Recenze

9 Majitel

Hyundai Lantra GLS 2.0

8.93 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai Lantra, foto 1 Hyundai Lantra, foto 2 Hyundai Lantra, foto 3 Hyundai Lantra, foto 4 Hyundai Lantra, foto 5 Hyundai Lantra, foto 6 Hyundai Lantra, foto 7 Hyundai Lantra, foto 8
Hyundai Lantra, foto 9 Hyundai Lantra, foto 10 Hyundai Lantra, foto 11 Hyundai Lantra, foto 12 Hyundai Lantra, foto 13 Hyundai Lantra, foto 14 Hyundai Lantra, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Speedy Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:108507 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1975 výkon [kW]: 102 kroutící moment [Nm]: 182 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 393 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Peterek.t".

Historie modelu LANTRA

Vůz Hyundai Lantra druhé generace znamenal pro korejskou automobilku nezanedbatelný posun směrem k potřebám evropských zákazníků. Zachytil tehdy módní vlnu designu, která velela všechno zaoblovat. Výsledkem je až extrémní profil, na němž chybí jediný náznak hrany. Oproti hranaté první generaci je to diametrální rozdíl. (zdroj: AutoHit) - s laskavým svolením Karlose provozujícícho web členů klubu vozů Hyundai Lantra www.lantraweb.net

Své žihadlo jsem koupil ojeté přesně před rokem (bez dvou měsíců). Bylo mi doporučeno švagrem, který má Sonatu, je automechanik a s Korejskýma a Japonskýma autama pracuje už 10 let coby automechanik. Bylo mi řečeno že po motorové stránce a po stránce spolehlivosti jsou tyhle auta dobré. Švagr měl pravdu. Auto jsem kupoval v AAA AUTO Ostrava (po 2 měsících výběrů všemožně jinde) i přez obavy zkušeností (špatných), které jsem o tomto autobazaru slyšel. Ovšem má zkušenost je úplně opačná. Auto mi zvedli na rampu, povolili v prohlídce i zkušební jízdě prakticky vše. Až vyřizování úvěru mě zvedlo ze židle (skládal jsem třetinu ceny vozu). Začalo to kolem 17.hod a odjížděli jsme ve 22.30.hod. To vše ale možná proto, že jsem OSVČ a nevedu pevnou linku :-) Jinak vše OK. Auto bylo dovezeno z Německa (podle údajů v TP zřejmě pouze za účelem kšeftu). Mělo najeto 78tis a stav tomu opravdu odpovídal. Bylo servisováno (přiložena SK), v perfektním stavu až na malou promáčklinu pod zadníma levýma dveřma na prahu, která nejde vůbec vidět. Barva je stříbrná, tudíž je smůla v tom, že každý škrábanec jde vidět. "Naštěstí" jsou škrábance pouze na náraznících, které jsou ale naštěstí z jakéhosik tvrdého plastu, takže koroze nehrozí (jde pak jen o estetický vzhled). Auto má pozinkovanou karoserii, nikde nehnije ani nebublá.
Výbava vozu je standardní: ABS, manuál.klima, elektrická okna a zrcátka, mlhovky, rezerva, původní repro (docela hukot), palubovka a části dveří imitace kůže (alespoň mi to připadá jako imitace). V interiéru nic nevrže, vše je dobře slícováno. Zvenku má nádech sportovního sedanu, má masivnější záď, jak zvenčí vypadá menší, uvnitř je více místa jak Octavii (první). Prostě za málo peněz hodně muziky. Ne každý ale v těchto autech najde zalíbení. V minulosti měli korejské auta pověst levných šuntů a lidi si k nim vštěpili tak trochu odpor (stejně jako kdysi k pojišťovákům co zvonili na celej barák aby prodali životku :o) ).

Silné stránky

Motor, velký kufr, kvalitní zpracování interiéru i exteriéru, bezproblémová údržba, nadčasový design, pozinkovaná karoserie, skvělý poměr cena/výkon, auto vhodné na tuning,...

Slabé stránky

cena náhradních (značkových) dílů, méně přesné řazení, špatně odhlučněné stěny blatníků (od kol dovnitř proniká dovnitř docela dost hluku)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

1. O auto se mi stará švagr. Dělá mi pravidelné kontroly při každé výměně oleje (tj. max co 15tis km) a jelikož jezdím hodně,kontroly mám min. 3x ročně. Pokud něco mění nebo spravuje používá orig.díly Hyundai nebo značkové dovezené většinou z Japonska (např. plynové tlumiče).
2. Prozatím jsem kromě vytečených olejových tlumičů a jejich následnou výměnu neměl žádné závažnější problémy nad rámec běžné údržby.
3. Nehodu jsem neměl

4. Co se týče oprav jako takových, tak hned po koupi jsem nechal dělat běžnou údržbu (rozvody,filtry,olej,brzdy+destičky,dpolnění klimy). To vše do 15tisíc. Vše v autě před výměnou bylo původní!
Pak na konci léta vytekli zadní olejové tlumiče. Ty jsem vyměnil za plynové - nevzpomenu si na značku,jen že to začíná na K a je to dovoz z Japonska přímo na Hyundai. K tomu přibylo pár serepetiček, celkem asi 15tisíc (jen tlumiče 9600 - dva).
Chvíli na to baterka a teď před měsícem kulový čep levého předního kola. Jinak nic kromě běžných investic (olej brzdové destičky, ....)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Viz. "POPIS VOZU". Jinak vesměs dobrá. Až nato, že trubka která tam byla beztak brigádně mi řekla, že úvěr je možno kdykoliv splatit předčasně a když jsem to po půl roce chtěl doplatit, tak mi chtěli napařit 30tis. navíc. Až když jsem se nenechal oblbnout tak jsem z nich vymámil, že je to cena za zaplacení provize vyřizovateli úvěru (u GE Money Multiservis).

 

Novinky v recenzi

18.12.2009 16:18

18.12.2009

Lantra teď rok a půl stála, takže před dvěmi týdny jsem ji dal dokupy: brzdy, filtry, oleje, lanka ruční brzdy (původní se utrhly po zatažení). S lankama ruční brzdy byl celkem problém. Jsou totiž dvě, na každou nápravu. Origoše stojí kolem 4.500,-, takže jsem pořídil nějaké obyč za poloviční cenu. Před dvěmi dny auto prošlo STKčkem a emisemi, takže v pohodě. Vyměnil jsem ještě baterku. Jinak vůbec žádný problém, všechno šlape jak má, žádné extra investice. Motor pořád drží a jezdí jak má, karoserie nikde nerezne. Takže se dá říct, že jsem velmi příjemně překvapen.

24.7.2007 00:00

24.7.2007
Asi před týdnem se při jízdě začalo z pravého zadního kola ozývat podivné klepání. Právě jsem se vrátil od švagra, který mi řekl, že je vůle v brzdovém třmenu, takže mě čeká jeho výměna. Komplet nová sada ale výjde cca na 5000,- takže se mi ohlídne po starším, cca za poloviční cenu. Problém nastal opotřebováním.

9.7.2007 00:00

9.7.2007 Přidány nové fotky - foceno ale pouze 2Mpx foťákem v telefonu, kvalita tomu odpovídá.


Další vozy značky Hyundai



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Spolehlivé je. Investice jsou pouze do dílů, které prostě odcházejí stářím či opotřebením.

praktičnost
8

Celkem velký kufr, hodí se na téměř cokoliv.

prostornost
9

Mám víc místa jak v Octavce :o)

jízdní vlastnosti
8

V zátáčkách trochu plave, ale jinak drží! Brzdy jsou super, pouze při častějším brždění z vyšších rychlostí slábnou. Zrychlení je efektní pokud se motor vytáčí min. ke 3tis. otáčkám. Volant se dobře drží, neklouže.

jízdní komfort
8

Sedadla jsou dostačující na klidné ježdění, na sportovnější jízdu by museli být jiné. Jezdec,spolujezdec i pasažeři vzadu mají dostatek místa. Auto je dobře ozvučené,takže kdo má rád muziku nahlas tak si užije. Manuální klima funguje výborně.

provozní náklady
8

Provozní náklady jsou většinou spojené pouze se spotřebou (viz.níže). Olej to nějak nepapká, takže pak k tomu přičíst pouze běžnou údržbu opotřebením dílů.

náhradní díly
6

Na Hyundai Lantra už toho moc Hyundai nedělá. Takže využívám sortiment jiných výrobců, kteří vyrábějí pro Lantru. Samozřejmě za značku se platí, ale ta kvalita je vidět. A hlavně cítit.

výkon motoru
8

Je to 102 kw při 6tis. otáčkách. Auto už je 8 let staré, i když jej mám rok,myslím že jsem pokles výkonu pocítil. Ale pokud se auto dobře vytáčí hned ze startu... měřili mi zrychlení 0-100km/h, opravdu jsem to zvládl za nějakých 10 ,a nějaké drobné, sekun

spotřeba
7

Udávaná spotřeba je kolem 11 l/100km ve městě, kolem 6,5-7l/100 mimo město. Nejezdím jako sváteční řidič ani to nevytáčím do 7tis. otáček, v 95% jezdím pouze ve městě nebo mezi městy, průměrnou spotřebu mám mezi 8-8,5l/100km.

hlučnost motoru
7

Motor je v celku v klidu, ten nerámusí, i ve vyšších otáčkách má hezký zvuk. Nejvíc hluku proniká do kabiny od kol.

kvalita sedadel
7

Sedadla na první posez jsou OK, dnes již zapomenutá klasika. Jsou dobře tvarovaná, výškově nastavitelná, délka posuvu dopředu/dozadu je celkem velká. Mají možnost vysunutí tvrší podložky na bedra, ovšem po pár minutách to nejde ani cítit.

brzdy
9

Brzdy jsou super, pouze při častějším brždění z vyšších rychlostí slábnou.

zavazadlový prostor
8

Je fakt velkej, jen moderní kočárek který poskládáte na 3x jinak do něj nenarvete (nezavřete víko kufru).






Blesk.cz

Hitem Instagramu je unikátní hotel v Keni: V Giraffe Manor můžete posnídat s ohroženým druhem žiraf!

Hitem Instagramu je unikátní hotel v Keni: V Giraffe…

Neuvěřitelný zážitek nabízí svým hostům hotel Giraffe Manor v Keni! Jak už z názvu vyplývá, tento hotel je…

Test nejvýkonnější konzole světa: Jak se hraje na Xboxu Series X?

Test nejvýkonnější konzole světa: Jak se hraje na…

Souboj nové generace konzolí probíhá na plné otáčky. Microsoft se rozhodně nedrží zpátky a na trh uvedl…

 

iSport.cz

Famózní Pekhart! Desátým gólem si upevnil vedení mezi kanonýry

Famózní Pekhart! Desátým gólem si upevnil vedení…

Dostal se do báječné střelecké formy a nemíní přestat. Český útočník Tomáš Pekhart pomohl ve 12. kole polské…

SESTŘIHY: Šokující prohra Plzně, první gól po návratu pro Necida

SESTŘIHY: Šokující prohra Plzně, první gól po…

Desáté kolo fotbalové FORTUNA:LIGY vyvrcholí derby, jehož vítěz povede tabulku. Viktoria Plzeň totiž překvapivě…