Škoda Octavia (2002)
21.1.2010Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Honza777". Auto jsem koupil jako ojete od prvniho majitele. Bylo celkem v zachovalem stavu a bylo videt…
Škoda Octavia (Honza777)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Special-line 23.01.10 14:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Serviska
Pokusím se to napsat z materiálů co mám doma.
Od začátku je motor samozřejmě 1,6/74 kW splňující normy EU 2.
V prosinci 1997 se montuje zlepšený motor 1,6/74 kW s novým řízením motoru splňující normu EU 3 D, která zatím platila jen v Německu a jako oficiální EU 3 začala platit až později. Tyto motory mají na krytu nápi 1,6 SR.
V říjnu 2000 facelift, nový motor 1,6/75 kW EU 4, který se ale zatím nenabízel pro český trh.
Podle katalogu z května 2001 (mohl se mnotovat i dříve) je v nabídce motor 1,6/75 kW s EU 4, který vlastně žije dodnes. -
David Kos 22.01.10 17:22
« Re: Re: Serviska
Věřil bych klidně tomu... :-) A co se týče oleje, vždy jsem ho měnil jednou za rok nebo po 15000km, dle toho co nastalo dříve, aniž bych ho musel dolejvat. Zkrátka jsme měl asi to štěstí, ono někdy platí co kus to originál. Ale stejně si myslím že to měl asi spíše vliv na to že jsme to autí dával na pravidelné servisní prohlídky. Ne že bych to nezvládl, ale mám radši když mi za to někdo ručí, že to udělali pořádně. Sice mě to vyjde dráž, ale mám klidné spaní.
-
"-- skrytý --" 22.01.10 12:20
« Re: Re: Měli jsme Octávky dvě...
Podle mě jsou nejlepší bazary takové ty přidružené ke značkovým prodejcům. Tam je podle mě nejmenší riziko podvodu. Z takového bazaru mám i tu svojí. Do áček nebo es už nepáchnu, tam mě odrazuje přinejmenším povýšený přístup k zákazníkovi. Auta tam mají sice nablýskaná, ale bližší ohledání velmi často odhalí nezmiňované opravy.
Dobré zboží pak bývá i v těch středně velkých bazarech v malých městech (např. Milín u Příbrami, Olbramovice). -
David Kos 22.01.10 08:19
« Re: Re: Serviska
Tak s 1,4 50kW ve fábce jsem neměl možnost se svézt. Ale měl jsme tehdy tu slabší se 44kW, pravda, byla slabá na tak už těžkou Fábku, ale jezdit se sní také svižně dalo, když se umí. Rozhodně jsem měl lepší pocit z jízdy, než v těch prvních HTP od kámoše. Na to že to bylo slaboučké byl motor hodně živý již odspodu. byl jsme s ním spokojený (spolehlivost) a mile i překvapený. Jen ta spotřeba (průměr 7l/100km) hlavně ve městě byla hodně vysoká, mnohdy přes 10l/100km. Zkrátka malý český tank. Hlučnost bych neřešil, páč to má rozvod poháněný řetězem a s tím nic člověk nenadělá. Další nevýhodou je že chvilku než se ohřeje hodně neochotně reaguje na přidání plynu. S kolísáním otáček ve volnoběhu jsem problém až na dva případy neměl, vždy jsme to vyřešil přidáním plynu. Prý je to i u těchto motorů problém, a to i u 50kW verze. Ale jinak tento motor co jsme měl hodně chválím, i přes velkou zastaralost mě dostal vždy do cíle a nikdy mě nenechal ve štychu. Asi je to dáno že byl konstrukčně jednoduchý a nenáročný na údržbu. Je to takový malý držák.... na dlouhé cesty se opravdu nebojí (Itálie 2x ročně, jednou se podíval Finska). >:D -
"-- skrytý --" 21.01.10 19:52
« Re: Měli jsme Octávky dvě...
Ja uz jdu pouze do noveho. Uz ani jinou moznost nevidim. Proste si auto zajedu a budu vedet o vsem co s nim bude ... u tech octavii je fakt ze rocniky 1999 - 2000 byly v celku povedene, jak TDi tak 1.8turbo motory ... proste drzaky, kdyz se o to clovek staral. -
Kubyyyk 21.01.10 18:36
« Měli jsme Octávky dvě...
První byla samozřejmě předfaceliftová, kupovala se jako nová (někde v recenzi mám i fotky 2 s mojí Ibizou). Byl stříbrná, rok 1999, motor 1,8 20V Turbo, táta na ní najel 285.000 km a pak jsme jí prodali známému někdy před 4 lety. Dnes má na tachometru 360.000 km a skutečně je stále skoro jako nová. Ono hodně jde o to, jak se člověk k vozu chová...
Druhá byla už druhá generace z roku 2007, byla služební, zase stříbrná 1,9 TDI a na ní se furt něco kazilo, v interiéru to vrzal jak blázen, prodala se po roce a půl s najetými 90.000 km.
Jinak musím říct, že tě upřímně lituju. Tajy teď řeším výber nového vozu pro sebe, byl jsem se na spoustu aut podívat a někdy jsem se některých věcí skutečně zhrozil. Nejlepší a nejzábavnější story mám se Superben z roku 2003, najeto něco kolem 100.000 km, černý, plná výbava, první majitel, "nikdy nebouraná" -> u kamaráda v servise se zjistilo, že auto je v podstatě složeno ze 2 aut. Takže dnes se nedá již věřit skoro ničemu!!! ;-\