Recenze

9 Majitel

Škoda Octavia 1,8tsi Elegance

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: 81× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia II Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:3000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.1 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.4

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "osmo".

Recenze vznikla po dřívějším hodnocení „béžofky“ Racedaye, takže doplňuji vlastní postřehy (http://moje.auto.cz/raceday/bezofka.html).

V mém případě se jedná o druhé vlastní vozidlo. Předchozím pohybovadlem byla Škoda Fabia 1,2 takže přechod je to značný, co po stránce prostoru, komfortu, o motoru ani nemluvě.
Pro případné nerozhodné motoristy, jaké zvolit další vozidlo, uvedu vlastní argumenty pro volbu Octavie. Prvním argumentem bylo, že jsem chtěl větší auto, to je asi jasný. Od začátku jsem uvažoval o novém, maximálně referenčním autě. Důležitým vodítkem pro výběr byla, což je taky jasný, motorizace. Po zkušební jízdě bylo rozhodnuto, že auto musí splňovat podobné výkonnostní parametry jako 1,8 TSI. Dále byly kritériem rovněž ostatní náklady – pojištění, což stále při srovnání značek hraje ve prospěch Škody. Je samozřejmé, že jedním z hlavních kritérií je cena a při uvažování o autě v cenové kategorii 700k se mi prostě po několika měsíčním výběru nepodařilo nalézt srovnatelnou konkurenci. Je pravda, že škodárny už dlouho nejsou lidovky (ja, naturlich!), spousta lidí bude argumentovat, že bez problémů i za menší peníz seženou mladou ojetinu i s větším výkonem. Co se týče novotin, Renault Megane není konkurent, nezlobte se dotčení, ale není, Laguna se mi nelíbí, C5 je nádherná, cenově trochu mimo, Golf je bez kufru i když trochu levnější, Mazda a Toyota cenově někde jinde, Mitsubishi a Ford bez motoru atd., atd. Jednoznačně mám zcela subjektivní názor, nenamítám, máte pravdu, ale o tom to je. Pro mě osobně byla Škoda Octavia II optimální volbou z pohledu komfortu, ceny, nákladů i potřeb, co od auta očekávám. A myslím, že tak rozhoduje každý a je samozřejmý, že každýmu vyjde úplně něco jiného.

VÝBAVA
K základu Elegance se přidalo:
- paket Safety - ESP, xenony, airbagy (xenony pochvala, jen čekám až praskne a budu muset vyplácnout několik tisíc),
- rádio (je děs, že Škoda stále nedává žádný základ, jinak dostačující, stejně jede Evropa2 nebo iPod),
- hliníkáče 17“ (i přes různé obavy subjektivně nevadí nízká pneu a komfort při srovnání s Fabií je podobný; pokud pomyslím, že kola dělaj auto, hold je třeba se ústupku v pohodlí přizpůsobit ),
- paket Dynamic - kožený volant a řadička, lepší sedadla (skvěle drží a v kombinaci ),
- Maxi Dot, zadní senzory, vyhřívání sedaček, zadní stěrač a několik drobností.
Dále auto už jen dotvořilo decentní křidýlko, kufr se mi zdál tak nějak neukončený.

ZKUŠENOSTI
Co mohu doporučit, tak paket Dynamic je hodně dobrý už jenom kvůli sedadlům – skvěle drží. Raceday se zmiňoval o problémech s prostorem. Díky tomu, že jsem menší i s menší tonáží (182/85), problémy na předních sedadlech nemám a bez problémů si najdu polohu (snad jen by sedadlo mohlo jít trochu níž). Na druhé straně známý tvrdí, že se mu pocitově prostor na předních sedadlech zdá menší než ve Felícii! Možná tou masou přístrojovky okolo.
Na celkový prostor auta si nemohu stěžovat. Vzadu nejezdím, takže nevím :). Ale absolvoval jsem v OII cestu do Anglie, střídavě vepředu a vzadu a vše proběhlo bez problémů. Co se týče kufru, původně jsem uvažoval o kombi, ale odpočet nepotřebuji (hnusnou nemanipulativní přehrádku už vůbec ne) a při zvážení, že bych zvětšený kufr použil tak 2x za rok se mi těch 40k nechtělo dát. Zadní stěrač jsem dokoupil, takže výhled v pohodě.
V diskuzi byla rovněž připomínka k ostřikovači světlometů a nehospodárném plýtvání s vodou. Abych řekl pravdu, snad jsem ostřikovače světel ještě neviděl v provozu. Je to v tom, že mám nastaveno denní svícení, takže na vypínač světel vůbec nesahám a jestli není ostřikovač světel při poloze světel „0“ vypnutý.
Hodně potěšený jsem z vyhřívání sedadel. Nechci říkat, že netopím, ale za jak dlouho máte teplý vzduch z ventilace? Sedadla jsou teplý za chvilku – určitě doporučuji, vyplatí se. Klimatizaci jsem zatím moc nemusel používat. Jelikož jsem byl zvyklý, zatím přehazuju topící a chladící režim s nastavením ofuku a režim ECON, nějak si nemůžu zvyknout, že mi auto kecá do otáček ventilátoru a směru foukání.
Přes začátečnické potíže se zadními senzory (při zkoušení od jaké vzdálenosti je nepřerušený tón jsem pokřtil nárazník) jsou senzory pro délku auta dobrá funkce. Díky tomu, že jsem si je nenechal dodělávat dodatečně, jsem ušetřený hrozného pípáku, sorry Racedayi. ;)
Využitelnost tempomatu je otázkou zvyku. Osoba, která nastaví tempovat a bez starostí odloží nohy na podlahu, si tempovat bude pochvalovat. Já bohužel po nastavení nějak nedokážu nehlídat brzdový pedál nohou v pohotovosti, takže sice mám stále hlídanou rychlost, ale noha si neodpočine.

No a to hlavní? Gumový koberečky, ………… ne.
Jízda, motor. Hlavním argumentem pro Oktávku byla asi opravdu motorizace. Živý, kultivovaný, dravý, tichý, příjemný, nevím jak to seřadit. Co chcete po přechodu z 1,2 47kW :).
Pokud potřebuju, zátah skwělý, předjíždění je zábavou. Naopak na dálnici při 130km/h si točí klidných 2700 ot. Stejně tak při běžném ježdění skvělá kultivovanost.
Zatím jsem po 2000km najezdil cca 80% po městě nebo po dálnici a spotřeba je 8,5l/100km. Po městě jezdím za 8-11 litrů podle hustoty dopravy, na dravosti ani tak nezáleží, co taky dokazovat mezi dvěma semafory. Na známé trase 50km z Vysočiny i s předjížděním činí spotřeba 6,5l/100km. Předpokládám, že při užití auta město/venkov/dálnice 40/40/20 bude spotřeba někde kolem 8l.
I díky použitým kolům pěkně sedí a i při rychlostech nad 150km pocitově spolehlivý.
Kvituji 6 kvaltů převodovky, dráhy řadičky v pohodě a ohledně připomínek na dlouhé převody - mému stylu jízdy nevadí.

Těžko někoho budu přesvědčovat, že nejen škodista po výše uvedeném elaborátu. Jsem a jsem tomu nakonec rád. Negativních vlastností jsem opravdu příliš nenašel.
Vzhledem ke zvolené barvě, za což si můžu sám, se hodně špiní. Speciálně na odtocích u předních světel a u styků nárazníků s kastlí. Holt každá sranda (barva) něco stojí.
Nepříjemný je, že i přes přítomnost alarmu se automaticky při zamykání nezavřou okénka, to umí i Jablotron na svých alarmech. Holt si budu muset zvyknout, přece jen běh deštěm k autu člověka poučí :).
Očekával jsem lepší nastavitelnost sedadel ve směru dolů. Nevím ale jsou osoby i vyšší než já a radši nedomýšlím, jak si dokáží nastavit posez.
Při jízdě bezpečnostní pás bez spolujezdce tříská o obložení sloupku – mohlo být nějak řešeno, zatím jsem tento problém v žádném autě neviděl.
I přes vychvalované přihrádky jsou jak stropní, tak horní palubní celkem malé a brýle se tam nevlezou.

Silné stránky

+ motor
+ prostor a pohodlí
+ kvalitní a jednoduchý (technický) interiér
+ masovka (pro mě výhoda – není tolik na očích)

Slabé stránky

- špiní se (viz. výše)
- klakson (byl jsem zvyklý na větší plochu – daň za lepší volant)
- ovládání klimatizace (na můj vkus složitější)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím nic (klep, klep, klep)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autocentrum ROS, Brno - profesionalita, vstřícnost, komplexní sluby

 

Novinky v recenzi

12.5.2008 00:00

několik nočních fotek


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1,8tsi Elegance

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím vše v pořádku, spokojenost

praktičnost
10

co jsem chtěl, to jsem dostal

prostornost
9

vyhovující, chápu ale, že má ještě drobné rezervy

jízdní vlastnosti
10

jelikož nevyužívám potenciál na 100% vyhovující s rezervou

jízdní komfort
9

vzhledem k 17" kolům trošku tvrdší, jinak dobrá sedadla, dobré odhlučnění

provozní náklady
9

kdo řeší tuto otázku, bere jiný motor (olej), jinak do této kategorie počítám i pojištění a při porovnání výkon/sazby jedno z nejvýhodnějších

náhradní díly
0

bez komentáře (zatím nic), ani levné ani drahé - standard na trhu

výkon motoru
10

v tuto chvíli maximální spokojenost

spotřeba
9

kdo řeší tuto otázku, bere jiný motor

hlučnost motoru
10

nedá se mluvit o hlučnosti, projev motoru příjemný

kvalita sedadel
9

díky doplatkovým sedadlům spokojenost, jen kdyby šly nastavit sedadla níže

brzdy
10

dostačující, neřeším a doufám, že pro krizovku bude ESP ku prospěchu

zavazadlový prostor
10

nevím za co bych měl strhávat - prostorný, dobře přístupný. nákladová hrana díky řešení liftback vyhovující






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…