Diskuse

Hyundai i30 (2020)

31.8.2023

Rád bych vám představil Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI Style, které jsem aktuálně před měsícem koupil jako druhé auto do rodiny místo Citroena C3…

 

Hyundai i30 (ericn)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 20 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 31.08.2023  22:32

    podobně nastavené limity

    Taky jsem před měsícem vyřešil podobný rébus jen místo I30 padla volba na Oktávku. Měl jsem podobně nastavený finanční limit a prvotní volba byl taky Golf 7. Ale jak píšeš, situace byla opravdu tristní. I 30 fastback je asi nejpěknější současné auto od Hyundai. Přeplňovaná 1,4 je asi nejlepší volba pro normální ježdění. Ten víceprvek vzadu dává I30 velkou výhodu. U Oktávky to vidím naopak jako největší slabinu. U ojetiny za 300 Tis to člověk ještě odpustí, ale u nového auta za 600 Tis už ne. VW group prostě podvozky s torzkou naladit neumí a nikdy neuměl. Mimochodem červená fastbacku fakt sluší, tak ať dlouho a bez problémů dobře slouží.
    • 00 Reagovat !

      foto ericn

      ericn 01.09.2023  10:32

      « Re: podobně nastavené limity

      Diky, jj výběr byl dlouhý a pečlivý. Ta i30 mě poměrně dost překvapila, jak se hodně zvedla kvalitou i jízdními vlastnostni. Mám najety všechny 3 generace a ty první dvě (vždy s 1.6 benzin) mě nijak nenadchly. Ta třetí je jinde, i když s 1.0T-GDI bych ji nechtěl. Stejně tak mám najetého Golfa 7G s několika motory. Megane je fajn, ale něco mu tak nějak chybělo a malých aut už bylo dost. Takže vyhrál Fastback a zatím nelituji, je velmi dobrý s touhle 1.4T :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 14.09.2023  13:42

    i30

    Veľmi pekná recenzia na Hyundai i30...

    Kedysi (2017) som ho skúšal práve s motorom 1,4 T-GDI. Išlo to veľmi pekne... V tých časoch ešte na trhu nebola verzia Fastback, navyše ich turbomotory boli pomerne nové = predošlá i30 mala najsilnejší bežný motor 1,6 GDI. Priznám sa, že som sa toho trochu bál, rovnako ako u Hondy a ich vtedy nových turbomotorov.

    Prvá a druhá generácia i30 boli produktom Hyundai, nová bola vraj už spoluprácou s technikmi z EU. "Vraj" sa chceli priblížiť Golfu, čo sa im podľa mňa veľmi podarilo. Oproti 2. generácii i30 je táto "nová" (3. gen) oveľa lepšia vo všetkých smeroch (mal som možnosť porovnať ich vedľa seba v predajni Hyundai). Mimochodom, kufor nie je malý - to len porovnanie s Octaviou bolo neprimerané (Octavia je samostatná kategória ;-) ).

    Čo sa Golfa týka.. V práci máme 8. generáciu (1,5 TSI / 96 kW / manuál), ide to celkom dobre, má to SUPER spotrebu, ale podľa mňa výraznú "prodlevu" turba a motor ide nejako divne pri prudkom zrýchlení (reve ako "divý" = každému kolegovi - nedokážeme si na to zvyknúť po preradení vyletia otáčky hore a padajú veľmi pomaly - NEPRÍJEMNÉ). Možno je to pocit, keďže som zvyknutý na takmer okamžitú reakciu japonskej 2,0 atmosféry a skvelé radenie aj vo vysokých otáčkach :-) V každom prípade Golf 8 je malý, "predisplayovaný" a jediné, čo by som z neho bral je fantastická spotreba (daná zrejme aj odpájaním 2 valcov).

    Stačilo málo a dnes by som jazdil na i30.... Ale keď si to tak porovnám pocitovo (aj zo skúšobných jázd)... keby som vtedy kúpil i30 bol by som síce zrejme spokojný, ale so slzou v oku by som pozeral po mojom súčasnom aute. Som rád, že to nakoniec dopadlo tak ako to dopadlo :-) Človek sa nie vždy rozhoduje na základe racionality. Niekedy si chce spraviť radosť.

    Hlavne nech i30 jazdí bez závad a zažijete spolu na cestách iba pozitívne chvíle a všetky bezpečné kilometre :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto ericn

      ericn 14.09.2023  19:50

      « Re: i30

      Díky moc :yes: I já na i30 koukal s despektem, navíc když jsem si vyzkoušel kombík s 1.0T-GDI, moc nadšený jsem z něj teda nebyl. Nicméně když jsem hledal auto, přišel okamžik zkusit i toto Fastback 1.4T-GDI a super, auto mě i bavilo. Jinak mám doma služební OIV 1.5 G-Tec 96kW a dá se srovnávat. Mám v plánu napsat i recenzi a porovnat s předchozí OIII 1.4 G-Tec 81kW ;-)

      Jinak kde je OIV "moderní", je i30 Fastback klasika a je to jako zkoušet dva trochu stejné a trochu jiné světy. Jsem rád, že jsem se rozhodl jí koupit :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Ota4

      Ota4 15.09.2023  05:11

      « Re: i30

      Můj postřeh u I30 je jak překvapivě velký rozdíl v jízdních vlastnostech panuje u různých specifikacích. Např normální i30 hatch nebo kombi jsou jízdně absolutně ničím nezajímavé. Kdežto fastback už jezdí moc pěkně. Navíc když u něho přidáte paket N-line tak si dovolím říct že jezdí přímo skvěle. . To platí i pro hatchback v N-line.
      • 00 Reagovat !

        foto ericn

        ericn 15.09.2023  07:47

        « Re: Re: i30

        Jj mám stejný pocit. U HB je jasné, v základu je vzadu vždy torzka, FB a Kombi mají vždy víceprvek, ale FB jezdí výrazně líp. Tj nejspíš je podvozek pro každou verzi naladěn jinak ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Ota4

          Ota4 15.09.2023  08:14

          « Re: Re: Re: i30

          Jenom tě poopravím. Kombi má v základu taky trubku
          • 00 Reagovat !

            foto ericn

            ericn 15.09.2023  08:38

            « Re: Re: Re: Re: i30

            Aha… Máš pravdu, teď na to koukám. I kombík má v základu vlečku ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Steel

              Steel 20.12.2023  09:11

              « Re: Re: Re: Re: Re: i30

              Víceprvek naleznete jak v Kombi tak Hatchback tak i Fastback .
              První výroba do faceliftu měla vždy víceprvek. Pak se v tichosti zadní náprava upravila na vlečku pouze pro motorizaci 1,0TGDi 88kW. Motorizace 1,4TGDI 103kW a aktuálně nabízený 1,5 TGDI 117,5kW má pořád víceprvek. Motorizace 1,5DPi je vždy s vlečkou.
              Starší dieselové specifikace to měli 1,6CRDi 85kW od faceliftu vlečku - 1,6CRDI 100kW měl víceprvek. Skutečně karoserie na to vliv nemá - pouze motorizace.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…