinak se ovšem vepředu sedí docela pohodlně, na šířku je místa dost, stejně tak jako pro nohy. Sedačky jsou měkčí ale ne moc, ale postrádají boční vedení a sedák by mohl být i delší. Docela pohodlně se dá usadit i vzadu, svažující se okno hlavu naštěstí neutiskuje sedáky jsou však i tady krátké. Pokud se zase přesuneme dopředu tak zjistíme, že přístrojová deska je jednoduchost sama. Vše je přehledné a snadno dostupné. Na středovém panelu najdeme všehovšudy tři tlačítka, plus tlačítko varovných blikačů a tři otočné ovladače, jednodušší už to asi být nemůže. Co se týče materiálů, tak odpovídají době vzniku, i když plast na středovém panelu vypadal lacině nejspíš už tehdy. Zpracování je ale solidní, ani po letech nic nevrže ani neskřípe. Odkládacích míst je tak akorát a nechybí dokonce ani držák na nápoje.

Prohlídku interiéru máme za sebou, můžeme nastartovat a vyjet. Motor je na volnoběh a v nízkých otáčkách tichý, od cca 2500 ot./min. už o sobě dává vědět více. O tom, že ho bude potřeba točit, pokud se budete chtít trochu svižněji povozit, dává vědět otáčkoměr cejchovaný do 8000 ot./min., s červeným polem začínajícím na 6600 ot./min. Ovšem s tím svižnějším svezením to má malý háček, musíte být v autě sám, maximálně pak s jedním spolujezdcem. S přibývajícím zatížením jde dynamika do kopru a s dalšími kily v kufru se s Primery stává líná mrcha, s kterou je potom potřeba dobře zvážit každé předjíždění.
Další kaňkou je pak spotřeba, která se od dvoulitru SR20DE liší jen pramálo. Co je ovšem na Primeře to nejlepší? Je to podvozek a řízení. Okamžitá reakce na pohyb volantu, přes který cítite kdejaký kamínek, sebejisté a rychlé průjezdy zatáčkami s minimálnimi náklony jsou návykové, a to ani nemusíte porušovat rychlostní limity. Určitým negativem potom je, že díky tvrdšímu naladění podvozku je poněkud zhoršený jízdní komfort, zvlášť při přejezdu větších příčných nerovností (železniční přejezd, D1) jdou od podvozku poměrně silné rázy.

Chtěl jsem skončit u toho nejlepšího, ale ještě se zmíním o kufru. Ten je velký a dobře přístupný. Kvůli němu jsem si sice auto nekupoval, a přesto že většinou tam vozím jen vzduch, párkrát už se hodil.

Silné stránky

Jízdní vlastnosti
Výborný podvozek
Přesné a komunikativní řízení
Přesné řazení
Rozvodový řetěz
Zvlášť vepředu prostorný interiér (vyjma místa na hlavu)
Dílenské zpracování
Zavazadlový prostor

Slabé stránky

Vyšší spotřeba
Nízký výkon motoru
Horší výhled z auta
Slabé odhlučnění
Velký poloměr zatáčení
Horší komfort odpružení

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Primera už má nějaký ten pátek za sebou, a tak je jasné, že se budou objevovat bolístky. Zatím se však nevyskytlo nic tak závažného, aby zůstala nepojízdná. Postupně se měnily (a mění) části náprav, brzdy, naposledy pak komplet tlumiče. Největšími závadami bylo zatuhnutí pístku PZ třmene, což vedlo téměř k zablokování PZ kola (měněn třmen) a zkrat v PP světle, po kterém ohořela kabeláž k světlometu (příslušná pojistka se seškvařila aniž se přepálil drátek). Se servisem jsem spokojený, ještě se nestalo, že by si s něčím nevěděli rady, nehledě na to, že jsou fakt rychlí, auto mám vždy nejpozději do 48 hodin zase k dispozici. No a pak tu byla ta nešťastná nehoda a rána na PZ stranu (což není ale porucha, že :-) ), tohle byla zase práce pro klempíře a lakýrníka, oba svou práci zvládli dobře a levně, jen kdyby mě tak nezaneřádili kufr.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo vybráno na základě inzerátu z internetu, a po předběžném zamluvení byl na místo vyslán zvěd. Ten auto prolezl a po projíždce sdělil prodejci, že vozidlo tahá na stranu. Bazarník slíbil do dne
prodeje nápravu. A vskutku v den prodeje byla Primera bez chybičky, ovšem jen do té doby než jsem se doma rozhodl zkontrolovat tlak v pneu. Na jedné straně byly přehuštěné a na druhé podhuštěné, vskutku levné a nenáročné "seřízení" geometrie. Takže až na tento drobný incident proběhla koupě standartně.

 


Přidat názorDiskuse: Nissan Primera GX 1,6 16V

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Nissan Primera



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Bez fatální závady, jen ty relativně běžné a ne moc časté bolesti.

praktičnost
7

Díky kufru velmi dobrá, kazí ji jen horší výhled z auta.

prostornost
8

Dostačující, zvlášť pro někoho mých proporcí, jen pro hlavu by se pár čísel šiklo.

jízdní vlastnosti
10

Vynikající, netřeba víc dodávat.

jízdní komfort
6

Snesitelný.

provozní náklady
7

Rovněž snesitelné :-)

náhradní díly
7

Většina dílů se dá sehnat v druhovýrobě v dobré kvalitě a za solidní ceny. Zbylé díly se pak shánějí po vrakovištích, inzerátech nebo po známých, ještě se mě nestalo, že bych něco nesehnal. Originální díly jsou až absurdně drahé.

výkon motoru
6

99 koní stačí tak na auto samotné, řidiče a maximálně jednoho pasažéra.

spotřeba
5

Žere jako dvoulitr, ale v dynamice je kilometry za ním o GT ani nemluvím.

hlučnost motoru
7

V nízkých otáčkách docela tichý, při ustálené rychlosti na dálnici až otravný. Ale po dálnici moc nejezdím, tak mě to ani nějak moc nevadí.

kvalita sedadel
7

Měkčí, bez bočního vedení, s kratšími sedáky, ale celkem pohodlná.

brzdy
8

Kotoučové, vepředu větrané, příjemně se dávkují. Ale mají trošku slabší nástup a při nouzovém brzdění je nutno vyvinout na pedál poměrně značnou sílu.

zavazadlový prostor
9

K dokonalosti chybí už jen nějaká ta síťka nebo popruh.






Blesk.cz

Mikulášský zázrak! Tatínek (55) při procházce s dětmi dostal infarkt, zafungoval „řetězec přežití“

Mikulášský zázrak! Tatínek (55) při procházce s…

Na Mikuláše při něm stáli všichni svatí! Tatínek (55) vzal své děti na procházku zimní Prahou, jejich bloumání…

Jak řešit úraz na chodníku? Potřebujete důkazy a tenhle je zásadní, varuje právník

Jak řešit úraz na chodníku? Potřebujete důkazy a…

Stačí střípek ledu nebo poprašek sněhu a z chodníku se může stát nebezpečná past. Stěžovat si po pádu na smůlu…

 

iSport.cz

Reakce na doping: premiér mluví o hysterii. Ostuda, tvrdí ruští sportovci

Reakce na doping: premiér mluví o hysterii. Ostuda,…

Český olympijský výbor (ČOV) potrestání Ruska vyloučením z vrcholných sportovních soutěží na čtyři roky…

Magazín iSport LIFE již v úterý: Sportovní dětství herce Neužila, inspirace a testy

Magazín iSport LIFE již v úterý: Sportovní dětství…

Pouze v úterním vydání deníku Sport najdete také exkluzivní magazín iSport LIFE plný rozhovorů, testů a…

 

Reflex.cz

Hvězdy Reflexu: Režisér Jiří Havelka, majitel velkého talentu

Hvězdy Reflexu: Režisér Jiří Havelka, majitel…

V lednu jsme do projektu Hvězdy Reflexu vyhlásili prvních pět nominovaných osobností. Jeho smyslem je celoročně…

Cyril Höschl o svých kontaktech s StB: Nikoho jsem neudal. Ani nedonášel

Cyril Höschl o svých kontaktech s StB: Nikoho jsem…

Už pár týdnů rezonuje na sociálních sítích rozhovor s badatelem Miroslavem Vodrážkou, v němž třicet let…