Recenze

8 Majitel

Škoda Octavia 1.4 MPI

8.92 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia Combi Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:215000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 126 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15.7 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Lukyno01".

Škoda Octavia Combi první generace. Klasika.
Staré VW Polo začlo již dosluhovat a vzhledem k přírůstku v rodině jsem se začal poohlížet po něčem prostornějším. Peněz moc nebylo, ale doufal jsem, že do 100.000,- se mi snad zadaří sehnat nějaké slušnější vozítko. Jenže ouha, měsíční obcházení bazarů a obvolání inzerátů mě přivedlo do stavu naprosté letargie a smíření se se skutečností, že budu muset vyrazit do banky a vypůjčit si další peníze. Horní strop ceny vozu byl zkrátka moc nízko. Na solidní auto to zkrátka nestačí. A bazary? To je kapitola sama pro sebe.
"Pane tak tohle je voňavka, to je jedno z nejlepších co tady máme. Dvoutisícovka, z Německa. Stodvacet nalítáno. Ale pane, s tím jezdil důchodce a jenom na dušičky. Cože? Serviska? Tak ta se ztratila při stěhování. Bourané? Pane, to ani náhodou. Jak říkám voňavka. Že je to celé jaksi podivně slícované a sedačka je prosezelá jak po 300.000 kilometrech? To se vám jenom zdá, za to auto ručím. Že je v kupní smlouvě, že je to vrak těsně před smrtí? Pane, tak to dělá každý, to víte, jistíme se. Ale kdyby něco, tak se v pohodě domluvíme."
Velmi podobné variace této pohádky jsem si poslechl v půlce pražských bazarů. Když tu se mi z ničeho nic ozval jeden známý, že v NH Car na Strahově viděl slušnou Octávku. Na nic jsem neváhal a vyrazil. Auto sice v základu, ale po celou dobu provozu pravidelně servisované v místě prodeje a vše doložené serviskou. Auto zjevně nebourané, minimálně ne hodně. To vše završené profesionalitou prodejce, který nevyprávěl pohádky, ale ochotně předvedl, co mi bylo třeba, prohlásil, že auto je ve slušném stavu, ale už má také své a rozhodně bude třeba nějakých investic. Čili Octávka v kombíku z roku 2003, servisovaná, za 70.000? Nebylo co řešit a jelo se domů.
Po pravdě je třeba říct, že jsem se bál motoru. 1.4 v benzínu, 55kw, no nevím, nevím. Ale po svezení se jsem musel uznat, že na naše rodinné popojížďky jede Octa v celku dostatečně. 75 koní sice není nic extra, nicméně skutečnost, že motor není z nejsilnějších se projeví, až po větším zatížení vozu. Pokud jedu sám, se ženou nebo i s prckem, není problém. Vzhledem k šestnácti ventilům, se nechá motor velmi slušně vytáčet a jízda v rozmezí 3 až 4.000 otáček je rozumným kompromisem mezi dynamikou a spotřebou. V Polu jsem měl starší jednačtyřku 44kw a rozdíl je opravdu markantní.
Podvozek je naladěn vcelku komfortně, až mě to mírně překvapilo. Řazení německy přesné a celková kvalita zpracování na velmi dobré úrovni. Slícování palubky je vynikající. Ani po 200.000 km nic nevrže, ani nevyluzuje žádné jiné zvuky. V porovnání s fungl novým služebním Berlingem se můžu Francouzům pouze zasmát. Kasle je vzhledem k pozinku v dobré kondici i když drobné vady laku a odřeniny jsou již samozřejmě přítomny.
Pokud by se někomu zdálo, že recenze příliš nadržuje Škodovce, pak prosím chápejte, že porovnávám především s mým předchozím autem, které bylo o poznání horší. Ovšem na druhou stranu se domnívám, že Škoda Octavia obou generací, již o svých kvalitách praxí přesvědčila dostatečně.

Silné stránky

Kvalitní zpracování celého vozu.
Kupodivu motor, i když mě od něj někteří odrazovali.
Dobře dostupné a levné náhradní díly.

Slabé stránky

Největší slabina Octavie první generace - málo místa na zadních sedadlech.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím téměř žádné. A doufejme, že to tak zůstane :)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

NH Car u Strahovského stadionu. Solidní a profesionální. Doporučuji.

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
8
prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
9
výkon motoru
7
spotřeba
7
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
8
brzdy
7
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Dusno před pohřbem Philipa (†99): Princové se dohadují o uniformy!

Dusno před pohřbem Philipa (†99): Princové se…

Až v sobotu započne ve windsorské kapli sv. Jiřího pohřeb prince Philipa (†99), bude to zvláštní pohled. Na…

Testovali jsme oblíbenou lahůdku z bufetu: Který pařížský salát vybrat? Jaké ingredience skutečně obsahuje?

Testovali jsme oblíbenou lahůdku z bufetu: Který…

Dá se jíst jen tak s pečivem nebo se používá jako podklad na obložené chlebíčky. Pařížský salát je oblíbenou…

 

iSport.cz

Souček a Coufal válčí o obří prémie. Dostanou 10,5 milionu na hlavu!

Souček a Coufal válčí o obří prémie. Dostanou 10,5…

Jejich kápo má nebojácně proříznutou pusu a sami taky mohutně přikládají nohy k dílu. Tomáš Souček (26) a…

Vrba v problémech, Radův kotoul i tupá křídla. Co ukázal duel Sparty?

Vrba v problémech, Radův kotoul i tupá křídla. Co…

Ještě před víkendovým derby na Slavii se v souvislosti se Spartou mluvilo, byť hodně nesměle, o možném útoku na…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Patrisse Cullorsová a Mikuláš Minář - konec dobrý, všechno dobré

Marek Stoniš: Patrisse Cullorsová a Mikuláš Minář -…

Bylo nebylo aneb co má společného Patrisse Cullorsová a Mikuláš Minář? Všechno, něco, možná nic…

Havelkovi Vlastníci jako výborná kniha s nečekanými bonusy

Havelkovi Vlastníci jako výborná kniha s nečekanými bonusy

„Konečně to někdo vezme do ruky… jako firmu!“ Výrok v současnosti hodný, dle mariášníků, trojitého flekování…