Recenze

9 Majitel

Škoda Octavia Laurin&Klement 2.0TDI PD DPF 4x4

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 49× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6
Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 37 Škoda Octavia, foto 38 Škoda Octavia, foto 38 Škoda Octavia, foto 39 Škoda Octavia, foto 39 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 41 Škoda Octavia, foto 42 Škoda Octavia, foto 43 Škoda Octavia, foto 44 Škoda Octavia, foto 45 Škoda Octavia, foto 46 Škoda Octavia, foto 47 Škoda Octavia, foto 48 Škoda Octavia, foto 49 Škoda Octavia, foto 50 Škoda Octavia, foto 51 Škoda Octavia, foto 52 Škoda Octavia, foto 53 Škoda Octavia, foto 54 Škoda Octavia, foto 55 Škoda Octavia, foto 56 Škoda Octavia, foto 57 Škoda Octavia, foto 58 Škoda Octavia, foto 59 Škoda Octavia, foto 60 Škoda Octavia, foto 61 Škoda Octavia, foto 62 Škoda Octavia, foto 63 Škoda Octavia, foto 64 Škoda Octavia, foto 65 Škoda Octavia, foto 66 Škoda Octavia, foto 67 Škoda Octavia, foto 68 Škoda Octavia, foto 69 Škoda Octavia, foto 70 Škoda Octavia, foto 71
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia II Combi Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:95000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 197 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kubahas".

Tato octavie je již třetí v pořadí.Jelikož mám českou značku v oblibě a octavia se mi líbí a vyhovuje mým požadavkům-neváhal jsem ani chvilku...

Předchozí Octavia liftback 4x4 už měla najeto přes 160tkm a začal jsem se ohlížet po nějakém nástupci.OII byla horkým favoritem,moc se mi líbí provedení SCOUT, ale popravdě chviličku jsem se poohlížel i po nějakém SUV- v úvahu připadala Suzuki Grand Vitara nebo SantaFe.Nevím ale z těchto aut jsem nějak zrezignoval a vrátil jsem se ke Škodovce.Scout mi pořád vrtal hlavou ,ale do této výbavy se nemontuje žádný světlý interiér a ten jsem moc chtěl.Pak jsem se díval na internet na Vyzkouseno.cz a nasel tam ročního Laurina.Když jsem se jel na auto podívat,měl jsem už ve výběru jasno.

Auto bylo zakoupeno jako roční referentský vůz z Mladé Boleslavi-koupeno v prosinci 2007(1.maj.ŠKODA AUTO).Při zakoupení mělo najeto 27tkm(vyrobeno listopad 2006).Pořizovací cena přesahovala 1 048 8OOKč. Sleva po jednom roce činila 300 000Kč - což bylo velmi příjemné.

--MOTOR--

2.0TDI-pro mnohé notoricky známá věc.Výkon 103kW/140PS a kroutící moment 320Nm je velmi slušný.Co se týče hlučnosti- ano je hlučný, řekl bych že je kultivovanější než 1.9TDI 77kW ale pořád je to takový traktor.Spotřeba se pohybuje okolo 6,5l ale to musí mít řidič lehkou nohu.Když jezdím v zimě na 15" 195/65 Michelin Alpin tak se dostanu i pod 6l/100km.Díky svému obrovskému krouťáku je velmi vhodný pro tahání přívěsů a 1,6t za sebou není žáden problém.

--PODVOZEK A JÍZDNÍ VLASTNOSTI--

Tak v této disciplíně jsem poněkud na vážkách.V zatáčkách sedí pěkně,někdy mě zaskočí náklon karoserie,který není nějak závratný ale když přesednu z Fiesty tak se mi to zdá nějak hodně:-).Řízení by mohlo mít větší zpětnou vazbu aby měl řidič lepší požitek z jízdy-ve městě je zase účinný posilovač řízení příjemný.
Velkým handicapem podvozku je zvládání příčných nerovností,obzvláště zadní náprava.Přejetí příčného prahu znamená obrovská rána od kol.A na letních 17" je to ještě horší.
Celkové jízní vlastnosti jsou velmi dobré a jízda je bezpečná a pohodová.

--VÝBAVA--

Moje octavia je provedena ve vrcholové výbavě L§K.Interiéru dominuje světle šedá kůže s emblémy L§K na opěradlech.Jinak tato verze má veškerou příplatkovou
výbavu(podle ceníku chybí pouze střešní okno a CD měnič).

Přehled výbavy: airbag řidiče a spolujezdce,boční a hlavové airbagy, ESP,ABS,EBD...,asistent rozjezdu do kopce,parkovací asistent vpředu i vzadu,alarm,tažné zařízení,17"kola,paket pro špatné cesty a zvýšení podvozku o 14 mm(jako SCOUT),bluetooth handsfree,navigační systém NEXUS,duální aut.klimatizace,vyhřívání sedadel vpředu i vzadu,automat.svícení,multifunkční volant,MAXI-DOT,kontrola tlaku v pneumatikách,dešťový senzor,el.nastavitelné zpětná zrcátka s pamětí-samostmívací,kožené čalounění,xenony s dynam.regulací,filtr pevných částic,el.stavitelné přední sedadla s pamětí....

--INTERIÉR---

Interiér působí velmi luxusně což má za následek světlá kůže.Ta je ovšem velmi náročná na údržbu.Materiály jsou velmi kvalitní a dílenské zpracování nelze jinak než chválit.Prostor pro pasažéry je obstojný-velký pokrok je na zadních sedadlech oproti předešlé generaci.Interiér hýčká řidiče a posádku všemi možnými vychytávkami.Na to že octávia spadá do segmentu nižší střední třídy asi těžko by ve své třídě hledala přímého konkurenta.
Cestování v octávii je příjemné.Chválím sedačky které jsou pohodlné i na dlouhých cestách.
V zimních měsících je perfektní vyhřívání sedadel.Auto ještě netopí a už vás hřejou záda.Pochvala patří i topení,díky elektrickému přídavnému topení,máte teplý vzduch skoro okamžitě.
Moc oceňuju Bluetooth handsfree,funguje dobře,je dobře slyšet a telefonování je velmi bezpečné.

Co se týká Exteriéru,tak ten je notoricky známý snad všem.Někomu se octavia líbí (jako mě) a někdo má názor jiný.Proto se vyrábí tolik aut :-D...
Černá metalíza s perleťovým efektem a 17"kola dodávají autu na luxusu.

--ROZMĚRY--

Vnější rozměry :Combi 4x4

Délka (mm): 4572
Šířka (mm): 1769
Výška (mm): 1463*/1488**
Rozvor náprav (mm): 2578
Rozchod kol - vpředu/vzadu (mm):1533/1522
Světlá výška (mm): 138*/163**

Vnitřní rozměry

Míra pohodlí vpředu - max./min. (mm): 1164/922
Míra pohodlí vzadu - max./min. (mm): 883/627
Šířka v loktech - vpředu/vzadu (mm): 1415/1423
Prostor pro hlavu - vpředu/vzadu (mm): 981/984
Objem zavazadlového prostoru
- zákl./po sklopení zad. sedadel (l): 580/1620

* Při pohotovostní hmotnosti
** Platí pro vůz s paketem pro špatné cesty

Silné stránky

+pohon 4x4
+objemný zavazadelník 58Ol
+přesné řazení
+úsporný a pružný motor
+kvalita a zpracování interiéru
+nestárnoucí design
+brzdy

Slabé stránky

-hlučný motor
-tvrdý podvozek na příčných nerovnostech
-nedodává se automat do verze 4x4
-moc citlivé parkovací senzory(stačí menčí nečistota)
-zastaralý navigační systém Nexus

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Pochvala za servisní služby.
V rámci záruky vyměněny madla dveří,seřízení světlometů-Autoset Centrum Třinec.Záruční opravy bez komplikací, jakýkoliv problém se snaží vyřešit.




Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodej bez komplikací-prodejci ochotní.

POHON 4x4

S pohonem 4x4 jsem nadmíru spokojen.Je pravda že spousta lídí mi říká že čtyřkolka je na nic, že v tom nevidí výhodu.Ale majitelé aut s pohonem všech kol mi dají jistě za pravdu že tomu tak rozhodně není.
Stačí zmínit zimní provoz,rozjezdy z křižovatek, mokrá tráva, štěrk atd...na žádném povrchu vás čtyřkolka nenechá na holičkách.Měl sem již předchozí generaci octavie v provedení 4x4.Byl to liftback s motorem 1.8turbo 20V -110kW.Byl to úžasný motor.
Vyzkoušel sem si co auto dokáže a již nikdy bych dvoukolku nechtěl.
Je pravda že octavia je omezená světlou výškou a haldex spojkou která do těžkého terénu není.Ale bohatě postačí na sněhu a blátě.Pracuje bezchybně a rychle ,že ani nevíte že sepne.
Jelikož bydlíme v Beskydech mám mnoho příležitostí vyzkoušet pohon v extrémních podmínkách a někdy sem tomu nevěřil kam až sem se s ní dostal.
Vřele čtyřkolku doporučuji.

 

Novinky v recenzi

5.3.2010 19:56

90 000km

Zdravím všechny,tak už jsem se dostal přes ujetých 90 000km.Kilometry v tuto dobu naskakujou pomaleji než tomu bylo minulý rok.Jinak auto funguje pořád bez problémů, spotřeba oleje pořád nulová.Pouze koncem roku přestalo fungovat vyhřívání sedadla řidiče.Zjistilo se že vyhořela kabeláž pod sedadlem, což mě zaskočilo.Nicméně vyměnily se vyhřívací dečky sedáku a už zase hřeje.

15.2.2009 17:39

Video

Přidal jsem krátké video ze zimních radovánek.Kvalita je horší kvůli nepřízni počasí.Ale alespoň něco :-)

14.2.2009 11:08

Sníh

Jelikož u nás už 2dny nepřetržitě sněží a napadlo přes 50cm sněhu jeli jsme ráno testovat auto do závějí.Avšak když jsme couvali spadli jsme do příkopu.Nakonec jsem se vlastníma silama dostali ven.Na kola které byly ven z příkopu jsme nasadili řetězy a vyjeli ven.Octavia je limitována pouze světlou výškou-jinak je bezkonkurenční.

12.2.2009 20:12

Porucha diagnostikována a opravena

Dnes mi přivezli opravené auto.Podle sdělení servisního technika odešlo čidlo regulace výfukových plynů, které mělo za následek zhasínání motoru a následné zanesení filtru pevných částic.Oprava stála 2300Kč včetně DPH.No mohlo to být i horší.Doufám že se mi poruchy budou zase hodně dlouho vyhýbat.

8.2.2009 13:54

První porucha

Tak a máme tady první poruchu.Najednou při jízdě zničeho nic zhasne motor.Rozsvítila se kontrolka elektroniky motoru-na diagnostice se nic nezjistilo, takže ve středu dávám auto do servisu a uvidím na co tam přijdou.Jen doufám že to bude nějaká blbost za málo peněz :-).Jak to dopadne?

30.1.2009 14:00

Technický list

http://www.skoda-auto.com/importer/webcontrols/techdata.aspx?set=model&modelcode=1Z5&equipmentcode=A&motorcode=4Y&actioncode=&modelyear=2007

28.1.2009 19:10

Foto a recenze

Doplnil jsem nějaké fotečky a malinko upravil recenzi :-)-tak se můžete mrknout

14.12.2008 00:00

Doplnil sem fotogalerii o kvalitnější fotky.

5.12.2008 00:00

Došlo na výměnu předních aero lišt, resp.stěračů.Popravdě 850Kč za originální stírací lišty je docela dost.

30.11.2008 00:00

15.11.2008 skončila tovární záruka-ach jo.Snad nepřijde nějaké překvápko.Zatím všechno pracuje jak má.

9.10.2008 00:00

Na počítadle tachometru se objevili číslo 60 000km.Zatím auto funguje be problémů.Doufám že tomu tak i bude nadále.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Laurin&Klement 2.0TDI PD DPF 4x4

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Nikdy mě žádná octavia nenechala na silnici.

praktičnost
10

Octavia je velmi praktické auto-vlastně to je doména skoro všech Škodovek.

prostornost
9

Místa je docela dost,možná by to chtělo trošku přidat na šířku :-)

jízdní vlastnosti
9

Jízdní vlastnosti jsou dobré,vyšší stavba karoserie má za následek malinko větší náklony ale na stabilitě to rozhodně neubírá.Řízení by mohlo mít větší zpětnou vazbu.

jízdní komfort
8

Nezvládá příčné nerovnosti,vždycky se leknu že sem nechal na cestě zadní nápravu.

provozní náklady
9

Spotřeba je velmi dobrá a serviní nálady se dají taky zvládnout.

náhradní díly
8

No už to není felicie,ale v porovnání s Audi či Mercedesem,tak je na tom pořád dobře.

výkon motoru
9

Výkon je dostačující a kroutící moment 320N.m.je impozantní.Ale někdy se mi stýská po 1.8TURBO 20v :-(

spotřeba
10

Spotřeba je silnou stránkou motorů TDI.Na zimních patnáctkách jezdím kombinovanou spotřebu 5,5l/100km.V létě na 17" se ale pod 6,0l nedostanu.

hlučnost motoru
7

Když se nastartuje je jako traktor,po zahřátí je to lepší.Common rail to není ale mě se ten zvuk docela líbí.

kvalita sedadel
10

Sedadla jsou perfektní,přední jsou v elektrice seřiditelné v 8směrech-svou polohu si musíte najít.V zadu to taky ujde.

brzdy
10

Výborné,neslábnou tak rychle jako u první generace.Ale kdyby byly ostřejší-nezlobil bych se :-)

zavazadlový prostor
10

580l a skoro rovné hrany,balit se na dovolenou je zábava.






Blesk.cz

Nejstarší dcera Karla Gotta (†80) Dominika: S prázdnou kapsou hody v luxusu!

Nejstarší dcera Karla Gotta (†80) Dominika: S…

I přesto, že si Dominika Gottová (47) na všechny strany stěžuje, jak je na tom finančně špatně, vymetá jednu…

Mezinárodní konflikt kvůli zubu na nových fotkách královských capartů má nečekané rozuzlení!

Mezinárodní konflikt kvůli zubu na nových fotkách…

Minulý týden proslulý přírodovědec sir David Attenborough (94) potěšil nejstaršího potomka prince Williama (38)…

 

iSport.cz

Třesk v sestavách neustál jen Liberec. Hrát v plné palbě nešlo, ví Hoftych

Třesk v sestavách neustál jen Liberec. Hrát v plné…

Na těle cítili, že mají za sebou náročné pohárové bitvy, a dobře věděli, že tento týden je na evropském pódiu…

Krmenčík to schytal! Minul prázdnou bránu, pak rozhodl exslávista

Krmenčík to schytal! Minul prázdnou bránu, pak…

Poprvé v sezoně odehrál celý zápas, ale zároveň se mu až v posledním zářijovém zápase nepodařilo skórovat.…

 

Reflex.cz

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před 130 lety se narodil protektorátní předseda vlády Alois Eliáš

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před…

Vedle Emila Háchy a Edvarda Beneše mají protektorátní dějiny ještě jednu postavu, na kterou se často zapomíná.…

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm demonstrantů na covid. Jsou to hrdinové, tvrdí organizátoři

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm…

V neděli se v Praze sešlo několik set odpůrců roušek, aby demonstrovali proti vládním opatřením a aby se v davu…