Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia 4x4 EVO

9.57 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10
Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia Rok výroby 2002 Koupeno ojeté tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1800 výkon [kW]: 110 / 155 * kroutící moment [Nm]: 210 / 310 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 / 7 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 17 * pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10 / 15 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Raďour".

Škoda Octavia 4x4 EVO
-motor 1,8T 20V (210ps, 310nm)
-výfuk průchozí o větším pruměru trubka od turba po konec
-brzdy -předek 4pístky MD COMPONENTS 312 kotouče,
-zadek 2pístky z Eva IX, 280 kotouče
-hydraulická ruční brzda
-brzdové hadice tahané interierem, bez posilovače, brzdový regulátor
-trvalý pohon 4x4 s možností nastavení svornosti zadní nápravy
a možnost odpojení zadní nápravy podle potřeby
-podvozek BILSTEIN B8, zesílené pístnice+ kratší pružiny
-homologovaný rám podle přílohy J, vzor WRC, NC POWER
-sedačky, volant, pásy OMP
-závodní jednohmotnostní keramická spojka, zesílený přítlačný talíř a odlehčený setrvačník
-silikonové tlakové hadice


Tohle auto mělo původně být jen na cesty do práce. Nejprve to opravdu tak bylo až jednoho krásného dne jsem nainstaloval sportovní sání. Octavia najednou trošku oživla a tak se uděla zatím jen výfuk ve stylu laděná koncovka. Časem jak to bývá mi známí nabídli chipnout řídící jednotku motoru. Tím jsme se dostali o 45 koní výš a z auta na denní jezdění se stalo auto na občasné jezdění. Jelikoš krátká verze 4x4 se v ČR výdává ojediněle, bylo třeba ji trochu zviditelnit a to WRC křídlem a nějakými 17tkovými koly. Pohon 4x4 obstarává Haldex 1 generace, což je užasná věc, ovšem jak na co. Můj první amaterský závod byl krásného letního srpnového výkendu a tam se mělo rozhodnout, co dál s autem. Po závodě bylo jasno, bude z něj závodní auto. Jako civilní se pořídila Fabia a tak nic nebránilo přestavět Octavii na závoďáka.
Celý interier se vyházel pryč včetně topení a zavezlo se do Fryštáku na vaření závodního homologovaného rámu. Petr Němec, jakož to firma NC POWER mi dal na výběr, buď nějaký obyčelný ikdyž podle přílohy J který bude splňovat homologaci tak, tak, nedostatek by měl v tom, že by nebyl provařený na přední tlumiče, což je hrubý nedostatek a nebo jít už výš a udělat podle vzoru WRC což je už opravdu složitý rám ale se vším všudy, který jsem nakonec zvolil. Po zkončení vaření rámu se auto odvezlo do mojí dílny kde začala kompletace. Nejprve ale přišla docela špinavá práce a to nastříkání interieru a rámu matnou černou barvou. Naštěstí jsem to všechno zmáknul sám, není to žádná odborná práce a stříkáním jsem se živil. Po zaschnutí barvy přšla na řadu Elektrika. Všechno jsem dal do černé spirálové bužírky a hezky rozvedl po autě. Přebytečné věci šly stranou jako ABS, ESP, AIRBAGY atd. Další na řadu přišel podvozek, ale ten byl jasný Bilstein B8 se zesílenýma pístnicema a kratšíma pružinama. Neskutečně drží a v zatáčkách se stává ještě tužším. Největší laborace byla ovšem s pohonem 4x4. Jelikož 4x4 je řešen přes rozvod z převodovky kardanem k Haldexu a do zadní rozvodové skříně s diferencialem, chtělo to nějak vykoumat trvalý pohon. To ovšem nebyl žádný problém, protože firma SQS Racing dováží k nám Regulátory pro trvalý pohon 4x4, ihned se zakoupila základní verze jen s nastavováním svornosti. Důvod proč jsem vyžadoval trvalý pohon byl prostý, na druhém závou v zatáčce na šotrolině se mi pozdě zapl zadek a nemít to v rukách jsme mimo trať, auto už z výroby bylo jako 4x4 ale je to předokolka s připojitelným zadkem a věřte že je to znát.Další na řadu přišla keramická jednohmotnostní spojka, je to komplet s odlehčeným setrvačníkem, keramickou lamelou a zesíleným přítlačným talířem. Takže auto je hotové, ale čím ho budeme brzdit, to byla otázka, na kterou nebyla jednoduchá odpověď. Stávající, ikdyž silnější brzdy z Octavie RS už nestíhaly mojí jízde, byly demontovány a na jejich místo se objednaly vícepístkové brzdiče s novými kotouči. Přední brzdy jsou od firmy MD COMPONENTS, jsou to 4 pístky 4x40 a desky Ferodo DS2500, kotouče stejného rozměru 312 drážkované a na zadní nápravu jsem chtěl 2 pístky z Mitsubishi Lancer Evo IX a kotouče 280. Veškeré brzdové hadice jsme natahali v trubkách interierem a nainstalovala se hydraulická ruční brzda s brzdovým regulátorem. Auto bylo konečně hotovo a nezbývalo než osadit sedáky, pásy a volant všechno do značky OMP. První zkušební jízda byla hned po dokončení vedení brzd a problém. Ani přes sylné zadní brzdy auto nešlo na hydraul. brzdu utrhnout, brdí nás kardan jsem slyšel od známého. Chvilka laborování a znovu kontaktování firmy SQS Racing o poskytnutí regulátoru na Haldex ale nyní jič odpojovatelného. Do 5 dnů byl regulátor doma a po nainstalování a zapojení spínače na hydraulickou ruční brzdu vše funguje jak má, což znatelně zrychlé prujezdy vracáků a otočky kolem kuželů.

Silné stránky

všechny

Slabé stránky

spotřeba cca 15-20L
z výroby pohon 4x4 funguje jako předokolka a podle čidel ABS a ESP se připojí zadek při prokluzu předních kol, což na závody je blbost, proto předělání na trvalý pohon všech kol

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

veškerý servis si dělám sám

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

super

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

nikdy zatím nesklamala

praktičnost
2

je to jen na závody

prostornost
1

dvě přední sedačky a rám

jízdní vlastnosti
10

drží jako přilepená

jízdní komfort
1

hoodně tvrdý podvozek

provozní náklady
1

papá hodně

náhradní díly
10

super

výkon motoru
10

dostačující zatím

spotřeba
2

přejezdy do 12L, závod 15-20L

hlučnost motoru
1

v závodním autě se nekecá

kvalita sedadel
10

skořepiny OMP

brzdy
9

bez posilovače to není sranda






Blesk.cz

Průzkum ukázal: Jak jsou na tom Češi se snídaní? A tipy na nejlepší ranní jídla!

Průzkum ukázal: Jak jsou na tom Češi se snídaní? A…

Snídaně je základ, tedy grunt, říkávaly už naše babičky. Je startem do nového dne a podle toho, jak posnídáme,…

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173 miliard korun!

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173…

Videoherní svět se otřásá v základech. Došlo totiž k jedné z nejvýznamnějších událostí všech dob. Microsoft…

 

iSport.cz

KDO JE NA OBRÁZKU: Poznejte olympijské vítězky a vyhrajte předplatné

KDO JE NA OBRÁZKU: Poznejte olympijské vítězky a…

Nový sportovní kvíz pro všechny čtenáře iSport.cz pokračuje! Postupně vám odkrýváme další fotografii, na které…

Penaltu i červenou jsem musel, říká sudí po Spartě. Měl zasáhnout VAR?

Penaltu i červenou jsem musel, říká sudí po Spartě.…

Takže zářez, nebo ne? Zlín o tom po vyhrocené koncovce na Spartě pochopitelně nepochybuje. Pojďme si klíčové…

 

Reflex.cz

Schmarc: Nic nebude jako dřív, kinům hrozí zánik, filmový průmysl se změní. Oscaři nechtějí být jen pro bílé muže

Schmarc: Nic nebude jako dřív, kinům hrozí zánik,…

Musíme se naučit fungovat v nové realitě, říká filmový distributor a publicista Vít Schmarc. Epidemie koronaviru…

Andrej Babiš se odhaluje. Jak by vypadal jeho skutečně upřímný projev

Andrej Babiš se odhaluje. Jak by vypadal jeho…

Dnešní Události Luďka Staňka se musí věnovat zásadní události dnešního dne. A myslíme jen tu první, která se…