Recenze

8 Majitel

Škoda Superb Elegance 1,8 TSI DSG

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 36× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Superb, foto 14 Škoda Superb, foto 15 Škoda Superb, foto 16 Škoda Superb, foto 17 Škoda Superb, foto 18 Škoda Superb, foto 19 Škoda Superb, foto 20 Škoda Superb, foto 21
Škoda Superb, foto 22 Škoda Superb, foto 23 Škoda Superb, foto 24 Škoda Superb, foto 25 Škoda Superb, foto 26 Škoda Superb, foto 27 Škoda Superb, foto 28 Škoda Superb, foto 29 Škoda Superb, foto 30 Škoda Superb, foto 31 Škoda Superb, foto 32 Škoda Superb, foto 33 Škoda Superb, foto 34 Škoda Superb, foto 35 Škoda Superb, foto 36 Škoda Superb, foto 37 Škoda Superb, foto 38 Škoda Superb, foto 39 Škoda Superb, foto 40 Škoda Superb, foto 41
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Superb II Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:5500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.1

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Mnaga".

Přicházím do předávácí „garáže“ Už přes sklo ho vidím. Superb 1,8 TSI DSG Elegance. Vybíral jsem ho asi 14 dnů procházením se po autosalonech a sedáním do jiných aut v této třídě. Pak následovalo natěšených 7 týdnů. Teď je konečně tady. Tak takhle vzpomínám na den D v půlce prázdnin. Vyšlo to, hned následující den jsem odjížděl na prodloužený víkend s rodinkou, takže jsme si to užili všichni.

Proč nakonec právě Superb? S předchozím autem od Škodovky jsem byl maximálně spokojen. Nakonec vyhrálo zhodnocení projížďky, vnitřního prostoru a ergonomie, spolu s pro mě jedinečným systémem Columbus, na který jsem si zvykl už v předchozím autě a značka auta, ke které mám po předchozím autě velmi dobrý vztah. Ano ve hře byl i Passat, z venku pro mě líbivější, vevnitř jsem se v něm ale cítil divně, chladně, stroze… Nebudu popisovat standardní popis Superbu, toto se jde dočíst snad při každém testu. Zhodnotím pouze to co na mě jako na uživateli zanechalo, či stále zanechává dojem.

Exteriér.

První co mě napadlo… přežiju ten zadní sloupek, který z toho auta dělá mnohem víc papalášskou limuzínu, než ve skutečnosti je? Ano, zvyknete si. Převážnou většinu doby stejně sedíte v autě. Mám rád tmavé barvy aut, i černé, jenže… Superb v černé vypadá opravdu už moc papalášsky, skončil jsem tedy u druhé tmavé – hnědé mocca. Mimochodem velmi hezká barva. Nic víc k exteriéru nemám, snad jen zadní světla mohly ve Kvasinách udělat trochu ostřeji, vzhledem k přední části, která je mimochodem naopak velmi efektní a hybrid ploutvičky s anténou taky nevypadá nijak hezky. Následovat by tedy mohly už jen superlativy. Z nich vyzdvihnu twindoor. Velmi návykové. Skvělé přední světla, kdy natáčení světel a přisvěcování mlhovek do zatáček není jen marketingový žvást, ale opravdu efektivně funguje.

Interiér

Tady se zdržím malinko déle. Už proto, že jsem řidič zaměřený spíše na interiér auta a ergonomii. Doba tuningu mě už přešla prodejem jednoho z prvních aut Opel Calibra. Nyní mě zajímá spíše komfort, klid a pohoda při jízdě, často na delší vzdálenosti. A právě toto se v Superbu velmi povedlo. Snad jen sedačky mohly být o něco více „anatomické“, možná i měkčí. Manželka oceňuje prostor na zadních sedačkách a sedadlo řidiče s pamětí. Dcerka pak roletky v zadních oknech. No a já? Jak jsem psal v úvodu. Skvělá ergonomie a pohodlí na místě řidiče. Při procházení autosalónů na mě zanechal lepší dojem už jen Audi. Bohužel neplácám se v milionech, takže cena o 500.000,- vyšší za auto jinak ničím dalším nepřevyšujícím pro mě byla neskousnutelná. Výborný palubní systém Columbus s bluetooth handsfree, navigací, rádiem, MP3 přehrávačem s HDD, DVD přehrávačem a čtením dopravních informací, kazí snad jen možnost výborně rychlého odcizení… no ale zatím klep klep… Auto má kromě kožených sedaček a parkovacího asistenta z možné výbavy skoro vše. Oceňuji automatický tempomat stěračů – taktéž velmi návyková věc., v minulém autě toto chybělo stejně jako samozatmavování zrcátek. Příjemné je také difúzní přisvětlení středové konzoly s řadící pákou dvěma malými diodami ve stropním panelu. Jsou to dohromady maličkosti ale s velkým vlivem na pohodlí. Sedadlo s pamětí je pak perličkou na závěr. Manželka si auto docela často „půjčuje“.

Motor

Jedním slovem pohádka. Co do ticha samozřejmě. Vybral jsem si variantu s 7 stup. DSG. Jízdní vlastnosti možná trochu pokulhávají vinou obutí. Z výroby má Superb pneu Pirelli Zero Rosso. Osobně se mi zdají s poměrně velkým valivým odporem a co do komfortu a hlučnosti spíše nic moc. Když přesednu do předchozího auta s Continental Conti Sport Contact III, na kterých jsem jezdil poslední 4 roky, jízda je v tomto ohledu mnohem komfortnější. Příští obutí bude určitě opět na Continentaly. No ale zpět k motoru. Motor s velkou výkonovou rezervou, příjemnou spotřebou a excelentním tichem. Ticho, ano, to je to co pokaždé oceňuji při rozjetí auta, které umocňuje opravdu komfortní automat, bez cukanců - DSG. V konfigurátoru jsem hned po zkušební jízdě zavrhnul volant s páčkami pod volantem. Proč? Jednoduše proto, že motor při běžné klidné jízdě vůbec neslyšíte. Začíná se ozývat až při agresivněji sešlápnutém plynu. Zarazila mě trochu nutnost dolití cca ½ litru oleje po ujetých prvních 4.000 km (oznámil palubní PC). V servisu mi řekli, že je to možné… tak je to asi možné… Uvidíme dál. Nyní mám najeto 5.500km. Ale ať nezůstane jen u komfortu. Přesunu se trochu k rychlosti. Malé srovnání. Octavia II 1,9TDI příjemná jízda, kdy jsem dále raději nepokračoval byla někde na hranici 140km/h. Superb 1,8 TSI - stejný pocit „nepokračovat“ mám až při 190km/h. 118kw/160koní, maximálka 220km/h a zrychlení z 0 na 100? 8,5sec… Pokud se vám chce, stačí na většinu řidičů „závodníků“ kteří vedle vás stojí na červenou a čekají až to pán křižovatkář odmávne.

Podvozek

Čekal jsem více kymácející se auto, toho jsem se docela i obával. Protože před 4 lety mě tak trochu překvapila Octavia II, po přesednutí z Vectry. Opak byl nyní pravdou. Superb je poměrně „neluxusně“ na limuzínu nastaven a to mi vyhovuje. Přesto není tvrdé. Náklony v zatáčkách se prakticky nekonají, auto sedí skvěle. Snad jen na nerovnostech při agresivnější jízdě trochu uskakuje zadek. Trochu lituju, že jsem nešel do 18” kol, bál jsem se už moc tvrdého auta. Nyní bych to s klidem udělal.

Závěr

Tolik k mému novému autu. Předpoklácdám, že mi vydrží opět alespoň 4 roky a najedu s ním cca 150tis km, než přesednu zase někam jinam. Superb si možná zevnějškem hraje na luxusní limuzínu, avšak k ní má ještě nějakou cestu před sebou. Já ho vidím spíše jako krok dál nad Octavii II, krok ale poměrně velký hlavně ergonomií, jízdním komfortem a prostorem.




Silné stránky

+ komfort
+ interiér
+ hlučnost (tichost)
+ twindoor
+ poměr cena/výkon
+ úsporný motor
+ světla
+ atraktivní desing přední části

Slabé stránky

- vzhled zadního sloupku
- vzhled zadních světel
- "úzký dojem"
- anténa

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

bez oprav

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

když ptáčka lapají... - spokojenost

výbava vč, příplatkové:

Příplatková:
- Alarm s hlídáním vnitřního prostoru, zálohovou sirénou a náklonovým čidlem
- Boční airbagy vzadu s předepínači zad. bezpeč. pásů, hlavové airbagy a signal. bezpeč. pásu řidiče a spolujezdce
- Dekor "MIRAGE" - imitace kovu
- Isofix na sedadle spolujezdce
- Kola z lehké slitiny "TRIFID" 7,5Jx17" - 4 ks
- MDI (Mobile Device Interface)
- Navigační systém s dynam. modulem "COLUMBUS" 2-DIN, "MAXI DOT"
- Příprava pro telefon GSM II s Bluetooth s držákem, "MAXI DOT"
- Prodloužená záruka na 4 roky, do 120.000 km
- Spojler na zadním víku
- Vkládané tkané koberce Lounge Step
- Sound System (10 reproduktorů, digitální equalizér)
- Bez označení motorizace
- Stínící rola pro zadní sklo a boční skla

Standardní:
- Chromový paket vnitřní
- Chromovaná lišta na zadním víku, chromovaný rámeček chladiče, chromovaná lišta kolem bočních oken
- Komfortní provedení sedadel
- Ochranné boční lišty dveří, chromované
- TwinDoor - variabilní otvírání 5. dveří
- Zadní díl výfuku s ozdobnou zdvojenou koncovkou
- Airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové a kolenní řidiče (7ks)
- Asistent rozjezdu do kopce a kontrola tlaku v pneu
- Bezp. světla na výplních předních a zadních dveří
- Bi-xenonové světlomety s funkcí AFS, výsuvné integrované ostřikovače světlometů, dešťový senzor
- Deaktivace airbagu spolujezdce
- ESP včetně ABS+MSR+ASR+EDS+HBA
- Imobilizér
- Isofix na vnějších zadních sedadlech
- Kontrola tlaku v pneumatikách (TPM)
- Přední mlhové světlomety s "Corner" funkcí
- Přední opěrky hlavy, výškově stavitelné
- Signalizace nezapnutého bezp. pásu řidiče a spolujezdce
- Tři hlavové opěrky vzadu, výškově stavitelné
- Tři tříbodové bezp. pásy vzadu (na vnějších místech s přitahovači)
- Tříbodové výškově nastavitelné přední bezp. pásy s přitahovači
- Difusní osvětlení interiéru, 2 čtecí lampičky vpředu a 2 vzadu
- Držák na parkovací lístky
- Držák nápojů vpředu s lamelovým krytem, držák nápojů v loketní opěře vzadu
- Dva sklopné háčky na uchycení zavazadel v zavazadlovém prostoru
- Dvě sklopná stropní madla vpředu, dvě sklopná stropní madla vzadu s věšáčky
- Dvě zásuvky 12V na středové konzole (vpředu a vzadu), vpředu s osvětlením
- Elektromechanický posilovač řízení
- Maxi Dot
- Nekuřácký paket
- Odkládací kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel
- Odkládací přihrádka na středové konzole, s osvětlením
- Odkládací schránka Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou mezi předními sedadly včetně informačního displeje vzadu
- Odkládací schránka na deštník včetně deštníku
- Odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce (osvětlená, klimatizovaná)
- Odkládací síťka na středové konzole na straně spolujezdce a odkládací schránky za zadními podběhy uzavíratelné
- Osvětlení zavazadlového prostoru
- Ozdobné prahové lišty vpředu a vzadu
- Prodloužený servisní interval
- Přední stěrače Aero (s cyklovačem a volbou frekvence)
- Schránka na brýle
- Síťový program
- Šest upínacích ok v zavazadlovém prostoru
- Vnitřní kličky dveří s osvětlením, Jumbo Box s osvětlením
- Volant čtyřramenný multifunkční pro ovládání rádia a telefonu (nastavitelný ve dvou osách)
- Vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla
- Vyjímatelný vak Unibag
- Zadní opěradlo dělené, sklopné
- Zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru
- Audiozdířka v loketní opěře Jumbo Box
- Centrální zamykání s dálkovým ovládáním (2 sklopné klíčky)
- Climatronic - dvouzónová klimatizace s el. regulací, s pachovým filtrem s aut. cirkulací
- El. nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce (řidiče s pamětí), bez odkládací schránky pod sedadlem spolujezdce, el. ovl. a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s pamětí, el. sklopná, s aut. stmíváním a vnitřní zpětné zrcátko s aut. stmíváním
- El. ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou
- Light Assistant (Coming home, Leaving home, Tunnel light, Day light)
- Malý kožený paket (volant, hlavice a manžeta řadící páky, madlo ruční brzdy)
- Signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu
- Tempomat
- Tónovaná skla
- Vnější zpětná zrcátka s automatickým sklápěním po uzamčení vozu a s osvětlením nástupního prostoru Boarding Spots
- Vyhřívané čelní sklo
- Vyhřívání předních a zadních sedadel
- Zadní loketní opěra s možností vytvoření průchozího otvoru do zav. prostoru

 

Novinky v recenzi

28.12.2009 23:28

najeto 10.000 km

bez zavad, pouze jedna drobnejsi, stale praskaji zarovky v osvetleni SPZ, pristi tyden jedu do servisu, pridaji tam odpory.

spotreba klesla na prumernych 7,5 l/100km pri slusne jizde

mam Sound System a je slyset obcasna rezoznance plastu pri urcitych frekvencich - tohle ve Skodovce trochu podcenili.

vratit se zpet do konfiguratoru, nebal bych se volit 18" kola i presto ze OII na 17" byla uz moc tvrda - podvozek u SII je opravdu skvele odladeny


Přidat názorDiskuse: Škoda Superb Elegance 1,8 TSI DSG

Další vozy Škoda Superb



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
7
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
8
brzdy
10
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Románek ve StarDance? Vdaná Třeštíková věčně líbá tanečníka! Máme k sobě blízko, připustila

Románek ve StarDance? Vdaná Třeštíková věčně líbá…

Víc než tanečním krokům se na parketě oddávají vášni! Radka Třeštíková (38) a Tomáš Vořechovský (26) se líbají v…

Hejtmanka Mračková Vildumetzová (46) řekla detaily o těhotenství. Tajila ho i doma

Hejtmanka Mračková Vildumetzová (46) řekla detaily o…

Další hejtmanka z ANO hlásí požehnaný stav. Po šéfce Středočeského kraje Jaroslavě Pokorné Jermanové se chystá…

 

iSport.cz

iSport podcast hokej: Diskutér Jágr, gól negól a chudáci rozhodčí

iSport podcast hokej: Diskutér Jágr, gól negól a…

Uplynulým extraligovým víkendem zase zahýbalo jméno legendy. Správně, máme na mysli Jaromíra Jágra. V nedělním…

Jágr o emocích: Ubližují mi. Někdy se nepoznávám, ale láska ke klubu je víc!

Jágr o emocích: Ubližují mi. Někdy se nepoznávám,…

Prožil zápas plný emocí. Jaromír Jágr uslyšel v neděli v Mladé Boleslavi při porážce 3:6 i pískot, také po…

 

Reflex.cz

Země psům zaslíbená: Dvě pětiny Čechů mají doma psa, do postele si je pustí dva z pěti majitelů

Země psům zaslíbená: Dvě pětiny Čechů mají doma psa,…

Typickým majitelem psa je v Česku je mladý člověk do 30 let žijící mimo velkoměsto. Majitelé mají většinou…

Bouřlivý říjen 1918: Jak vzniklo Německé Rakousko a málem nevzniklo Československo

Bouřlivý říjen 1918: Jak vzniklo Německé Rakousko a…

Vznik Československa v podobě, v níž existovalo s proměnami dalších 75 let, nebyl neměnnou konstantou hladkého…