Renault Grand Espace (1998)
13.4.2007Původním autorem recenze je uživatel s nickem "tlanger". Nejlepší rodinné auto co znám. Od roku 1984, kdy spatřil světlo světa je to můj sen a tohle…
Renault Grand Espace (tlanger)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 11.05.07 10:19
« 4. generace
Jojo, taky váhám, co pořídím až tenhle miláček doslouží. Čtvrtá generace se mi nelíbí. Ne že by to nebylo kvalitní auto nebo ztratilo něco ze své variability, ale už nemá tu exkluzivitu, jakou měly předchozí verze. Snad se 5. generace vrátí opět ke kořenům :-) . -
"-- skrytý --" 15.04.07 12:29
« Re: Re: Re: jojo
Tak tohle ti poměrně rád vyvrátím. Základní pohotovostní hmotnost mého Espace Grand je 1605 kg, což je při délce skoro 4,9 m velmi málo. Např. VW Sharan má 1676 kg při délce o celých 15 cm kratší. Stejně tak aerodynamika - aerodynamický odpor závisí na čelní ploše vozu a na koeficientu odporu Cx. Čelní plocha vozu MPV je samozřejmě větší než u hatchbacku nebo limuzíny. Na součinitel Cx má největší vliv délka vozu a jeho aerodynamická "čistota", zejména v zadní části, která vytváří větší či menší podtlak za vozem, který jej "táhne" zpět (ten tvoří víc než 50% celkového odporu). Proudění za vozem mají nejlepší kupé (proud vzduchu se na velmi skoloněné zádi neodtrhává), pak kombíky a úplně na konci jsou klasické tvary stupňovité zádě limuzín (proud se odtrhává a víří dvakrát - za hranou střechy i za kufrem). Při pohledu na Grand Espace zboku je tedy jasné, že jak zadní část vozu (v podstatě přerostlý kombík), tak přední část bez zlomu mezi kapotou a oknem jsou aerodynamicky velmi čisté. O aerodynamickém řešení svědčí hodně i necitlivost na boční vítr, která je zvlášť u velkého auta nesmírně příjemná. Další věci je zpřevodování. Pokud někdo jezdí především po německých dálnicích vyšší rychlostí, určitě si nebude Grand Espace kupovat s 2l motorem. Pokud ovšem auto jezdí často po městě a po bežných českých silnicích, je 2l naprosto pohodovým motorem, neboť zpřevodování je poměrně krátké a tak se motor vytáčí velmi ochotně. Důkazem budiž i moje nedávná cesta na závody do Polska, kdy jsem na přívěsu táhl 2 plachetnice, třetí jsem měl na střeše a uvnitř vozu spoustu jachtařských krámů - a i takto zatížené a aerodynamicky zhoršené auto nemělo problém předjíždět, když to bylo potřeba. A průměrná spotřeba byla okolo 10 l/100 km, což bys zase se silnějším motorem nedosáhl. Tomáš -
"-- skrytý --" 14.04.07 08:51
« Re: Opravdový král je tady!
Ahoj Petře, dík za pochvalu, napsal jsem tuto recenzi po náhodném přečtení tvé recenze Avantimu ;-). Jenom mě mrzí, že jsme nejezdili na srazy RenaultClubu, když jsi tam byl s Avantimem (jezdíme pravidelně až od loňského roku). Třeba se na srazu setkáme letos :-). Tomáš -
Dylan McKay 14.04.07 06:17
« Opravdový král je tady!
Musím pochválit jakým způsobem píšeš o Espace. I když se ostatní automobilky už léta snaží vyrobit Espace konkurenci, vůbec se jim to nedaří. Od první generace je Espace na trůně. Mám po ránu takovou radost! Hodnotím jasnou 10, protože víc nejde. :yes: