Recenze

8 Majitel

BMW řada 3 325TDS (E36 Saloon)

9.20 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Tadeas Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:154000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2498 výkon [kW]: 105 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.1 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická zavazadlový prostor [l]: 435 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "De5ire (BMWfans)".

K tomuhle autu jsem prisel pomerne dost jako slepy k houslim. Jednoho dne telefonat od kamarada ze jeho tatka zmensuje svuj vozovy park a je k mani BMW. To samozrejme zvysilo muj zajem na maximum a ani zjisteni ze to je dieselovy agregat uz ho moc nesnizilo protoze radovy sestivalec v tomhle aute umi svou praci zvladat velmi dobre i s prijatelnou spotrebou. Po nejake dobe uvazovani jsem na nabidku kyvl. Usetrim vas detailu protoze je to v podstate silena smelina:-D. Aktualne jsem spise spolumajitelem tadease a to az do doby nez splatim smluvenou castku. Je to "v rodine" takze jsem si dovolil vzit auto na splatky. Nicmene na to prozatimni polovlastnictvi zapominam okamzite po seslapnuti pedalu. Splnil jsem si jeden ze svych snu a to je dulezite. I kdyz je to diesel:-D

Silné stránky

Tak tady je to urcite motor. I kdyz je to prece jen jeden z ranejsich dieselu je to BMW, takze myslim ze netrpi nekterymi vrtochy kterymi trpely dieselove automobily ze stejneho roku. Dotek BMW je na motoru kazdopadne znat at uz je to pridavne zhaveni pred startem motoru tak i duvod proc TDS verze disponuje 105KW vykonu, tim duvodem je pridavne chlazeni vzduchu ktere dovoluje turbu nacpat do motoru vice vduchu a tim taky dochazi k lepsimu spalovani.

Spotreba je vec samostana a skvela. Nemuzu si vynachvalit jaky pomer vykon/spotreba tenhle velky motor nabizi. Proste 10*

Brzy jsou trosku jine nez jsem byl zvykly, tvrdsi ale dobre se davkuji i kdyz nemam jeste takovou jistotu pri situacich kdy musim brzdovy pedal poradne proslapnout. Kotoucovky jsou samozrejme vpredu i vzadu coz zajiste napomaha lepsi brzdne sile.

Podvozek je taky skvely, s nerovnostmi se vyrovnava tak akorat aby splnil pozadavek pro pohodlnou jizdu a v pripade potreby povoli celemu autu i ostrejsi jizdu. S letnimi 205 pneumatikami sedi jako pribity a naklaneni je minimalni (rika nekdo kdo ridil oktavky a fabie). Rizeni je jak ma u BMW byt tvrdsi, takze presne a prijemne, rychle jsem si zvykl.

Prevodovka je automaticka takze jsem se jako vyhradni uzivatel manualu neubranil prvnim skeptickym pohledum. Zjistil jsem vsak ze to skyta i nektere vyhody a prijemne veci. Samozrejme jsem zil v dojmu ze automatika je blba radi porad stejne a clovek si s tim nic neuzije. Brzy jsem byl vyveden z omylu a ted se podobnym nazorum smeju a upozornuju ze kdo neridil auto s automatikou nemel by se k tomu vyjadrovat. Urcite je to prijemne ve meste kdy nemusite neustale hmatat po radici pace. Na ECO rezim prevodovka radi jak ma a jak chci, vse se odviji od sily seslapnuti pedalu, prevody padaji jemne bez skubnuti v pohodlnem stylu. V pripade ze chci provetrat nadrz samozrejme staci prepnout do rezimu Sport, motor toci az do omezovace a zpomaluje razeni takze vas klidne necha viset ve 3500ot/min a nepreradi. Problemem pro me bylo zvyknout si na tu prodlevu pri predjizdeni, slapnete a vterinu nic nez si prevodovka uvedomi co chcete, podradi a vystreli vas do protismeru k rychlemu predjizdecimu manevru.Popravde si nejsem jist ale myslim ze to je 5ti stupnova prevodovka, jestli ano prevodu je dost a i na 5ku ve 150 KM/h jedu na rozumnych otackaz za spotrebu kolem 6ti litru. Kde kdo automatiku pomlouva ale pro me to je ted prijemna zmena a hracka:-)

Dalsi silnou strankou je podle me prostornost v celem aute, dostatek (pro me) odkladacich mist a pohodlne sedacky. V zadu si celkem pohodlne sednou i tri lidi aniz by se nejak vyrazne mackali.

Vzhled a vybava auta je podle me taky jeho silnou strankou. Nestarnouci design ktery podle me predbehl dobu. Proste nadherne auto. Jelikoz 325TDS byl ve sve dobe nejsilnejsi nabizenou dieselovou verzi, snadno se k nemu pripletla i bohata vybava. Tadeas ma vse v eletrice (krom stahovani zadnich oken, pasazeri at si maknou), vyhrivane sedacky, dvouzonova klimatizace,stresni okno, solidni ozvuceni atd. , od byvaleho majitele tam navic pribyly homologovane Xenony a taktez zakonem povolene LED svetla pro denni sviceni.

Slabé stránky

Zatim nevim co presne bych tu mel napsat, krom skutecnosti ze bych opravdu vice chtel manual (ale automat nevadi) a ze me mrzi mensi vstup do zavazadloveho prostoru, zatim nemam co jineho tomu autu vytknout. Byl bych rad kdyby tu ani nic nepribylo:-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Ackoliv timhle autem disponuju velice kratce uz se to nasbiralo. Neustalym problemem je obcasny TRES auta kdyz stojim na krizovatce, obzvlast vyrazne kdyz je motor jeste nezahraty. Podarilo se nam to castecne potlacit ale stale hledame pricinu. Jinak jsem diky solidni nabidce majitele nechal auto projit takovou ozdravnou kurou v servise za velice prijatelnou cenu. Nejaktualnejsim problemem je praskle celni sklo diky kaminkum (jak ja ty sutry nenavidim) a pak taky problem s pridavnym chlazenim motoru kdy ze 4 sroubku ktere drzely ventilator na miste zbyl jen jeden, tudiz pri sepnuti vetral liskal o karoserii a tvoril tak velice nepekny zvuk. Tento problem jsme vsak snadno vyresili a radne ventilator prisloubovali na misto.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto mam pres velice dobreho kamarada od jeho otce tudiz zadne problemy nebyly a ferove jednani.

 

Novinky v recenzi

2.5.2010 17:12

Jaro...

Teple dny uz o sobe daly znat... klima funguje takze tyhle dny se v aute daji uzivat naplno. Co se servisniho stavu tyce, uspesne jsem prosel STK a aktualne se venuju celkovemu stavu auta jelikoz se 8.kvetna spolu s dalsimi uzivateli mojeauto.cz chystame do brna na sraz klubu sportovnich aut. Jmenovite se meni silentbloky na zadni naprave ktere jsou uz znacne opotrebovane a proto vydavaji nechutny zvuk na nerovnostech. Opravilo se uz uchcavani oleje, problemem byl olejovy chladic ktery byl ve spojich s hadickama znacne opotrebovany a netesnil. Dalsim a snad brzy vyresenym problemem bude utek nafty z jedne z trysek. Pravdepodobnym resenim bude vymena prepadovych hadicek... ale to se jeste uvidi.

4.2.2010 16:33

Problem se startovanim...

Uz diky bohu neni... i soucasne -20 stupni mrazy... nejsou schopne tadease polozit na kolena... takze oprava byla uspesna... startuje a bezi jak ma. Aktualnim problemem je nefunkcni LED deni sviceni, ne ze by mi to az tak vadilo ale drahe xenony jsou pres den zbytecne zapnuty a ackoliv prislusnici policije CR si mysli ze to jsou xenony nekde z trhoviste (jsou schopni dat pokutu) tak vysly na poradne penize takze kazda hodina sviceni je draha. Jinak uz se asi jako vetsina ridicu tesim na jaro a leto... konecne poradna projizdka/vylet... nove fotky a zazitky:-)

2.1.2010 18:33

Vylet praha...

29.12. necekany vylet do prahy. I pres obavy o to abych v praze zase nastartoval a dojel domu jsem se vypravil na cestu. Tempomat se ukazal byt velice dobrym pritelem v ridkem provozu, rychlost 150 km/h spotreba kolem 6ti litru a ostrava praha za neco malo pres 3 hodiny. Tadeas slapal jak hodinky a v bezpeci nas dovezl i zpet do ovy. Rekl si "pouze" o necelou jednu nadrz tam i zpet a to jsem nebyl zadna brzda provozu.

16.12.2009 22:33

Mraz 2

tak mozna ne ani mraz jako problem s privodem paliva do motoru se zda byt problemem. Nicmene navsteva servisu probehla a PREJ je to uz v poradku. Zitra se dozvim, doufam ze vse bude okey a uziju si svou zadokolku poprve na snehu:-D

12.12.2009 21:32

Mráz

Zima si asi vybrala na tadeasovi dan. Uz se hodnekrat stalo ze po nocnim odstaveni venku rano mel problem se startem ale az ted mu to bylo osudnym. Po dlouhem stani na mrazu uz nenastartoval. Predpokladam ze je problem ve zhaveni jelikoz za tepla motor naskoci okamzite bez zavahani a jakehokoliv pazvuku. Doufam ze se to potvrdi protoze takovy problem je levne a snadno resitelny. Kdyby kdokoliv mel nejakou radu nebo napad o co jineho by mohlo jit budu rad za prispevek;-)

26.11.2009 14:46

Celni sklo

Vcera konecne vymeneno praskle celni sklo. Ona skryta prasklinka u spoljezdce pod steracem zpusobila problem s policii tak jsem dvojnasob rad ze je pryc. Nove sklo paradni i s protislunecnim pruhem. Nadhera koukat pres to ciste sklo.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 325TDS (E36 Saloon)

Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Je to diesel a jeste jsem se uplne neseznamil se vsemi jeho mouchami za tu chvili... ale je to BMW takze myslim ze casem se dostanem na 10ku.

praktičnost
9
prostornost
10

Jelikoz auta ktere jsem ridil predtim byly vetsinou fabie a felicie... na prostornost si stezovat nemuzu... pripadam si jako v lodi... mista spousta... i vzadu nasedadlech...

jízdní vlastnosti
10

myslim ze tady bych mohl mluvit jako spousta majitelu BMW... neni co vytknout...

jízdní komfort
10

Opet za 10 podle meho nazoru... s ohledem na stari auta nic neklepe... tlumice zvladaji co maji... prijemne cestovadlo

provozní náklady
8

Naftak se silnym motorem... da se jezdit i po meste se spotrebou kolem 7mi litru... horsi jsou dily a udrzba... proto 8 bodou

náhradní díly
8

Vime... tezce se shani a jeste hur plati... ja zatim disponuju druhym rozebranym TDS na nahradni dily... diky bohu:-)

výkon motoru
10

Opet... byl jsem zvykly na 80 konove nebo slabsi motory... tudiz tady je to ode me jasnych 10.

spotřeba
10

S ohledem na stari motoru a jeho objem, muzu jen pochvalit...

hlučnost motoru
7

Diesel... ten traktor na volnobeh nenavidim...

kvalita sedadel
8

Prijemne se v nich sedi... i pri jizde na vetsi vzdalenosti... lepsi bocni vedeni by samozrejme nevadilo...

brzdy
8
zavazadlový prostor
9

Maly vstup do zavazadloveho prostoru... jedine minus






Blesk.cz

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě. Základní model zaujme cenou

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě.…

Apple představil iPad Air a základní iPad 8. generace. První jmenovaný dostal nový design inspirovaný u modelů Pro. 

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku zabral! Ombudsman radí, jak na reklamace

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku…

Ombudsman Blesku znovu pomohl! Tentokrát bezmocnému panu Rozkošnému (77), který si koupil kotel a netušil, od…

 

iSport.cz

Vémola o Mikuláškovi, rozchodu i drogách: Pešta? Bulík, ale něco dokázal

Vémola o Mikuláškovi, rozchodu i drogách: Pešta?…

Karlos Vémola má za sebou bláznivé období. Přípravu na souboj s Václavem Mikuláškem mu narušila operace i…

Plzeň - Sönderjyske 3:0. Viktoria jde v EL dál, čeká ji cesta do Izraele

Plzeň - Sönderjyske 3:0. Viktoria jde v EL dál, čeká…

Fotbalisté Plzně ve třetím předkole Evropské ligy doma porazili dánský celek Sönderjyske 3:0 a postoupili do…

 

Reflex.cz

První český seriál v historii získal nominaci na Emmy. Pustit si ho můžete zdarma na internetu

První český seriál v historii získal nominaci na…

Mezinárodní akademie televizních umění a věd zveřejnila nominace na mezinárodní ceny Emmy. Je mezi nimi i…

Necenzurované historky z korony: Udání, zkušenosti a městské legendy aneb Co jsme zažili během koronakrize

Necenzurované historky z korony: Udání, zkušenosti a…

Televize a média hlavního proudu nás denně bičují grafy s počty nakažených a hospitalizovaných. Někde pod tím…