Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia 1.6FSI

8.52 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia II 1.6FSI Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:123000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 155 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.2 maximální rychlost [km/h]: 198 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "ah".

Skoda Octavia II 1.6FSI (115k) ve vybave elegance,

Vcelku obsahla dodatkova vybava (pozdeji pridam foto), vcetne navigace columbus, integrovaneho handsfree a multifunkcniho kuzi obsiteho volantu. Prisvecovani do zatacek, destovy senzor, zpetne zrcatko se samocinne zaclonuje.

Silné stránky

Silnou strankou za urcite je provozni vykon versus spotreba. Pri dalnicnim cestovani spotreba neprekroci 7.5l/100km a to i pri tempomatu na 140km/h. Parkrat pri sluzebkach nebyl problem pri jizdach na silnicich prvni tridy udrzet spotrebu na 6l/100km, pripominam vsak, ze trvale tankuju bud Vpover racing, ci carrera 100 ci verva 100, zadnou jinou stravu to auto nastesti nepoznalo.

Motor je velmi pruzny a relativne tichy. Na okreskach se da bezne v klidu predjizdet na ctyrku, v pripade potreby rychleho manevru, neni problem v 80km/h dat za tri a plny plyn, trojka v klidu a rychle tahne az nekam k 135km/h.

Integrovana navigace je naprosto super a intuitivni vcetne TMC. Na integrovany HD lze jednoduse ulozit mp3 ci wma soubory, prace s nimi je jednoducha a audio hraje velmi kvalitne.

Dalsi bezvadnou veci jsou integrovane mlhovky ci destovy senzor. Na nem lze nastavit citlivost ve ctyrech urovnich, tudiz to nestira jen tak zbrkle, ale velmi inteleigentne aniz by to treba zbytecne nicilo sterace.

Slabé stránky

vypadek funkce tempomatu (behem 64 000km se to stalo snad 20x)

Navigace Columbus ma i sve slabsi stranky, predne, v noci neni mapa moc prehledna a CD sterbina se dost zanasi prachem (a to i kdyz o auto dost pecuju a cistim ho minimalne jednou do mesice). Mapy nejsou az zas tak aktualni jako v pripade prenosnych navigaci, to je ale spise zpusobeno chabou podporou pro Columbus. Dale behem pouzivani auta jsem zjistil, ze Skoda sice Columbus dale zlepsuje, ale behem pravidelne navstevy v servisu tento system vubec neaktualizuji (je to jen zalezitost SW).

Trochu si musim postezovat na ostrikovace, v nizssich rychlostech spise sprchuji strechu nez sklo.

Neni to ani tak slabina, nicmene spotreba silne zavisi na venkovni teplote, pri teplotach -10 a nize i se superlehkou nohou na pedalu spotreba nejde pod 8l, nicmene to mi prijde normalni. Me minule TDI v tomto bylo lehce stabilnejsi.

Dost casto se mi i stava, ze nejde zaradit zpatecka a jednicka, nepomuze nic jineho, nez vyradit do neutralu a pustit spojku.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

14.1.2009 / behem 14 600km zatim bez poruchy
17 000km ... dolito pul deci G12 chladici kapaliny, pote co system hlasi cerverne, ze neni chladici kapalina
20 000km, vymena celniho skla
26 000km, prezuti zimnich Uniroyal na letni Michelin. Mimochodem, predni zimni gumy byly po ujeti 25000km naprosto sjete, bud jezdim jak prase (coz se nedomnivam, ...) nebo ty pneu nic nevydrzej. Me minule Sawa ci Continental (na 1.9TDI) vydrzely o 10 000km vic.
30 000km, servis u Auto Racek v Humpolci, naprosto super servis, zarucni vymena kotoucu a preinstalovani Columbuse.
35 000km ... doliti opet pul deci G12
54 000km ... odstaveni vozu na dalnici, doliti cca 2dcl G12
55 000km ... servis Auto Racek v Humpolci, zadne potize, super servis, nicmene na potiz s ubytkem chladici kapaliny neprisli
63 000km ... ridicova (tedy moje) sedacka prestala vyhrivat
88 000km ... porucha regulatoru tlaku paliva a praskla vodni pumpa, vymena v zaruce (sice na treti pokus, ale nakonec dobre)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

CSAO praha, jedinne co mne nakrklo byly neserizene svetlomety z vyroby, ktere uzasne osvetlovaly oblohu, i panove v servisu rikali, ze tady vyroba "zabodovala"

88000, servis a mensi potize

88000 ... delsi dobu jsem nepsal. Auto mi zacalo lehce zlobit. Jednac pri spustene klimatizaci neskutecnym zpusobem huci vetrak na chladici a zadruhe auto nechce startovat pote co je zahraty motor. Jakmile nastartuje, tak motor chcipne po cca 5s. V servisu resetovali ridici jednotku a vse je jak ma byt, holt nekterym vecem nerozumim

 

Novinky v recenzi

4.9.2010 23:25

98000km, aktualizace map a potiz s rezonancemi

Tak jsem si poridil opet nove mapove podklady (stredni a vychodni evropa, verze 6.1), konecne mohu rici ze Ceska Republika je mapove pokryta, konkretne muj region Vysocina ma dokonce i body zajmu typu zastavky a nemocnice ..., nicmene kvality Nemecka to stale nedosahuje, snad v pristi verzi. Nejsem si vsak jist, jestli za rok az si budu vybirat novy vuz, jestli se opet rozhodnu pro integrovanou navigaci. Dale mne jiz delsi dobu trapi rezonance, ktera se obevuje od 0 do 50km/h pri brzdeni motorem. Dle meho nazoru je to bud zadni reproduktor ci prdly predni naraznik. V servisu to nenasli ...

16.3.2010 20:08

77000

Dlouho jsem neaktualizoval, za posledni dobu mne potesilo, ze mne jiz netrapi vysoka spotreba chladici kapaliny. Mimochodem pri 70 000km odesla zarovka a hned potom druha

21.11.2009 20:05

63 000km

selhani vyrivani sedacky, v ramci zaruky je sedacka vymenena

26.10.2009 09:20

61 000km, aktualizace DVD map

Tak jsem si za 6000Czk poridil novou verzi mapovych podkladu (West Europe V5) do Columbuse. Cely proces nahravani trval az neuveritelnou hodinu a pul, budiz. Hned jsem videl vetsi pocet POI a u mne doma v Humpolci se mesto upravilo z pouheho bodu na mape v aglomeraci. Nicmene dale na vychod republiky je to stale bida, aspon ze mesta maji jiz hacky a carky.

26.10.2009 09:20

55 000km, druha servisni prohlidka

Pri prilezitosti druhe servisni prohlidky jsem nahlasil potiz se spotrebou chladici kapaliny. V servisu to behem prohlidky bylo natlakovano celou dobu a zadny unik se neprojevil. Holt se ta netesnost patrne projevi az za chodu motoru. Jinac nic dalsiho, servisni prohlidka OK. Holt se sebou vozim nahradni G12 a prubezne budu dolivat.

26.10.2009 09:20

54 000km, poruchna na D1

Pri jedne sluzebni ceste mne si na mne auto na D1 tesne pred Rousinovem pripravilo malou past, behem konstantni rychlosti cca 140km/h se najednou objedvila stara znama cervena kontrolka spolu s hlasenim "ztrata chladici kapaliny, zastavte". Tudiz jsem dost nedobrovolne zastavil v odstavnem pruhu (do exitu daleko a auto jsem nechtel znicit). Jelikoz to neni poprve a vozim si sebou G12, tak jsem dolil cca 2dcl a hura auto opet jede, nicmene uz jsem to hnal do servisu jelikoz tento problem mne, jak muzete cist drivejsi prispevky, doprovazi od zacatku.

13.8.2009 20:38

prusvih s audiem / 49500km

tak jsem mel dnes rano nejaky divny prusvih s audiem. Vypl jsem auto, zamkl a kdyz jsem se vratil tak silene hucely vsechny reproduktory. Hned jsem zajel v Humpolci do servisu, protoze to hucelo furt a ani nefungovalo radio. V servisu odpojili baterku a pak uz to zmizelo.

4.8.2009 19:36

48000km

Tak uz zhruba 5000km jezdim na standartni natural 95 (driv jsem bral pouze vyssi doporucena cisla), zacal jsem s tim v Jiznich Cechach, protoze nadrz byla zoufale prazdna a nikde pobliz benzinka s vysokymi "oktany". Zjistil jsem, ze na aute to vubec neni znat (ani na vykonu, ani na spotrebe, ani na hluku) a tak tam davam uz kvalitni 95. Auto jinak jezdi stale bezvadne.

Jedinne co mne trapi je prozatim zadna aktualizace navigacnich map, u systemu za 50 000CZK bych ocekaval trochu jiny pristup a take frekventovanou mapovou aktualizaci. MImochodem dle zkusenosti znamych, kteri maji take Columba se to dobre krade. Mne to nastesti zatim nepotkalo, ale do budoucna bych patrne volil navigaci prenosnou. Je to skoda, jini vyrobci maji integrovane navigace vyreseny lepe, neb je proste nelze ukrast (Audi, BMW, Volvo, Renault).

11.6.2009 19:33

prvni servis, nové zkušenosti

Auto v kvetnu navstivilo servis, pote co jsem se priblizil k 30 000km. Servisnich zasahu, krom standartni vymeny oleje a kontroly, bylo vice, predne tesne pred navstevou servisu jsem zacal pocitivat velike vibrace do rizeni pri brzdeni, v ramci zaruky mi byly vymeneny vsechny kotouce. Dale jsem servisni techniky pozadal o flash columbuse, neb se mi obcas stava, ze system zamrzne ci se odpoji od trelefonu a nepomuze nic nez vypnout motor a vytahnout klic ze zapalovani. V servisu nic nenasli, ale nic jineho jsem ani necekal.

Taky se mi posledni dobou stava, ze se zasekava CD, ci CD nelze cist. Pouzil jsem cistici CD as vse je OK.

Tempomat stale cas od casu vypadava, ale neni az tak casto, ze by mne to obtezovalo.

Priblizne na 35 000 jsem musil jiz podruhe za tu dobu co to mam doplnit chladici kapalinu (cca pul deci, aby aspon byla hladina nad urovni min). Poprve se mi to stalo pri cca 15 000km. Na olejove merce voda neni, mam ciste podezreni, ze soustava nekde netesni a bud se kapalina odparuje nebo nekde slzi. Na chladici nic neni..

Mimochodem pri 20 000km jsem musel menit celni sklo, neb v nem byla dira jak do pr... pote co odpadl z predjizdeneho kamionu sutr. Sklo bylo vymeneno behem dne, ...

13.3.2009 18:00

22560km

po letosni zime obcas vibruji brzdy, nevim ci je to tim, ze celou zimu byly vsechny elektronicke pomucky na trakci ci ABS v podstate v permanentni cinnosti a tim padem jsou brzdy bud zvlnene, ci na pneu jsou holt ruzne opotrebovane plosky a proste to lehce vibruje.

Auto se o servis stale nehlasi.

zhruba pri 17000km jsem musel lehce doplnit chladici kapalinu, auto na dalnici ohlasilo "cervene" unik chladici kapaliny a pri kontrole jsem zjistil, ze je podstatne pod hladinou "min". Doplnil jsem predepsanou G12 a od te doby nic.

Co mne udivuje, je nulova spotreba oleje, u meho minuleho 1.9TDI PD jsem doplnoval kazdych 5000km az 7000km zhruba 1l oleje na zaklade toho, ze si o to auto samo rikalo.


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
8

komfortni a nezaludne auto, sportovni ambice od nej snad ani nikdo neocekava

jízdní komfort
9

hlavne tichy a pruzny motor, bezvadne odpruzeni

provozní náklady
10

na 85kw excelentni spotreba i s prihlednutim na ponekud tezssi nohu uzivatele

výkon motoru
10

skoda, ze tento motor nebyl drive levnejsi, na 1.6l je 85kw a prubeh kroutaku bezva

spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
8

sedaky by mohli byt kapanek delsi

brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Praze bude vládnout slunný podzim. Ke konci týdne se výrazně ochladí

Praze bude vládnout slunný podzim. Ke konci týdne se…

V úterý 22. září nastane v Česku podzim. Tento den by měl být také nejteplejším dnem za posledních 11 let a…

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

 

iSport.cz

ONLINE + VIDEO: Liberec - Karviná 0:0. Sigma vyrovnala v Brně

ONLINE + VIDEO: Liberec - Karviná 0:0. Sigma…

Fotbalová FORTUNA:LIGA pokračuje dvěma zápasy 4. kola. Liberec po úspěšném pohárovém výjezdu do Pobaltí hostí…

Dvořák podruhé triumfoval v UFC! Soupeře přemohl precizním výkonem

Dvořák podruhé triumfoval v UFC! Soupeře přemohl…

Parádní vítězství! Český bojovník David Dvořák předvedl v souboji proti Jordanu Espinosovi v Las Vegas prakticky…

 

Reflex.cz

Míra trpělivosti přetekla! Vzkaz vyslaný úředníkům zní jednoznačně

Míra trpělivosti přetekla! Vzkaz vyslaný úředníkům…

Co je vaše, to je naše a o tom budeme rozhodovat. Tak by se dal pár slovy shrnout suverénní přístup jedné…

Erotické pohlednice z 1. světové války: Platidlo i odreagování pro vojáky

Erotické pohlednice z 1. světové války: Platidlo i…

Vojáci si za 1.světové války procházeli očistcem. Na západní frontě se bojovalo především v zákopech. To bylo…