Recenze

9 Majitel

Škoda Superb Ambition 1.8TSI DSG

9.79 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Superb, foto 1 Škoda Superb, foto 2 Škoda Superb, foto 3 Škoda Superb, foto 4 Škoda Superb, foto 5 Škoda Superb, foto 6 Škoda Superb, foto 7 Škoda Superb, foto 8
Škoda Superb, foto 9 Škoda Superb, foto 10 Škoda Superb, foto 11 Škoda Superb, foto 12 Škoda Superb, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Sup Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 565 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "LaurinKlement".

Jsou v životě lidském okamžiky, které nás donutí jednat.

Pro mně bylo takovým okamžikem narození mojeho potomka. Padlo rozhodnutí pořídit nový rodinný kočár.
O kategorii vozu nebylo nejmenších pochyb – nemám ambice řídit minibus ani imitaci teréňáku takže MPV či SUV či jejich různé více či méně podařené křížence – volba padla na lidovou střední třídu.
Důležitým požadavkem byly páté dveře v zádi – není nic potupnějšího než se dívat na velký kufr skrz malý vstupní otvor.
Nejsem příznivcem uhlí ani rašeliny takže motor benzín s dechovou podporou byl také jasný – kdo si zvykl na zátah turba, k atmosféře už se vracet nechce. Aby se výběr ještě zkomplikoval, svezl jsem se v kamarádově A6 s dvojspojkovou převodovkou označovanou jako DSG a bylo rozhodnuto – chci i tohle včetně řazení pádly na volantu.
Průzkum trhu pak proběhl už docela rychle. Laguna III byla jen do počtu, po děsivých zkušenostech kolegy s jeho Lagunou II a Espacem (tříleté martyrium s nikdy nekončícími návštěvami servisu, vesměs elektrika a elektronika). Stejně tak neobarokní Insignia se stísněným prostorem vzadu – bůh ví, jak dlouho a pod kým bude ještě značka existovat plus bídná servisní a prodejní síť v ČR. Seriózními hráči bylo Mondeo a Mazda 6 – design, kvalita i jízdní vlastnosti v pořádku ale bohužel chyběl benzín s turbínou a dvojspojka. Vítězem se stal kvasinský Superb.

DESIGN
O designu Superbu byly popsány miliony stran statisíců blogů a potvrzují jedinou věc – vnímání designu je zcela subjektivní a co člověk, to jiný názor. Mně se líbí. Nejpovedenější je asi přední část. Charakteristická robustní maska, do stran protažené světlomety s říznutou horní hranou a spodní linkou se zubem ostřikovačů, inskripce uvnitř světlometů. Dlouhá kapota říká: “Sem se musí vejít i šest válců”. Protáhlý boční profil s výborným balancem krátkého předního a delšího zadního převisu. Jen na zádi by mi nevadilo pár hran navíc.

INTERIÉR
Tady bych si vypůjčil celkem lapidární hodnocení výše zmíněného kamaráda s A6. Po prvním nasednutí: “Vole, slušný”.
Materiály, slícování, barvy, povrchy a textury, funkčnost – bez připomínek. Uspořádání palubní desky klasické, žádné experimenty s blikajícími displeji různých barev jak z osmibitového počítače z osmdesátých let ve všech možných či nemožných rozích přístrojovky. Dva tubusy s bílým podsvícením, v jednom rychloměr s palivoměrem, v druhém otáčkoměr s teploměrem chladící kapaliny, mezi displej palubního počítače. Po aktivaci zapalování se projedou rafičky po stupnicích nadoraz a zpět. Kůží potažený volant má ovládní audia, telefonu a palubního počítače. Rychlosti lze řadit i manuálně pádly pod volantem. Nový volant vyvolal spousty vášní. Opět, design je velice subjektivní. Mně se líbí, akcentuje tvar přední masky podobně jako single frame Audi, který se také opakuje na středu volantu. Sedačky tvrdší jak je v této části Evropy zvykem, nastavitelná bederní podpora, dobré držení zad až k ramenům. Interiér Superbu je o 10-25 milimetrů užší než jeho přímá konkurence. V praxi nerozpoznatelné. Narostl jsem spíš do výšky než šířky takže mně zajímá prostor v podélném směru. Kdo zažil dlouhou štreku v autě, které je zvenku velké ale uvnitř máte zaražená kolena do odkládací schránky a váš spolujezdec za vámi do vašich ledvin, ví o čem mluvím. Tady celkem není co dodávat – nohy si natáhnete, případně i přehodíte přes sebe podle libosti.

ZAVAZADLOVÝ PROSTOR
“Velký kufr je sprosté slovo”. To má právo v této zemi vyslovit ten, kdo cestuje pouze s kreditkou a prohlubeň v přídi jeho lamba, ferrari či 911 mu stačí. Nás ostatní smrtelníky, kteří převážíme kočárky, dětské tříkolky, lyže s lyžákama, kola, křesla atd atd, nás ostatní velký kufr velmi zajímá. Původně jsem nepovažoval Twindoor za důvod k nákupu ale po týdnu používání mě napadlo asi to, co 90% lidí – jak to, že na to ještě nikdo nepřišel? Dávám do kufru jen aktovku, otevírám ho v podzemních garážích s nízkým stropem nebo mám auto vytopené/vyklimatizované a nechci přes páté dveře pouštět dovnitř horký/ledový vzduch zvenku? Otevřu malé víko (lze i dálkou z klíčku bez dotyku spínače rukou). Potřebuji dostat dovnitř něco většího, co by u sedanu neprošlo vstupním otvorem? Stisknu druhé tlačítko, blik blik a je tu liftback. Malý i velký kufr není třeba zavírat bouchnutím, jen se jedním prstem přitlačí a motorky víko přitáhnou a zajistí.

MOTOR, PŘEVODOVKA, JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Škodovka prý nedostává z koncernu nejmodernější technologie. Konstruktéři se to naštěstí nedozvěděli a vůz vybavili skvostnou 160koňovou benzínovou jedna osmičkou s turbem ve spojení s dvojspojkovou převodovkou DSG. Motor je výborně utlumen, při jízdě v rámci legálních limitů není příliš šance ho slyšet, pouze v případě maximální akcelerace. Při prudkém ubrání plynu je občas slyšet odfukování turba. Sedmistupňová automatická převodovka má běžný režim a posunem páky vzad lze zvolit sportovní režim, kdy se motor vytáčí k pěti tisícům a řadí později. V běžném režimu lze změnu stupně pocítit jen při rozjezdech a nižších rychlostech, pokud se pohybujete rychleji a řadí se 4-5-6-7, tak se změna převodového stupně už pozná jen podle změny polohy rafičky otáčkoměru. V běžném režimu lze páku voliče odklonit od sebe a řadit pádly pod volantem. Spotřeba s třetinovým mixem dálnice/běžné silnice/město cca 8,5 l. Na Superbu je sympatické, že si nehraje na nic co není. A co je? Pohodlné auto pro překonávání dlouhých vzdáleností. Nicméně i jízda po kvalitní okresce se sérií táhlých zatáček má své kouzlo, jen si hlídáte stopu a pádly pod volantem tam cvakáte kvalty. Pro řádění na šotolinové erzetě je samozřejmě lepší Impreza STI, pro nářez na okruhu 911 Turbo J.

VÝBAVA
Jen podstatnější a zajímavější prvky a funkce.
• 7 airbagu. Vpředu čelní, boční a kolenní pro řidiče, vpředu+vzadu hlavové
• Monitor tlaku v pneu
• Bixenony s funkcí AFS (mění geometrii osvícení podle rychlosti), mlhovky s přisvětlováním při odbočování (corner funkce). Světla lze v menu počítače přepnout na levostranný režim.
• ESP + ABS atd.
• Centrální zamykání s dálkou, dálkové otvírání “malého” kufru. Zavírání/otvírání všech oken při odemknutí/zamknutí.
• Dvouzónový Climatronic
• El.sklápěcí zrcátka s natáčením k hraně obrubníku při couvání.
• El. okna vpředu a vzadu. Lze nastavit automatické zavření začne-li pršet
• Light Assistent – lze nastavit automatické rozsvěcení světel, corner funkce, osvětlení při příchodu a odchodu od vozidla, bodová nástupní světla v zrcátkách ad.
• Parkovací signalizace vzadu
• Tempomat
• Automatické stěrače

Silné stránky

Motor, převodovka, jízdní vlastnosti, komfort, prostor

Slabé stránky

Výhled dozadu. V předních dveřích chybí místo na 1,5litrovou PET láhev s pitím. Octa to má.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis zatím nula, poruchy, problémy nula.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Přebíráno přímo v MB. Bez závad.

KOUPIL BYCH SI AUTO ZNOVU?

Ano. Pravděpodobně bych uvažoval možná i o verzi 4x4, především kvůli trakci při rozjezdu. Svezl jsem se i s 260koňovým šestiválcem ale to už je o něčem jiném. Šepot květin. A u pumpy pláč peněženky...

 

Novinky v recenzi

11.6.2009 17:21

Po vložení 3 fotek to začalo hlásit špatný formát obrázku. Mám dalších 10, po odstranění problému přidám.


Další vozy Škoda Superb



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
výkon motoru
8
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Spoušť na hlavním nádraží a pes hrdina! Lumpy s hasičákem honil čtyřnohý tanečník Lucas

Spoušť na hlavním nádraží a pes hrdina! Lumpy s…

Psí hrdina Lucas chytl lumpa! Na hlavním nádraží v neděli večer muži poničili a vystříkali hasicí přístroj.…

Dívku v Pardubicích brutálně zbil nebezpečný násilník: Skončila se třinácti stehy!

Dívku v Pardubicích brutálně zbil nebezpečný…

Hrozný zážitek má za sebou dívka z Pardubic, kterou v sobotu při venčení psa napadl a brutálně zbil neznámý…

 

iSport.cz

Magazín COACH: scout St. Louis Blues, odkaz Kobeho Bryanta i DATA

Magazín COACH: scout St. Louis Blues, odkaz Kobeho…

V zámořském tónu je laděné prosincové vydání magazínu COACH. Jan Vopat, hlavní evropský scout St. Louis Blues,…

Brankáři, kterým končí smlouva: zájem o opory, otazník v Kometě

Brankáři, kterým končí smlouva: zájem o opory,…

V květnu může dojít k brankářským veletočům. Nejedna týmová jednička má před sebou posledních pár měsíců…

 

Reflex.cz

Manželky diktárorů: Pologramotná Elena toužila po obdivu a falšovala své snímky i vědecké práce. Lidi ji nenáviděli

Manželky diktárorů: Pologramotná Elena toužila po…

Elena Ceauescu byla manželkou rumunského prezidenta Nicolae Ceauescu. Celý život ji provázely obří mindráky…

Svatý Mořic: Slavné VIP středisko lyžařské turistiky, které zdaleka není jen pro bohaté

Svatý Mořic: Slavné VIP středisko lyžařské…

Svatý Mořic patří mezi známá jména podobně jako Jágr nebo James Bond. Je vystaven záři reflektorů, takže by od…