Recenze

9 Majitel

Škoda Octavia Elegance, 1.8 TSI 118 kW

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 38× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 37 Škoda Octavia, foto 38 Škoda Octavia, foto 39 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 41 Škoda Octavia, foto 42 Škoda Octavia, foto 43 Škoda Octavia, foto 44 Škoda Octavia, foto 45 Škoda Octavia, foto 46 Škoda Octavia, foto 47 Škoda Octavia, foto 48 Škoda Octavia, foto 49 Škoda Octavia, foto 50 Škoda Octavia, foto 51 Škoda Octavia, foto 52 Škoda Octavia, foto 53 Škoda Octavia, foto 54 Škoda Octavia, foto 55 Škoda Octavia, foto 56 Škoda Octavia, foto 57 Škoda Octavia, foto 58 Škoda Octavia, foto 59 Škoda Octavia, foto 60 Škoda Octavia, foto 61 Škoda Octavia, foto 62 Škoda Octavia, foto 63 Škoda Octavia, foto 64 Škoda Octavia, foto 65 Škoda Octavia, foto 66 Škoda Octavia, foto 67 Škoda Octavia, foto 68 Škoda Octavia, foto 69 Škoda Octavia, foto 70 Škoda Octavia, foto 71 Škoda Octavia, foto 72 Škoda Octavia, foto 73 Škoda Octavia, foto 74 Škoda Octavia, foto 75 Škoda Octavia, foto 76 Škoda Octavia, foto 77 Škoda Octavia, foto 78 Škoda Octavia, foto 79 Škoda Octavia, foto 80 Škoda Octavia, foto 81 Škoda Octavia, foto 82 Škoda Octavia, foto 83 Škoda Octavia, foto 84 Škoda Octavia, foto 85 Škoda Octavia, foto 86 Škoda Octavia, foto 87 Škoda Octavia, foto 88 Škoda Octavia, foto 89 Škoda Octavia, foto 90 Škoda Octavia, foto 91 Škoda Octavia, foto 92 Škoda Octavia, foto 93 Škoda Octavia, foto 94 Škoda Octavia, foto 95 Škoda Octavia, foto 96 Škoda Octavia, foto 97 Škoda Octavia, foto 98 Škoda Octavia, foto 99 Škoda Octavia, foto 100 Škoda Octavia, foto 101 Škoda Octavia, foto 102 Škoda Octavia, foto 103 Škoda Octavia, foto 104 Škoda Octavia, foto 105 Škoda Octavia, foto 106 Škoda Octavia, foto 107 Škoda Octavia, foto 108 Škoda Octavia, foto 109 Škoda Octavia, foto 110 Škoda Octavia, foto 111 Škoda Octavia, foto 112 Škoda Octavia, foto 113 Škoda Octavia, foto 114 Škoda Octavia, foto 115 Škoda Octavia, foto 116 Škoda Octavia, foto 117 Škoda Octavia, foto 118 Škoda Octavia, foto 119 Škoda Octavia, foto 120 Škoda Octavia, foto 121 Škoda Octavia, foto 122 Škoda Octavia, foto 123 Škoda Octavia, foto 124 Škoda Octavia, foto 125 Škoda Octavia, foto 126 Škoda Octavia, foto 127
 

Technické info

Přezdívka auta Octavia Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:17000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.8 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 585 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.9

Popis vozu

-= Začátek =-

Jako první auto, post-autoškolové vozítko to odprdla Octavia I FL, Elegance 1.6 75kW, na kterou je zde taky "recenze". Neměl jsem na něj moc střízlivý názor, bylo to asi způsobené tím, že to byla moje opravdu "první" a nebylo moc s čím srovnávat. Jenže ouha, když člověk okusil něco jiného. Strávil jsem sice poměrně krátký čas,ale přeci jen nějaký v Mini Cooperu (který jak známo je na to s jízdním projevem super) a pak přesednout zpět do Octavie bylo jako studená sprcha. Zvyknul jsem si zpět, musel jsem. Ale od té doby už hlodal červík, že to auto není až tak super... 75 kW, když jel člověk sám a držel ho pod krkem, mohlo dojít ke zmatení, že to celkem jede, ale předjíždění představovalo něco jako věštění z koule, nejlépe vidět kilometr před sebe a rozmyslet se tak půl hodinky předem. Nicméně výborný na spotřebu (viď, TSI?!) a spolehlivost. Co se týče podvozku, při naloženém autě docela komfortní a pohodové, ale bohužel velká rána přes prsty při "rychlé" jízdě. Nedotáčivá jak Prase :-), houpavá a na nerovnostech odskakující záležitost (vím o čem mluvím, viz. tykačka s obrubníkem na výjezdu za zatáčky - naštěstí jen zničený disk, pneu a geometrie to spravila).

Nicméně na začátek super auto, nedám na něj dopustit a i přes veškeré mouchy jsem ho měl rád.

Auto začalo mít hodně najeto a časem by hrozilo riziko větší investice do něj, takže šlo z domu. Tak cca půk roku před prodejem jsem začínal pokukovat po Škodě Superb (Combi), kvůli ceně a takřka neuvěřitelné nabídce na tohle auto, u nás nakonec zaparkovala Škoda Octavia Elegance 1.8 TSI v manuální převodovce a černé barvě.


-= Auto =-

Jedná se o Octavii rok výroby 2010, ve výbavovém stupni Elegance.

Výbava: Sportovní paket: exteriér - Sportovní podvozek (tužší pérování, snížení světlé výšky)
: interiér - Dynamic Red (čalouněná sedadla z Octavia RS, volant z Octavia RS akorát bez perforované kůže)
: Malý kožený paket (+ ruční brzda a řadící páka)
: Climatronic (dvouzónová aut. klimatizace)
: Autorádio Swing (MP3, 2-DIN, AUX přípojka)
: ESP, ASR, ABS
: Ochrana podvozku
: Funkční loketní opěrka vpředu
: Sun Safe Glass
: Klimatizovaná přihrádka
: Vyhřívané a elektricky ovládané zrcátka
: Prodloužená záruka (4 roky, 120 000km)


- Černá barva Magic s perleťovým efektem
- Letní obutí: 17" litá kola Pegasus + Bridgestone Potenza RE050 225/45 R17
- Zimní obutí: 16" litá kola Apollon + Good Year Ultragrip 7+ 205/55 R16
- Chromovaná koncovka výfuku



-= Jízda =-

Možná budu podobně nesoudný jako u první Octavie, ale moje aktuální pocity = super. Bezpochyby jsou lepší auta, ale tohle mi přijde jako optimální volba. Auto se nechová přehnaně tvrdě, zároveň však jistota v zatáčkách neporovnatelná s předchůdcem. Auto je dlouhou dobu neutrální, dobře drží stopu a až při přehnání nájezdové rychlosti následuje sled událostí. Při plně zapnutém ESP je první pešec, kterého si všimnete hrozivě blikající oranžová kontrolka autíčka se zajímavou serpentýnou za sebou. Ta je následována zvukovým doprovodem od pneumatik a další fáze už je většinou průšvih. ESP není nijak benevolentní, takže vás usměrní poměrně brzo. Při jeho "vypnutí" (chytnul jsem verzi, kde už je bohužel/bohudík ESP ne vypínatelné, ale pouze omezitelné, nebo jak to nazvat. Zkrátka vypne se ASR - prokluz kol a ESP jako takové reaguje později, ale stejně tam ten "kazišuk" je. A navíc má tendeci se po zhruba minutě sám přepnout do plného pracovního úvazku. Bezpečnost především :-)
Řízení je také o něčem jiném. Zde se zase nevyhnu srovnání s Mini Cooperem. Ten byl zpětnou vazbou a posilovačem ještě lepší. Ale už to není takové máslo a přeposilovaná bábovka jako OI. Zpětná vazba není nijak extrémní a občas odhadnout co se děje pod předními koly trošku alchymie, ale posilovač tak akorát a vedení auta ve stopě výborné.

Jak říkám, určitě existují i lepší, dost možná i ve třídě, ale já jsme spokojený.


-= Motor =-

1.8 TSI, 118 kW, 160 koní, 250 Nm v 1500 - 4500 otáček/min.

Po předchůdci opět velké překvapení. Díky turbu, pro někoho nepřijemný turbo-pocit zatlačení do sedaček, turbo-efekt je však poměrně dobře redukován a motor táhne poměrně lineárně.

Úžasný vynález, jímž je ukazatele správného stupně zařazení, no dobře no. Asi existují lidi, kteří se podle něj řídí, ale na co? Neříkejte mi, že to má nějaký ekologický dopad. Motor se nebrání zařazení dalšího stupně na zhruba 2100 otáček, tudíž na šestku se dá jet zrhuba od nějakých 50-55 km/h. Pokud se k němu budete chovat takto extrémně, dá se jezdit za až překvapivě rozumnou spotřebu. Viz. fotografie, jednalo se o trasu Česká Třebová - Pardubice, kdy při dodržování předpisů i s občasným předjížděním a rozhodně ne brzdou provozu mi palubní počítač ukázal hodnotu 5,5 l/100km.

Pokud mě pamět neklame downsizing a motory TSI byly vyvíjení kvůli ekologii --> nižším emisím --> tudíž nižší spotřebě. Zdálo by se to, že technici Audi, odkud tento motor pochází, odvedli výbornou práci, jenže...
Ať už kvůli turbu, nebo čemukoliv jinému má tento motor tak diametrálně odlišné stránky, až z toho mrazí. :-D Předchozí atmosférickou 1.6 člověk mohl vytáčet jak chtěl a spotřeba byla pořád rozumná a hlavně změna té průměrné hodnoty byla příjemně pomalá. Zde je to jak peklo a ráj :-)
Celou cestu se člověk hlídá, display ho odmění třeba hodnotou někde pod 7 litrů, pak 2x, 3x podřadí, předjede, trošku si ten výkon užívá a není problém, aby se výsledné číslo změnilo třeba o 2 hodnoty a to ne zrovna za tou desetinnou čárkou.
Neobjevuji ameriku, ale je to tak. Když na to myslíte je to super motor bez výhrad, kde už de facto ve městě zařadíte 6-ku a není moc důvodů to měnit, i na ni se dá předjet a občas mě to ještě stále nepřestává udivovat jak dobře, se super spotřebou. Když si jízdu užíváte, 13 litrů cinkne, ani nevíte jak. Za zábavu se platí a kdo si koupí opičku, musí mít i na banánky. :-)

Co mě udivilo, motor má při jakémkoliv (studeném/normálním) startu až "dieselový" charakter. První naskočení a "klapání" může trošku připomínat svého traktorového bratra. Po usednutí za volant a zavření dveří efekt vymizí, kabina je výborně odhlučněná, za to klukům ze Škodovky patří poklona a při jízdě je situace stejná. Když jedete v režimu "Anděl" o motoru nevíte, když v režimu "ďáblík", dostává s rostoucími otáčkami poměrně příjemný zvuk.




-= Interiér =-

Jak už jsem psal výše, nebo na boku (tady se v tom člověk nějak ztrácí) interiér nese název Dynamic Red. Sedadla jsou super! Boční vedení opravdu na úrovni (ne ta tlačící školní lavice v O I) sedák už je také příjemně dlouhý a podepírá dobře nohy. Kdyby však člověk chtěl, aby dostály svému názvu a přídomku sportovní, muselo by se ještě někde záhadně objevit vedení v ramenou, to zde naprosto chybí. Zapříčiňuje to zřejmě určení vozidla na každodenní použití, tudíž Vám to ani chybět nebude. Sedadla samozřejmě obsahují boční airbagy, které jsou, jak už název pro lidi s IQ větším než pokojová teplota napovídá, ukryty v bočnici. Zde nastává problém, protože airbagy jsou uloženy v plastové postýlce, na které kromě airbagu hajá ještě molitan a celá bočnice sedadla. Lidé, kteří jsou prostorově trošku jinak řešení tuto bočnici mačkají a ničí a právě to plastové pouzdro uvnitř :-/

Ergonomie interiéru a dosažitelnost tlačítek je v pořádku, zde asi není co komentovat, to už je u VW zvykem. Celý interiér je v porovnání s předchůdcem více posunutý dopředu. To spolu s větším rozvorem a probráním předních sedadel tvoří už docela zajímavý vnitřní prostor. Superb to není, ale mile mě to překvapilo.

Asi jediná výtka k interiéru patří přední loketní opěrce. Ano v Octavii I byla nevzhledná, obyčejná, ale napevno! Problém je v tom, že opěrka nemá žádnou aretaci pro posuv dopředu/dozadu. Tudíž neustále utíká opírajícímu se lokti.

Vlastně ne jediná. Při umývání interiéru člověk narazí na zajímavý fakt. A tím je "krize" a neustálé a nezastavitelné šetření. Nemůžu si pomoct, ale některé plasty jsou na horší úrovni, než tomu bylo u auta, které vlastně začali vyrábět v roce 97 (ta konkrétní byla z r. 2003). Palubní deska je naprosto v pořádku, ale kolem dveří a koberečku už je to horší...


Audio - o rámus v autě se stará originální autorádio Swing. Umí MP3, má 2-dinový přijímač, konečně se do něj dá zapojit muzika i externí, ale žádná extra sláva to asi není. Rádio funguje v pořádku, bez problému, ale myšlenka o výměně za rádio Bolero by tu přeci jen byla. Uvidíme :-)
Kvalita reproduktorů mě překvapila! Pokud si správně nastavíte ekvalizér (netuším proč je z výroby nastavený na režim "rapper" dělající boule na plechových dveřích, asi se cílová skupina mění na partičku z Bronxu ;).





Celkově panuje spokojenost, auto se dobře chová, nenechalo zatím nikde ve štychu, když se s ním rozumně zachází, rozumně i papá :) Zkrátka ho dobře vychovali v tý Mladý Boleslavi.






-= Plány do budoucna =-

U starší Octavie de facto nutnost, tady už to designově není tak strašné. Mluvím o spojleru na víko zadního kufru. Tím, že se stavělo velké auto na malém prostoru vznikl za zadní sklem ne zrovna atraktivní hrb, ploška. U O II už je tam naznačen lehký deflektor, víko kufru se zvedá a nevypadá to tak špatně jako u O I. Nicméně RS křídlo jí sluší.

Silné stránky

+ Motor
+ Spotřeba (v režimu Anděl)
+ Podvozek
+ Prostornost
+ Nenápadnost

Slabé stránky

- Loketní opěrka
- Spotřeba (v režimu Ďáblík)
- Občas zlobí indikace otevřeného kufru
- Display autorádia (malý pozorovací úhel - zmenšování kontrastu a "zelenání"

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Autocentrum Barth - Pardubice

Zatím pouze první garanční prohlídka. Vše bylo v pořádku! (Jenom jsem byl překvapený, že člověk hradí kompletně vše. Nevím proč jsem žil v domnění, že ty první hradí matička Škoda Auto, asi jsem spadl z višně).

Do servisu jsem na doporučení jezdil celkem 150 km, když už jsem tam byl po 3. kvůli stejné věci, na kterou nemohli přijít, už mě tam neuvidí.

Nyní: Auto Litomyšl

Problém vyřešen hned napoprvé. Při jízdě různě, podle nerovností, problikávala kontrolka otevřeného kufru. Po expertovi, co chtěl měnit zámek a poté převařovat oko, přišel jiný, který zjistil, že z kabeláže jdoucí k zámku se rozpletla bužírka, kabel skratovával o karoserie a proto tento problém.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

AutoJarov - Praha

Také vše v naprostém pořádku. Jenom je to brutální fabrika. Jede to tam jak na běžícím pásu a žádné extra mazlení.

 

Novinky v recenzi

25.3.2013 13:50

Ženeva 2013

Něco málo fotek z Ženevy, pokud byste měl někdo zájem mrknout.

http://exelero.rajce.idnes.cz/Zeneva_2013/

17.6.2012 11:27

Páčka aretace volantu

- Stále je mi záhadou jak, ale při nastupování se podařilo kolenem ulomit páčku, která aretuje pozici volantu. V Octavii I byla páčka KOVOVÁ, pokrytá gumou a uložena pod volantem (ano, člověk musel vždy šmátrat a hledat, ale jak často to potřebujete - teď už je mi její uložení jasné). Páčku jakou má Octavia II jsem poprvé viděl ve Fabii. Mrzácký kus dutého plastu umístění na boku volantu! Přesně ta to při nastupování odnesla. Byla docela "sranda" s tím autem jezdit. Stalo se v pátek, hned v sobotu jsem vyrazil prudit servis. Pán 20 minut projížděl počítač a nemohl tento ND najít. Po půl hodině zjistil, že je to součástí tyče řízení!!! a díl i s výměnou bude stát 11 500 bez DPH. Abych to shrnul, dlouhé kombinačky, najít pozůstatek po páčce zaaretovat a je to.

14.6.2012 20:12

Servis

- Kromě problému s kufrem, viz. výše v kolonce servis, byl namontován Construct a tlumící vrstva nad motor (z TDI motorů).

14.6.2012 19:56

Konečně foto na letních kolech

- Konečně jsem se dokopal k tomu, nejdříve auto nafotit, pak klasicky fotky umíraly na disku v počítači a teď i k tomu, abych je uploadoval.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím vše v pořádku, 9 bodů kvůli softwarové vadě v řidící jednotce motoru. Software byl přehrán a je vše OK.

praktičnost
10
prostornost
10

Obrovský kufr, klasická vlastnost Octavie. Plusové body za prostore na zadních sedadlech. V porovnání s první generací propastný rozdíl.

jízdní vlastnosti
10

Podvozkově opět od první generace odskok do jiné třídy. Nedotáčivost je minimální, možná i díky použitým širokým kolům a sportovnímu podvozku.

jízdní komfort
9

Profil 45 a sportovní podvozek udělá svoje, ale pořád to není tak hrozné.

provozní náklady
8
náhradní díly
0

Zatím bez zkušenosti

výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
8

"Dieselové" startování mě dost udivilo. V průběhu jízdy a při rozumném (brzkém) řazení o něm člověk ale neví. Při vytáčení má příjemný zvuk.

kvalita sedadel
10

Stejná sedadla jako v Octavii RS akorát v látkovém provedení. Chybí jenom větší podpora v ramenou (přeci jen to je auto na běžné používání), jinak nemají chybu. Tradičně má Octavia tvrdší sedadla, to oceníte při delším cestách.

brzdy
9

Při přesednutí z minulého vozu neskutečný rozdíl. Auto brzdí výborně, občas při studených brzdách je trošku problém s dávkováním brzdného výkonu.

zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…